Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#561
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

OFF

Kötözködhetnékem támadt. A TV-s közvetítéseken is zavar, de oké, ők kommentátorok és ez így terjedt el a kerékpáros körökben. Viszont a "biliárdasztalsík város" hasonlaton most megütköztem.

Ez nagyon nem az, amire gondoltál. Egy sík lehet függőleges is. A helyes kifejezés a vízszintes. Tudom, hogy folyamatosan ezt használni hülyén hangzana, de jelentéstartalmilag ez a megfelelő szó. Esetleg tudtok használhatóbb szinonímát erre?

ON


  • Vejne likes this

#562
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

8asból a amit most tudsz venni kb az a 360-as acera

 

http://ridebike.hu/t...-m360-valtokar/

 

vagy sunrace

 

http://ridebike.hu/t...ifter-valtokar/

 

teljesen jó mind 2.

 

9es upgradenél meg az új alivio hibátlan cucc, csak nem occsó.

Sunrace-Mikrosift outi fékváltókart volt cseresznyém próbálni, nekem egyedül az ergonómiája hagyott kvánnivalót maga után.

 

Egy ismerős nemrég szerzett dekatlonos tribán bingát, amin MS váltás van, és nagyon odavan érte, elégedett vele. 

 

A tavalyi tajpeji expón mutattak újfajta MS fékváltókart, amin a kioldógomb olyan kampás. Szemre nagoyn kényelmes darabnak tűnt, igaz, a 2015-ös Velocse-Aténa ergókon is dicsérik az EPS-szerű kioldókart. 

 

Trekking szetteket ha nézegetem, mindig elfog a kísértés, hogy a Nexus7-es városi döngölőmet láncváltóssá alakítsam. Aztán jön a racionalitás: az igénytelen agyváltós-szoknyavédős rendszertől egy biliárdasztalsík városba nincs jobb megoldás. :)



#563
k.peter

k.peter

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 posts
Vágom... De ezt szívvel csinálom, nem ésszel. :)

#564
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Gondolom már vágod, de azért nem baj, ha párszor elismétled magad előtt: ha építkezel, sokszorosát fogod a bringára költeni, mintha megvennéd egyben.



#565
k.peter

k.peter

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 posts
Köszönöm a válaszokat!
Ha az acera váltókarok mellett döntök, ahoz milyen váltót vegyek? Mint írtátok xt felesleges. Acera? Alvio? Deore? Egyéb? Mivel passzolna jól?
Bár ha normális, komplett hajtást lehet kapni 40e körül, az sem vészes.
Szerintem megnézetem bringaszervízben a hajtásláncomat és ha jó állapotban van,(én úgy érzem rendben van) akkor megtartom. Ha nem, akkor veszek egy komplett hajtást.

#566
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

azt kellene eldönteni, hogy mit szeretnél. azt írod,  megtartanád a 8-as rendszert. ha a sor+lánc+hajtómű+e.váltó jó állapotba van, akkor valóban érdemes a Tig által linkelt 8-as karok közül választanod és egy "tetszőleges" 8-as vagy 9-es shimano (esetleg sunrace??)hátsó váltót keríteni hozzá. felesleges az xt. az évi 1000 aszfaltos km-t kb bármi bírni fogja.

 

ha meg rászánod magad és a pénzt, 9-es rendszerre áttérni érdemesebb egyben, mindent cserélve.tisztább, szárazabb, biztonságosabb. :) kérdés, hogy a régi cumóért mennyit kapsz.

 

én az előbbit választanám.

 

 

?Jani: igazad van a bovdennel, csak ugye itt el kell dönteni, mi legyen a bovden két végén, mert fékváltókart cserél le a srác.


