Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#1021
ádámxx

ádámxx

    vendég

  • felfüggesztett
  • 41 hozzászólás
Errõl nem lehet leszedni.Azt,hogy mikor kell váltani jól tudod,de mi lehet a baja a váltónak?

#1022
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Hát Ádám akkor beszéljünk értelmesen, alap szinten. A kijelzõ azért kell hogy tudjuk melyik fokozatban tekerünk, mert ha valamilyen problémánk van a pedálfordulattal akkor az optika érzékelõ egységünket ráfordítjuk a kijelzõre és látjuk hogy 4. fokozatban tekerünk. Ezt az információt bioelektronikus úton eljuttatjuk a mikró számítógépünkbe majd az parancsot ad biomechanikus karnak hogy hozza mûködésbe a váltókart a kívánt fokozatba kapcsoláshoz.
Nálam ez a következõkép mûködik ha erõlködöm akkor könnyebb fokozatba váltok, ha gyorsabban akarok haladni akkor keményebb áttételre kapcsolok és nem érdekel hogy 2-3-ban vagy 2-4-ben tekerek.
A váltókarok kijelzõjét általában le lehet szedni.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1023
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Egy mûszaki suttyót mint pl. pár szervizes,lehet nem érdekelné,fõleg ha kiesik a komfortzónájából.Szerintem ha már van valami az mûködjön rendesen.Érdekes módon néha meg utol éri magát.


Mi az, hogy mûszaki suttyó? Fejtsd már ki légy szíves... Hátha van itt egy és elmondja neked mit kellene csinálni vele..

#1024
ádámxx

ádámxx

    vendég

  • felfüggesztett
  • 41 hozzászólás

Minek a kijelzõ? Szedd le.


Egy mûszaki suttyót mint pl. pár szervizes,lehet nem érdekelné,fõleg ha kiesik a komfortzónájából.Szerintem ha már van valami az mûködjön rendesen.Érdekes módon néha meg utol éri magát.

#1025
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Minek a kijelzõ? Szedd le.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1026
ádámxx

ádámxx

    vendég

  • felfüggesztett
  • 41 hozzászólás
Hello!
X7 trigger karban csúszik a kijelzés 1et.9 helyett 8at és 1es helyett 2est mutat viszont ezen kívûl szépen vált minden fokozatot.Lehet javítani?Mi a baj?Sose szedtem még szét,nagyon szétpergõs?

#1027
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

A 10seb átdobó miben más mint a 9?Kettes rendszernél a 10-es nagyobbat emel?


A 3x9, 3x10 hajtómûvek esetében a tányérok pont ugyanoda esnek. A shimano gyári doksi szerint a két és háromtányéros hajtómûveknél a tányérok távolsága között 0.1mm a különbség, gyakorlatilag 0. A valóságban is ezt tapasztaltam. Ugyanazzal a 3s elsõ váltóval ment FC-M770-9, FC-M770-10 hm, majd kéttányérra váltáskor új átdobóval a FC-M770-10, FC-M785, tehát a váltókar húzása megegyezik.
Eltérés a kalicka formájában lehet (de nem tudom, hogy van-e, csak elméletileg írom!), a 10s hajtómûvekben már inkább 24-es (vagy még nagyobb!) kistányért használnak, ahhoz optimalizálják a dudorok helyét, formáját.

#1028
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás
A 10seb átdobó miben más mint a 9?Kettes rendszernél a 10-es nagyobbat emel?

#1029
callidusiuvenis

callidusiuvenis

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Üdv!

Koholtam egy komplex problémát magamnak, szeretnék egy egybe-kos kormányt összerakni outira, Shimano 105-ös szetthez (elsõ váltó 2 tárcsa, hátsó 6). Az a kérdésem, hogy létezik-e olyan hagyományos rögzítésû fék/váltókar (közvetlenül markolat melletti), ami ezt a váltót tudná váltani? A fékek Super SLR két forgáspontos patkók.
Ha lehetne, így egybe szeretném megoldani, de ha nem létezik ilyen, akkor a meglévõ Shimano Exage váltókarjaimat meghagynám és mellé tennék ilyen fékkarokat.

