Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#681
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Sztem Gabóca azon akadt fel, hogy mindig be kell állítani. :)

Az új váltópapucs lehet akár egyenes is, de nem szükségszerű, hogy a vázra szerelve pontosan párhuzamos a kerék síkjával. Szóval ellenőrizni mostantól én is fogom, ha újat szerelek fel. Talán nem árulok el titkot, a múltkor bemutatott két szerszám egyike Gabócáé. Na őt ismerve naponta fogja állítani. :D :D :D

Én Isten kiválasztott emberei közé tartozhatom, csúnyán letépett hátsóváltó-papucs kombináció után felcsavaroztam az új papucsot oszt csókolom, működik, sőt kiválasztottságom baráti körömre is kisugárzik mert hasonló probléma esetén náluk is csak fel lett csavarozva és működik.

Amúgy meg saját maga ellen beszél, érdemes tartalék váltófület vinni hosszabb túrákhoz, ez igaz, akkor viszont a vázra szigszalagozak fel egy egyengető szerszámot is mert ugye az újat mindenképpen be kell állítani, esetleg a hátamra meg gumi pókozzak fel egy szerelő állványt mert abban lehet csak igazán precízen...?

Az utolsó hozzászólásában pediglen ezt írja ,,Bőven van tolerancia, ha egy kicsit eláll, attól még ugyanúgy működni fog a váltás, csak a váltót másképp kell beállítani".

Értem én, hogy szeret mindent túlbonyolítani a végtelenségig, de nem kéne ezt terjeszteni mint tényt. Úgy előttem van a kép amint az összeszerelő üzemben egy polgár csak a frissen felszerelt papucsokat egyengeti lézeres mérő állványban, azután a boltban eladás előtt a szerelő még egyszer leszereli és le leellenőrzi mert a szállítás közben hátha...

Nem kétséges naponta fogom ellenőrizni mielőtt kimegyek tekerni pont erre van időm és affinitásom! :D


  • zeezoltano and zscs like this

#682
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Sztem Gabóca azon akadt fel, hogy mindig be kell állítani. :)

Az új váltópapucs lehet akár egyenes is, de nem szükségszerű, hogy a vázra szerelve pontosan párhuzamos a kerék síkjával. Szóval ellenőrizni mostantól én is fogom, ha újat szerelek fel. Talán nem árulok el titkot, a múltkor bemutatott két szerszám egyike Gabócáé. Na őt ismerve naponta fogja állítani. :D :D :D

 

Szerintem elég egyszer beállítani és utána csak baj gyanúja esetén. Rá lehet nézni bizonyos időközönként is. Bőven van tolerancia, ha egy kicsit eláll, attól még ugyanúgy működni fog a váltás, csak a váltót másképp kell beállítani.



#683
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Sztem Gabóca azon akadt fel, hogy mindig be kell állítani. :)

Az új váltópapucs lehet akár egyenes is, de nem szükségszerű, hogy a vázra szerelve pontosan párhuzamos a kerék síkjával. Szóval ellenőrizni mostantól én is fogom, ha újat szerelek fel. Talán nem árulok el titkot, a múltkor bemutatott két szerszám egyike Gabócáé. Na őt ismerve naponta fogja állítani. :D :D :D

Több helyen olvastam és személyes tapasztalat is. Az új váltópapucs nem egyenes. Állítottam már be új váltópapucsot, volt mit rajta állítani. Szerintem a bringától is függ, képtelenség olyat gyártani, ami minden bringán ugyanúgy fog állni.

 

Egyébként nem hülyeség tartalék váltópapucsot vinni, főleg hosszú útra.



#684
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Áruld már el ezt hol hallottad, mármint az új váltó papucs beállítását?

 

Több helyen olvastam és személyes tapasztalat is. Az új váltópapucs nem egyenes. Állítottam már be új váltópapucsot, volt mit rajta állítani. Szerintem a bringától is függ, képtelenség olyat gyártani, ami minden bringán ugyanúgy fog állni.

 

Egyébként nem hülyeség tartalék váltópapucsot vinni, főleg hosszú útra.



#685
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Nem feltétlen kell ahhoz tempó, hogy leszakadjon. Hárommal kolbászolsz a zavarosban, felkap egy fadarabot, reccsen a papucs. Volt már ilyenem, nyilván nem volt nálam papucs, de szerencsére nem voltam messze itthonról, s nagyrészt gurulós rész volt csak.

..ha nekem egy húzósabb tempónál leszakadna a váltó, gondolom nem sok értelme lenne már a cserének. Pontosabban mást is cserélnem kellene, konkrétan kereket is.  :(



#686
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

Áruld már el ezt hol hallottad, mármint az új váltó papucs beállítását?

...látok benne rációt


Ridley Noah Fast 


#687
maill

maill

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts

Sziasztok! 
 

