Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Started by
zsizso
, 2005. March 04. 13:20
#7301
Posted 2005. March 28. - 11:27
ha középen van a tányér, akkor valamennyire mûködik. fõleg láncterelõvel. jobban terheli a láncot, de azt amúgy sem érdemes ezer évig használni.
szertem meg ezerszer jobb a sram pöcögtetõs váltókar, sokkal logikusabban mûködik és nam akad bele folyton a kezem... de kinek mi, ha mindenképpen shimano, akkor lx alá ne add, a deore elég ratyi...
szertem meg ezerszer jobb a sram pöcögtetõs váltókar, sokkal logikusabban mûködik és nam akad bele folyton a kezem... de kinek mi, ha mindenképpen shimano, akkor lx alá ne add, a deore elég ratyi...
#7302
Posted 2005. March 28. - 11:23
Én sokáig használtam Alivio-t elöl-hátul, most XT van, egyiket sem kell állítgatni normális bowdenezés mellett (Jagwire, a ház végei szépen síkba köszörülve, havonta egyszer teljesen átolajozva). Persze az XT sokkal gyorsabban, szebben dolgozik, és vált még terhelés alatt is.
Szerintem Neked jó lenne az Lx, és még egységes is lenne a géped.
Mondjuk ezzel az elöl egy, hátul kilenc fokozattal szemben vannak fenntartásaim!
Na gyerünk, mondd a fenntartásokat.Minden véleményre kiváncsi vagyok.Szóval mesélj...
#7303
Posted 2005. March 28. - 11:17
Én sokáig használtam Alivio-t elöl-hátul, most XT van, egyiket sem kell állítgatni normális bowdenezés mellett (Jagwire, a ház végei szépen síkba köszörülve, havonta egyszer teljesen átolajozva). Persze az XT sokkal gyorsabban, szebben dolgozik, és vált még terhelés alatt is.
Szerintem Neked jó lenne az Lx, és még egységes is lenne a géped.
Mondjuk ezzel az elöl egy, hátul kilenc fokozattal szemben vannak fenntartásaim!
Szerintem Neked jó lenne az Lx, és még egységes is lenne a géped.
Mondjuk ezzel az elöl egy, hátul kilenc fokozattal szemben vannak fenntartásaim!
#7304
Posted 2005. March 28. - 11:02
Jó, de pl. a S-nak a választékában is vannak variálási lehetõségek.Esetleg országuti váltóról ilyen tapasztalat?
#7305
Posted 2005. March 28. - 11:01
Hát igen, akkor még tudtak katalógust csinálni. Most már csak kis füzetecskékre telik.
#7306
Posted 2005. March 28. - 11:01
Szerintem egy SRAM markolat- , vagy "pöcögtetõs"váltó
meg egy X.7 lenne a legjobb (ebben a kategóriában),
de mivel a GripShifteket nem szereted,
a Rapidfire-ök/DualControl-ok meg a 2:1 miatt nem kompatibilisek a SRAM hátsóváltóival, így tulajdonképpen már el is dõlt a dolog, nem?
meg egy X.7 lenne a legjobb (ebben a kategóriában),
de mivel a GripShifteket nem szereted,
a Rapidfire-ök/DualControl-ok meg a 2:1 miatt nem kompatibilisek a SRAM hátsóváltóival, így tulajdonképpen már el is dõlt a dolog, nem?
#7307
Posted 2005. March 28. - 09:33
OFF
Nah boklaszas kozben ezt talaltam legyen ez mindenkinek husveti ajandeka ,aki meg nem latta persze.
Ime egy eredeti hamisitatlan Shimano 1982 !! katalogus.
PDF formatum 7.3 MB
(utananeztem nem sert semmilyen jogi fittyfirittyet ,de ha megis akkor toroljetek)
http://members.chell...shimano1982.pdf
ON
Nah boklaszas kozben ezt talaltam legyen ez mindenkinek husveti ajandeka ,aki meg nem latta persze.
Ime egy eredeti hamisitatlan Shimano 1982 !! katalogus.
