Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7447 replies to this topic

#1041
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

en azt ertem, de tovabbra is azt mondom hogy amire a szervizesek nem talaltak valaszt arra kicsi az esely hogy majd egy internetforumon fognak.


Gyurcsók mester? :D

#1042
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
en azt ertem, de tovabbra is azt mondom hogy amire a szervizesek nem talaltak valaszt arra kicsi az esely hogy majd egy internetforumon fognak.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1043
zelin

zelin

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts
ezt kb 5 szervizben mutattam meg, Debrecen legnagyobb keroboltjaiban, szervizeiben, abbol 2 sracot ismerek, segitokeszek voltak, 15+ eve kerot szerelnek de nem tudtak a valaszt, vagy nem tapasztaltak a problemat, mivel igenytelenek ezen a teren ( szerintem )

#1044
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
pedig ez tenyleg egy olyan dolog hogy latni kellene. Pont azert modnom ezt, mert dolgoztam szevizbe` :) jo dolog ez az elmeleti siku beszelgetes, de vegul akkoris kelleni fog egy muerto szakember aki majd odaall es konkretan megcsinalja. Mert meglatja/meghallja eloben azt amit mi igy a monitor tuloldalarol eselytelenek vagyunk meglatni/meghallani.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1045
zelin

zelin

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts
ott ilyesmi okossagokat kaptam:
- szerintuk ez jo, egy kicsit mindig recseg ez ilyen, ezt tudja stb
- shimano fos, vegyel sramot
- szar a valtokarod, xt -t csak xt -vel szabad hasznalni stb
- meglehetne probalni masik lanccal

ilyeneket, persze mindegyik hulyeseg.

latatlanba tobb ertelmes dolgot kaptam itt, mint egy "szervizbe", azert irom idezojelbe, mert en meg egy szervizes munkajaval se voltam soha kibekulve, soha.

#1046
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 posts
Nekem nincs több ötletem. Esetleg egy szervíz?

#1047
zelin

zelin

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts
igyis jonak tunik a lanchossz. a lancfeszito csavar egyertelmuen rakja tavolabb / kozelebb a valto felso gorgojet a kazetta fogaskerekeihez, es fesziti a lancot is, tehat eredmenye nincs annak amit csinal.

#1048
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Nézd meg a lánc hosszát még egyszer. De ne ezt a merõleges szabályt alkalmazd, mert az elnagyolt. Elõl-hátul legnagyobbon a hátsó váltót kihagyva + két szem vagy érzésre megnézed kicsi-kicsin nagy-nagyon (ezt a váltóval együtt). Amikor a láncfeszítõ csavar semmit nem csinál akkor majdnem biztos, hogy hosszú a lánc. Szerintem.... így távolról...

#1049
zelin

zelin

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts

A sebessegek szamat a valtokar hatarozza meg, nem a valto


enis igy gondolom, de mas lehetoseg szinte mar nincs is, csak a sebesseg kompatibilitas problema es azert irtam itt, hogy hatha mondtok olyat amit en nemtudok, mielott beruhazok 20+ ezer forintot egy kilences rendszerbe.

#1050
zelin

zelin

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts
igy sem volt jo, mar reg probaltam.

#1051
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 posts
  • LocationMecsek
A láncszög állító csavart lazítsd ki teljesen és csak 1mm-t feszíts rajta. Csak akkor feszíts utána ha a legfelsõre nehezen vált. Mivel az új váltók általában 3/4-ig be vannak tekerve, lehet ez a probléma. Nehézkes zörgõs váltást ez szokta eredményezni.

#1052
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 posts
A sebessegek szamat a valtokar hatarozza meg, nem a valto

#1053
zelin

zelin

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts
talan a 9es ( mega 9 kompatibilis mind2 ) valto nem lenne jo a 8as valtokarral, sorral? indexelt valtokarok, elvileg jonak kellene hogy legyen. a 1999es deore lx is 9es.

#1054
zelin

zelin

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts
tobb mint valoszinu hogy igen, de attol meg 2 zsir uj valtonak nem kene, hogy baja legyen ;) nem voltak odacsapva, hasznalva, jol mozognak stb

#1055
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 posts
Probald ki az baratnod 99lx valtojat, hogy mukodik-e nalad...

