Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#601
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

segítsetek világosságot gyújtani a fejemben! :)

 

a shadow plus váltóknál, ha jól értem, az a lényeg, hogy a kuplung feszesen tartja a láncot azáltal, hogy nem engedi előremozdulni a váltókanalat, ugye? ez a váltás minőségét mennyire rontja? ez az extra feszítés ami a láncot éri, nagyon érezhető tekerés közben?

(lehet, nagyon f@sz kérdések, de nekem pl az is feltűnik, hogy a hosszúkanalas váltókkal (amik ugye nem tudják annyira feszíteni a láncot) finomabban, könnyebben fut ugyanaz a rendszer mintha rövidkanalassal használom. ezrét kérdezem.)

Több erőt kell kifejteni a váltókar működtetéséhez, feszesebb állásban.



#602
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

segítsetek világosságot gyújtani a fejemben! :)

 

a shadow plus váltóknál, ha jól értem, az a lényeg, hogy a kuplung feszesen tartja a láncot azáltal, hogy nem engedi előremozdulni a váltókanalat, ugye? ez a váltás minőségét mennyire rontja? ez az extra feszítés ami a láncot éri, nagyon érezhető tekerés közben?

(lehet, nagyon f@sz kérdések, de nekem pl az is feltűnik, hogy a hosszúkanalas váltókkal (amik ugye nem tudják annyira feszíteni a láncot) finomabban, könnyebben fut ugyanaz a rendszer mintha rövidkanalassal használom. ezrét kérdezem.)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#603
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Pont ugyanez lenne nálam is a szitu, ami a képen látszik:

Vaude-Triangle-Bag-2010-hatizsak-taska-L

 

Ha lazára hagyom a bowdennél a leszorítót, mozog a táska, ha rászorítom, húzza a bowdeneket (még nem vettem meg a táskát csak elméletben). Tud valaki erre megoldást vagy felejtsem el ezt a táskát?



#604
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Meg lehet oldani, hogy a felsőcső alatt végig házban fusson a kábel? Sajnos olyan a kábelszem tartó kialakítás a vázon, hogy egyik oldalon épp belefér a kábelház vég a kupakkal, a másik oldalon épp kifér a kábel rajta. Tehát ide nem tudok kupakot dugni. Ebből azt gondolom nem, de hátha valaki tud trükköt.

 

Azért kellene, mert jó lenne ha fel tudnék tenni egy háromszög táskát, de csak akkor ha a kábel nem érintkezik sem a táskával sem a vázzal. Persze fel lehet tenni egy darab kábelházat a táska feletti részre, de elég gagyi megoldás, valamilyen normális megoldás kellene vagy dobom az ötletet.



#605
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts

Olyan lehet, hogy a kelleténél hosszabb lánctányércsavar miatt dobja át a láncot a lánctányéron?

 



#606
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts

Kifelé dobja le. De most a bowden feszességén állítottam kicsit, talán jó lesz, de nagyon apró állításokkal tudtam belőni. A 36 síkra nekem bőven elég, nem nagyon közlekedek aszfalton csak a hegyig, aszfalton meg nem lejtőzök. A 26 meg azért, mert nem vagyok az a kifejezetten pörgetős fajta.



#607
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

ja, nem az enyém. én - több okból is - nagyon háklis vagyok a cuccaimra, ilyesmi nem fordulhat elő.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#608
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

O.k. Kisherceg, ez eddig jó. De ez még nem ok a cserére ! Mikor a kis hegyek elkezdenek dombokká simulni, na akkor kezdj el gondolkozni a cserén. Addig semmi gond nem lesz velük. :-))


Marci

#609
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

:)

 

bs7948.jpg


  • zscs likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#610
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Melyik irányba dobja le? Befelé?

Milyen hajtóművön van most?

(Miért ez a két tányér fogszáma, miért nem húztad őket jobban szét? De ez persze nem ide tartozik :))

...

a nagytányérról mindig ledobja elől a váltó a láncot.

...

trekking kiosztású karra való gyárilag



#611
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts

Olyan gondom van,, hogy a nagytányérról mindig ledobja elől a váltó a láncot. 26/36 x 10s. a kistányér egy Gebhardt, a nagy egy Préselt alu LX, ami egy trekking kiosztású karra való gyárilag, a váltó Direct Mount-os XT s sebis. A lánc egy lyuggatott 10 sebis Ultegra. Mi lehet a gond, a végállás csavarral nem tudtam rajta segíteni, a váltó pozíciója fix.



#612
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Deore váltókarnál jellemző a kikopás? A hátsó váltó két sebességfokozat között rendszeresen pillangózik, de csak ott. Sornak szerintem semmi baja, lánc több is volt rajta, bowden is cserélve volt, ezektől nem változott semmi. Lehet a váltókartól?



#613
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

 

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Szeretném a jelenlegi 8-as rendszert lecserélni 9-re minél olcsóbban!

 

Jelenlegi rendszerem:

Váltókar:Shimano SL-M310 3x8 Rapidfire Plus Hátsó Váltó:Shimano Alivio M430 Első váltó:Shimano M190 Hajtómű:SR Suntour XCT (42x32x22) Hajtóműcsapágy:négyszögtengelyes monoblokk Fogaskoszorú:Shimano CS-HG31 8s (11-34) Lánc:KMC Z7

 

Mindenképp Alivio-t vagy Deore-t szeretnék vagy a kettő kombinációját! Hogyan jönnék ki a legolcsóbban? Nem nagyon értek hozzá, úgyhogy ha lehetséges komplett összeállítást kérnék Tőletek! Nagyon sokat túrázunk hegyen-völgyön át és nem nagyon vagyok megelégedve ezzel a rendszerrel (főleg a váltókarral ja és jó lenne növelni kicsit az átlagsebességet)! Válaszokat előre is nagyon szépen köszönöm!!!!!

