Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Started by
zsizso
, 2005. March 04. 13:20
#7361
Posted 2005. March 23. - 20:34
#7362
Posted 2005. March 23. - 20:27
hat ahogy szamoltam olcsobb a fejleszteses csere....
racsni 9e lanc 5e vkar 9e*2
valtoval egyutt 40bo biztos kijon ha egy boltba alkudozik
es akkor minden deore... szsvz olcsobb mint egy uj bringa
vagy a fene tudja nah kozvetitem neki a tanacsokat
thx mindenkinet
racsni 9e lanc 5e vkar 9e*2
valtoval egyutt 40bo biztos kijon ha egy boltba alkudozik
es akkor minden deore... szsvz olcsobb mint egy uj bringa
vagy a fene tudja nah kozvetitem neki a tanacsokat
thx mindenkinet
#7363
Posted 2005. March 23. - 14:16
1el nagyobb menetet vágni a fülbe + 1el nagyobb váltócsavar?
#7364
Posted 2005. March 23. - 14:14
Na megint megszívtam, van ugye egy sram x.7-es hátsóváltóm, és nem tudom, hogyan de elnyaltam a csavarja menetét és a váltópapucsét is (semmi eröltetés ilyesmi). Ezt most egy átmenõ csavarral megoldottuk, de lehet, hogy csak ideiglenesen. Hogyan lehetne az ilyet olcsón megcsinálni? Mert csak a váltófül 4e Ft. Azt nem értem miért aluból csinálták a váltónak a csavarját. Történt már mással is hasonló eset?
#7365
Posted 2005. March 23. - 11:29
na ja, végülis ha ty van a bringáján akkor szerintem érdemes lenne neki most fejleszteni egy epic brainre, mer az a jó neki és ha beszámítják a bingáját akkor egész olcsón megúszhatja
#7366
vendég_rvilike_*
Posted 2005. March 23. - 11:26
#7367
Posted 2005. March 23. - 09:31
attól hogy az altust deore-ra cseréli és a többi ty alaktrész meghagyja egetrengetõ változást nem fog érezni pláne amit vár ~6eFt elköltése után. a ty cuccokat lenne érdemesebb inkább altus/acera-ig felkûzdeni bár ez meg nem tudom mennyibe kerülne
#7368
Posted 2005. March 23. - 05:51
ha egy altust cserelek deore valtora pontosabb valtast eredmenyez?
bovdenezes jagwire valto marok fogsor tourney lanc is tourney.
(nem nekem kell )
vagy mivel tuningolhato?
bovdenezes jagwire valto marok fogsor tourney lanc is tourney.
(nem nekem kell )
vagy mivel tuningolhato?
#7369
Posted 2005. March 21. - 09:52
Szervíz,szervíz,szervíz! Egybõl meg mondják, hogy mitõl zörög és még pénzbe sem kerül:bananadan
Kösznöm a válaszodat, én is mindenképp a szervíz mellett döntöttem. Elég soket járok az országban túrázni, nem lenne jó ha akkor történne vele valami. Jobb ezeket megelözni..
#7370
Posted 2005. March 20. - 21:40
#7371
Posted 2005. March 20. - 21:15
Szervíz,szervíz,szervíz! Egybõl meg mondják, hogy mitõl zörög és még pénzbe sem kerül:bananadansziasztok.
A váltokról lenne egy pár kérdésem. A hátsó váltom ( acera ) a beállítások ellenére is csörgö hangot ad. Fõleg kisebbrõl nagyobbra.
Mindenféle beállítást már próbáltam, de a hang megmaradt. Kicsit zavaró.
Tudnátok ebben tanácsot adni ?
Gondod van a bringáddal? Dobd be a DUNÁBA! DUNA kerékpárbolt
#7372
Posted 2005. March 20. - 20:57
#7373
Posted 2005. March 20. - 19:55
Nem tudom melyik a zorgo hangod ,de nekem is csinal neha ilyet elvittem egy szerelo haveromhoz es azt mondta no para just acera
Komolyra forditva:
Nekem is zorgott es itt a forumban kaptam tippet ,hogy allitsak utan a feszessegnek ,mert valsz megynultak a bowdenek kicsit. Ezt megcsinaltam kb fel fordulatot huztam utana meg megcsinaltam a kitisztitast a lancbol ,meg a fogasbol ,mert a teli soder benne volt. Utana kis kenes es minden ok. Bar ha terhelve van akkor kicsit zorog ,de hat shimano entry level szintol en nem varok tobbet
Komolyra forditva:
Nekem is zorgott es itt a forumban kaptam tippet ,hogy allitsak utan a feszessegnek ,mert valsz megynultak a bowdenek kicsit. Ezt megcsinaltam kb fel fordulatot huztam utana meg megcsinaltam a kitisztitast a lancbol ,meg a fogasbol ,mert a teli soder benne volt. Utana kis kenes es minden ok. Bar ha terhelve van akkor kicsit zorog ,de hat shimano entry level szintol en nem varok tobbet
#7374
Posted 2005. March 19. - 14:56
#7375
Posted 2005. March 19. - 13:48
cuki: elsõ lépésben olvasd el a bikemag.hu oladlon található váltóbeállítás cikket, utána olvass vissza ebben a topicban 1 azaz egy oldalt és ha még mindíg nem stimt akkor kérdezd meg újra ... bár valószínûleg virtuálisan senki nem fogja tudni megmondani neked hogy mitöl zörög a váltód (kedvenc kérdésem: "valamit kiírt a számítógépem, mi baja lehet?")
#7376
Posted 2005. March 19. - 13:41
sziasztok.
A váltokról lenne egy pár kérdésem. A hátsó váltom ( acera ) a beállítások ellenére is csörgö hangot ad. Fõleg kisebbrõl nagyobbra.
Mindenféle beállítást már próbáltam, de a hang megmaradt. Kicsit zavaró.
Tudnátok ebben tanácsot adni ?
A váltokról lenne egy pár kérdésem. A hátsó váltom ( acera ) a beállítások ellenére is csörgö hangot ad. Fõleg kisebbrõl nagyobbra.
Mindenféle beállítást már próbáltam, de a hang megmaradt. Kicsit zavaró.
Tudnátok ebben tanácsot adni ?
#7377
Posted 2005. March 19. - 13:27
#7378
Posted 2005. March 19. - 13:11
No ez a Nokonnál valahogy nem jelentkezik. Összenyomhatatlan az egész szerkezet, s a szilikoncsõ meg igen sikamlós. Ha meg mégis darabos lenne kissé a mozgás, olajat a csõbe és siklik, mint a jég.
#7379
Posted 2005. March 19. - 12:45
leginkább a surlódás számít....
ha végig házban fut a bowden, nagy a surlódása, és kellemetlenebb érzés a fékezés váltás, illetve estelgesen a váltó/váltókar vagy fék/fékkar rugóereje nem elegendõ a bowden mozgatásához és akkor már mûködésbeli rendellenességek is fellépnek
ha végig házban fut a bowden, nagy a surlódása, és kellemetlenebb érzés a fékezés váltás, illetve estelgesen a váltó/váltókar vagy fék/fékkar rugóereje nem elegendõ a bowden mozgatásához és akkor már mûködésbeli rendellenességek is fellépnek
#7380
Posted 2005. March 19. - 11:11
csak erdeklodes keppen. a bringa egy reszen a bovden szabadon van a levegoben ezt erdemes a kovetkezo ujra bovdenezesnel bovdenhazba bujtatni vagy megint hulyeseget kerdezek ?
Na azt mintha nem mondta volna el senki, hogy miért is futnak szabadon a bowdenek ahol lehet.Tehát azértm mert a bowdenháznak azért van valami rugalmassága, szóval ha kilmétreket tekersz belõle a cangára akkor meglehetõsen rugalmas lesz a fékezés/romlik a váltásteljesítmény.Míg ha szabadon fut, akkor a ház rugalmasága nem játszik, csak maga a bowdenszál.