Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#761
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Izé, hááát, na. Szóval kicsit elhamarkodott következtetés. Meg kell tanulni váltani. Pont.

Offtopik kedvenc panaszom: szar a (sí)pálya, mert buckás. Nem, nem a pálya szar. :D

 

Ha! :) Mint boardos ki merem jelenteni hogy a felfagyott buckás pálya az tényleg szar, nem utolsó sorban mert kell még a térd bringázásra :)

 

Hány láncszakadásod volt eddig? :)

 

Eddig egy se. Ahhoz nem vagyok elég erős :)

 

Ha meg emelkedőn akarsz váltani, akkor ügye rátaposol 2-3 erősebbet, gyorsabbat és AKKOR veszed le a terhelést a láncról és váltasz egyet. Így nem vesztesz semmilyen lendületet. Ez versenyen is működik.

 

Ahhoz se vagyok elég erős hogy még rá is tapossak emelkedőn, ti mit képzeltek, mindenki mindent ki tud tekerni, kanalat gőrbíteni ránézéssel meg ilyenek?  :P Én szépen szolidan ülve kitekerem és finoman váltok felfelé. Ez az egész felfelé csak azért van hogy le tudjon az ember száguldani  :D



#762
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

Nem jártál még emelkedőn! :)

Pl. Hallstadt, sóbánya és aszfaltos, 35%

Zsoltiiiiii ! Minek annyit utazni egy finom kis emelkedőért !!! :D Találtunk ma jobbat.

Pont ma voltunk a Sikárosi rét végén, balra föl, az újra megnyitott K jelzésen. Dante beharangozója szerint "Az jobb lesz sokkal, mint a P-háromszög" (amit én javasoltam) Elmondom, hogy 28%-nál még ránéztem az órámra, utána már csak azzal voltam elfoglalva, hogy talán lenyúlok és megfogom a gyorszárat a teló alatt, nehogy hátraessek. Egyszer még mondtam, hogy, itt már egészen líght-os, könnyű itt menni. Na, ott volt 23% körüli. Aztán már toltam de Dante ma reggel vagy jó doppingot talált a műzlijében, esetleg simán csak bekapcsolt valami titkos motort vagy 3nál is több lába van de fölment végig. (a disznó... :) )


  • zeezoltano kedveli ezt
Marci

#763
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Nem is akarok, arra van a kocsi. :)

Hát, mintha nem gurult volna már maruti800 a motorháztetődre egy parkolóházban :D

 

Oké, ez csak egy feltevés volt. De egy parkolóházi bringázás is kellemes lehet, mert még lendületet sem tudsz venni egy-egy rámpa előtt :) azt hiszem.



#764
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Nem jártál még emelkedőn! :)

Pl. Hallstadt, sóbánya és aszfaltos, 35%

Nem is akarok, arra van a kocsi. :)


  • IAmSpecialized kedveli ezt

#765
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

Nem jártál még emelkedőn! :)

Pl. Hallstadt, sóbánya és aszfaltos, 35%

Nem kell olyan messze menni, a Mecseken ismerek 3-4 olyan emelkedőt ahol tolva is visszacsúszol, pedig nem is olyan nagy a hegyünk :)



#766
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Versenyen nincs szándékom indulni soha, de én is pont így váltok. Eddíg még sosem kellett emelkedőn feltolnom a bicajt. :)

Nem jártál még emelkedőn! :)

Pl. Hallstadt, sóbánya és aszfaltos, 35%


  • zeezoltano kedveli ezt

#767
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.063 hozzászólás

Versenyen nincs szándékom indulni soha, de én is pont így váltok. Eddíg még sosem kellett emelkedőn feltolnom a bicajt. :)

 

milyen hikomatos emelkedőkön bringázol te? :)


  • Kánya kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#768
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Ha meg emelkedőn akarsz váltani, akkor ügye rátaposol 2-3 erősebbet, gyorsabbat és AKKOR veszed le a terhelést a láncról és váltasz egyet. Így nem vesztesz semmilyen lendületet. Ez versenyen is működik.