Nagy port kavart a SRAM 1x11-es rendszere az elmúlt évben. Pláne az ára. Nekem már régóta 1x8-as váltóm van, kérdés az, hogy valaki használ 1x9 vagy 1x10 rendszert? Van valamilyen tapasztalatotok, vagy hülyeség az egész ? :) Természetesen hegyi kerékpárban vagyok érdekelt. 



#688
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

A váltópapucsot új korában is be kell állítani. Az alu rideg, ha repedezett lehet már nem fog sokáig tartani. Én mindenképp tartanék magamnál tartalékot.

Áruld már el ezt hol hallottad, mármint az új váltó papucs beállítását?


Edited by gaboca1, 2014. June 08. - 13:10.


#689
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

simon,

épp most volt róla szó a szerszámos topikban (mármint a beállításról), pont így, ahogy leírod.

Mindenképp, még sértetlen papucshoz is kell tartalék, ha leszakad valahol a váltód két perc kicserélni. 

..ha nekem egy húzósabb tempónál leszakadna a váltó, gondolom nem sok értelme lenne már a cserének. Pontosabban mást is cserélnem kellene, konkrétan kereket is.  :(


Ridley Noah Fast 


#690
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

simon,

épp most volt róla szó a szerszámos topikban (mármint a beállításról), pont így, ahogy leírod.

Mindenképp, még sértetlen papucshoz is kell tartalék, ha leszakad valahol a váltód két perc kicserélni. 



#691
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

A váltópapucsot új korában is be kell állítani.

 Én mindenképp tartanék magamnál tartalékot.

Ezt nem tudtam, h be kell állítani, majd informálódom. Azt hiszem valami rémlik, h a váltó helyére valami rudat csavaroznak be, és annak a végén pedig tapintó amit körbevezetnek a felnin??? Most elképzelhető, h ostobaságot írtam.  :blink:

Tartalékot meg hordanék, ha 1xű lenne hozzájutnom. Pont ezért megy a tallabille, h használjam-e a régi balesetest míg nem sikerül valami furmánnyal beszerezni 1 újat. 


Ridley Noah Fast 


#692
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Sziasztok!!

 

Szerintetek mennyire biztonságos egy picit görbült, majd visszahajlított váltópapucs használata? Sajnos pici repedések, megnyúlások a deformálódás helyén látszódnak. Ennek ellenére masszívnak tűnik. 

 

THX!!

 

A váltópapucsot új korában is be kell állítani. Az alu rideg, ha repedezett lehet már nem fog sokáig tartani. Én mindenképp tartanék magamnál tartalékot.



#693
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

Sziasztok!!

 

Szerintetek mennyire biztonságos egy picit görbült, majd visszahajlított váltópapucs használata? Sajnos pici repedések, megnyúlások a deformálódás helyén látszódnak. Ennek ellenére masszívnak tűnik. 

 

THX!!


Ridley Noah Fast 


#694
kombitomi

kombitomi

    vendég

  • fórumtag
  • 86 posts

esküszöm már akkor elkezdtem rá vagyni, mikor 9s hajtásom volt, most meg sehol se találom... B-)

Valakinek ötlete, ajánlata esetleg?


'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI


#695
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts
esküszöm már akkor elkezdtem rá vagyni, mikor 9s hajtásom volt, most meg sehol se találom... B-)

Én nem találtam csak 10 fokozatút.



#696
kombitomi

kombitomi

    vendég

  • fórumtag
  • 86 posts

SLX-től "fölfelé".

Én nem találtam csak 10 fokozatút.


'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI


#697
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

SLX-től "fölfelé".

...

Létezik 9 fokozatú hátsó váltókar ami i-spec felfogatású?

...



#698
kombitomi

kombitomi

    vendég

  • fórumtag
  • 86 posts

Sziasztok!

 

Létezik 9 fokozatú hátsó váltókar ami i-spec felfogatású? Nem akarom lecserélni az egész 9-es XT rendszert 10-re, de a fékkaromon van ez a lehetőség ,és mindig kevés a hely a kormányon.... 

 

Köszönöm a válaszokat!


Edited by kombitomi, 2014. June 04. - 09:44.

'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI


#699
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Félreértettél, nekem sincs végig bovdenházban, csak míg elér a vázig, onnan tefloncső, aztán fordítva.

Viszont sokkal nagyobb a súrlódó felület, Xtr-nél 5 év után kellett a váltónál levő 20cm darabból kihúzni a bovden, belefújtam féktisztítót, megszáradt egy szisszentés teflon spray és csókolom.



#700
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Hát, ha végighúzod a bovdenházat, akkor tényleg csak a két vége likas. ;)

Viszont sokkal nagyobb a súrlódó felület, Xtr-nél 5 év után kellett a váltónál levő 20cm darabból kihúzni a bovden, belefújtam féktisztítót, megszáradt egy szisszentés teflon spray és csókolom.