Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#981
Írta 2013. szeptember 23. - 11:59

#982
Írta 2013. szeptember 23. - 11:47

Megtudnátok mondani hogy váltógörgõt mikor kell cserélni, honnan tudom hogy kopott? Cseréltem láncot, fogaskoszorút, hajtómûvet, de ez valamiért kimaradt, és most olyat csinál, hogy ha hátul legalulra teszem (elöl mindegy hol van a lánc) akkor egy enyhe csörgés jelentkezik. Viszont, ha kézzel egy fél centit eltávolítom a felsõ görgõt a fogaskoszorútól (tehát a lánc kb. egy foggal kevesebben fekszik a görgõn) akkor a csörgés megszûnik- de legalábbis enyhül. Láncszög állító csavart kellene keresnem és állítanom? Vagy a görgõ a kopott? Xt váltóm van 2008-09 körüli. Remélem érthetõen írtam, vagy a lánchossz nem stimmelne? A váltók egyébként jól vannak beállítva, szépen mûködik minden, de a régi deore rendszer (most full xt lett) a kinyúlt lánccal mintha halkabb lett volna...
Köszi!
#983
Írta 2013. szeptember 16. - 23:55

#984
Írta 2013. szeptember 06. - 17:32

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#985
Írta 2013. szeptember 06. - 15:24

Visszahajtottam 1 kört is, de még most se jó, indulás után felugrik 8 ba, aztán még 7 be is.
Nem megy. A váltókaron a finomállitó teljesen be van hajtva, csak kifelé birom csavarni.Nem lehet hogy ez a baj? Teljesen behajtottam mielõtt rögzítettem a bowdent a hátsó váltón.
#986
Írta 2013. szeptember 06. - 14:44

A véghelyzet határoló csavaron tekerj kifelé amelyik a H-val van jelölve. Túlságosan be van tekerve és nem engedi lefelé/kifelé mozdulni a váltót. Úgy kell helyesen beállítani, hogy amikor nincs bekötve a bovden ill. nem húzza akkor a legkisebb fogaskerékkel egy síkba essen a váltógörgõ ill. még egy kicsit kifelé legyen a görgõ síkja.
egy kis segítség, 2-es pont top adjustment
http://techdocs.shim...69830605069.pdf
Visszahajtottam 1 kört is, de még most se jó, indulás után felugrik 8 ba, aztán még 7 be is.
#987
Írta 2013. szeptember 06. - 14:29

#988
Írta 2013. szeptember 06. - 14:26

Üdv.
Az miért van hogy a hátsó váltónál ha alig feszítem meg a bowdent csak akkor hajlandó 9 be leváltani? Ahogy jobban meghúzom már nem hajlandó leváltani. Ha kikötöm a bowdent akkor hajlandó visszaváltani csak. Sõt igy is alig akar visszaváltani.. Tegnap szedtem szét, és elõtte semmi baja se volt.
A véghelyzet határoló csavaron tekerj kifelé amelyik a H-val van jelölve. Túlságosan be van tekerve és nem engedi lefelé/kifelé mozdulni a váltót. Úgy kell helyesen beállítani, hogy amikor nincs bekötve a bovden ill. nem húzza akkor a legkisebb fogaskerékkel egy síkba essen a váltógörgõ ill. még egy kicsit kifelé legyen a görgõ síkja.
egy kis segítség, 2-es pont top adjustment
http://techdocs.shim...69830605069.pdf
#989
Írta 2013. szeptember 06. - 14:07

Az miért van hogy a hátsó váltónál ha alig feszítem meg a bowdent csak akkor hajlandó 9 be leváltani? Ahogy jobban meghúzom már nem hajlandó leváltani. Ha kikötöm a bowdent akkor hajlandó visszaváltani csak. Sõt igy is alig akar visszaváltani.. Tegnap szedtem szét, és elõtte semmi baja se volt.
#990
Írta 2013. szeptember 05. - 22:21

Szeretnék érdeklõdni! Egy országútira a koskormány helyett idõfutam kormányt szeretnék tenni (nekem kényelmesebb) és arra dual control váltókarokat.A hajtás egy kompakt 2 tányéros cucc.
Kérdésem,hogy a bal kar ami 3-as tudja kezelni a "csak" 2 tányért,vagy esetleg van ennél az elképzelésnél életképesebb javaslata valakinek?
A kormányvégbe tehetõ váltókarok nem jönnek be sajna.
A segítséget elõre is köszönöm!
Attila
#991
Írta 2013. szeptember 05. - 10:04

Van egy régi hátsó váltóm, elvileg alig használt(gyakorlatilag is kb ez látszik rajta) és elvileg jól is mûködik. Nem próbáltam ki mert nekem mintha furcsán állt volna alaphelyzetben. Kerék nélkül, kb egyenesen állt lefele, mintha "lógott" volna. Ez normális pozíció? Kicsit nekem ez fura volt hogy nem húzza össze magát, így buheráltam a rugóján, így viszont hozzáér a fogaskoszorú közepénél kb a fogaskerékhez. Ez amiatt lehet mert túl erõs a rugó? Tudom hülye kérdésnek tûnhet, de a másik biciklimen a normális Shimano váltó "behúzza" magát kerék nélkül ahogy kell és nem ér hozzá. Egy kb noname váltóról van szó, kb az a tipikus egyszerû fajta, egy régi y-vázas, összteleszkópos biciklin van(szerintem gyárilag).
Üdvözlettel, Bence
#992
Írta 2013. szeptember 04. - 22:58

Azt szeretném megtudni,hogy a Shimano hátsó váltók lefelé kompatibilisek-e,vagyis pl. egy kilenc fokozatú Deore használható-e 8-as rendszerben.
Elmegy, de nem az igazi. Szûkebb a 9-es és ha keresztbe megy a lánc a csapok hozzá érhetnek a kanálhoz, extrém esetben fel is tekerheted a kanalat. Ki lehet okoskodni vékony alátéttel a görgõ két oldalán és akkor elfér a lánc
#993
Írta 2013. szeptember 04. - 21:37

#994
Írta 2013. szeptember 02. - 01:13

#995
Írta 2013. szeptember 01. - 18:35

#996
Írta 2013. szeptember 01. - 18:29

X0 hátsó váltóhoz keresek görgõket. Ez szerintetek jó lenne hozzá? SRAM Schaltrollen-Set X.9, X.7 (10-11)
Nem inkább ez?
#997
Írta 2013. szeptember 01. - 17:59

#998
Írta 2013. augusztus 30. - 11:02

Shimano Inter7 agyváltóhoz keresek pillangó váltókart. A régebbi típusokhoz (pl. 7C21) alapból ilyet adtak, de újonnan már sehol nem lehet kapni. Nagy segítség lenne...
Elõre is köszi!
#999
Írta 2013. augusztus 26. - 11:12


#1000
Írta 2013. augusztus 26. - 09:49

A Shimano SP-40 bowdenház vég belsõ átmérõje 4mm? Ha a bowdenek spéci bevonatúak (pl. teflonos) és a váz ahova ezek a bowdenház végek mennek alu, mit ajánlanátok inkább, ezt a shimano bowdenház véget vagy alu vég? Úgy értem az alu nem bántja a teflonbevonatot? Pl. erre gondolok.