Versenyen nincs szándékom indulni soha, de én is pont így váltok. Eddíg még sosem kellett emelkedőn feltolnom a bicajt. :)



#769
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Mi értelme van egy Shadow Plus hátsó váltón a kapcsolót off állásban hagyni?

A kerék kivétele és visszahelyezése során sok.



#770
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Mi értelme van egy Shadow Plus hátsó váltón a kapcsolót off állásban hagyni?



#771
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

Ha úgy mész fel hogy minden váltásnál enyhítesz/megállsz a taposással, akkor sok lendületet vesztesz (akár azért mert megállsz, vagy mert túl korán váltasz kissebb áttételre), és kevésbé meredekebb a maximum lejtő amin fel tudsz menni, legalábbis versenyhelyzetben nem reális. Többek között ezért se használatos az agyváltó, azok (legalábbis a megfizethetők) nem bírják olyan jól a megterhelés alatti váltást.

Ha meg emelkedőn akarsz váltani, akkor ügye rátaposol 2-3 erősebbet, gyorsabbat és AKKOR veszed le a terhelést a láncról és váltasz egyet. Így nem vesztesz semmilyen lendületet. Ez versenyen is működik.


marton módosította - 2014. március 29. - 00:04

  • MJani01 kedveli ezt
Marci

#772
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

A láncfeszültség nagyobb ha taposod, tehát elvileg váltás közben nagyobb a súrlódás és erőhatás a váltókra keresztbe is (elöl jóval nagyobb mértékben mint hátul), de szerintem attól nem fog jelentősen előbb elromlani mint a várható élettartama. Azt nem zárnám ki hogy egyeseknél elgörbülhet a kanál hátul, de nem hiszem hogy egyszerre nagyon, vagy attól hogy az illető hű de erős, inkább hosszú távon a használattól (fémfáradás?) vagy mert észrevétlenül keresztbevált és akkor terheli, vagy odaveri valaminek, talán lefelé az agresszív stílusa miatt (sok rázkódástól elöl csak váltásnál, hátul viszont keresztbe mindig a lánc súlya is terheli a kanalat mert az tartja). Nekem is kellett már kanalat állítanom, de ahhoz képest hogy mekkorákat repültem az legyen a legnagyobb bajom :) (volt már olyan is hogy a váz görbült és külön ért földet a hátsó kerék..)

 

Ha úgy mész fel hogy minden váltásnál enyhítesz/megállsz a taposással, akkor sok lendületet vesztesz (akár azért mert megállsz, vagy mert túl korán váltasz kissebb áttételre), és kevésbé meredekebb a maximum lejtő amin fel tudsz menni, legalábbis versenyhelyzetben nem reális. Többek között ezért se használatos az agyváltó, azok (legalábbis a megfizethetők) nem bírják olyan jól a megterhelés alatti váltást.

Hány láncszakadásod volt eddig? :)



A sebesség mindent megold.

 


#773
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Ha úgy mész fel hogy minden váltásnál enyhítesz/megállsz a taposással, akkor sok lendületet vesztesz (akár azért mert megállsz, vagy mert túl korán váltasz kissebb áttételre), és kevésbé meredekebb a maximum lejtő amin fel tudsz menni, legalábbis versenyhelyzetben nem reális. 

 

Izé, hááát, na. Szóval kicsit elhamarkodott következtetés. Meg kell tanulni váltani. Pont.

Offtopik kedvenc panaszom: szar a (sí)pálya, mert buckás. Nem, nem a pálya szar. :D



#774
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Ez a terhelés alatti váltás téma mmindig foglalkoztatott.Ott nem a sor és a lánc "kap"?A váltó hogyan feszülne jobban?

