Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#7321
Írta 2005. március 27. - 22:02

Vissza lehet rakni Rolhoff nélkül is pl én a Merida Multifánksön szerszámmal szenvedtem vissza, tényleg kb. 1 óra alatt, de bokától tokáig olajos lettem.
Mint egy bantu néger:afro:
Mint egy bantu néger:afro:
#7322
Írta 2005. március 27. - 21:57

én csak a legelsõ lánszétszedésem alkalmával...
utána káromkodás, és satu meg kalapács, de aztán ott szakadt el legközelebb, szal vigyázni kell vele....
de állítólag a rohloff szerszámmal vissza lehet rakni

utána káromkodás, és satu meg kalapács, de aztán ott szakadt el legközelebb, szal vigyázni kell vele....
de állítólag a rohloff szerszámmal vissza lehet rakni
Autist Team:)
#7323
Írta 2005. március 27. - 21:55

#7324
Írta 2005. március 27. - 21:37

kinyomod a csapot a közepébõl, de NEM TELJESEN, mert akkor többet vissza nem rakod, hanem csak annyira, hogy szétcsússzon, de a külsõ lemez még tartsa rendesen.
szóval utána vissza tudod majd nyomni.
szal vigyázz, nehogy teljesen kinyomd!
szóval utána vissza tudod majd nyomni.
szal vigyázz, nehogy teljesen kinyomd!
Autist Team:)
#7325
Írta 2005. március 27. - 21:29

azert kerdeztem a lancleszedest mert ami most van rajta ki szeretnem aztatni brigeciolban 
egy bikepositive bicska 11 funkcios asszem

egy bikepositive bicska 11 funkcios asszem
#7326
Írta 2005. március 27. - 21:25

#7327
Írta 2005. március 27. - 15:29

Bocs, rosszul fogalmaztam:De azt gondolom Te is érzed, hogy a Ty-22, Alivio meg revoshift, az nagyon nem egy kategória az X.0-val. Nem összehasonlíthatóak. De az tény, hogy az XT és XTR kivételével a shomano h. váltók elég ratyik.
A váltás elõször 7.0-ra történt, és már ez is magasan jobb teljesítményt produkált.
-Fel kell szerelni egy légfüggönyt, hogy kisebb legyen a légcsere
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
#7328
Írta 2005. március 27. - 15:25

De azt gondolom Te is érzed, hogy a Ty-22, Alivio meg revoshift, az nagyon nem egy kategória az X.0-val. Nem összehasonlíthatóak. De az tény, hogy az XT és XTR kivételével a shomano h. váltók elég ratyik.
#7329
Írta 2005. március 27. - 15:02

Használtam, igat TY-22-t Revoshift marokváltóval, de nem tetszett. állalndóan állítgatni kellett, és a váltások nem voltak "tiszták"Don: nem is használtál még, vagy már kiábrándultál a shimanoból?
Aztán cseréltem ALIVIO-ra és ugyanez a hiba megmaradt.
Az X.0-t meg ne merje bántani senki, mert nálam a téli üzemet, (só, hó, sár stb) simán bírja lassan második éve.
Emellett még maratonozok is vele, ahol nem igazán nézem, hogy sár vagy pocsolya, por vagy aszfalt.
Hiba, állítás nem fordult elõ.
Egyébként mindennek a titka a rendszeres karbantartás. Nálam a két napos kosz sem megengedett a bicajon!
Az 1:1-bõl adódóan nem érzékeny a bowdennyúlásra, a váltások tiszták, pontosak és nem utolsó sorban terhelés alatt is felvált, ha a lánc kibírja.
Eddíg kibírta.
-Fel kell szerelni egy légfüggönyt, hogy kisebb legyen a légcsere
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
#7330
Írta 2005. március 27. - 14:22

Nem tudom. Csak Dahle-t sokat mutatták, mivel õ vezetett, és látványosan szenvedett a hátsó váltójával. Az is lehet, hogy elötte jól odacsapta valahova.
#7331
Írta 2005. március 27. - 13:51

offAzért Dahle néninek meggyûlt a baja az X0-val az olimpián
.
honnan tudod, hogy az xtr mindenkinek zsirul müködött?
on
FuLL SpEEd oR NoThiNg
#7332
Írta 2005. március 27. - 11:53

öööö egy lámer kérdés is lenne :
vettem egy szerszambicskat amin van lancbonto csavaros elven muxik.
de hogy kell hasznalni ? :icon_roll
hááát, ha minden igaz, és hamarosan veszel egy SRAM PC láncot,
akkor a patentszem miatt valszeg egyetlen egyszer lesz szükséged erre a láncbontóra: amikor méretre "szabod" a láncot.
amúgy így látatlanban erre tényleg nehéz válaszolni
#7333
Írta 2005. március 27. - 09:36

