Több erőt kell kifejteni a váltókar működtetéséhez, feszesebb állásban.
segítsetek világosságot gyújtani a fejemben!
a shadow plus váltóknál, ha jól értem, az a lényeg, hogy a kuplung feszesen tartja a láncot azáltal, hogy nem engedi előremozdulni a váltókanalat, ugye? ez a váltás minőségét mennyire rontja? ez az extra feszítés ami a láncot éri, nagyon érezhető tekerés közben?
(lehet, nagyon f@sz kérdések, de nekem pl az is feltűnik, hogy a hosszúkanalas váltókkal (amik ugye nem tudják annyira feszíteni a láncot) finomabban, könnyebben fut ugyanaz a rendszer mintha rövidkanalassal használom. ezrét kérdezem.)
Én még direkt soha nem használtam a kuplungot "off" állásban (full XT). Mikor kerék kivétele után véletlenül normál állásban felejtettem csak arra lettem figyelmes, hogy hangosabban közlekedek (könnyebb váltásra nem). Lassan 1 éve megyek ilyen váltóval, soha nem okozott gondot a váltáshoz szükséges erő kifejtése (arra gondolok, hogy nem tűnt soha nehézkesnek). Ki fogom próbálni "kikapcsolva", én minden esetre nagyon szeretem ezt az opciót. XTR esetén lehet van valami különbség mert nekem senki ne mondja, hogy az XTR nem vált sokkal precízebben és finomabban. Ott lehet kijön a váltáshoz szükséges erőtöbblet, én már ezzel nem vacakolok... (de soha nem volt jobb szettem mint a full XTR no és a CX bringám de az más téma )