Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#1001
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger

A 770-es fordított rugójú(nagyobb lánckerékre váltásnál segít rá a rugó,és a kis karral váltassz nagyobb lánckerékre,tehát csak a rugóban "bízhatsz,hogy fölteszi-e nagyobb lánckerékre a láncot),a 772-es normál rugójú,tehát nagyobb kart nyomva a te ujjad által kifejtett erõtõl múlik leginkább a nagyobb lánckerékre való váltás.
Fordított rugójú nekem hülye rendszer!Ízlések és pofonok!
Én a Shadow-t választanám,bár az lehet,hogy hamarabb kikotyogósodik,sõt,szinte biztos!Nem Shadow és nem fordított rugójú XT h.v. létezik még???


Köszi Lali!

Erre az elhatárolódásra jutottam én is. Most is Shadow Deorem van, s nem kotyog.

#1002
Louis

Louis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 hozzászólás
A 770-es fordított rugójú(nagyobb lánckerékre váltásnál segít rá a rugó,és a kis karral váltassz nagyobb lánckerékre,tehát csak a rugóban "bízhatsz,hogy fölteszi-e nagyobb lánckerékre a láncot),a 772-es normál rugójú,tehát nagyobb kart nyomva a te ujjad által kifejtett erõtõl múlik leginkább a nagyobb lánckerékre való váltás.
Fordított rugójú nekem hülye rendszer!Ízlések és pofonok!
Én a Shadow-t választanám,bár az lehet,hogy hamarabb kikotyogósodik,sõt,szinte biztos!Nem Shadow és nem fordított rugójú XT h.v. létezik még???
Magellan-os

#1003
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger
Sziasztok!

Hátsó váltó upgradeben gondolkozom. 9es rendszer
Shimano RD-M770SGS vagy RD-M772SGS lenne a jobb?

#1004
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Eggen, elszaggattam egy szalagot a hüvelykujj mellett még télen, ss bár elkezdtük megjavítani, a 24 órás betette a kaput. :D
Tegnap mar elõmerészkedett a bringa a garázsból, mentem egy keveset, tudok ugyan váltani, de nem annyira vidám.

A Gripshifttel kapcsolatban inkább az a kérdés, hogy a 2x10 XT-hez passzoló van-e. Mert úgy olvastam máshol, hogy a 9-es rendszerekig gyártottak külön Shimano húzásút, de a 10-hez (még) nem. Ha én sram lennék, nyilván nem is csinálnék egyáltalán. Vannak persze megoldások, találtam egy német céget, náluk videót x0 - xt átalakításról.

MOD II XT XTR + Sram Gripshift 10 Speed Deore SLX ab 2011, 119,90 &eu

http://www.youtube.com/watch?v=B17aqpBeuiM

#1005
habda1

habda1

    vendég

  • fórumtag
  • 227 hozzászólás

nem akarok "kontárkodni", de valami frikciós hüvelykváltó nem kényelmesebb, mint egy marok? bár, abból az olcsók elég fröccsöntött mûanyagnak néznek ki, ami meg masszívabb, az meg drága. : \


Nekem speciel ez volt otthon és kész , én is gondoltam , hogyha nem jön be a markos , átállok egy egyszerû hüvelykesre , de mint írtam , megszoktam , na meg a lustaság...mgy meg valami korábbi sérülés miatti nehézkes hüvelykujj használatról írt , ha jól értettem.Nála ezért opció a griphsift.

#1006
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.654 hozzászólás
Én olyan fröccsöntött mûanyaggal járok 18 éve, szóval elég masszív az. Akkor is, most is 800 Ft körül volt az ára. kb. ilyesmi: SHIMANO TOURNEY SL-TZ20 BAL VÁLTÓKAR - Bringa Butik Webáruház
Marci

#1007
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
nem akarok "kontárkodni", de valami frikciós hüvelykváltó nem kényelmesebb, mint egy marok? bár, abból az olcsók elég fröccsöntött mûanyagnak néznek ki, ami meg masszívabb, az meg drága. : \

#1008
habda1

habda1

    vendég

  • fórumtag
  • 227 hozzászólás

Egy régebbi sérülés miatt egyre kevésbé tudom használni a (balos) hagyományos váltókart. Most 2x10 váltásom van, minden XT, nem nagyon akarnék feleslegesen cserélgetni, csak amit muszáj. Gripshift lenne a megoldás, van a gripshift + xt átdobó/váltó párosítással gyakorlati tapasztalatotok?

Természetesen a gripshiftrõl magáról is érdekelne a véleményetek!


Az edzõbringámon van egy ezer éves Shimano fokozatmentes markos-cuccos , igaz csak a bal , mert a kütyüzött 2 tányéros hajtómûhöz jól jött , hogy oda áll az átdobó , ahová akarom.Ja , meg ingyé vót.
A lényeg : tökéletesen mûködik , meg lehet szokni , elenyészõ , hogy egy-egy zúzós lejtõn esetenként kattintok vele , ami egyáltalán nem zavaró.Lehet , hogyha egy minõségi darab lenne , akkor még ez a probléma sem állna fenn.Szerintem egy akármilyen gripshift megoldást jelenthet a problémádra , csak ne legyen pozicionálva 3 állásra.

#1009
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás
teljesen jól mûködik (3x9 ben volt nekem)

gripko meg, lehet szeretni, nem szeretni, én meguntam és visszaváltottam, peckölõsre.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1010
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Egy régebbi sérülés miatt egyre kevésbé tudom használni a (balos) hagyományos váltókart. Most 2x10 váltásom van, minden XT, nem nagyon akarnék feleslegesen cserélgetni, csak amit muszáj. Gripshift lenne a megoldás, van a gripshift + xt átdobó/váltó párosítással gyakorlati tapasztalatotok?