Tul képp ez egyszerûbb megoldás lenne, csak szeretnék takarékoskodni a hellyel, mert mellé kell még raknom a kötelezõ csengõt, világítást, és így elég szûkös a hely a kormányon.

Szarv végi fékkart azért nem szeretnék, mert legtöbbet normál helyzetben fogom a kormányt, onnan elnyúlkánli sok idõ, viszont mászásnál már nagyon jól jönne a szarv. Illetve montin megszoktam, hogy hüvelykujjal és mutatóujjal váltok, nem szívesen mondanék le errõl a luxusról. :P

#1030
zelin

zelin

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
9es valtas megoldast hozott, nem tudom ugy nyomni a valtokart, hogy recsegjen, gondolom a lanc szelessege volt a dominalo, mivel nem igen fer jol el a valtoba ( vagy nemtudom ), a tescos lanccal valtott a 8as is a legjobban, a srammal szarul, shimanoval nagyon szarul, a szelesseguk sorrendje is ez volt ( a tescos volt a legveknyabb ), a tolomero is ezt mutatta, ha esetleg meg erdekel valakit.

#1031
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

en azt ertem, de tovabbra is azt mondom hogy amire a szervizesek nem talaltak valaszt arra kicsi az esely hogy majd egy internetforumon fognak.


Gyurcsók mester? :D

#1032
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
en azt ertem, de tovabbra is azt mondom hogy amire a szervizesek nem talaltak valaszt arra kicsi az esely hogy majd egy internetforumon fognak.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1033
zelin

zelin

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
ezt kb 5 szervizben mutattam meg, Debrecen legnagyobb keroboltjaiban, szervizeiben, abbol 2 sracot ismerek, segitokeszek voltak, 15+ eve kerot szerelnek de nem tudtak a valaszt, vagy nem tapasztaltak a problemat, mivel igenytelenek ezen a teren ( szerintem )

#1034
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
pedig ez tenyleg egy olyan dolog hogy latni kellene. Pont azert modnom ezt, mert dolgoztam szevizbe` :) jo dolog ez az elmeleti siku beszelgetes, de vegul akkoris kelleni fog egy muerto szakember aki majd odaall es konkretan megcsinalja. Mert meglatja/meghallja eloben azt amit mi igy a monitor tuloldalarol eselytelenek vagyunk meglatni/meghallani.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1035
zelin

zelin

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
ott ilyesmi okossagokat kaptam:
- szerintuk ez jo, egy kicsit mindig recseg ez ilyen, ezt tudja stb
- shimano fos, vegyel sramot
- szar a valtokarod, xt -t csak xt -vel szabad hasznalni stb
- meglehetne probalni masik lanccal

ilyeneket, persze mindegyik hulyeseg.

latatlanba tobb ertelmes dolgot kaptam itt, mint egy "szervizbe", azert irom idezojelbe, mert en meg egy szervizes munkajaval se voltam soha kibekulve, soha.

#1036
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás
Nekem nincs több ötletem. Esetleg egy szervíz?

#1037
zelin

zelin

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
igyis jonak tunik a lanchossz. a lancfeszito csavar egyertelmuen rakja tavolabb / kozelebb a valto felso gorgojet a kazetta fogaskerekeihez, es fesziti a lancot is, tehat eredmenye nincs annak amit csinal.

#1038
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Nézd meg a lánc hosszát még egyszer. De ne ezt a merõleges szabályt alkalmazd, mert az elnagyolt. Elõl-hátul legnagyobbon a hátsó váltót kihagyva + két szem vagy érzésre megnézed kicsi-kicsin nagy-nagyon (ezt a váltóval együtt). Amikor a láncfeszítõ csavar semmit nem csinál akkor majdnem biztos, hogy hosszú a lánc. Szerintem.... így távolról...

#1039
zelin

zelin

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

A sebessegek szamat a valtokar hatarozza meg, nem a valto


enis igy gondolom, de mas lehetoseg szinte mar nincs is, csak a sebesseg kompatibilitas problema es azert irtam itt, hogy hatha mondtok olyat amit en nemtudok, mielott beruhazok 20+ ezer forintot egy kilences rendszerbe.

#1040
zelin

zelin

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
igy sem volt jo, mar reg probaltam.