Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#721
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Végállás csavarok.

 

Tényleg. 2x10-nél azt olvasom nincs keresztbeváltás.



#722
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Végállás csavarok.



A sebesség mindent megold.

 


#723
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Köszi srácok a hozzászólásokat!

 

Szerencsére megoldódott a dolog.

Gyakorlatilag mindkét tányéron simán végig tudom váltani a sort és csak az utolsó fogaskerekeknél van minimális (de tényleg csak éphogy) súrlódás az elsőváltó kerete és a lánc között.

 

A megoldás annyira pitiáner volt, hogy inkább le se írom... annyit mondhatok : nem a technikán múlt :)

Kíváncsiak vagyunk rá. :)



#724
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 posts

Köszi srácok a hozzászólásokat!

 

Szerencsére megoldódott a dolog.

Gyakorlatilag mindkét tányéron simán végig tudom váltani a sort és csak az utolsó fogaskerekeknél van minimális (de tényleg csak éphogy) súrlódás az elsőváltó kerete és a lánc között.

 

A megoldás annyira pitiáner volt, hogy inkább le se írom... annyit mondhatok : nem a technikán múlt :)

 


"õk nevetnek rajtam mert én más vagyok.én pedig azon vigyorgok mert tudom,hogy õk mind egyformák!"

#725
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Sziasztok!

 

Van valami trükkje a 2x10 beállításának első váltónál?

 

Nem ma kezdtem az ipart, de sehogy sem tudom beálllítani az első váltót.

Szuperül, gyorsan, pontosan vált... de kicsi és nagy tányéron is beleér a lánc. Jelenleg azt tudtam belőle kihozni, hogy kicsin a sor első három nagy fogaskerekénél nagy tányéron a sor első három kis fogaskerekénél súrlódik a lánc az első váltó keretéhez.

A rendszer nem gányolt, minden 2x10-hez való SRAM x.9 első-hátsó váltó és x.7 váltókar x.0 hajtómű 28/42 vel.

 

Tippeket, válaszokta előre is köszi!

A Sramnál nem úgy van az első váltóból másmilyen kell eltérő méretű lánctányérhoz, én lecseréltem az X7-est XTR-re, ennél nútos a csavar furata (direkt mount) így lehet állítani kisebb nagyobb tányérhoz, az X7-esen fix a furat ott nagyobb tányérnál kell az első váltót is cserélni ha jól sejtem.



#726
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Sziasztok!

 

Van valami trükkje a 2x10 beállításának első váltónál?

 

Nem ma kezdtem az ipart, de sehogy sem tudom beálllítani az első váltót.

Szuperül, gyorsan, pontosan vált... de kicsi és nagy tányéron is beleér a lánc. Jelenleg azt tudtam belőle kihozni, hogy kicsin a sor első három nagy fogaskerekénél nagy tányéron a sor első három kis fogaskerekénél súrlódik a lánc az első váltó keretéhez.

A rendszer nem gányolt, minden 2x10-hez való SRAM x.9 első-hátsó váltó és x.7 váltókar x.0 hajtómű 28/42 vel.

 

Tippeket, válaszokta előre is köszi!

 

A váltó jó szögben és magasságban áll a lánctányérokhoz képest? Ezt a felfogatásnál lehet állítani, bilincs, direct mount, stb. Itt még esetleg kis csalás is beleférhet, a szöggel lehet játszani, de ne kérdezd melyik irányban.

 

Szerintem, ha "keresztben" csak az utolsó 3 fogaskeréken súrlódik a lánc a váltó lemezeinek, és a vonalba eső másik 7 fogaskeréken nem jó, számomra elfogadhatónak hangzik. Bár sosem volt 2x10-es rendszerem, nem tudom ott hogyan lehet értelmezni a keresztbeváltás fogalmát, de nekem keresztbeváltásnak tűnik ha az első 5-6-nál beljebb mész a lánccal.


Edited by freddyke, 2014. May 12. - 20:33.


#727
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 posts

Sziasztok!

 

Van valami trükkje a 2x10 beállításának első váltónál?

 

Nem ma kezdtem az ipart, de sehogy sem tudom beálllítani az első váltót.

