A 10seb átdobó miben más mint a 9?Kettes rendszernél a 10-es nagyobbat emel?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Started by
zsizso
, 2005. March 04. 13:20
#1021
Posted 2013. July 25. - 09:27
#1022
Posted 2013. July 18. - 13:34
Üdv!
Koholtam egy komplex problémát magamnak, szeretnék egy egybe-kos kormányt összerakni outira, Shimano 105-ös szetthez (elsõ váltó 2 tárcsa, hátsó 6). Az a kérdésem, hogy létezik-e olyan hagyományos rögzítésû fék/váltókar (közvetlenül markolat melletti), ami ezt a váltót tudná váltani? A fékek Super SLR két forgáspontos patkók.
Ha lehetne, így egybe szeretném megoldani, de ha nem létezik ilyen, akkor a meglévõ Shimano Exage váltókarjaimat meghagynám és mellé tennék ilyen fékkarokat.
Tul képp ez egyszerûbb megoldás lenne, csak szeretnék takarékoskodni a hellyel, mert mellé kell még raknom a kötelezõ csengõt, világítást, és így elég szûkös a hely a kormányon.
Szarv végi fékkart azért nem szeretnék, mert legtöbbet normál helyzetben fogom a kormányt, onnan elnyúlkánli sok idõ, viszont mászásnál már nagyon jól jönne a szarv. Illetve montin megszoktam, hogy hüvelykujjal és mutatóujjal váltok, nem szívesen mondanék le errõl a luxusról.
Koholtam egy komplex problémát magamnak, szeretnék egy egybe-kos kormányt összerakni outira, Shimano 105-ös szetthez (elsõ váltó 2 tárcsa, hátsó 6). Az a kérdésem, hogy létezik-e olyan hagyományos rögzítésû fék/váltókar (közvetlenül markolat melletti), ami ezt a váltót tudná váltani? A fékek Super SLR két forgáspontos patkók.
Ha lehetne, így egybe szeretném megoldani, de ha nem létezik ilyen, akkor a meglévõ Shimano Exage váltókarjaimat meghagynám és mellé tennék ilyen fékkarokat.
Tul képp ez egyszerûbb megoldás lenne, csak szeretnék takarékoskodni a hellyel, mert mellé kell még raknom a kötelezõ csengõt, világítást, és így elég szûkös a hely a kormányon.
Szarv végi fékkart azért nem szeretnék, mert legtöbbet normál helyzetben fogom a kormányt, onnan elnyúlkánli sok idõ, viszont mászásnál már nagyon jól jönne a szarv. Illetve montin megszoktam, hogy hüvelykujjal és mutatóujjal váltok, nem szívesen mondanék le errõl a luxusról.
#1023
Posted 2013. July 16. - 21:35
9es valtas megoldast hozott, nem tudom ugy nyomni a valtokart, hogy recsegjen, gondolom a lanc szelessege volt a dominalo, mivel nem igen fer jol el a valtoba ( vagy nemtudom ), a tescos lanccal valtott a 8as is a legjobban, a srammal szarul, shimanoval nagyon szarul, a szelesseguk sorrendje is ez volt ( a tescos volt a legveknyabb ), a tolomero is ezt mutatta, ha esetleg meg erdekel valakit.
#1024
Posted 2013. July 11. - 18:06
en azt ertem, de tovabbra is azt mondom hogy amire a szervizesek nem talaltak valaszt arra kicsi az esely hogy majd egy internetforumon fognak.
Gyurcsók mester?
#1025
Posted 2013. July 11. - 17:41
en azt ertem, de tovabbra is azt mondom hogy amire a szervizesek nem talaltak valaszt arra kicsi az esely hogy majd egy internetforumon fognak.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1026
Posted 2013. July 11. - 15:41
ezt kb 5 szervizben mutattam meg, Debrecen legnagyobb keroboltjaiban, szervizeiben, abbol 2 sracot ismerek, segitokeszek voltak, 15+ eve kerot szerelnek de nem tudtak a valaszt, vagy nem tapasztaltak a problemat, mivel igenytelenek ezen a teren ( szerintem )
#1027
Posted 2013. July 11. - 12:36
pedig ez tenyleg egy olyan dolog hogy latni kellene. Pont azert modnom ezt, mert dolgoztam szevizbe` jo dolog ez az elmeleti siku beszelgetes, de vegul akkoris kelleni fog egy muerto szakember aki majd odaall es konkretan megcsinalja. Mert meglatja/meghallja eloben azt amit mi igy a monitor tuloldalarol eselytelenek vagyunk meglatni/meghallani.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1028
Posted 2013. July 11. - 10:44
ott ilyesmi okossagokat kaptam:
- szerintuk ez jo, egy kicsit mindig recseg ez ilyen, ezt tudja stb
- shimano fos, vegyel sramot
- szar a valtokarod, xt -t csak xt -vel szabad hasznalni stb
- meglehetne probalni masik lanccal
ilyeneket, persze mindegyik hulyeseg.
latatlanba tobb ertelmes dolgot kaptam itt, mint egy "szervizbe", azert irom idezojelbe, mert en meg egy szervizes munkajaval se voltam soha kibekulve, soha.
- szerintuk ez jo, egy kicsit mindig recseg ez ilyen, ezt tudja stb
- shimano fos, vegyel sramot
- szar a valtokarod, xt -t csak xt -vel szabad hasznalni stb
- meglehetne probalni masik lanccal
ilyeneket, persze mindegyik hulyeseg.
latatlanba tobb ertelmes dolgot kaptam itt, mint egy "szervizbe", azert irom idezojelbe, mert en meg egy szervizes munkajaval se voltam soha kibekulve, soha.
