Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7447 hozzászólás a témában

#701
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Áruld már el ezt hol hallottad, mármint az új váltó papucs beállítását?

 

Több helyen olvastam és személyes tapasztalat is. Az új váltópapucs nem egyenes. Állítottam már be új váltópapucsot, volt mit rajta állítani. Szerintem a bringától is függ, képtelenség olyat gyártani, ami minden bringán ugyanúgy fog állni.

 

Egyébként nem hülyeség tartalék váltópapucsot vinni, főleg hosszú útra.



#702
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Nem feltétlen kell ahhoz tempó, hogy leszakadjon. Hárommal kolbászolsz a zavarosban, felkap egy fadarabot, reccsen a papucs. Volt már ilyenem, nyilván nem volt nálam papucs, de szerencsére nem voltam messze itthonról, s nagyrészt gurulós rész volt csak.

..ha nekem egy húzósabb tempónál leszakadna a váltó, gondolom nem sok értelme lenne már a cserének. Pontosabban mást is cserélnem kellene, konkrétan kereket is.  :(



#703
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

Áruld már el ezt hol hallottad, mármint az új váltó papucs beállítását?

...látok benne rációt


Ridley Noah Fast 


#704
maill

maill

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás

Sziasztok! 
 

Nagy port kavart a SRAM 1x11-es rendszere az elmúlt évben. Pláne az ára. Nekem már régóta 1x8-as váltóm van, kérdés az, hogy valaki használ 1x9 vagy 1x10 rendszert? Van valamilyen tapasztalatotok, vagy hülyeség az egész ? :) Természetesen hegyi kerékpárban vagyok érdekelt. 



#705
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

A váltópapucsot új korában is be kell állítani. Az alu rideg, ha repedezett lehet már nem fog sokáig tartani. Én mindenképp tartanék magamnál tartalékot.

Áruld már el ezt hol hallottad, mármint az új váltó papucs beállítását?


gaboca1 módosította - 2014. június 08. - 13:10


#706
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

simon,

épp most volt róla szó a szerszámos topikban (mármint a beállításról), pont így, ahogy leírod.

Mindenképp, még sértetlen papucshoz is kell tartalék, ha leszakad valahol a váltód két perc kicserélni. 

..ha nekem egy húzósabb tempónál leszakadna a váltó, gondolom nem sok értelme lenne már a cserének. Pontosabban mást is cserélnem kellene, konkrétan kereket is.  :(


Ridley Noah Fast 


#707
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

simon,

épp most volt róla szó a szerszámos topikban (mármint a beállításról), pont így, ahogy leírod.

Mindenképp, még sértetlen papucshoz is kell tartalék, ha leszakad valahol a váltód két perc kicserélni. 



#708
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

A váltópapucsot új korában is be kell állítani.

 Én mindenképp tartanék magamnál tartalékot.

Ezt nem tudtam, h be kell állítani, majd informálódom. Azt hiszem valami rémlik, h a váltó helyére valami rudat csavaroznak be, és annak a végén pedig tapintó amit körbevezetnek a felnin??? Most elképzelhető, h ostobaságot írtam.  :blink:

Tartalékot meg hordanék, ha 1xű lenne hozzájutnom. Pont ezért megy a tallabille, h használjam-e a régi balesetest míg nem sikerül valami furmánnyal beszerezni 1 újat. 


Ridley Noah Fast 


#709
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Sziasztok!!

 

Szerintetek mennyire biztonságos egy picit görbült, majd visszahajlított váltópapucs használata? Sajnos pici repedések, megnyúlások a deformálódás helyén látszódnak. Ennek ellenére masszívnak tűnik. 

 

THX!!

 

A váltópapucsot új korában is be kell állítani. Az alu rideg, ha repedezett lehet már nem fog sokáig tartani. Én mindenképp tartanék magamnál tartalékot.



#710
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

Sziasztok!!

