Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1021
Írta 2013. július 30. - 13:33

Természetesen a gripshiftrõl magáról is érdekelne a véleményetek!
#1022
Írta 2013. július 30. - 08:48

Hello!
X7 trigger karban csúszik a kijelzés 1et.9 helyett 8at és 1es helyett 2est mutat viszont ezen kívûl szépen vált minden fokozatot.Lehet javítani?Mi a baj?Sose szedtem még szét,nagyon szétpergõs?
Amennyiben van egy minimális technikai érzéked, óvatosan szedd szét a váltókart (kézben, a fedelét ujjal lenyomni, csavarokat eltávolítani, majd a fedelét óvatosan levenni, vigyázva, hogy ne ugorjon szét a belsõ rész) és igazítsd el a mûanyag fokozatkijelzõ szalagot.
#1023
Írta 2013. július 29. - 23:40

Nagyon ezeket nem lehet javítani. De ha egyébként a mûködésével nincs baj, akkor mi a gond ? Fogod magad és megfigyeled, melyik irányba csal egyet. És mikor menet közben ránézel, hozzá gondolsz egy fokozatot. Ennyi. Nem bonyolult. Egy túra alatt megszokod, vagy lehet, hogy már amúgy is megszoktad.Errõl nem lehet leszedni.Azt,hogy mikor kell váltani jól tudod,de mi lehet a baja a váltónak?
#1024
Írta 2013. július 29. - 21:27

Hát Ádám akkor beszéljünk értelmesen, alap szinten. A kijelzõ azért kell hogy tudjuk melyik fokozatban tekerünk, mert ha valamilyen problémánk van a pedálfordulattal akkor az optika érzékelõ egységünket ráfordítjuk a kijelzõre és látjuk hogy 4. fokozatban tekerünk. Ezt az információt bioelektronikus úton eljuttatjuk a mikró számítógépünkbe majd az parancsot ad biomechanikus karnak hogy hozza mûködésbe a váltókart a kívánt fokozatba kapcsoláshoz.
Nálam ez a következõkép mûködik ha erõlködöm akkor könnyebb fokozatba váltok, ha gyorsabban akarok haladni akkor keményebb áttételre kapcsolok és nem érdekel hogy 2-3-ban vagy 2-4-ben tekerek.
A váltókarok kijelzõjét általában le lehet szedni.
A régebbi X7-rõl tényleg nem, bele van integrálva a bilincsbe.
#1025
Írta 2013. július 29. - 21:09

#1026
Írta 2013. július 29. - 20:33

Nálam ez a következõkép mûködik ha erõlködöm akkor könnyebb fokozatba váltok, ha gyorsabban akarok haladni akkor keményebb áttételre kapcsolok és nem érdekel hogy 2-3-ban vagy 2-4-ben tekerek.
A váltókarok kijelzõjét általában le lehet szedni.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1027
Írta 2013. július 29. - 19:09

Egy mûszaki suttyót mint pl. pár szervizes,lehet nem érdekelné,fõleg ha kiesik a komfortzónájából.Szerintem ha már van valami az mûködjön rendesen.Érdekes módon néha meg utol éri magát.
Mi az, hogy mûszaki suttyó? Fejtsd már ki légy szíves... Hátha van itt egy és elmondja neked mit kellene csinálni vele..
#1028
Írta 2013. július 29. - 17:32

Minek a kijelzõ? Szedd le.
Egy mûszaki suttyót mint pl. pár szervizes,lehet nem érdekelné,fõleg ha kiesik a komfortzónájából.Szerintem ha már van valami az mûködjön rendesen.Érdekes módon néha meg utol éri magát.
#1029
Írta 2013. július 28. - 19:58

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1030
Írta 2013. július 28. - 16:49

X7 trigger karban csúszik a kijelzés 1et.9 helyett 8at és 1es helyett 2est mutat viszont ezen kívûl szépen vált minden fokozatot.Lehet javítani?Mi a baj?Sose szedtem még szét,nagyon szétpergõs?
#1031
Írta 2013. július 25. - 10:21

A 10seb átdobó miben más mint a 9?Kettes rendszernél a 10-es nagyobbat emel?
A 3x9, 3x10 hajtómûvek esetében a tányérok pont ugyanoda esnek. A shimano gyári doksi szerint a két és háromtányéros hajtómûveknél a tányérok távolsága között 0.1mm a különbség, gyakorlatilag 0. A valóságban is ezt tapasztaltam. Ugyanazzal a 3s elsõ váltóval ment FC-M770-9, FC-M770-10 hm, majd kéttányérra váltáskor új átdobóval a FC-M770-10, FC-M785, tehát a váltókar húzása megegyezik.
Eltérés a kalicka formájában lehet (de nem tudom, hogy van-e, csak elméletileg írom!), a 10s hajtómûvekben már inkább 24-es (vagy még nagyobb!) kistányért használnak, ahhoz optimalizálják a dudorok helyét, formáját.
#1032
Írta 2013. július 25. - 09:27

#1033
Írta 2013. július 18. - 13:34

Koholtam egy komplex problémát magamnak, szeretnék egy egybe-kos kormányt összerakni outira, Shimano 105-ös szetthez (elsõ váltó 2 tárcsa, hátsó 6). Az a kérdésem, hogy létezik-e olyan hagyományos rögzítésû fék/váltókar (közvetlenül markolat melletti), ami ezt a váltót tudná váltani? A fékek Super SLR két forgáspontos patkók.
Ha lehetne, így egybe szeretném megoldani, de ha nem létezik ilyen, akkor a meglévõ Shimano Exage váltókarjaimat meghagynám és mellé tennék ilyen fékkarokat.
Tul képp ez egyszerûbb megoldás lenne, csak szeretnék takarékoskodni a hellyel, mert mellé kell még raknom a kötelezõ csengõt, világítást, és így elég szûkös a hely a kormányon.
Szarv végi fékkart azért nem szeretnék, mert legtöbbet normál helyzetben fogom a kormányt, onnan elnyúlkánli sok idõ, viszont mászásnál már nagyon jól jönne a szarv. Illetve montin megszoktam, hogy hüvelykujjal és mutatóujjal váltok, nem szívesen mondanék le errõl a luxusról.

#1034
Írta 2013. július 16. - 21:35

#1035
Írta 2013. július 11. - 18:06

en azt ertem, de tovabbra is azt mondom hogy amire a szervizesek nem talaltak valaszt arra kicsi az esely hogy majd egy internetforumon fognak.
Gyurcsók mester?

#1036
Írta 2013. július 11. - 17:41

RAUH-Welt
B E G R I F F
#1037
Írta 2013. július 11. - 15:41

#1038
Írta 2013. július 11. - 12:36


RAUH-Welt
B E G R I F F
#1039
Írta 2013. július 11. - 10:44

- szerintuk ez jo, egy kicsit mindig recseg ez ilyen, ezt tudja stb
- shimano fos, vegyel sramot
- szar a valtokarod, xt -t csak xt -vel szabad hasznalni stb
- meglehetne probalni masik lanccal
ilyeneket, persze mindegyik hulyeseg.
latatlanba tobb ertelmes dolgot kaptam itt, mint egy "szervizbe", azert irom idezojelbe, mert en meg egy szervizes munkajaval se voltam soha kibekulve, soha.
#1040
Írta 2013. július 11. - 08:49