 

A láncfeszültség nagyobb ha taposod, tehát elvileg váltás közben nagyobb a súrlódás és erőhatás a váltókra keresztbe is (elöl jóval nagyobb mértékben mint hátul), de szerintem attól nem fog jelentősen előbb elromlani mint a várható élettartama. Azt nem zárnám ki hogy egyeseknél elgörbülhet a kanál hátul, de nem hiszem hogy egyszerre nagyon, vagy attól hogy az illető hű de erős, inkább hosszú távon a használattól (fémfáradás?) vagy mert észrevétlenül keresztbevált és akkor terheli, vagy odaveri valaminek, talán lefelé az agresszív stílusa miatt (sok rázkódástól elöl csak váltásnál, hátul viszont keresztbe mindig a lánc súlya is terheli a kanalat mert az tartja). Nekem is kellett már kanalat állítanom, de ahhoz képest hogy mekkorákat repültem az legyen a legnagyobb bajom :) (volt már olyan is hogy a váz görbült és külön ért földet a hátsó kerék..)

 

Ha úgy mész fel hogy minden váltásnál enyhítesz/megállsz a taposással, akkor sok lendületet vesztesz (akár azért mert megállsz, vagy mert túl korán váltasz kissebb áttételre), és kevésbé meredekebb a maximum lejtő amin fel tudsz menni, legalábbis versenyhelyzetben nem reális. Többek között ezért se használatos az agyváltó, azok (legalábbis a megfizethetők) nem bírják olyan jól a megterhelés alatti váltást.



#775
ádámxx

ádámxx

    vendég

  • felfüggesztett
  • 41 hozzászólás

Ez a terhelés alatti váltás téma mmindig foglalkoztatott.Ott nem a sor és a lánc "kap"?A váltó hogyan feszülne jobban?



#776
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Állítólag hallani lehet a különbséget, de kimérni nem, mert a fülünk sokkal érzékenyebb, mint a műszerek.

 
A fülünk nem érzékenyebbek mint a műszerek, ez nem hittan hanem kereskedelmi érdekek. Szép példa: miért tényleg nem jobb a lemez a CD-nél. Másik példa: miért nem jobb, sőt rosszabb a Neil Young féle 24 bit/192 kHz-es audió mint a hagyományos CD (16/44).
 

[OFF] A tápkábelekben én sem hiszek (szvsz voodoo). USB/HDMI kábel szintén, mégis egy Chord-t használok (HDMI).  :wacko: [/OFF]

 
A HDMI digitális. Ami azt jelenti hogy teljesen mindegy hogy rágogumiból van vagy 39 karátos aranylemezes latinumból, vagy 100%-osan műkődik, vagy egyáltalán nem.
 
 

nem váltok terhelés alatt.

 
Azt nem tudom hogy csinálod, mert aki hegyen felteker az biztos hogy vált terhelés alatt. Kivéve ha annyira erős vagy hogy mindent kitekersz egy síkon is kényelmes áttételben, de akkor nem csodálom hogy görbül a cuccod :)
 

Igen, már láttam. A csúcs a villanykörte, ami 100 évig ég. Régóta tudom, hogy mindent szándékosan úgy terveznek, hogy menjen tönkre fenntartva egy mesterséges forgalmat. Különben ezeknek a cégeknek hamar felkopna az álla.

 
Van akire ez tényleg érvényes (pl. Microsoft, Monsanto), de nem feltétlen mindenkire, ilyen esetekben érdemes a tényeknél maradni (pl. 7-es épület). Elsősorban azért szar a minőség mert olcsónak kell lennie mert nagy mennyiségű tömegtermékről van szó. A kissebb sorozatú minőségi termék addig életképes amig van egy elég nagy terjedelmű középréteg akinek van elegendő szabadon rendelkezésre álló jövedelme. A jelenlegi tendencia a középréteg eltörlése felé hajlik ami egyrészt az egyre olcsóbb és rosszabb tömegtermékkel jár, másrészt viszont az értékáthelyezés által aránytalanul gazdagodó (de reálisan hiperinflációnak nevezhető nominális növekedéssel bíró) felsőréteget kiszolgáló, szintén aránytalanul dráguló elit cuccokkal. Ezt csak valamelyest ellensúlyozza a technika fejlődése (mivel az főleg arról szól hogy nagyobb margóval gyártsuk ugyanazt a minőséget, nem ugyanannyiért jobbat/tartósabbat).
 
