Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7444 hozzászólás a témában

#581
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Építgetem... Vagy inkább fejlesztgetem. Nyáron vettem a bringát. Csak pár dolog nem tetszik rajta. Mehanikus promax tárcsafék volt rajta, ami kritikán aluli. Szinte nulla fékhatás. Shimano fékváltókarral és acera hátsó váltóval.
Féket már vettem, egy avid hidraulikusat. És mivel váltókarokat mindenképp vennem kell, valamint a váltó sem valami precíz, úgy gondoltam veszek olyat ami nem fog idegesíteni a pontatlanságával. Természetesen százezreket nem szeretnék a váltásra költeni, de tudom hogy tízezerből nem fogom megoldani. Szívem szerint megtartanám a 8as szettemet és erre szeretnék valami jó megoldást. Nincs valami jó megoldás a 8as rendszerhez? Valójában nem vagyok valami nagy bringás. Évi kb. 1000km-t tekerek, 90%-ban aszfalton.

A váltó fejlesztését egy minőségi bovdencserével érdemes kezdeni, csodákra képes. A 10-es váltók semmi mással nem kompatibilisek.



A sebesség mindent megold.

 


#582
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

 

 

9es upgradenél meg az új alivio hibátlan cucc, csak nem occsó.

Pont azért "kalkuláltam" úgy, hogy a mostani szettet kompletten eladja :)



#583
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

8asból a amit most tudsz venni kb az a 360-as acera

 

http://ridebike.hu/t...-m360-valtokar/

 

vagy sunrace

 

http://ridebike.hu/t...ifter-valtokar/

 

teljesen jó mind 2.

 

9es upgradenél meg az új alivio hibátlan cucc, csak nem occsó.


  • Vejne kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#584
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Építgetem... Vagy inkább fejlesztgetem. Nyáron vettem a bringát. Csak pár dolog nem tetszik rajta. Mehanikus promax tárcsafék volt rajta, ami kritikán aluli. Szinte nulla fékhatás. Shimano fékváltókarral és acera hátsó váltóval.
Féket már vettem, egy avid hidraulikusat. És mivel váltókarokat mindenképp vennem kell, valamint a váltó sem valami precíz, úgy gondoltam veszek olyat ami nem fog idegesíteni a pontatlanságával. Természetesen százezreket nem szeretnék a váltásra költeni, de tudom hogy tízezerből nem fogom megoldani. Szívem szerint megtartanám a 8as szettemet és erre szeretnék valami jó megoldást. Nincs valami jó megoldás a 8as rendszerhez? Valójában nem vagyok valami nagy bringás. Évi kb. 1000km-t tekerek, 90%-ban aszfalton.

eladni az egészet és venni egy ALivio 4000-es szettet? :D Bár az 9s (meg csak azért írom ezt, mert nekem nagyon tetszik..)

alapvetően érdemes elolvasnod:

 

http://bikemag.hu/ma...tasa-a-tol-z-ig

 

A váltókar fogja megszabni, milyen fokozattal használhatod a váltót. De nem érdemes túlzottan eltérni, pl. 10-es váltót 8s lánccal nem célszerű már használni szerintem.

 

Én a helyedben egy komplett-homogén 9s szettre voksolnék váltás-hajtás tekintetében.

 

http://www.ebay.com/...=item233d3d4da2

főleghogy a gepida szeret a hajtókaron spórolni sokat, s néha még xt hátsó váltó-slx váltókar mellé is oda...ák az olcsó sr suntour négyszöges hajtást..


Vejne módosította - 2014. december 05. - 10:57


#585
k.peter

k.peter

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás
Építgetem... Vagy inkább fejlesztgetem. Nyáron vettem a bringát. Csak pár dolog nem tetszik rajta. Mehanikus promax tárcsafék volt rajta, ami kritikán aluli. Szinte nulla fékhatás. Shimano fékváltókarral és acera hátsó váltóval.
Féket már vettem, egy avid hidraulikusat. És mivel váltókarokat mindenképp vennem kell, valamint a váltó sem valami precíz, úgy gondoltam veszek olyat ami nem fog idegesíteni a pontatlanságával. Természetesen százezreket nem szeretnék a váltásra költeni, de tudom hogy tízezerből nem fogom megoldani. Szívem szerint megtartanám a 8as szettemet és erre szeretnék valami jó megoldást. Nincs valami jó megoldás a 8as rendszerhez? Valójában nem vagyok valami nagy bringás. Évi kb. 1000km-t tekerek, 90%-ban aszfalton.

#586
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Váltó-kar-sor együtt járnak. A lánccal lehet próbálkozni, én nem szoktam. De a nyolcas rendszer is teljesen jó, meg menni fog az XT váltó az Acera karral gond nélkül, csak nem lesz sok értelme ennek a párosnak.

Nem akarlak extra költésre rábeszélni, te érzed mi fér. Azért komplett váltást plusz sort, esetleg hajtóművet cserélni nem két fillér. Nálam remekül megfér a 2x10-es monti mellett a 3x8-as edzőbringa, meg a 3x9-es boltbajárós. :D  

 

Most olvasom újra a hsz-ed. Ezt akkor még csak építgeted? Mi az, ami már megvan?

 

Köszönöm a segítséget!!!
Én is ettől tartottam. Hogy össze lehet párosítani, csak nem érdemes.
Lenne esetleg valami jó ötlet?
Cseréljek hátsó fogaskeréksort 9es re? Ha cserélek akkor láncot is kell cserélni? Láttam hogy hirdetnek 9es és 10es xt váltót is. 9es fogaskeréksorhoz csak a 9es váltó jo? Vagy jó a 10es is?
Élőre is köszi!



#587
k.peter

k.peter

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás
Köszönöm a segítséget!!!
Én is ettől tartottam. Hogy össze lehet párosítani, csak nem érdemes.
Lenne esetleg valami jó ötlet?
Cseréljek hátsó fogaskeréksort 9es re? Ha cserélek akkor láncot is kell cserélni? Láttam hogy hirdetnek 9es és 10es xt váltót is. 9es fogaskeréksorhoz csak a 9es váltó jo? Vagy jó a 10es is?
Élőre is köszi!

#588
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Jó.

De a váltókaron sokkal több múlik, mint a váltón, ez elég szerencsétlen párosítás lesz.

Sziasztok!
Most építgetem életem első bringáját. Egy ki segítségre lenne szükségem.
Van egy Gepida Sirium-om, amin hátul 8as fogaskoszorú van. Szeretnék egy xt váltót, deore váltókarral. Deore 8as váltókart viszont nem találok. Acera váltókarból van 8as, de nem tudom az jó e az xt váltóhoz...


  • k.peter kedveli ezt

#589
k.peter

k.peter

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás
Sziasztok!
Most építgetem életem első bringáját. Egy ki segítségre lenne szükségem.
Van egy Gepida Sirium-om, amin hátul 8as fogaskoszorú van. Szeretnék egy xt váltót, deore váltókarral. Deore 8as váltókart viszont nem találok. Acera váltókarból van 8as, de nem tudom az jó e az xt váltóhoz...

#590
karak

karak

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás

Sziasztok!

Kérdésem lenne,hogy a marokváltós neuzer atx200 váltóját egyben kell cserélnem,ha pillangós váltót szeretnék rá, vagy elég csak a váltókart lecserélni?

Az első váltója shimano tz 31 a hátsó pedig le lett cserélve shimano tourney-re.

Ha lehet csak a váltókart,akkor mit tudtok ajánlani, valamint,ha komplett kell cserélni,akkor mit tudtok ajánlani?

Köszönöm a válaszokat.



#591
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás

RD-M980 váltó középkanállal jó 37T -hez?



#592
Sengakov

Sengakov

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 476 hozzászólás

Sziasztok!

 

Egy olyan gondom van hogy a gépem gyárilag srammal van szerelve elől x7 hátul x9-es váltó, és ezt imádom. De a váltókarok machmakerrel vannak felrakva, és a machmaker egy avid elixir fékkarjára van szerelve. Na mármost ezt a jófajta féket kiszeretnm hajítani a bringárol, mert nem igazán tetszik amit művel ,és lecserélném egy SLX vagy XT fékre, viszont a machmeker miatt ezt nem tudom végre hajtani.
A kérdés hogy milyen megoldást tudok produkálni hogy összehozzam? A neten néztem tartógyűrűt, de a legolcsóbb amit találtam 16 euró per db, és hát kettő kell belőle, és két szaros gyűrűért egy kicsit nekem borsos 10-12 ezer pénzt kiadni! Van erre bármilyen más lehetőség?
Válaszotokat előre is köszi!



#593
Grande

Grande

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.328 hozzászólás

Van régi, használaton kívüli X9 váltókarom. Megnézem, hogy van e benne csereszabatos darab.

 

Köszi VV! :) Bár megoldottam a problémát, de Igénybe venném, ha véletlenül csereszabatos.

 

Szóval megoldódott. Sikerült 8-as Sram X-Gen kart szereznem, elvileg cserébe.. de aztán szétkaptam azt is, mert kíváncsi voltam. Bár nem 100%-ig egyezik a kialakítás, de a nekem kellő kis alkatrész ugyanaz, mint X7-ben. Úgyhogy kiszedve, átrakva, összerakva, működik. A kijelzőt elszúrtam, de azt majd holnap javítom..  Így majd VV a cserébe kapott karba kell az a kis alkatrész, ha csereszabadot..


Grande módosította - 2014. augusztus 28. - 20:51


#594
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Shimano SLX hátsó váltó: ha olyan pengéssel ugrik a lánc lefelé a fogaskerekeken, mintha egy rugó pattanna el, az csak az elégtelen kenés miatt van vagy számíthatok beállítási gondra (arra biztosan, mert valamiért nem vált pontosan már megint), netán mechanikai sérülésre?



#595
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Srácok!

 

Mennyire lehet opció Sram X7 váltókaroknál a bal és jobb kar alaktrészeinek csereszabatossága? :) Jobbos váltókarom alsó karjában eltört a képen látható basz... forog körbe szegény. X7 Trigger Pull Lever Kit-nek hívja a Sram alkatrészbontása és csak így egyben kapható, kint.. és nem annyira olcsó, hogy rendeljem. Gondoltam veszek balos kart apróból a most meglévőből pedig átszerelem azt a kis baszt a jobbosba. Működhet? Persze most szedtem szét a jobbost, de a balos karhoz nem akarok nyúlni egyelőre... 

 

Köszi!

805313466sramkarkuka_www.kepfeltoltes.hu384842509sramkarkuka1_www.kepfeltoltes.h

Van régi, használaton kívüli X9 váltókarom. Megnézem, hogy van e benne csereszabatos darab.




#596
Grande

Grande

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.328 hozzászólás

Srácok!

 

Mennyire lehet opció Sram X7 váltókaroknál a bal és jobb kar alaktrészeinek csereszabatossága? :) Jobbos váltókarom alsó karjában eltört a képen látható basz... forog körbe szegény. X7 Trigger Pull Lever Kit-nek hívja a Sram alkatrészbontása és csak így egyben kapható, kint.. és nem annyira olcsó, hogy rendeljem. Gondoltam veszek balos kart apróból a most meglévőből pedig átszerelem azt a kis baszt a jobbosba. Működhet? Persze most szedtem szét a jobbost, de a balos karhoz nem akarok nyúlni egyelőre... 

 

Köszi!

805313466sramkarkuka_www.kepfeltoltes.hu384842509sramkarkuka1_www.kepfeltoltes.h



#597
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Nekem ez gyanús, nincs itthon nyútonmérőm, de valahogy megpróbálok rámérni...

 

RD-M780 (XT Shadow): 6 a rugó (P-Tension Spring), kuplung nincs.

RD-M786 (XT Shadow+): 14 a rugó, 7/8 (Stabilizer/Cam Unit) a kuplung.

 

A rugó külön alkatrész és az ereje nem változik. A kuplung elvileg csak egy irányban fékez. Ergo nem kell mérni. XTR, új SLX ugyanaz.



#598
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

szia,

vágj egy darab bovdenházat a táska füle alá és húzd meg feszesen a fület.

üdv, tg

 

Kösz a tippet. Erre én is gondoltam, de sajnos ahhoz ki kellett volna fűzni a bowdeneket és mivel hajlítaná a bowdeneket, a váltás minőségét rontaná. Plusz gumialátéttel még jó is lehetett volna.

 

Vettem vastag gumi üzemanyagcsövet és abból vágtam alá egy darabot, illetve hosszanti irányban megvágtam, hogy a bowdeneket ne kelljen kifűzni. Ahogy ráfeszítem a pántot, ellaposodik a cső és pont nem érnek a bowdenek semmihez. Ez a legstabilabb rögzítési pont, úgy áll mint a cövek.


freddyke módosította - 2014. augusztus 23. - 09:38


#599
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.142 hozzászólás

Ha ráesel a váltófülre és elferdül (általában befelé), akkor még mindig leesik a lánc a sor és a küllők közé, azon ez a rendszer nem változtat.

 

 

 

 

most látom, elbeszéltünk egymás mellett. (azért az eddig is világos volt, hogy a ferde fület nem kompenzálja.:) )


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#600
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Nekem ez gyanús, nincs itthon nyútonmérőm, de valahogy megpróbálok rámérni...

mert ugyanolyan erős a kanálrugó