Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#6661
ViktoRider

ViktoRider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
Sziasztok lehet hogy hülye kérdés amit fölteszek, nem tudom.
Szóval a hátsó váltók is úgy vannak megtervezve, hogy pl Alivio 8 sebességes, lx, xt 9 sebességes, vagy azt, hogy hány sebességet váltson, azt a váltókar dönti el? Tehát nekem van most acera fékváltókarom, és veszek monnyuk deore hátsó váltót, akkor az 8 sebességen rendesen fog mûködni?

#6662
MPeti

MPeti

    vendég

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás
Ezek 98-as szériák hibátlan darabok!Semmi baj velük pedig az enyémbe van már pár ezer kilcsi!

#6663
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
így van, fordított mechanikás, és van bowdenfordító is rajta
hibátlan kütyü!

#6664
MPeti

MPeti

    vendég

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás
Ez kérlek szépen most nézek utánna és szintén 98-as csak csak abban az évben két fajta volt a sima RD-m950 és a tiéd RD-M951 ez Rapidrise rendszerû a görgõ hátúl és visszafelé húz a bovden!

#6665
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
http://www.fa-techni...o/I/RD-M951.jpg
ez van nekem
ez mikori lehet?

#6666
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
tedd fel az iaro.srv.hu-ra és linkeld be pls
azis jó

#6667
MPeti

MPeti

    vendég

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás
Nem tudok képet küldeni mert nem tudom ,hogy kell! Azt írja az üzenetküldési szabályiba,hogy nem használhatok csatolmányokat!Pedig direkt most kimentem lefotózni neked!De ha tudod mi a pontos száma a váltódnak akkor itt a megfejtés!A 97-es az RD-M950,a 98-as az RD-M950GS,a 99-es pedig RD-M952 vagy RD-M953-as!Ezek szerint én is tévedtem és nem 99-es az enyém se,hanem 98-as!

#6668
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Az biztos,hogy régebbi cuccok jobban meg voltak csinálva!Nekem 99-es XTR hátsó váltó,99-es LX váltókarok,99-es XT Agyak,99-es XT fogaskoszorú,XT elsõ váltó,és 96-es LX hajtómû!Az egész rendszer a mai napig állítgatás mentesen mûködik a legnagyobb rendben!!!

nekem a 92-es bca eclipsen 10 évig (jó nem terepeztem) volt meg a 200 gs váltó meg vmi biopaces (tán 300lx) hajtómû...és azért mentem vele...és ez messze nem egy csúcskategóriás szett volt ...láncot, fékbetétet, meg gumit cseréltem idönként aztán viszlát...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6669
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
nem tudnál egy képet lökni a hátsó váltódról?
nekem is XTR van csak nem tudom mikori :D
tegnap amúgy elhagytam a kanál egyik felét meg a görgõket csavarostul.. hát meg van csinálva csak nem bírja a DHzást.
vehettem új görgõket, a kanál másik fele meglett hálistennek

#6670
MPeti

MPeti

    vendég

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás
Az biztos,hogy régebbi cuccok jobban meg voltak csinálva!Nekem 99-es XTR hátsó váltó,99-es LX váltókarok,99-es XT Agyak,99-es XT fogaskoszorú,XT elsõ váltó,és 96-es LX hajtómû!Az egész rendszer a mai napig állítgatás mentesen mûködik a legnagyobb rendben!!!

#6671
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
ígyvan.ápolással /puc, olaj,/
ez egy ikszcé versenyzõ arc. egymilliárd kilométerrel.így használja, a rali váltók se örök darabok. megértem, persze. egy pár kazi meghalt már nálam is, ki így, ki úgy.
csak azt szerettem volna mondani, hogy a régi mittomén elment 2x annyit, ua. terheléssel, jójójójójójójjó JÓ... nagyobb súllyal, ugyanazon körülmények között.
de nem méreteznek egy napi használatra szánt terepjáró autót se 1000 versenykilométerre. mert nem arra van.
de bicónál ez hiányzik egy kicsit, nem? ez a kimegyek a világból kat., aztán hazajövök 1 év mulva, s állítok picit a bowdenen. ez megszûnt az stx rckkel végleg.
pedig sokan vannak/unk akik inkább vinnének 200g-al többet, de ne kelljen már minidg izgulni...
ok.
saint.
ha eladom a fél vesém.

mondjuk, fogalmazzunk úgy, szeretnék egy lada nívát, bicóban.
:-)
.

