Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#6641
Posted 2005. August 25. - 10:14

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#6642
Posted 2005. August 25. - 09:53

Arra próbáltak meg célozni, hogy pl. rövid kanalas váltóval nem tudsz hátul a legnagyobbra váltani, ha elöl a nagytányéron van..?
Aha. Szerintem. Mondjuk lác/lánckerék állagmegóvás érdekében én sem használom RENDSZERESEN az ilyen "lánckeresztbe" fokozatokat, de persze van az úgy, hogy jól jön. És akkor legyen.
másnak hajtok, mások hajtanak"
#6643
Posted 2005. August 25. - 09:35

Köszönöm, boltos Úr, akkor inkább mind a kettõbõl viszek...Mindegy, hogy jó lesz-e, csak vigyed.

#6644
Posted 2005. August 25. - 09:33

Arra próbáltak meg célozni, hogy pl. rövid kanalas váltóval nem tudsz hátul a legnagyobbra váltani, ha elöl a nagytányéron van..?Attól függ, hogy mekkora a különbség a legkisebb és a legnagyobb lánckerék fogszáma között elöl ill. hátul. Hogy melyik verzió mennyi fogszámkülönbséget bír el, azt a váltó oldalán megtalálod.
Rövidkanalast használnak 1-2 elsõ lánctányér esetén.
Errõl jut eszembe: X-Factor, MOM:
Vevõ: -Csak ez a rövid kanalas XT h.váltótok van most?
Bótos: -Ja...
Vevõ: -Jó ez 3x9 fokozatra?
Bótos: -Aha, jobb is mint a hosszú, mert szebben vált, csak nem használhatod "extrém" fokozatokban. De azok úgysem jók semmire...
Na bazzeg!
#6645
Posted 2005. August 25. - 09:32


"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#6646
Posted 2005. August 25. - 07:53

Dobjatok meg egy kis infóval, miért gyártanak kétféle kanálhosszal hátsó váltót? (GS-SGS) :chin:
Gondolom az áttételhez lehet köze... Vagy inkább a legnagyobb hátsó (34) fogaskerékhez..? De akkor minek a rövidkanalas..? :scared:
Attól függ, hogy mekkora a különbség a legkisebb és a legnagyobb lánckerék fogszáma között elöl ill. hátul. Hogy melyik verzió mennyi fogszámkülönbséget bír el, azt a váltó oldalán megtalálod.
Rövidkanalast használnak 1-2 elsõ lánctányér esetén.
Errõl jut eszembe: X-Factor, MOM:
Vevõ: -Csak ez a rövid kanalas XT h.váltótok van most?
Bótos: -Ja...
Vevõ: -Jó ez 3x9 fokozatra?
Bótos: -Aha, jobb is mint a hosszú, mert szebben vált, csak nem használhatod "extrém" fokozatokban. De azok úgysem jók semmire...
Na bazzeg!

másnak hajtok, mások hajtanak"
#6647
Posted 2005. August 25. - 07:49

nekem legalábbis nem sikerült Sorával
#6648
Posted 2005. August 25. - 07:34

#6649
Posted 2005. August 25. - 06:52

Gondolom az áttételhez lehet köze... Vagy inkább a legnagyobb hátsó (34) fogaskerékhez..? De akkor minek a rövidkanalas..? :scared:
#6650
Posted 2005. August 22. - 15:59

másnak hajtok, mások hajtanak"
#6651
Posted 2005. August 22. - 14:50

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#6652
Posted 2005. August 22. - 14:32

rendest nem kapunk ugyse, hisz hátra felesleges nem pozicionáló, én spec meg is halnék vele, hisz zene fülben, assetudnám mire váltok épp... mondjuk a mostani 9es vkar meg 8as fogsor se egyszerû, de ez még megbocsájtjató:-)
#6653
Posted 2005. August 22. - 14:29


de azért 9,yól megkülönböztet7õ fokozat az sztem különbözik a random végtelentõl

amúgy nem gáz a pozícionálatlan sem,csak meg kell tanulni használni érzésre meg a lánc hangja alapján

gondolom már nemis le7 ilyet kapni boltban csak kínai cumókat max..

