Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1041
Írta 2013. július 10. - 22:07
#1042
Írta 2013. július 10. - 21:25
#1043
Írta 2013. július 10. - 20:02
#1044
Írta 2013. július 10. - 19:19
#1045
Írta 2013. július 10. - 19:17
#1046
Írta 2013. július 10. - 17:39
ja es a lanchossz is klappol szerintem, hatul legnagyobb ( 30 ), elol legkisebb ( 22 ) poziciok mellett a talajhoz kepest a valto kanala meroleges.
#1047
Írta 2013. július 10. - 17:24
A láncfeszesség és láncszög állító csavar
Ezt a csavart csak a jobb minõségû hátsó váltókon találjuk meg. Ezzel szabályozhatjuk a láncfeszítõ szerkezet (a lenyúló kar a két görgõvel) feszítõ hatását. Mivel ez egyben el is mozdítja a szerkezetet, ezzel a csavarral tudjuk azt is beállítani, hogy milyen távolságban legyen a felsõ görgõ a fogaskerekektõl. Minél inkább lazítunk a csavaron, annál közelebb megy a görgõ a fogaskerékhez. A közelség jó, mivel ez meggyorsítja a váltás sebességét, viszont ha túl közel van, akkor már nem tudja a váltó a láncot feltenni a legnagyobb fogaskerékre. A kerékpár összeszerelésekor úgy állítsuk be a lánc feszességét, hogy a legnagyobb fogaskeréktõl 2-3 mm-re legyen a felsõ görgõ.
Két esetben kell újra állítani ezt a csavart
- Ha kicseréljük a láncot és az új hossza nem egyezik a régivel. A hosszabb lánc erõsebb elõfeszítést igényel.
- Ha megváltoztatjuk az áttételeket, és kevesebb, vagy több fogú legnagyobb fogaskerék kerül fel a kerékre.
#1048
Írta 2013. július 10. - 14:50
Segitseget szeretnek kerni, mert elakadtam.
A problemam a hatso valtassal van, felfele ( nagyobb fogaskerekekre ) valtaskor recseg a valto, nem egybol akad be ahogy annak lennie kellene, foleg a felso tartomanyokban, ott mar kivetel nelkul gondolkozik, csorog, recseg. Ha rahuzom a bowdent, lefele nem valt, szinte egyaltalan, elmeletileg mindent jol csinalok, masnak barmikor megcsinaltam mindent jol, de a sajatomon megis problemakkal szenvedek - nezzuk mit is jelent az hogy jol:
- a valtobowdenek hosszanti szalasak, teflonosak, preciz kupakok
- koszorult valtobowdenek,
- precizen beallitott valto, az osszes fokozat alatt ottvan valtogorgo, pontosan
- jol all teljesen a valto, tokeletesen parhuzamosan a gorgo a fogaskerekekkel
- a valton igenyesen tiszta es kizsirozott valtogorgok, stiftek
nezzuk mit hasznaltam:
- uj vaz, serules mentes hatso lancvilla, hatso papucs, valtopapucs
- uj 2008 as xt shadow hatso valto / uj 2005 lx hatso valto normal rugoallassal.
- uj 2006 alivio valtokar / uj 1999 deore lx valtokar
- shimano: uj hg70 kazetta es uj hg70 illetve uj hg50 lanc | sram: uj pg850 kazetta es uj pc870 lanc
ezeket mindet kiprobaltam a tokeletes valtas erdekeben, de egyik sem segitett, mind ugyanugy recseg ropog, ugyanabban a tartomanyban. ha valakinek van valami okos otletel, igazan leirhatna, mert fogalmam sincs mi itt mar a baj.
elore is koszonom.
update: meg annyit, hogy baratnomnek is 8as valtasa van, 2006 alivio valtokarokkal, kiprobaltam az o kerojan is az xt es az lx hatso valtokat is, nalla is ugyanugy recseg, ropog, viszont a 99es lxe meg nem.
#1049
Írta 2013. július 09. - 13:49
hasonlo, de nem nokon. Aligator i-link a helyes megfejtes.
Alligator Cables-manufacturer of brake and control cables for the bicycle, motorcycle
Köszi! Megnézem
#1050
Írta 2013. július 09. - 13:14
Alligator Cables-manufacturer of brake and control cables for the bicycle, motorcycle
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1051
Írta 2013. július 09. - 12:58
nemtom jó helyre írok-e, de majd kijavítotok. Hol lehet ilyen váltó bowden házat beszerezni?
http://bikemag.hu/im...307799671_o.jpg
Ha jól sejtem a kis gyûrûk a vázat hivatottak megvédeni a kidörzsölõdéstõl. Tetszetõs megoldás
Szerintem az Nokon bovdenezés...
Nokon bowdenház-szett váltáshoz & Rohloff Speedhub 100cm :: HIBIKE
#1052
Írta 2013. július 09. - 11:16
http://bikemag.hu/im...307799671_o.jpg
Ha jól sejtem a kis gyûrûk a vázat hivatottak megvédeni a kidörzsölõdéstõl. Tetszetõs megoldás
#1053
Írta 2013. július 07. - 21:25
#1054
Írta 2013. július 07. - 21:18
Sziasztok, lehet, hogy nem jó helyen járok, de ha mégis:Alu zajosabb "üzem" közben!
Valaki tudna nekem segíteni abban, hogy mennyi a tömege egy új 2013-as SLX-szettnek, illetve mennyivel nehezebb, mint az XT?
Elõre is köszi a választ!
#1055
Írta 2013. július 05. - 15:21
Alu zajosabb "üzem" közben!Jók ezek az aluminium váltógörgõk? vagy maradjak a mûanyagnál?
#1056
Írta 2013. július 04. - 17:52
#1057
Írta 2013. június 21. - 11:14
#1058
Írta 2013. június 16. - 19:49
#1059
Írta 2013. június 15. - 22:09
Sziasztok!
Lenne egy kerdesem.Most építek egy trekking-cross bringát,egy 2008-as magellan corvus vázra.A kérdés az lenne,hogy egy deore 9-es hatso váltó,lx elsõ váltó mellé nyolcas rendszert is epíthetek?És ha a hajtómûvem is 9-es(alivio),az gond?Több helyen is olvastam,hogy a kilences rendszer lánca nagyon nyúlik.Vagy ez csak rémhír?
#1060
Írta 2013. június 15. - 18:36
Végül is csak a számsor pzícoója és a markolat pozíciója érdekel, ezeken vannak amin rovátkák vannak és többféleképpen is összemegy, de csak egy a tuti...