#6672
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
használattól is függ ám..
egy idióta gép aki mindig csak erõbõl teker, nem áttételbõl az kevesebb mint fél év alatt is szétkeni a száját.
de nem csak shimanónak, mindennek.
illetve aki meg áttételbõl bringázik annak ápolással évet-többévet is kibírhat...

#6673
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
persze. nem is rossz az.
sõt!
ez csak olyan egyéni baromság. a kijelzõ meg... :-)
de az élettartam nem túl megnyerõ... láttam féléves xt kazit porrá kopva.

jó, biztos jópár grammal könnyebb, meg szebben is vált.

#6674
al01

al01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
En meg pont ezt birom, hogy nem hallom a valtast, szepen kussban megoldja, finoman, mint a lehellet es nem kell leneznem, mert egyreszt erzem, hogy valtottam, masreszt tudom, hogy valtott, harmadreszt a valtokaron jelzi. Nekem teljesen bejott az LX valto + deore fogsor, LX hajtomu, deore atdobo. Szeretem ;-)

meg én aztat is szeretem a régi simanóknál, hogy olyan kis katonás kattanás modja hogy megtörtént a gang. s az ott van, pontosan. míg finom új símánókná' le kell nézni: "mivá'??"


Enyim Paripa

Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink

Let the people speak

#6675
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
én csak azé utálom a sramot, mer nem csinálnak a mocskok olyan hátsóváltót, ami jó lenne simáno óccsó 7es váltókarokkal.
markolatváltó utálat, mindig olyan a kezem tõle tyû nélkül, mintha kedv nélkül recsk@'ztam volna.
a simánót meg azé utálom mert- nekem- drága. meg nem tart má sokáig...mint a régi cuccaik /mondjuk fekete Lx el bezárólag/
így meg kell alkudnom, illetve meg kellett tanulni anno váltani /200GS korszak/
illetve mûköd/get/õ kombókat alkotni/sram lánc/racsni 7es,pöckölõs váltókarok- hogy enni is maradjon pénz.
meg én aztat is szeretem a régi simanóknál, hogy olyan kis katonás kattanás modja hogy megtörtént a gang. s az ott van, pontosan. míg finom új símánókná' le kell nézni: "mivá'??"
a markolatváltók meg áhh..olyan határozatlan nyálka jelleg.
meg olyan csúnya mikor ilyen ledörzsölt müanyagcafatok lógnak a sram váltókról. a símánót meg lecsiszolod+befested... mondjuk zõdre. :-)

#6676
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
annyira jó flatlendezni mint a giant AC dirtelni ;)

#6677
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.117 hozzászólás
"nem tudod letörni"

mint ahogy a pöckölõs sramot sem nagyon :D

#6678
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
kala:-D
mér lenne olyan?

mind1!
ezmárcsak flame.


én azt nem értem hogy azért mert a sram olcsó és jó, azért a shimano miért lesz rossz/rosszabb
egyedül az ár az amiben veri a sram.
cserébe a kinézet...

#6679
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
ez olyan mintha azt elemeznéd,h a Trek OCLV outija mennyire yó/nem yó flatlandezni!
egészen más téma (viszont szvsz a Dual Control maratonozni SEM yó,legalábbis az LX,de nem hiszem,h lényegileg különbözne tõle az XT vagy az XTR:D )
no viszont itt a köv elõnye a markolatváltónak; nem tudod letörni:)

#6680
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás

ehh,úgy írkáltok szegény markolatváltókról mintha nagy maraton guruk lennétek!!:)
a maga felhasználási területére tökéletes
ellenben a Dual Controllal,ami viszont arra sem yó,amire kitalálták... ráadásul idiótán is néz ki




maratonra az is jó:-D
meg cc-re is...
biztosan.
de ha már egyet is kéne ugrani, akkor heló'
mindössze 3 sebességet váltottam el
legalább úgy mint a markolatváltóval
csak azzal még majdnem pofára is estem.