Végállás csavarok.
Tényleg. 2x10-nél azt olvasom nincs keresztbeváltás.
Köszi srácok a hozzászólásokat!
Szerencsére megoldódott a dolog.
Gyakorlatilag mindkét tányéron simán végig tudom váltani a sort és csak az utolsó fogaskerekeknél van minimális (de tényleg csak éphogy) súrlódás az elsőváltó kerete és a lánc között.
A megoldás annyira pitiáner volt, hogy inkább le se írom... annyit mondhatok : nem a technikán múlt
Kíváncsiak vagyunk rá.
Köszi srácok a hozzászólásokat!
Szerencsére megoldódott a dolog.
Gyakorlatilag mindkét tányéron simán végig tudom váltani a sort és csak az utolsó fogaskerekeknél van minimális (de tényleg csak éphogy) súrlódás az elsőváltó kerete és a lánc között.
A megoldás annyira pitiáner volt, hogy inkább le se írom... annyit mondhatok : nem a technikán múlt
Sziasztok!
Van valami trükkje a 2x10 beállításának első váltónál?
Nem ma kezdtem az ipart, de sehogy sem tudom beálllítani az első váltót.
Szuperül, gyorsan, pontosan vált... de kicsi és nagy tányéron is beleér a lánc. Jelenleg azt tudtam belőle kihozni, hogy kicsin a sor első három nagy fogaskerekénél nagy tányéron a sor első három kis fogaskerekénél súrlódik a lánc az első váltó keretéhez.
A rendszer nem gányolt, minden 2x10-hez való SRAM x.9 első-hátsó váltó és x.7 váltókar x.0 hajtómű 28/42 vel.
Tippeket, válaszokta előre is köszi!
A Sramnál nem úgy van az első váltóból másmilyen kell eltérő méretű lánctányérhoz, én lecseréltem az X7-est XTR-re, ennél nútos a csavar furata (direkt mount) így lehet állítani kisebb nagyobb tányérhoz, az X7-esen fix a furat ott nagyobb tányérnál kell az első váltót is cserélni ha jól sejtem.
Sziasztok!
Van valami trükkje a 2x10 beállításának első váltónál?
Nem ma kezdtem az ipart, de sehogy sem tudom beálllítani az első váltót.
Szuperül, gyorsan, pontosan vált... de kicsi és nagy tányéron is beleér a lánc. Jelenleg azt tudtam belőle kihozni, hogy kicsin a sor első három nagy fogaskerekénél nagy tányéron a sor első három kis fogaskerekénél súrlódik a lánc az első váltó keretéhez.
A rendszer nem gányolt, minden 2x10-hez való SRAM x.9 első-hátsó váltó és x.7 váltókar x.0 hajtómű 28/42 vel.
Tippeket, válaszokta előre is köszi!
A váltó jó szögben és magasságban áll a lánctányérokhoz képest? Ezt a felfogatásnál lehet állítani, bilincs, direct mount, stb. Itt még esetleg kis csalás is beleférhet, a szöggel lehet játszani, de ne kérdezd melyik irányban.
Szerintem, ha "keresztben" csak az utolsó 3 fogaskeréken súrlódik a lánc a váltó lemezeinek, és a vonalba eső másik 7 fogaskeréken nem jó, számomra elfogadhatónak hangzik. Bár sosem volt 2x10-es rendszerem, nem tudom ott hogyan lehet értelmezni a keresztbeváltás fogalmát, de nekem keresztbeváltásnak tűnik ha az első 5-6-nál beljebb mész a lánccal.
Edited by freddyke, 2014. May 12. - 20:33.
Sziasztok!
Van valami trükkje a 2x10 beállításának első váltónál?
Nem ma kezdtem az ipart, de sehogy sem tudom beálllítani az első váltót.
Szuperül, gyorsan, pontosan vált... de kicsi és nagy tányéron is beleér a lánc. Jelenleg azt tudtam belőle kihozni, hogy kicsin a sor első három nagy fogaskerekénél nagy tányéron a sor első három kis fogaskerekénél súrlódik a lánc az első váltó keretéhez.
A rendszer nem gányolt, minden 2x10-hez való SRAM x.9 első-hátsó váltó és x.7 váltókar x.0 hajtómű 28/42 vel.
Tippeket, válaszokta előre is köszi!
Nem kérdés, csak onnan, egészen biztosan van raktáron (meg is néztem, van)!
gaboca féle linken meg is találod.
Köszönöm Urak!
Többen a Gyári oldalt javasolják,mert az Német és ,ha van raktáron Pikk-pakk itt van!
Szevasztok!
Váltópapucsot keresek az alábbi vázhoz:
Grand Canyon CF pro 2010a papucson No. 16 szám van.Valaki tud-e külföldi oldalt,ahonnan tudék rendelni?Köszi!
Ez is segíthet: https://www.canyon.c...chaltaugen.html
Szevasztok!
Váltópapucsot keresek az alábbi vázhoz:
Grand Canyon CF pro 2010a papucson No. 16 szám van.Valaki tud-e külföldi oldalt,ahonnan tudék rendelni?Köszi!
Itt van néhány, elég jó áron. Valamelyik csak jó lesz ! http://www.bike-disc...is/q-schaltauge
Szevasztok!