PDF formatum 7.3 MB
(utananeztem nem sert semmilyen jogi fittyfirittyet ,de ha megis akkor toroljetek)
http://members.chell...shimano1982.pdf
ON
#7308
Posted 2005. March 28. - 07:46
#7309
Posted 2005. March 28. - 07:25
koszonom a figyelmezteteseket en 100% hogy kinyomtam volna aztan lehettem volna én is bantu
#7310
Posted 2005. March 28. - 00:58
Valaki a "nagyöregek" közül?(Bezzeg a vázas topic:( )Legyen már egy kis tapasztalat leírás.Én is próbálgattam egy két váltót de sajnos hosszútávon nincsennek széleskörû tapsztalataim.Ami a shimano mellet szól az az hogy a markolatváltót nem szeretem a pecegtetõs váltókarjai pedig a S.-nak kifinomultabbak.Elõl 1, hátul 9 sebességest fejlesztek,egy Lx hajtómû meg egy LX sorom van eddig.Terep, kis ugri-bugri,street elõfordulna.Szóval sztetek mi lenne a legjobb.Persze kb. a meglévõ cuccok szintjén mozogva nagyjából.A váltásélmény nekem inkább a háttérbeszorulna, az lenne a fontosabb hogy ne kelljen minden fogas/ugrás után állítgatni.
#7311
Posted 2005. March 28. - 00:14
Mennyit bírnak állítgatás nélkül?
Nekem már majd egy éve fenn van az X.7(mezei shimano bowdenházzal, sram bowdennel) és még mindig nem kellett állítgatni.a shimanokrol meg csak azt tom hogy sokkal több idö beállítani, de azt nem tom hogy ezt mien gyakran kell elvégezni.
FuLL SpEEd oR NoThiNg
#7312
Posted 2005. March 27. - 22:31
Nekem az edzõgépen Deore van hátul valami 2000 Ft-os fékváltókarral 8-as sorral, kb.2-3 havonta állítom (persze nem bovdencsere után) pedig megyek vele terepen is elég sokat, szóval ez felett csak jobb lehet, de a bovdenen is sok múlik. Érdemes pl. valami spéci Jagwire bovdent, bovdenkupakot venni. Megéri!
#7313
Posted 2005. March 27. - 22:18
Nekem is sikerült visszasuckszolni.Valami 1000Ft-os szarral.De, válaszd nyugodtan az egyszerûbb megoldást:)
Apropó váltókról:Szerintetek melyik márka melyik váltóinak kell a legtöbb/legkevesebb utánállítás terepmenet után?Jah, és azért ne Xtr-ben, meg XO-ban gondolkodjunk.Max. Xt kategóriáig. Mennyit bírnak állítgatás nélkül?
Apropó váltókról:Szerintetek melyik márka melyik váltóinak kell a legtöbb/legkevesebb utánállítás terepmenet után?Jah, és azért ne Xtr-ben, meg XO-ban gondolkodjunk.Max. Xt kategóriáig. Mennyit bírnak állítgatás nélkül?
#7314
Posted 2005. March 27. - 22:02
Vissza lehet rakni Rolhoff nélkül is pl én a Merida Multifánksön szerszámmal szenvedtem vissza, tényleg kb. 1 óra alatt, de bokától tokáig olajos lettem.
Mint egy bantu néger:afro:
Mint egy bantu néger:afro:
#7315
Posted 2005. March 27. - 21:57
én csak a legelsõ lánszétszedésem alkalmával...
utána káromkodás, és satu meg kalapács, de aztán ott szakadt el legközelebb, szal vigyázni kell vele....
de állítólag a rohloff szerszámmal vissza lehet rakni
utána káromkodás, és satu meg kalapács, de aztán ott szakadt el legközelebb, szal vigyázni kell vele....
de állítólag a rohloff szerszámmal vissza lehet rakni
Autist Team:)
#7316
Posted 2005. March 27. - 21:55
#7317
Posted 2005. March 27. - 21:37
kinyomod a csapot a közepébõl, de NEM TELJESEN, mert akkor többet vissza nem rakod, hanem csak annyira, hogy szétcsússzon, de a külsõ lemez még tartsa rendesen.
szóval utána vissza tudod majd nyomni.
szal vigyázz, nehogy teljesen kinyomd!
szóval utána vissza tudod majd nyomni.
szal vigyázz, nehogy teljesen kinyomd!
Autist Team:)
#7318
Posted 2005. March 27. - 21:29
azert kerdeztem a lancleszedest mert ami most van rajta ki szeretnem aztatni brigeciolban
egy bikepositive bicska 11 funkcios asszem
egy bikepositive bicska 11 funkcios asszem
#7319
Posted 2005. March 27. - 21:25
#7320
Posted 2005. March 27. - 15:29
Bocs, rosszul fogalmaztam:De azt gondolom Te is érzed, hogy a Ty-22, Alivio meg revoshift, az nagyon nem egy kategória az X.0-val. Nem összehasonlíthatóak. De az tény, hogy az XT és XTR kivételével a shomano h. váltók elég ratyik.
A váltás elõször 7.0-ra történt, és már ez is magasan jobb teljesítményt produkált.
-Fel kell szerelni egy légfüggönyt, hogy kisebb legyen a légcsere
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)