Természetesen a gripshiftrõl magáról is érdekelne a véleményetek!

#1011
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Hello!
X7 trigger karban csúszik a kijelzés 1et.9 helyett 8at és 1es helyett 2est mutat viszont ezen kívûl szépen vált minden fokozatot.Lehet javítani?Mi a baj?Sose szedtem még szét,nagyon szétpergõs?


Amennyiben van egy minimális technikai érzéked, óvatosan szedd szét a váltókart (kézben, a fedelét ujjal lenyomni, csavarokat eltávolítani, majd a fedelét óvatosan levenni, vigyázva, hogy ne ugorjon szét a belsõ rész) és igazítsd el a mûanyag fokozatkijelzõ szalagot.


#1012
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.654 hozzászólás

Errõl nem lehet leszedni.Azt,hogy mikor kell váltani jól tudod,de mi lehet a baja a váltónak?

Nagyon ezeket nem lehet javítani. De ha egyébként a mûködésével nincs baj, akkor mi a gond ? Fogod magad és megfigyeled, melyik irányba csal egyet. És mikor menet közben ránézel, hozzá gondolsz egy fokozatot. Ennyi. Nem bonyolult. Egy túra alatt megszokod, vagy lehet, hogy már amúgy is megszoktad.
Marci

#1013
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Hát Ádám akkor beszéljünk értelmesen, alap szinten. A kijelzõ azért kell hogy tudjuk melyik fokozatban tekerünk, mert ha valamilyen problémánk van a pedálfordulattal akkor az optika érzékelõ egységünket ráfordítjuk a kijelzõre és látjuk hogy 4. fokozatban tekerünk. Ezt az információt bioelektronikus úton eljuttatjuk a mikró számítógépünkbe majd az parancsot ad biomechanikus karnak hogy hozza mûködésbe a váltókart a kívánt fokozatba kapcsoláshoz.
Nálam ez a következõkép mûködik ha erõlködöm akkor könnyebb fokozatba váltok, ha gyorsabban akarok haladni akkor keményebb áttételre kapcsolok és nem érdekel hogy 2-3-ban vagy 2-4-ben tekerek.
A váltókarok kijelzõjét általában le lehet szedni.


A régebbi X7-rõl tényleg nem, bele van integrálva a bilincsbe.

#1014
ádámxx

ádámxx

    vendég

  • felfüggesztett
  • 41 hozzászólás
Errõl nem lehet leszedni.Azt,hogy mikor kell váltani jól tudod,de mi lehet a baja a váltónak?

#1015
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Hát Ádám akkor beszéljünk értelmesen, alap szinten. A kijelzõ azért kell hogy tudjuk melyik fokozatban tekerünk, mert ha valamilyen problémánk van a pedálfordulattal akkor az optika érzékelõ egységünket ráfordítjuk a kijelzõre és látjuk hogy 4. fokozatban tekerünk. Ezt az információt bioelektronikus úton eljuttatjuk a mikró számítógépünkbe majd az parancsot ad biomechanikus karnak hogy hozza mûködésbe a váltókart a kívánt fokozatba kapcsoláshoz.
Nálam ez a következõkép mûködik ha erõlködöm akkor könnyebb fokozatba váltok, ha gyorsabban akarok haladni akkor keményebb áttételre kapcsolok és nem érdekel hogy 2-3-ban vagy 2-4-ben tekerek.
A váltókarok kijelzõjét általában le lehet szedni.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1016
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Egy mûszaki suttyót mint pl. pár szervizes,lehet nem érdekelné,fõleg ha kiesik a komfortzónájából.Szerintem ha már van valami az mûködjön rendesen.Érdekes módon néha meg utol éri magát.


Mi az, hogy mûszaki suttyó? Fejtsd már ki légy szíves... Hátha van itt egy és elmondja neked mit kellene csinálni vele..

#1017
ádámxx

ádámxx

    vendég

  • felfüggesztett
  • 41 hozzászólás

Minek a kijelzõ? Szedd le.


Egy mûszaki suttyót mint pl. pár szervizes,lehet nem érdekelné,fõleg ha kiesik a komfortzónájából.Szerintem ha már van valami az mûködjön rendesen.Érdekes módon néha meg utol éri magát.

#1018
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Minek a kijelzõ? Szedd le.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1019
ádámxx

ádámxx

    vendég

  • felfüggesztett
  • 41 hozzászólás
Hello!
X7 trigger karban csúszik a kijelzés 1et.9 helyett 8at és 1es helyett 2est mutat viszont ezen kívûl szépen vált minden fokozatot.Lehet javítani?Mi a baj?Sose szedtem még szét,nagyon szétpergõs?

#1020
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

A 10seb átdobó miben más mint a 9?Kettes rendszernél a 10-es nagyobbat emel?


A 3x9, 3x10 hajtómûvek esetében a tányérok pont ugyanoda esnek. A shimano gyári doksi szerint a két és háromtányéros hajtómûveknél a tányérok távolsága között 0.1mm a különbség, gyakorlatilag 0. A valóságban is ezt tapasztaltam. Ugyanazzal a 3s elsõ váltóval ment FC-M770-9, FC-M770-10 hm, majd kéttányérra váltáskor új átdobóval a FC-M770-10, FC-M785, tehát a váltókar húzása megegyezik.
Eltérés a kalicka formájában lehet (de nem tudom, hogy van-e, csak elméletileg írom!), a 10s hajtómûvekben már inkább 24-es (vagy még nagyobb!) kistányért használnak, ahhoz optimalizálják a dudorok helyét, formáját.