 

üdv. Kornél

 

Sajnos azt kell mondjam, a 9s-től semmit nem fog változni az átlagsebességed. Most is 11-34es a fogsorod, a 9s-es fogsorok is pont ilyenek csak eggyel több fokozatra van elosztva.

Amúgy ha már mindenképpen költeni akarod a pénzed, akkor elég a hátsó (jobb) váltókart + a fogsort kicserélned + venni egy új láncot. pl. ez elég olcsó: http://bringabutik.h...sebesseges.html Váltókarban nincsenek olyan egetverő különbségek de a bowdenek és házak mindig legyenek jó állapotban.

 

Köszi!

Valami zárókupak van még a BBB-ken vagy a csapágy ilyen szabadon van?

Nincs zárókupak, ez ilyen. De én évek óta télben, dzsuvában használom + csakis nagynyomású mosóval tisztítom a gépet és semmi baja.


Marci

#614
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

 sorry, dupla post


Edited by marton, 2014. August 03. - 15:27.

Marci

#615
zsiro23

zsiro23

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Szeretném a jelenlegi 8-as rendszert lecserélni 9-re minél olcsóbban!

 

Jelenlegi rendszerem:

Váltókar:Shimano SL-M310 3x8 Rapidfire Plus Hátsó Váltó:Shimano Alivio M430 Első váltó:Shimano M190 Hajtómű:SR Suntour XCT (42x32x22) Hajtóműcsapágy:négyszögtengelyes monoblokk Fogaskoszorú:Shimano CS-HG31 8s (11-34) Lánc:KMC Z7

 

Mindenképp Alivio-t vagy Deore-t szeretnék vagy a kettő kombinációját! Hogyan jönnék ki a legolcsóbban? Nem nagyon értek hozzá, úgyhogy ha lehetséges komplett összeállítást kérnék Tőletek! Nagyon sokat túrázunk hegyen-völgyön át és nem nagyon vagyok megelégedve ezzel a rendszerrel (főleg a váltókarral ja és jó lenne növelni kicsit az átlagsebességet)! Válaszokat előre is nagyon szépen köszönöm!!!!!

 

üdv. Kornél



#616
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts

Kollégának igaza lehet. Havernak volt ilyen színes, lyukas alu görgője és ő is mindig a dzsuvát emlegette, mikor kérdeztük róla. A beleszáradt anyagot nagyon nehéz kipiszkálni a lyukakból.(esetleg nagynyomású mosó ?)

Amúgy meg nem hiszem, hogy sokkal tovább tartana, mint a műanyagok. Az alu nem egy kemény anyag, főleg az acél lánccal (+dzsuvával) szemben nem gondolnám tartósnak. Nekem BBB van, az nagyon régen bírja és jó a csapágyazása is. Csak javasolni tudom. http://bringabutik.h...ogorgo.html?f=4

Köszi!

Valami zárókupak van még a BBB-ken vagy a csapágy ilyen szabadon van?


"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#617
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Kollégának igaza lehet. Havernak volt ilyen színes, lyukas alu görgője és ő is mindig a dzsuvát emlegette, mikor kérdeztük róla. A beleszáradt anyagot nagyon nehéz kipiszkálni a lyukakból.(esetleg nagynyomású mosó ?)

Amúgy meg nem hiszem, hogy sokkal tovább tartana, mint a műanyagok. Az alu nem egy kemény anyag, főleg az acél lánccal (+dzsuvával) szemben nem gondolnám tartósnak. Nekem BBB van, az nagyon régen bírja és jó a csapágyazása is. Csak javasolni tudom. http://bringabutik.h...ogorgo.html?f=4

 


Marci

#618
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts

X7 váltógörgői eléggé darálnak, gondolom kopottak.

Én alumíniumot nézegetek, kolléga szerint legalább úgy kopik és a sok könnyítésbe legalább annyira könynen megtelepszik a kosz...

Kerámia csapágyas is akad... 

Passzolom, tapasztalatok?

 

kcnc_acelcsapagyas_aluminium_valtogorgo-

13822-small.jpg


"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#619
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

A váltókar (shiamano) nem kopik el belül. A turney sem... Az mindig ugyan annyit fog húzni. Nem olyan a kialakítása. Minőségi különbség persze van, mert az XT finomabban működik, de az elv ugyan az. Most szedtem darabokra egy 20 éves valami Exage akármilyen kart....azon te kopást még mikroszkóppal se mutatsz nekem....


  • Vejne likes this

#620
KMT

KMT

    vendég

  • fórumtag
  • 97 posts

Köszi mindkettőtöknek, meg fogom nézni ezeket. Egyébként elhiszem, hogy ez általánosítás, de a deore váltókarra most netes kereséssel is találtam olyan véleményt, hogy pontatlan, főleg, ha már nem olyan új...

 

Persze a kérdés marad, mivel új rendszer (bringa) lesz, így az a kérdés, hogy ha a megbízhatóság és az élettartam (kis kopás pl) a fontos (nem pedig, hogy 0,1 mp legyen egy váltás), akkor mit éri meg venni? Hogy viszonyul mondjuk egy sram x4 váltó-váltókar egy deore-hoz? Nem csak ezek jöhetnek szóba, csak most ezeket találtam, más ötlet is jöhet.


Edited by KMT, 2014. July 28. - 22:07.