Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1041
Posted 2013. July 10. - 14:50
Segitseget szeretnek kerni, mert elakadtam.
A problemam a hatso valtassal van, felfele ( nagyobb fogaskerekekre ) valtaskor recseg a valto, nem egybol akad be ahogy annak lennie kellene, foleg a felso tartomanyokban, ott mar kivetel nelkul gondolkozik, csorog, recseg. Ha rahuzom a bowdent, lefele nem valt, szinte egyaltalan, elmeletileg mindent jol csinalok, masnak barmikor megcsinaltam mindent jol, de a sajatomon megis problemakkal szenvedek - nezzuk mit is jelent az hogy jol:
- a valtobowdenek hosszanti szalasak, teflonosak, preciz kupakok
- koszorult valtobowdenek,
- precizen beallitott valto, az osszes fokozat alatt ottvan valtogorgo, pontosan
- jol all teljesen a valto, tokeletesen parhuzamosan a gorgo a fogaskerekekkel
- a valton igenyesen tiszta es kizsirozott valtogorgok, stiftek
nezzuk mit hasznaltam:
- uj vaz, serules mentes hatso lancvilla, hatso papucs, valtopapucs
- uj 2008 as xt shadow hatso valto / uj 2005 lx hatso valto normal rugoallassal.
- uj 2006 alivio valtokar / uj 1999 deore lx valtokar
- shimano: uj hg70 kazetta es uj hg70 illetve uj hg50 lanc | sram: uj pg850 kazetta es uj pc870 lanc
ezeket mindet kiprobaltam a tokeletes valtas erdekeben, de egyik sem segitett, mind ugyanugy recseg ropog, ugyanabban a tartomanyban. ha valakinek van valami okos otletel, igazan leirhatna, mert fogalmam sincs mi itt mar a baj.
elore is koszonom.
update: meg annyit, hogy baratnomnek is 8as valtasa van, 2006 alivio valtokarokkal, kiprobaltam az o kerojan is az xt es az lx hatso valtokat is, nalla is ugyanugy recseg, ropog, viszont a 99es lxe meg nem.
#1042
Posted 2013. July 09. - 13:49
hasonlo, de nem nokon. Aligator i-link a helyes megfejtes.
Alligator Cables-manufacturer of brake and control cables for the bicycle, motorcycle
Köszi! Megnézem
#1043
Posted 2013. July 09. - 13:14
Alligator Cables-manufacturer of brake and control cables for the bicycle, motorcycle
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1044
Posted 2013. July 09. - 12:58
nemtom jó helyre írok-e, de majd kijavítotok. Hol lehet ilyen váltó bowden házat beszerezni?
http://bikemag.hu/im...307799671_o.jpg
Ha jól sejtem a kis gyûrûk a vázat hivatottak megvédeni a kidörzsölõdéstõl. Tetszetõs megoldás
Szerintem az Nokon bovdenezés...
Nokon bowdenház-szett váltáshoz & Rohloff Speedhub 100cm :: HIBIKE
#1045
Posted 2013. July 09. - 11:16
http://bikemag.hu/im...307799671_o.jpg
Ha jól sejtem a kis gyûrûk a vázat hivatottak megvédeni a kidörzsölõdéstõl. Tetszetõs megoldás
#1046
Posted 2013. July 07. - 21:25
#1047
Posted 2013. July 07. - 21:18
Sziasztok, lehet, hogy nem jó helyen járok, de ha mégis:Alu zajosabb "üzem" közben!
Valaki tudna nekem segíteni abban, hogy mennyi a tömege egy új 2013-as SLX-szettnek, illetve mennyivel nehezebb, mint az XT?
Elõre is köszi a választ!
#1048
Posted 2013. July 05. - 15:21
Alu zajosabb "üzem" közben!Jók ezek az aluminium váltógörgõk? vagy maradjak a mûanyagnál?
#1049
Posted 2013. July 04. - 17:52
#1050
Posted 2013. June 21. - 11:14
#1051
Posted 2013. June 16. - 19:49
#1052
Posted 2013. June 15. - 22:09
Sziasztok!
Lenne egy kerdesem.Most építek egy trekking-cross bringát,egy 2008-as magellan corvus vázra.A kérdés az lenne,hogy egy deore 9-es hatso váltó,lx elsõ váltó mellé nyolcas rendszert is epíthetek?És ha a hajtómûvem is 9-es(alivio),az gond?Több helyen is olvastam,hogy a kilences rendszer lánca nagyon nyúlik.Vagy ez csak rémhír?
