Ha tényleg csak az a célod, amit leírtál, akkor semmit nem kell cserélned.
Igaz, értelme sincs sok, a kéttányéros hajtás nem azért jó, mert nincs kistányér, hanem mert kisebb a (hajtómű) fokozatok közötti átfedés. Épp ezért nem is a kistányért szokták elhagyni, hanem inkább a középsőt. Tipikus a 12-14 fog különbség (vs. 10), a 2s elsőváltók is általában ennyit tudnak.
A 2/3s váltókarok húzása fokozatonként pontosan ugyanannyi, tehát nyugodtan használhatod a régit, az első váltón kell határolni a megfelelő tartományt. Kérdés persze, hogy milyen tányérokat szeretnél, a 3s első váltók három tányérhoz illeszkedő kalickával vannak szerelve, ezzel nehéz (nekem nem is sikerült) csendben-rendben működő váltást összehozni. Tehát, ha "valódi" kéttányéros hajtást szeretnél, 38/24, 38/26, 40/28 tányérokkal, akkor szerencsés váltót cserélni, de maradhat a régi hajtómű. Ha tetszik a dolog, s adsz a szépségre, akkor cserélj hajtóművet (szerintem) jobban is működik vele, és még akkor is jók a régi váltókarjaid.
(Amúgy nem csak párban lehet váltókart venni, lehet rossz helyen nézted.)
Miért van az, hogy SLX,XT,XTR váltókarokat csak párban vagy csak jobbost lehet kapni?
Azért kérdezem mert a jelenlegi bringám 3x10-s és már régen sem használtam sose a kistányért...ezért gondoltam megcsinálom 2x10-re.
Ehhez ugye egy hajtómű,váltókar,elsőváltó cserére lenne szükségem.
A hajtómű a két tányér miatt. A váltókar a pozicionálás miatt. Az elsőváltó pedig a végállások miatt.
A jelenlegi váltókarokra ha neten rákeresek mindenhol 2-3x10 tányéros rendszerekhez ajánlják. Ezek szerint a váltókart valahol át lehet állítani, hogy csak 2 állása legyen a 3 helyett?
Vagy ha 2-s elsőváltót veszek akkor az már alapból behatárolja a végállásaival a váltókar lehetőségeit?.
Kérlek világosítsatok fel légyszi...kihagytam 3 évet...erre most bringát építenék és tiszta káosz van