Szuperül, gyorsan, pontosan vált... de kicsi és nagy tányéron is beleér a lánc. Jelenleg azt tudtam belőle kihozni, hogy kicsin a sor első három nagy fogaskerekénél nagy tányéron a sor első három kis fogaskerekénél súrlódik a lánc az első váltó keretéhez.

A rendszer nem gányolt, minden 2x10-hez való SRAM x.9 első-hátsó váltó és x.7 váltókar x.0 hajtómű 28/42 vel.

 

Tippeket, válaszokta előre is köszi!


"õk nevetnek rajtam mert én más vagyok.én pedig azon vigyorgok mert tudom,hogy õk mind egyformák!"

#728
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Nem kérdés, csak onnan, egészen biztosan van raktáron (meg is néztem, van)! 

gaboca féle linken meg is találod.


  • MSONAJ likes this

#729
MSONAJ

MSONAJ

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,462 posts

Köszönöm Urak!

Többen a Gyári oldalt javasolják,mert az Német és ,ha van raktáron Pikk-pakk itt van!


Team Heavy Pedál Szeged

#730
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

 

Szevasztok!

Váltópapucsot keresek az alábbi vázhoz:

 

Grand Canyon CF pro 2010
a papucson No. 16 szám van.
 
 
Valaki tud-e külföldi oldalt,ahonnan tudék rendelni?
 
Köszi!

 

Ez is segíthet: https://www.canyon.c...chaltaugen.html


  • MSONAJ likes this

#731
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Szevasztok!

Váltópapucsot keresek az alábbi vázhoz:

Grand Canyon CF pro 2010
a papucson No. 16 szám van.
Valaki tud-e külföldi oldalt,ahonnan tudék rendelni?
Köszi!

Itt van néhány, elég jó áron. Valamelyik csak jó lesz !  http://www.bike-disc...is/q-schaltauge


  • MSONAJ likes this
Marci

#732
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

 

Szevasztok!

Váltópapucsot keresek az alábbi vázhoz:

 

Grand Canyon CF pro 2010
a papucson No. 16 szám van.
 
 
Valaki tud-e külföldi oldalt,ahonnan tudék rendelni?
 
Köszi!

 

http://wheelsmfg.com...earch For Model


  • MSONAJ likes this

#733
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

 

Szevasztok!

Váltópapucsot keresek az alábbi vázhoz:

 

Grand Canyon CF pro 2010
a papucson No. 16 szám van.
 
 
Valaki tud-e külföldi oldalt,ahonnan tudék rendelni?
 
Köszi!

 

canyon.com esetleg ?


  • MSONAJ likes this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#734
MSONAJ

MSONAJ

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,462 posts

Szevasztok!

Váltópapucsot keresek az alábbi vázhoz:

 

Grand Canyon CF pro 2010
a papucson No. 16 szám van.
 
 
Valaki tud-e külföldi oldalt,ahonnan tudék rendelni?
 
Köszi!

Team Heavy Pedál Szeged

#735
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts

Ez engem is érdekelne! Sztem mostanra minimum 10 éves a váltókarom... Minden évvel egyre tapadósabbá vált a gumi, és még működik, csak nagyon randán néz ki :) 

 

 

SRAM X.0 9 sebességes markolatváltóhoz csak gumit tudja valaki hol kapok? Persze nem új váltó áron.

 

 



#736
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
Nexus 7 csak nexus 7 es karral mukodik.nem tudod kivaltani mas karral.
Regebben ketfele huvelykujjas kar volt tudtommal.muanyag es egy nagyon szep fem.
Eleg ritkak ebay en erdemes korulnezni.
Fembol egy honapja szereztunk egy jo allapotut ha erdekel irj privatot.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#737
scick

scick

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts

Sziasztok. Nexus 7 sebis váltókarral kompatibilis váltókart szeretnék venni, ami ugyan akkorát húz, mint a nexus. Ha lehet, akkor hüvelyk+mutatóujjast szeretnék. Tudtok ilyet mondani?


Edited by scick, 2014. May 08. - 14:26.


#738
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 posts

Ha tényleg csak az a célod, amit leírtál, akkor semmit nem kell cserélned. 

Igaz, értelme sincs sok, a kéttányéros hajtás nem azért jó, mert nincs kistányér, hanem mert kisebb a (hajtómű) fokozatok közötti átfedés. Épp ezért nem is a kistányért szokták elhagyni, hanem inkább a középsőt. Tipikus a 12-14 fog különbség (vs. 10), a 2s elsőváltók is általában ennyit tudnak.