Váltópapucsot keresek az alábbi vázhoz:
Grand Canyon CF pro 2010a papucson No. 16 szám van.Valaki tud-e külföldi oldalt,ahonnan tudék rendelni?Köszi!
http://wheelsmfg.com...earch For Model
Szevasztok!
Váltópapucsot keresek az alábbi vázhoz:
Grand Canyon CF pro 2010a papucson No. 16 szám van.Valaki tud-e külföldi oldalt,ahonnan tudék rendelni?Köszi!
canyon.com esetleg ?
Szevasztok!
Váltópapucsot keresek az alábbi vázhoz:
Ez engem is érdekelne! Sztem mostanra minimum 10 éves a váltókarom... Minden évvel egyre tapadósabbá vált a gumi, és még működik, csak nagyon randán néz ki
SRAM X.0 9 sebességes markolatváltóhoz csak gumit tudja valaki hol kapok? Persze nem új váltó áron.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
Sziasztok. Nexus 7 sebis váltókarral kompatibilis váltókart szeretnék venni, ami ugyan akkorát húz, mint a nexus. Ha lehet, akkor hüvelyk+mutatóujjast szeretnék. Tudtok ilyet mondani?
Edited by scick, 2014. May 08. - 14:26.
Ha tényleg csak az a célod, amit leírtál, akkor semmit nem kell cserélned.
Igaz, értelme sincs sok, a kéttányéros hajtás nem azért jó, mert nincs kistányér, hanem mert kisebb a (hajtómű) fokozatok közötti átfedés. Épp ezért nem is a kistányért szokták elhagyni, hanem inkább a középsőt. Tipikus a 12-14 fog különbség (vs. 10), a 2s elsőváltók is általában ennyit tudnak.
A 2/3s váltókarok húzása fokozatonként pontosan ugyanannyi, tehát nyugodtan használhatod a régit, az első váltón kell határolni a megfelelő tartományt. Kérdés persze, hogy milyen tányérokat szeretnél, a 3s első váltók három tányérhoz illeszkedő kalickával vannak szerelve, ezzel nehéz (nekem nem is sikerült) csendben-rendben működő váltást összehozni. Tehát, ha "valódi" kéttányéros hajtást szeretnél, 38/24, 38/26, 40/28 tányérokkal, akkor szerencsés váltót cserélni, de maradhat a régi hajtómű. Ha tetszik a dolog, s adsz a szépségre, akkor cserélj hajtóművet (szerintem) jobban is működik vele, és még akkor is jók a régi váltókarjaid.
(Amúgy nem csak párban lehet váltókart venni, lehet rossz helyen nézted.)
Köszi a kimerítő választ.
40/28-ban gondolkozom.
Igazából mindegy, hogy melyik tányért szokták elhagyni ennél a rendszernél...én spec kistányérra sosem váltok. Éppen ezért számomra felesleges. Persze nem utolsó szempont, hogy tetszik is a két tányéros hajtómű...már régen is azon filóztam miért nincs ilyen. Erre tessék
Ha tényleg csak az a célod, amit leírtál, akkor semmit nem kell cserélned.
Igaz, értelme sincs sok, a kéttányéros hajtás nem azért jó, mert nincs kistányér, hanem mert kisebb a (hajtómű) fokozatok közötti átfedés. Épp ezért nem is a kistányért szokták elhagyni, hanem inkább a középsőt. Tipikus a 12-14 fog különbség (vs. 10), a 2s elsőváltók is általában ennyit tudnak.
A 2/3s váltókarok húzása fokozatonként pontosan ugyanannyi, tehát nyugodtan használhatod a régit, az első váltón kell határolni a megfelelő tartományt. Kérdés persze, hogy milyen tányérokat szeretnél, a 3s első váltók három tányérhoz illeszkedő kalickával vannak szerelve, ezzel nehéz (nekem nem is sikerült) csendben-rendben működő váltást összehozni. Tehát, ha "valódi" kéttányéros hajtást szeretnél, 38/24, 38/26, 40/28 tányérokkal, akkor szerencsés váltót cserélni, de maradhat a régi hajtómű. Ha tetszik a dolog, s adsz a szépségre, akkor cserélj hajtóművet (szerintem) jobban is működik vele, és még akkor is jók a régi váltókarjaid.
(Amúgy nem csak párban lehet váltókart venni, lehet rossz helyen nézted.)
Miért van az, hogy SLX,XT,XTR váltókarokat csak párban vagy csak jobbost lehet kapni?
Azért kérdezem mert a jelenlegi bringám 3x10-s és már régen sem használtam sose a kistányért...ezért gondoltam megcsinálom 2x10-re.
Ehhez ugye egy hajtómű,váltókar,elsőváltó cserére lenne szükségem.
A hajtómű a két tányér miatt. A váltókar a pozicionálás miatt. Az elsőváltó pedig a végállások miatt.
A jelenlegi váltókarokra ha neten rákeresek mindenhol 2-3x10 tányéros rendszerekhez ajánlják. Ezek szerint a váltókart valahol át lehet állítani, hogy csak 2 állása legyen a 3 helyett?
Vagy ha 2-s elsőváltót veszek akkor az már alapból behatárolja a végállásaival a váltókar lehetőségeit?.
Kérlek világosítsatok fel légyszi...kihagytam 3 évet...erre most bringát építenék és tiszta káosz van