#1053
Posted 2013. June 15. - 18:36
Végül is csak a számsor pzícoója és a markolat pozíciója érdekel, ezeken vannak amin rovátkák vannak és többféleképpen is összemegy, de csak egy a tuti...
#1054
Posted 2013. June 11. - 22:03
Lenne egy kerdesem.Most építek egy trekking-cross bringát,egy 2008-as magellan corvus vázra.A kérdés az lenne,hogy egy deore 9-es hatso váltó,lx elsõ váltó mellé nyolcas rendszert is epíthetek?És ha a hajtómûvem is 9-es(alivio),az gond?Több helyen is olvastam,hogy a kilences rendszer lánca nagyon nyúlik.Vagy ez csak rémhír?
#1055
Posted 2013. June 11. - 21:30
#1056
Posted 2013. June 11. - 20:14
Bném nek vagy egy Genesis Sigma-ja, gyári rajta minden. Váltókarok Shimano Revoshift (elöl 3, hátul 8 seb. ACERA váltók).
Az történt, hogy a hátsó váltó karját (tekerõjét) nem tudja leforgatni 8-ba csak 7-ig és ott megakad. Tehát csak 1-7 ig tudom kattintani a váltót, de a láncon kihasználja mind a 8 láncsort! A legnagyobb fogaskeréken ugrik néha 2-t (ekkor a kar 1 be van), ha nem akkor 1 (kar állás) rõl picit továbbfordítom ("0" fele) és úgy rakja fel 1 be. Mi lehet a baj. Szét kellene szednem a kart mert gyanús hogy ott van valami (letörve, eladkadva). Esetlegesen találkozott valaki hasonlóval?
Thx
Péter
#1057
Posted 2013. June 10. - 11:34
Segítsetek: vennem kell egy direct-mountos elsõ átdobót. A váz miatt 2 sebességes jöhet csak szóba. (ez nem gond, amúgy is ez a terv)
A probléma, hogy nem áll rendelkezésemre korlátlan mennyiségû pénz, így az új gépre a régi bringám 9 sebességes cuccait kell átpakolnom ideiglenesen.
Viszont mindenhol csak 2x10-es elsõ váltót találtam, bár nem szívesen vennék 9 sebességeset mert amúgy is upgradelném hamarosan 10-esre.
Mekkora szívás 10-es átdobót használni 9-es lánchoz?
Jah, bár valószínûleg mindegy, Shimano rendszerrõl van szó.
#1058
Posted 2013. June 07. - 07:08
Ne aggódj ! Ha elromlik, veszel valami fölsõ kart és bringázol boldogan tovább. Én ilyennel (Suntour XC Pro és Shimano) https://www.google.h...iw=1024&bih=690 járok kb. 18 éve, el nem nagyon romlik, (az 1996 körül vásárolt 800 Ft-os váltókarom mai napig tökéletesen vált !!!), 6,7,8,9,10,11 sebességgel is használható (ugyanis kikapcsolható a fokozat), elöl sem súrlódik soha az elsõ váltó, ugyanis ott is fokozatmentes.
Szóval, van egyszerû és olcsó alternatíva.
Elõre jó a frikciós, ez az, amit nagyon szeretek a régi campában. Bármilyen váltóval összerakhatod elöl, a frikciós mód meg olyan bolondbiztos.
bár utóbbi erõsen túlárazott, de szép.
#1059
Posted 2013. June 06. - 23:20
Szóval, van egyszerû és olcsó alternatíva.
#1060
Posted 2013. June 06. - 22:02
Középsõ tányérról kicsire csak úgy tudok leváltani, hogy a felfelé váltó kart picit megtámasztom hüvelykujjal, s úgy húzom meg a másik kart. Enélkül a határozott kattanás helyett csak apró klatty hallatszik, nyilván a bovden se mozdul, csak picit.
Pár napja leszedtem az alját, fejjel lefelé forgattam a kormányon, telefújtam wd40-el, hagytam állni, kifújtam levegõvel, ezt ismételgettem párszor, jobb lett. Aztán összeraktam, visszaforgattam a helyére, pontosan olyan, mint elõtte volt...
Szétszedni nem merem, így meg nem látszik, hogy elkopott, kiakadt, vagy csak szimplán koszos a belseje. Használom tovább így, már megszoktam.