#6654
Posted 2005. August 22. - 14:22

szerelõk, és mindenki által
régen ugye létezett 2 fajta váltókar.. (tényleg kar, ez a kormány tetején szereplõ ezer éves rüszü, TY 18 meg 20... random tesco cucc)
ezek közül a hátsó pozicionáló volt, berakta a megfelelõ sebességbe, 7 kattanás, mindenki örült
elsõ pedig csak folyamatosan kattogott, te döntötted el hol hagyod a kart, ott hagyta a váltót, ergó a láncvonalnak megfelelõen felváltottál sebességbe, majd ott kicsit igazgattad hogy ne érjen bele a láncba:-)
ilyen ez a sram is
a másik meg a totál néma "vagy találok sebességet vagy nem" váltókar volt.. ezt senki se szerette:-) de ez elölhátul ilyen volt.
böe
#6655
Posted 2005. August 22. - 14:18

és,fõleg éjszaka,yól yött,h sose kellett elsõváltót használni,igaz,h hátul majdnem a teljes skálát igénybe vettem
és így könnyebb volt megtanulni a váltási ritmust is,a 2. órában már fejbõl nyomtam a megfelelõ fokozatba és még most is L tudnám mondani minden egyes méterre a váltóállást:)
és ehhez nem elég 1 yól beállított váltó (ami 1ébként kicsin múlott,h volt,reggel kb 1 órás munka volt felrakni a váltópapucsot,mert mind1ik csavarral volt vmi gáz [túl hosszú/nem végig menetes/kicsi az anyánál a fej vastagsága,etc] és ennyi idõ volt megtalálni az igazit,meg verseny elött még ugrált/dobott a lánc mindenhol,last minute lett megcsinálva:) ),hanem a Thez által "pozícionálatlan" váltókarnak hívott dolog is kellett
így az volt a képlet,h fékezés szinte csak bal kéz,váltás szinte csak jobb kéz
amit nem írok le,h miért yó mert szakadnátok a röhögéstõl:D
#6656
Posted 2005. August 22. - 14:01

#6657
Posted 2005. August 22. - 13:53

de amúgy nem hülyeség, bár jól belõtt elsõváltónál ennek szükségessége kiküszöbölhetõ
#6658
Posted 2005. August 22. - 12:40

Sram X0 markolatváltó 9 eváltó pozícióval RULZ
soha yobbat!
#6659
Posted 2005. August 22. - 12:10

offSzerintem is felesleges a 9-es koszoru hatul, de azert ha Te ugy valtasz, ahogy irod, akkor bizony feleslegesen terheled magad es a kerekparod. Sokkal tobb eszre vallana egy allando pulzus tartasa, allando pedalfordulatszam, stb.
Es nem az a baj, hogy 9-es illetve mar 10-es koszoru is van, hanem az, hogy csak az also kategoriaban van 8-as vagy 7-es. Na ez a baj. Mert szerintem sokan szivesen vennenek LX vagy felette 6-7-8-as valtorendszert, de csak tourneyt vagy acerat tudnak, 6-bol meg talan teszkobajk sis-t. Na ez a gond, nem a fejlodes.
OFF
A fenykepezogepeknel a megapixelek hajhaszasa azert nem csak idiota marketing fogas. De ha Te igy gondolod, akkor legy oly kedves es hivass mar elo egy A5-os meretu fotot 1mpx-bol es 4mpx-bol is. 8-10mpx-bol pedig akar posztert csinaltatok a falra. Akinek erre van szuksege miert ne tehesse meg?
ON
al én láttam 2megás képbõl (mert akkor ez volt az elérhetõ csúcs) 60 zoll széles kiváló minõségû nyomatot....csak kellett hozzá egy 5000 dolláros RIP szoftver....

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6660
Posted 2005. August 21. - 20:49

Jo a mutyurbazar fix obis gepek 4mpx es meg a mellenyzsebbol sem log ki, az baromsag. De en nem errol a reszerol beszeltem. Viszont azokat meg divatmajmok veszik akiknek csak az kell, hogy a haverok lassak milyen kis aranyos es 86 megapixelt tud. Viszont az ilyen ember csak kattogtat es nem fotokat keszit es ha 2 millas cucc lesz a kezeben azzal sem fog fotokat kesziteni. Na ez a nem mindegy :-)
on
off
al01: dehogynem marketing! (fényképezõkre gondolok)
persze nem minden területen hülyeség, félprofiknak pl biztos jól jön, de amikor egy kompakt gép, akkora objektívvel mint a kisujjam tud 6 mpxet, az kicsi sok... és felesleges, mert nem lesz jobb a kép, az objektív (és a ccd) mérete miatt
on
8as cuccokból lehet venni jót. pl sram gyárt x.7 váltókart, hozzá vehetsz akár x.0át is
fogsorból neccesebb a dolog, de én jól elvagyok a sorával, ezzel is vált gyönyörûen.
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speak