#1029
Posted 2013. July 11. - 08:49
#1030
Posted 2013. July 11. - 05:29
igyis jonak tunik a lanchossz. a lancfeszito csavar egyertelmuen rakja tavolabb / kozelebb a valto felso gorgojet a kazetta fogaskerekeihez, es fesziti a lancot is, tehat eredmenye nincs annak amit csinal.
#1031
Posted 2013. July 11. - 00:59
Nézd meg a lánc hosszát még egyszer. De ne ezt a merõleges szabályt alkalmazd, mert az elnagyolt. Elõl-hátul legnagyobbon a hátsó váltót kihagyva + két szem vagy érzésre megnézed kicsi-kicsin nagy-nagyon (ezt a váltóval együtt). Amikor a láncfeszítõ csavar semmit nem csinál akkor majdnem biztos, hogy hosszú a lánc. Szerintem.... így távolról...
#1032
Posted 2013. July 10. - 22:43
A sebessegek szamat a valtokar hatarozza meg, nem a valto
enis igy gondolom, de mas lehetoseg szinte mar nincs is, csak a sebesseg kompatibilitas problema es azert irtam itt, hogy hatha mondtok olyat amit en nemtudok, mielott beruhazok 20+ ezer forintot egy kilences rendszerbe.
#1033
Posted 2013. July 10. - 22:18
#1034
Posted 2013. July 10. - 22:07
A láncszög állító csavart lazítsd ki teljesen és csak 1mm-t feszíts rajta. Csak akkor feszíts utána ha a legfelsõre nehezen vált. Mivel az új váltók általában 3/4-ig be vannak tekerve, lehet ez a probléma. Nehézkes zörgõs váltást ez szokta eredményezni.
#1035
Posted 2013. July 10. - 21:25
#1036
Posted 2013. July 10. - 20:02
talan a 9es ( mega 9 kompatibilis mind2 ) valto nem lenne jo a 8as valtokarral, sorral? indexelt valtokarok, elvileg jonak kellene hogy legyen. a 1999es deore lx is 9es.
#1037
Posted 2013. July 10. - 19:19
tobb mint valoszinu hogy igen, de attol meg 2 zsir uj valtonak nem kene, hogy baja legyen nem voltak odacsapva, hasznalva, jol mozognak stb
#1038
Posted 2013. July 10. - 19:17
#1039
Posted 2013. July 10. - 17:39
persze, az is allhatott barhogy, sajnos, eredmenye nem volt.
ja es a lanchossz is klappol szerintem, hatul legnagyobb ( 30 ), elol legkisebb ( 22 ) poziciok mellett a talajhoz kepest a valto kanala meroleges.
ja es a lanchossz is klappol szerintem, hatul legnagyobb ( 30 ), elol legkisebb ( 22 ) poziciok mellett a talajhoz kepest a valto kanala meroleges.
#1040
Posted 2013. July 10. - 17:24
Mivel más bringában sem megy én a váltóra (vagy beállítására gyanakodom). Ezt állítottad?
A láncfeszesség és láncszög állító csavar
Ezt a csavart csak a jobb minõségû hátsó váltókon találjuk meg. Ezzel szabályozhatjuk a láncfeszítõ szerkezet (a lenyúló kar a két görgõvel) feszítõ hatását. Mivel ez egyben el is mozdítja a szerkezetet, ezzel a csavarral tudjuk azt is beállítani, hogy milyen távolságban legyen a felsõ görgõ a fogaskerekektõl. Minél inkább lazítunk a csavaron, annál közelebb megy a görgõ a fogaskerékhez. A közelség jó, mivel ez meggyorsítja a váltás sebességét, viszont ha túl közel van, akkor már nem tudja a váltó a láncot feltenni a legnagyobb fogaskerékre. A kerékpár összeszerelésekor úgy állítsuk be a lánc feszességét, hogy a legnagyobb fogaskeréktõl 2-3 mm-re legyen a felsõ görgõ.
Két esetben kell újra állítani ezt a csavart
- Ha kicseréljük a láncot és az új hossza nem egyezik a régivel. A hosszabb lánc erõsebb elõfeszítést igényel.
- Ha megváltoztatjuk az áttételeket, és kevesebb, vagy több fogú legnagyobb fogaskerék kerül fel a kerékre.
A láncfeszesség és láncszög állító csavar
Ezt a csavart csak a jobb minõségû hátsó váltókon találjuk meg. Ezzel szabályozhatjuk a láncfeszítõ szerkezet (a lenyúló kar a két görgõvel) feszítõ hatását. Mivel ez egyben el is mozdítja a szerkezetet, ezzel a csavarral tudjuk azt is beállítani, hogy milyen távolságban legyen a felsõ görgõ a fogaskerekektõl. Minél inkább lazítunk a csavaron, annál közelebb megy a görgõ a fogaskerékhez. A közelség jó, mivel ez meggyorsítja a váltás sebességét, viszont ha túl közel van, akkor már nem tudja a váltó a láncot feltenni a legnagyobb fogaskerékre. A kerékpár összeszerelésekor úgy állítsuk be a lánc feszességét, hogy a legnagyobb fogaskeréktõl 2-3 mm-re legyen a felsõ görgõ.
Két esetben kell újra állítani ezt a csavart
- Ha kicseréljük a láncot és az új hossza nem egyezik a régivel. A hosszabb lánc erõsebb elõfeszítést igényel.
- Ha megváltoztatjuk az áttételeket, és kevesebb, vagy több fogú legnagyobb fogaskerék kerül fel a kerékre.