#1056
zelin

zelin

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts
persze, az is allhatott barhogy, sajnos, eredmenye nem volt.
ja es a lanchossz is klappol szerintem, hatul legnagyobb ( 30 ), elol legkisebb ( 22 ) poziciok mellett a talajhoz kepest a valto kanala meroleges.

#1057
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 posts
Mivel más bringában sem megy én a váltóra (vagy beállítására gyanakodom). Ezt állítottad?

A láncfeszesség és láncszög állító csavar

Ezt a csavart csak a jobb minõségû hátsó váltókon találjuk meg. Ezzel szabályozhatjuk a láncfeszítõ szerkezet (a lenyúló kar a két görgõvel) feszítõ hatását. Mivel ez egyben el is mozdítja a szerkezetet, ezzel a csavarral tudjuk azt is beállítani, hogy milyen távolságban legyen a felsõ görgõ a fogaskerekektõl. Minél inkább lazítunk a csavaron, annál közelebb megy a görgõ a fogaskerékhez. A közelség jó, mivel ez meggyorsítja a váltás sebességét, viszont ha túl közel van, akkor már nem tudja a váltó a láncot feltenni a legnagyobb fogaskerékre. A kerékpár összeszerelésekor úgy állítsuk be a lánc feszességét, hogy a legnagyobb fogaskeréktõl 2-3 mm-re legyen a felsõ görgõ.

Két esetben kell újra állítani ezt a csavart
- Ha kicseréljük a láncot és az új hossza nem egyezik a régivel. A hosszabb lánc erõsebb elõfeszítést igényel.
- Ha megváltoztatjuk az áttételeket, és kevesebb, vagy több fogú legnagyobb fogaskerék kerül fel a kerékre.

#1058
zelin

zelin

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts
Sziasztok
Segitseget szeretnek kerni, mert elakadtam.
A problemam a hatso valtassal van, felfele ( nagyobb fogaskerekekre ) valtaskor recseg a valto, nem egybol akad be ahogy annak lennie kellene, foleg a felso tartomanyokban, ott mar kivetel nelkul gondolkozik, csorog, recseg. Ha rahuzom a bowdent, lefele nem valt, szinte egyaltalan, elmeletileg mindent jol csinalok, masnak barmikor megcsinaltam mindent jol, de a sajatomon megis problemakkal szenvedek - nezzuk mit is jelent az hogy jol:
- a valtobowdenek hosszanti szalasak, teflonosak, preciz kupakok
- koszorult valtobowdenek,
- precizen beallitott valto, az osszes fokozat alatt ottvan valtogorgo, pontosan
- jol all teljesen a valto, tokeletesen parhuzamosan a gorgo a fogaskerekekkel
- a valton igenyesen tiszta es kizsirozott valtogorgok, stiftek

nezzuk mit hasznaltam:
- uj vaz, serules mentes hatso lancvilla, hatso papucs, valtopapucs
- uj 2008 as xt shadow hatso valto / uj 2005 lx hatso valto normal rugoallassal.
- uj 2006 alivio valtokar / uj 1999 deore lx valtokar
- shimano: uj hg70 kazetta es uj hg70 illetve uj hg50 lanc | sram: uj pg850 kazetta es uj pc870 lanc

ezeket mindet kiprobaltam a tokeletes valtas erdekeben, de egyik sem segitett, mind ugyanugy recseg ropog, ugyanabban a tartomanyban. ha valakinek van valami okos otletel, igazan leirhatna, mert fogalmam sincs mi itt mar a baj.
elore is koszonom.

update: meg annyit, hogy baratnomnek is 8as valtasa van, 2006 alivio valtokarokkal, kiprobaltam az o kerojan is az xt es az lx hatso valtokat is, nalla is ugyanugy recseg, ropog, viszont a 99es lxe meg nem.

#1059
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 posts

hasonlo, de nem nokon. Aligator i-link a helyes megfejtes.

Alligator Cables-manufacturer of brake and control cables for the bicycle, motorcycle


Köszi! Megnézem :)

#1060
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
hasonlo, de nem nokon. Aligator i-link a helyes megfejtes.

Alligator Cables-manufacturer of brake and control cables for the bicycle, motorcycle
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F