 

Szerintetek mennyire biztonságos egy picit görbült, majd visszahajlított váltópapucs használata? Sajnos pici repedések, megnyúlások a deformálódás helyén látszódnak. Ennek ellenére masszívnak tűnik. 

 

THX!!


Ridley Noah Fast 


#711
kombitomi

kombitomi

    vendég

  • fórumtag
  • 86 hozzászólás

esküszöm már akkor elkezdtem rá vagyni, mikor 9s hajtásom volt, most meg sehol se találom... B-)

Valakinek ötlete, ajánlata esetleg?


'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI


#712
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
esküszöm már akkor elkezdtem rá vagyni, mikor 9s hajtásom volt, most meg sehol se találom... B-)

Én nem találtam csak 10 fokozatút.



#713
kombitomi

kombitomi

    vendég

  • fórumtag
  • 86 hozzászólás

SLX-től "fölfelé".

Én nem találtam csak 10 fokozatút.


'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI


#714
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

SLX-től "fölfelé".

...

Létezik 9 fokozatú hátsó váltókar ami i-spec felfogatású?

...



#715
kombitomi

kombitomi

    vendég

  • fórumtag
  • 86 hozzászólás

Sziasztok!

 

Létezik 9 fokozatú hátsó váltókar ami i-spec felfogatású? Nem akarom lecserélni az egész 9-es XT rendszert 10-re, de a fékkaromon van ez a lehetőség ,és mindig kevés a hely a kormányon.... 

 

Köszönöm a válaszokat!


kombitomi módosította - 2014. június 04. - 09:44

'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI


#716
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Félreértettél, nekem sincs végig bovdenházban, csak míg elér a vázig, onnan tefloncső, aztán fordítva.

Viszont sokkal nagyobb a súrlódó felület, Xtr-nél 5 év után kellett a váltónál levő 20cm darabból kihúzni a bovden, belefújtam féktisztítót, megszáradt egy szisszentés teflon spray és csókolom.



#717
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Hát, ha végighúzod a bovdenházat, akkor tényleg csak a két vége likas. ;)

Viszont sokkal nagyobb a súrlódó felület, Xtr-nél 5 év után kellett a váltónál levő 20cm darabból kihúzni a bovden, belefújtam féktisztítót, megszáradt egy szisszentés teflon spray és csókolom.



#718
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Hát, ha végighúzod a bovdenházat, akkor tényleg csak a két vége likas. ;)

A bovdenbe csak a két végén tud be jutni a szenny. A végei pedig minden vezetési módnál ugyanúgy helyezkednek. Akkor mitől lenne jobb belül vezetni (kizárólag ebből a szempontból vizsgálódva)? Pont hogy a vázba bejut minden kosz a sok plusz furaton. (Vagy hülye vagyok és valamiről megfeledkezek?)



#719
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás

A bovdenbe csak a két végén tud be jutni a szenny. A végei pedig minden vezetési módnál ugyanúgy helyezkednek. Akkor mitől lenne jobb belül vezetni (kizárólag ebből a szempontból vizsgálódva)? Pont hogy a vázba bejut minden kosz a sok plusz furaton. (Vagy hülye vagyok és valamiről megfeledkezek?)


rothar módosította - 2014. június 03. - 20:30


#720
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Hidraulikus féknél kit érdekel hogy belül vagy kívül fut? A szerelőt, ha nem ugyanaz mint a felhasználó :) Az tény hogy örültem amikor törött fékkar miatt kellett leszedni hogy nem belül volt, de egyébként szerintem is jobban néz ki belső vezetéssel és jobban védett az elemek ellen. Bovdenes váltókkal más ha emiatt szorul, de egyébként szvsz ugyanaz a helyzet mint a fékvezetékekkel, esztétikusabb és kevesebb a gond dzsuvával.

 

Mellékesen, Magellan Crux-hoz (2009-es kék-fekete, sárga matricás) keresek váltófület, ezt hol lehet még kapni?