A 2/3s váltókarok húzása fokozatonként pontosan ugyanannyi, tehát nyugodtan használhatod a régit, az első váltón kell határolni a megfelelő tartományt. Kérdés persze, hogy milyen tányérokat szeretnél, a 3s első váltók három tányérhoz illeszkedő kalickával vannak szerelve, ezzel nehéz (nekem nem is sikerült) csendben-rendben működő váltást összehozni. Tehát, ha "valódi" kéttányéros hajtást szeretnél, 38/24, 38/26, 40/28 tányérokkal, akkor szerencsés váltót cserélni, de maradhat a régi hajtómű. Ha tetszik a dolog, s adsz a szépségre, akkor cserélj hajtóművet (szerintem) jobban is működik vele, és még akkor is jók a régi váltókarjaid. 

(Amúgy nem csak párban lehet váltókart venni, lehet rossz helyen nézted.)

Köszi a kimerítő választ.

 

40/28-ban gondolkozom.

:) Igazából mindegy, hogy melyik tányért szokták elhagyni ennél a rendszernél...én spec kistányérra sosem váltok. Éppen ezért számomra felesleges. Persze nem utolsó szempont, hogy tetszik is a két tányéros hajtómű...már régen is azon filóztam miért nincs ilyen. Erre tessék :)


"õk nevetnek rajtam mert én más vagyok.én pedig azon vigyorgok mert tudom,hogy õk mind egyformák!"

#739
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Ha tényleg csak az a célod, amit leírtál, akkor semmit nem kell cserélned. 

Igaz, értelme sincs sok, a kéttányéros hajtás nem azért jó, mert nincs kistányér, hanem mert kisebb a (hajtómű) fokozatok közötti átfedés. Épp ezért nem is a kistányért szokták elhagyni, hanem inkább a középsőt. Tipikus a 12-14 fog különbség (vs. 10), a 2s elsőváltók is általában ennyit tudnak.

A 2/3s váltókarok húzása fokozatonként pontosan ugyanannyi, tehát nyugodtan használhatod a régit, az első váltón kell határolni a megfelelő tartományt. Kérdés persze, hogy milyen tányérokat szeretnél, a 3s első váltók három tányérhoz illeszkedő kalickával vannak szerelve, ezzel nehéz (nekem nem is sikerült) csendben-rendben működő váltást összehozni. Tehát, ha "valódi" kéttányéros hajtást szeretnél, 38/24, 38/26, 40/28 tányérokkal, akkor szerencsés váltót cserélni, de maradhat a régi hajtómű. Ha tetszik a dolog, s adsz a szépségre, akkor cserélj hajtóművet (szerintem) jobban is működik vele, és még akkor is jók a régi váltókarjaid. 

(Amúgy nem csak párban lehet váltókart venni, lehet rossz helyen nézted.)

 

Miért van az, hogy SLX,XT,XTR váltókarokat csak párban vagy csak jobbost lehet kapni?

Azért kérdezem mert a jelenlegi bringám 3x10-s és már régen sem használtam sose a kistányért...ezért gondoltam megcsinálom 2x10-re.

Ehhez ugye egy hajtómű,váltókar,elsőváltó cserére lenne szükségem.

A hajtómű a két tányér miatt. A váltókar a pozicionálás miatt. Az elsőváltó pedig a végállások miatt.

A jelenlegi váltókarokra ha neten rákeresek mindenhol 2-3x10 tányéros rendszerekhez ajánlják. Ezek szerint a váltókart valahol át lehet állítani, hogy csak 2 állása legyen a 3 helyett?

Vagy ha 2-s elsőváltót veszek akkor az már alapból behatárolja a végállásaival a váltókar lehetőségeit?.

 

Kérlek világosítsatok fel légyszi...kihagytam 3 évet...erre most bringát építenék és tiszta káosz van :)


  • ridelife likes this

#740
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 posts

igen.

ott a leírásban is

http://ebike.hu/term...-m670-valtokar/

ok.

köszi


"õk nevetnek rajtam mert én más vagyok.én pedig azon vigyorgok mert tudom,hogy õk mind egyformák!"