Edited by Kisherceg, 2014. December 05. - 12:27.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#567
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Építgetem... Vagy inkább fejlesztgetem. Nyáron vettem a bringát. Csak pár dolog nem tetszik rajta. Mehanikus promax tárcsafék volt rajta, ami kritikán aluli. Szinte nulla fékhatás. Shimano fékváltókarral és acera hátsó váltóval.
Féket már vettem, egy avid hidraulikusat. És mivel váltókarokat mindenképp vennem kell, valamint a váltó sem valami precíz, úgy gondoltam veszek olyat ami nem fog idegesíteni a pontatlanságával. Természetesen százezreket nem szeretnék a váltásra költeni, de tudom hogy tízezerből nem fogom megoldani. Szívem szerint megtartanám a 8as szettemet és erre szeretnék valami jó megoldást. Nincs valami jó megoldás a 8as rendszerhez? Valójában nem vagyok valami nagy bringás. Évi kb. 1000km-t tekerek, 90%-ban aszfalton.

A váltó fejlesztését egy minőségi bovdencserével érdemes kezdeni, csodákra képes. A 10-es váltók semmi mással nem kompatibilisek.



A sebesség mindent megold.

 


#568
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

 

 

9es upgradenél meg az új alivio hibátlan cucc, csak nem occsó.

Pont azért "kalkuláltam" úgy, hogy a mostani szettet kompletten eladja :)



#569
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

8asból a amit most tudsz venni kb az a 360-as acera

 

http://ridebike.hu/t...-m360-valtokar/

 

vagy sunrace

 

http://ridebike.hu/t...ifter-valtokar/

 

teljesen jó mind 2.

 

9es upgradenél meg az új alivio hibátlan cucc, csak nem occsó.


  • Vejne likes this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#570
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Építgetem... Vagy inkább fejlesztgetem. Nyáron vettem a bringát. Csak pár dolog nem tetszik rajta. Mehanikus promax tárcsafék volt rajta, ami kritikán aluli. Szinte nulla fékhatás. Shimano fékváltókarral és acera hátsó váltóval.
Féket már vettem, egy avid hidraulikusat. És mivel váltókarokat mindenképp vennem kell, valamint a váltó sem valami precíz, úgy gondoltam veszek olyat ami nem fog idegesíteni a pontatlanságával. Természetesen százezreket nem szeretnék a váltásra költeni, de tudom hogy tízezerből nem fogom megoldani. Szívem szerint megtartanám a 8as szettemet és erre szeretnék valami jó megoldást. Nincs valami jó megoldás a 8as rendszerhez? Valójában nem vagyok valami nagy bringás. Évi kb. 1000km-t tekerek, 90%-ban aszfalton.

eladni az egészet és venni egy ALivio 4000-es szettet? :D Bár az 9s (meg csak azért írom ezt, mert nekem nagyon tetszik..)

alapvetően érdemes elolvasnod:

 

http://bikemag.hu/ma...tasa-a-tol-z-ig

 

A váltókar fogja megszabni, milyen fokozattal használhatod a váltót. De nem érdemes túlzottan eltérni, pl. 10-es váltót 8s lánccal nem célszerű már használni szerintem.

 

Én a helyedben egy komplett-homogén 9s szettre voksolnék váltás-hajtás tekintetében.

 

http://www.ebay.com/...=item233d3d4da2

főleghogy a gepida szeret a hajtókaron spórolni sokat, s néha még xt hátsó váltó-slx váltókar mellé is oda...ák az olcsó sr suntour négyszöges hajtást..


Edited by Vejne, 2014. December 05. - 10:57.