#7334
Írta 2005. március 27. - 09:03

hat sajnos most kezdem eszrevenni a gyengebb cuccok okozta nehezsegeket.
elso valtom ty -on eszmeletlen 100km kent utan kell allitani mert a bovden nem fekszik neki es hat a jagwire nem hiszem ,hogy 300km utan meg mindig ennyit nyulna
mohus: most 7 sebesseges vagyok de ugy latom ha belevagok akkor nem csak kerek epites lesz ebbol
szerintem eloszor ket jo kerek lesz ehhez teszek egy 7speedes 5.0 at ha van ilyen aztan gyujt gyujt penz es csinalok 9 speedest
es akkor valto vkar hajtokar uj fogsor akkor johet a 9.0.
off
en itthon a Marikooban vasarolok ,mindig minden van (neha nem
)
minimalisan kerul tobbe az ebiknal es sokszor kapok gratiszban cuccokat
on
öööö egy lámer kérdés is lenne :
vettem egy szerszambicskat amin van lancbonto csavaros elven muxik.
de hogy kell hasznalni ? :icon_roll
elso valtom ty -on eszmeletlen 100km kent utan kell allitani mert a bovden nem fekszik neki es hat a jagwire nem hiszem ,hogy 300km utan meg mindig ennyit nyulna

mohus: most 7 sebesseges vagyok de ugy latom ha belevagok akkor nem csak kerek epites lesz ebbol
szerintem eloszor ket jo kerek lesz ehhez teszek egy 7speedes 5.0 at ha van ilyen aztan gyujt gyujt penz es csinalok 9 speedest
es akkor valto vkar hajtokar uj fogsor akkor johet a 9.0.
off
en itthon a Marikooban vasarolok ,mindig minden van (neha nem

minimalisan kerul tobbe az ebiknal es sokszor kapok gratiszban cuccokat

on
öööö egy lámer kérdés is lenne :
vettem egy szerszambicskat amin van lancbonto csavaros elven muxik.
de hogy kell hasznalni ? :icon_roll
#7335
Írta 2005. március 27. - 01:00

Ha az ember fejleszti a gépét, akkor általában egy-egy alkatrészt cserél le egyszerre rajta. De ha full shimano a gépem, akkor esélyem sincs így kipróbálni az sram-ot, mert nem kínálnak olyan cuccot, ami beleillene a rendszerbe. Tehát megint shimano-t fogok venni, mert nem fogok mindent lecserélni. Nem azért mert én azt szeretem, hanem mert az mûködik majd a gépemen. Szerintem ez hiba. Egyébként lehet, hogy tényleg az 1:1 rendszer miatt jobbak a sram-ok, és ezért nem kínálnak 2:1-es váltókat.
egyébként nekem is volt 94-ben GS-em Alivio-val. Akkoriban a sram még nem is gyártott váltókat, sõt talán még nem is sram-nak hívták, hanem simán grip shift-nek.
egyébként nekem is volt 94-ben GS-em Alivio-val. Akkoriban a sram még nem is gyártott váltókat, sõt talán még nem is sram-nak hívták, hanem simán grip shift-nek.
#7336
Írta 2005. március 27. - 00:49

én is használtam (csak én Alivioval),
de ha jól emlékszem, akkoriban még csak 2:1-es markolatváltókat gyártottak
(aztán lehet, hogy most hülyeséget mondtam).
amúgy nem az inkompatibilitásra gondoltam, nyilván jól mûködnek együtt
csak szerintem aki GS párti, az váltóból is valszeg SRAM-ot vesz.
legalábbis eddig úgy vettem észre.
de ha jól emlékszem, akkoriban még csak 2:1-es markolatváltókat gyártottak
(aztán lehet, hogy most hülyeséget mondtam).
amúgy nem az inkompatibilitásra gondoltam, nyilván jól mûködnek együtt
csak szerintem aki GS párti, az váltóból is valszeg SRAM-ot vesz.
legalábbis eddig úgy vettem észre.
#7337
Írta 2005. március 27. - 00:42

Én használtam még 99-ben grip-shift-et shimano xt-vel és teljesen jól mûködött több éven keresztül...
"...- Idõt bõven hagyj mindenre! Inkább a sátradban ebédelj, mint a sziklafalban vacsorázz. Soha nem indulhatsz túl korán!..."
#7338
Írta 2005. március 27. - 00:31

Azt nem értem, hogy a SRAM miért nem csinál shimano kompatibilis váltókat felsõ kategóriában is. Rendesen seggére verhetne a nagy testvérnek.
de õk legalább gyártanak valamit,
ami "kilóg" a rendszerbõl.
viszont ha belegondolsz, a Shimano nem gyárt semmiféle
- 1:1-es váltókart
- felsõbb kategóriás markolatváltót
PS:
mondjuk azért kíváncsi lennék,
eddig hány SRAM Rocket talált gazdára...
Ti ismertek valakit,
aki 2:1-es SRAM markolatváltót/váltókart használ?
szvsz csak azért gyártanak ilyet,
hogy ne érje szó a ház elejét.
#7339
Írta 2005. március 27. - 00:18

Azért Dahle néninek meggyûlt a baja az X0-val az olimpián
.
majd legközelebb több esze lesz,
és X.7-tel megy

#7340
Írta 2005. március 26. - 23:21

Sztem azért, mert az összes elõnyt az 1-1 bowdenhúzásból kovácsolták.