Ettől függetlenül ha ma olyan égőt akarsz ami 100 évig ég meg lehet oldani, de ne várd hogy minden sarkon kézpénzért lehet majd kapni, ugyanúgy mint azt a 100 éves égőt se lehetett 100 évvel ezelött.
 
 

az autóm 7 évesen úgy néz ki kívül-belül mintha most gurult volna ki a szalonból [..]
Ha a Mercedest is és a Trabantot is a Shimnano gyártaná, akkor nyugodtan lehet Trabantot venni, mert olcsó pótolni. Lényeg, hogy Shimano, abban nem lehet hiba!

 
Autóhasonlatok mindig sántítanak. Pl. a legújjabb Fifth Gearben kitárgyalják hogy a Seat Leon SC könnyebb, gyorsabb, takarékosabb, jobban néz ki és ráadásul olcsóbb mint a VW Scirocco, pedig mindkettőt a Volkswagen gyártja. Tehát igazad van, tényleg lehet nyugodtan Seat-ot és Skodát venni, mert mind a VW gyártja. Az hogy a te autód 7 évesen vadonatúj csak azzal magyarázható hogy te pénzt költesz rá, amit így hirtelen nem számoltad be abba a hasonlatba hogy valakinek tropára megy mert nem csinál vele semmit. Neki lehet olcsóbb, legalábbis rövid távon.
 

Érdekes, az SRAM miért hibátlan?


A SRAM nem hibátlan, mindenkinek vannak jó és kevésbé jó termékei, előnyei és hátrányai. Nekem pl. azért jön be jobban a Shimano mert finomabban vált, viszont az egyik bringán balkézre én is SRAM X.0 marokváltót használok (Shimano váltóval), mert versenyen ott az jön be jobban.



#777
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

xD azt hittem, csak én vagyok olyan beteg, hogy a tárolóban mindig kicsi-kicsi kombinációban legyen a hajtásom.

 

Nálam közép/közép, mert úgy érek haza :) Meg szerintem a váltó rugó később fárad el mint amennyit görbít a láncon meg a koszorúkon a keresztbeváltásos tárolás.

 

Viszont a nyomatékkulcsot kis fokozaton tárolom, mert ott tényleg számít :) (ez tényleg nem oxigénhiányos kábelmánia, konkrétan benne van a használati utasításban)



#778
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

A nagyon jót idézőjelben kell érteni... ;)

De az evansnál a sima kormánybilincses most is 133 euró, ingyen postával.

 

Mi volt az a nagyon jó ár, ha nem titkos? 140 EUR alatt volt már olcsóbb párja?


  • IAmSpecialized kedveli ezt

#779
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Dehát annyira jó áron volt az ispeces xtr... :D

 

Mi volt az a nagyon jó ár, ha nem titkos? 140 EUR alatt volt már olcsóbb párja?



#780
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Felesleges felrakni, ha úgyis másikat akarsz. Kevesebbet kapsz érte használtan, pöcsölni kell újra a bovdenezéssel. Én felraknám most az apróba a német webshopos áron, oszt jónapt.

Ugyanezt játszottam el én is XT-XTR ügyben a télen amúgy. 5e bukta. Dehát annyira jó áron volt az ispeces xtr... :D

 

Gondoltam erre is, de muszáj lesz felrakni, mert e nélkül semmit sem tudok felrakni, miközben minden cserélve lenne. Mást is akarok még rendelni és akkor csapnék hozzá XT karokat (vagy nem). 13k-t kérnék érte 3-4 hetesen. Szerintem elmegy majd annyiért is (vagy nem). :) 3-5 ezernél többet biztos nem bukok rajta a német árhoz képest. Ennyit meg megér a boldogságom.  :rolleyes: