Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Started by
zsizso
, 2005. March 04. 13:20
#7321
Posted 2005. March 27. - 15:25
De azt gondolom Te is érzed, hogy a Ty-22, Alivio meg revoshift, az nagyon nem egy kategória az X.0-val. Nem összehasonlíthatóak. De az tény, hogy az XT és XTR kivételével a shomano h. váltók elég ratyik.
#7322
Posted 2005. March 27. - 15:02
Használtam, igat TY-22-t Revoshift marokváltóval, de nem tetszett. állalndóan állítgatni kellett, és a váltások nem voltak "tiszták"Don: nem is használtál még, vagy már kiábrándultál a shimanoból?
Aztán cseréltem ALIVIO-ra és ugyanez a hiba megmaradt.
Az X.0-t meg ne merje bántani senki, mert nálam a téli üzemet, (só, hó, sár stb) simán bírja lassan második éve.
Emellett még maratonozok is vele, ahol nem igazán nézem, hogy sár vagy pocsolya, por vagy aszfalt.
Hiba, állítás nem fordult elõ.
Egyébként mindennek a titka a rendszeres karbantartás. Nálam a két napos kosz sem megengedett a bicajon!
Az 1:1-bõl adódóan nem érzékeny a bowdennyúlásra, a váltások tiszták, pontosak és nem utolsó sorban terhelés alatt is felvált, ha a lánc kibírja.
Eddíg kibírta.
-Fel kell szerelni egy légfüggönyt, hogy kisebb legyen a légcsere
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
#7323
Posted 2005. March 27. - 14:22
Nem tudom. Csak Dahle-t sokat mutatták, mivel õ vezetett, és látványosan szenvedett a hátsó váltójával. Az is lehet, hogy elötte jól odacsapta valahova.
#7324
Posted 2005. March 27. - 13:51
offAzért Dahle néninek meggyûlt a baja az X0-val az olimpián .
honnan tudod, hogy az xtr mindenkinek zsirul müködött?
on
FuLL SpEEd oR NoThiNg
#7325
Posted 2005. March 27. - 11:53
öööö egy lámer kérdés is lenne :
vettem egy szerszambicskat amin van lancbonto csavaros elven muxik.
de hogy kell hasznalni ? :icon_roll
hááát, ha minden igaz, és hamarosan veszel egy SRAM PC láncot,
akkor a patentszem miatt valszeg egyetlen egyszer lesz szükséged erre a láncbontóra: amikor méretre "szabod" a láncot.
amúgy így látatlanban erre tényleg nehéz válaszolni
#7326
Posted 2005. March 27. - 09:36
#7327
Posted 2005. March 27. - 09:03
hat sajnos most kezdem eszrevenni a gyengebb cuccok okozta nehezsegeket.
elso valtom ty -on eszmeletlen 100km kent utan kell allitani mert a bovden nem fekszik neki es hat a jagwire nem hiszem ,hogy 300km utan meg mindig ennyit nyulna
mohus: most 7 sebesseges vagyok de ugy latom ha belevagok akkor nem csak kerek epites lesz ebbol
szerintem eloszor ket jo kerek lesz ehhez teszek egy 7speedes 5.0 at ha van ilyen aztan gyujt gyujt penz es csinalok 9 speedest
es akkor valto vkar hajtokar uj fogsor akkor johet a 9.0.
off
en itthon a Marikooban vasarolok ,mindig minden van (neha nem )
minimalisan kerul tobbe az ebiknal es sokszor kapok gratiszban cuccokat
on
öööö egy lámer kérdés is lenne :
vettem egy szerszambicskat amin van lancbonto csavaros elven muxik.
de hogy kell hasznalni ? :icon_roll
elso valtom ty -on eszmeletlen 100km kent utan kell allitani mert a bovden nem fekszik neki es hat a jagwire nem hiszem ,hogy 300km utan meg mindig ennyit nyulna
mohus: most 7 sebesseges vagyok de ugy latom ha belevagok akkor nem csak kerek epites lesz ebbol
szerintem eloszor ket jo kerek lesz ehhez teszek egy 7speedes 5.0 at ha van ilyen aztan gyujt gyujt penz es csinalok 9 speedest
es akkor valto vkar hajtokar uj fogsor akkor johet a 9.0.
off
en itthon a Marikooban vasarolok ,mindig minden van (neha nem )
minimalisan kerul tobbe az ebiknal es sokszor kapok gratiszban cuccokat
on
öööö egy lámer kérdés is lenne :
vettem egy szerszambicskat amin van lancbonto csavaros elven muxik.
de hogy kell hasznalni ? :icon_roll
#7328
Posted 2005. March 27. - 01:00
Ha az ember fejleszti a gépét, akkor általában egy-egy alkatrészt cserél le egyszerre rajta. De ha full shimano a gépem, akkor esélyem sincs így kipróbálni az sram-ot, mert nem kínálnak olyan cuccot, ami beleillene a rendszerbe. Tehát megint shimano-t fogok venni, mert nem fogok mindent lecserélni. Nem azért mert én azt szeretem, hanem mert az mûködik majd a gépemen. Szerintem ez hiba. Egyébként lehet, hogy tényleg az 1:1 rendszer miatt jobbak a sram-ok, és ezért nem kínálnak 2:1-es váltókat.
egyébként nekem is volt 94-ben GS-em Alivio-val. Akkoriban a sram még nem is gyártott váltókat, sõt talán még nem is sram-nak hívták, hanem simán grip shift-nek.
egyébként nekem is volt 94-ben GS-em Alivio-val. Akkoriban a sram még nem is gyártott váltókat, sõt talán még nem is sram-nak hívták, hanem simán grip shift-nek.
#7329
Posted 2005. March 27. - 00:49
én is használtam (csak én Alivioval),
de ha jól emlékszem, akkoriban még csak 2:1-es markolatváltókat gyártottak
(aztán lehet, hogy most hülyeséget mondtam).
amúgy nem az inkompatibilitásra gondoltam, nyilván jól mûködnek együtt
csak szerintem aki GS párti, az váltóból is valszeg SRAM-ot vesz.
legalábbis eddig úgy vettem észre.
de ha jól emlékszem, akkoriban még csak 2:1-es markolatváltókat gyártottak
(aztán lehet, hogy most hülyeséget mondtam).
amúgy nem az inkompatibilitásra gondoltam, nyilván jól mûködnek együtt
csak szerintem aki GS párti, az váltóból is valszeg SRAM-ot vesz.
legalábbis eddig úgy vettem észre.
#7330
Posted 2005. March 27. - 00:42
Én használtam még 99-ben grip-shift-et shimano xt-vel és teljesen jól mûködött több éven keresztül...
"...- Idõt bõven hagyj mindenre! Inkább a sátradban ebédelj, mint a sziklafalban vacsorázz. Soha nem indulhatsz túl korán!..."
#7331
Posted 2005. March 27. - 00:31
Azt nem értem, hogy a SRAM miért nem csinál shimano kompatibilis váltókat felsõ kategóriában is. Rendesen seggére verhetne a nagy testvérnek.
de õk legalább gyártanak valamit,
ami "kilóg" a rendszerbõl.
viszont ha belegondolsz, a Shimano nem gyárt semmiféle
- 1:1-es váltókart
- felsõbb kategóriás markolatváltót
PS:
mondjuk azért kíváncsi lennék,
eddig hány SRAM Rocket talált gazdára...
Ti ismertek valakit,
aki 2:1-es SRAM markolatváltót/váltókart használ?
szvsz csak azért gyártanak ilyet,
hogy ne érje szó a ház elejét.
#7332
Posted 2005. March 27. - 00:18
Azért Dahle néninek meggyûlt a baja az X0-val az olimpián .
majd legközelebb több esze lesz,
és X.7-tel megy
#7333
Posted 2005. March 26. - 23:21
Sztem azért, mert az összes elõnyt az 1-1 bowdenhúzásból kovácsolták.
#7334
Posted 2005. March 26. - 23:09
Azt nem értem, hogy a SRAM miért nem csinál shimano kompatibilis váltókat felsõ kategóriában is. Rendesen seggére verhetne a nagy testvérnek. Sokan azért nem használnak sram váltót, mert az egész rendszert le kell cserélni (jó esetben csak váltókar, roszabb esetben fékváltókar, dual controlba integrált hidrás fékkar stb...).
#7335
Posted 2005. March 26. - 22:59
#7336
Posted 2005. March 26. - 22:45
hát én már több shimanot(elsösorban XT, XTR) próbálgattam
és szvsz az X.7-esem 3perc állítgatással odaveri az összes XT-t;
csak azt felejtetted ki, hogy ebben a 3 percben
ráadásul a felszerelés is benne van
#7337
Posted 2005. March 26. - 21:46
Én azért cseréltem le az LX hátsó és az Alivio elsõ váltómat, mert elegem lett abból, hogy egy-két túra után mindig állítgatni kellett õket (függetlenül attól, hogy milyen bowdent használtam). Ez érvényes a V-fékeimre is (Deore), de ezt azért cserélem, mert áttérek a tárcsafékre.
#7338
Posted 2005. March 26. - 21:41
hát én már több shimanot(elsösorban XT, XTR) próbálgattam
és szvsz az X.7-esem 3perc állítgatással odaveri az összes XT-t;
az XTR-t pedig legalább 20pecig bûvöltük a haverommal mire egy hangyafingnyival jobb lett mint az X.7.
és szvsz az X.7-esem 3perc állítgatással odaveri az összes XT-t;
az XTR-t pedig legalább 20pecig bûvöltük a haverommal mire egy hangyafingnyival jobb lett mint az X.7.
FuLL SpEEd oR NoThiNg
#7339
Posted 2005. March 26. - 21:17
Don: nem is használtál még, vagy már kiábrándultál a shimanoból?
#7340
Posted 2005. March 26. - 21:03
Nagyon jó és reális gondolat.
Egy biztos: Én csak SRAM cuccokat használok és hogy õszinte legyek: Egyik sem "egyversenyes" cucc.
Volt 7.0-s váltóm. Semmi gond, királyul mûködött. Saját gripshiftekkel.
A cimboráim egy jó sáros túrán a DEOREk-kal és XT-kkel kínlódtak, mert nem akart váltani. nekem nem volt gondom.
Árban is olcsób a SRAM, igaz, az X.0 váltó azért odaver rendesen, de ez is jól bírja. Nincs olyan körülmény, amikor gond lenne a váltással.
A 9.0 POWERGLIDE sorról sem tudok rosszat mondani, PC-59 lánccal használva teljesen hibátlan.
Igaz, én elvbõl nem használok Shimano cuccot, de ez más lapra tartozik.
Egy biztos: Én csak SRAM cuccokat használok és hogy õszinte legyek: Egyik sem "egyversenyes" cucc.
Volt 7.0-s váltóm. Semmi gond, királyul mûködött. Saját gripshiftekkel.
A cimboráim egy jó sáros túrán a DEOREk-kal és XT-kkel kínlódtak, mert nem akart váltani. nekem nem volt gondom.
Árban is olcsób a SRAM, igaz, az X.0 váltó azért odaver rendesen, de ez is jól bírja. Nincs olyan körülmény, amikor gond lenne a váltással.
A 9.0 POWERGLIDE sorról sem tudok rosszat mondani, PC-59 lánccal használva teljesen hibátlan.
Igaz, én elvbõl nem használok Shimano cuccot, de ez más lapra tartozik.
-Fel kell szerelni egy légfüggönyt, hogy kisebb legyen a légcsere
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)