#571
k.peter

k.peter

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 posts
Építgetem... Vagy inkább fejlesztgetem. Nyáron vettem a bringát. Csak pár dolog nem tetszik rajta. Mehanikus promax tárcsafék volt rajta, ami kritikán aluli. Szinte nulla fékhatás. Shimano fékváltókarral és acera hátsó váltóval.
Féket már vettem, egy avid hidraulikusat. És mivel váltókarokat mindenképp vennem kell, valamint a váltó sem valami precíz, úgy gondoltam veszek olyat ami nem fog idegesíteni a pontatlanságával. Természetesen százezreket nem szeretnék a váltásra költeni, de tudom hogy tízezerből nem fogom megoldani. Szívem szerint megtartanám a 8as szettemet és erre szeretnék valami jó megoldást. Nincs valami jó megoldás a 8as rendszerhez? Valójában nem vagyok valami nagy bringás. Évi kb. 1000km-t tekerek, 90%-ban aszfalton.

#572
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Váltó-kar-sor együtt járnak. A lánccal lehet próbálkozni, én nem szoktam. De a nyolcas rendszer is teljesen jó, meg menni fog az XT váltó az Acera karral gond nélkül, csak nem lesz sok értelme ennek a párosnak.

Nem akarlak extra költésre rábeszélni, te érzed mi fér. Azért komplett váltást plusz sort, esetleg hajtóművet cserélni nem két fillér. Nálam remekül megfér a 2x10-es monti mellett a 3x8-as edzőbringa, meg a 3x9-es boltbajárós. :D  

 

Most olvasom újra a hsz-ed. Ezt akkor még csak építgeted? Mi az, ami már megvan?

 

Köszönöm a segítséget!!!
Én is ettől tartottam. Hogy össze lehet párosítani, csak nem érdemes.
Lenne esetleg valami jó ötlet?
Cseréljek hátsó fogaskeréksort 9es re? Ha cserélek akkor láncot is kell cserélni? Láttam hogy hirdetnek 9es és 10es xt váltót is. 9es fogaskeréksorhoz csak a 9es váltó jo? Vagy jó a 10es is?
Élőre is köszi!



#573
k.peter

k.peter

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 posts
Köszönöm a segítséget!!!
Én is ettől tartottam. Hogy össze lehet párosítani, csak nem érdemes.
Lenne esetleg valami jó ötlet?
Cseréljek hátsó fogaskeréksort 9es re? Ha cserélek akkor láncot is kell cserélni? Láttam hogy hirdetnek 9es és 10es xt váltót is. 9es fogaskeréksorhoz csak a 9es váltó jo? Vagy jó a 10es is?
Élőre is köszi!

#574
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Jó.

De a váltókaron sokkal több múlik, mint a váltón, ez elég szerencsétlen párosítás lesz.

Sziasztok!
Most építgetem életem első bringáját. Egy ki segítségre lenne szükségem.
Van egy Gepida Sirium-om, amin hátul 8as fogaskoszorú van. Szeretnék egy xt váltót, deore váltókarral. Deore 8as váltókart viszont nem találok. Acera váltókarból van 8as, de nem tudom az jó e az xt váltóhoz...


  • k.peter likes this

#575
k.peter

k.peter

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 posts
Sziasztok!
Most építgetem életem első bringáját. Egy ki segítségre lenne szükségem.
Van egy Gepida Sirium-om, amin hátul 8as fogaskoszorú van. Szeretnék egy xt váltót, deore váltókarral. Deore 8as váltókart viszont nem találok. Acera váltókarból van 8as, de nem tudom az jó e az xt váltóhoz...

#576
karak

karak

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts

Sziasztok!

Kérdésem lenne,hogy a marokváltós neuzer atx200 váltóját egyben kell cserélnem,ha pillangós váltót szeretnék rá, vagy elég csak a váltókart lecserélni?

Az első váltója shimano tz 31 a hátsó pedig le lett cserélve shimano tourney-re.

Ha lehet csak a váltókart,akkor mit tudtok ajánlani, valamint,ha komplett kell cserélni,akkor mit tudtok ajánlani?

Köszönöm a válaszokat.



#577
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

RD-M980 váltó középkanállal jó 37T -hez?



#578
Sengakov

Sengakov

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 476 posts

Sziasztok!

 

Egy olyan gondom van hogy a gépem gyárilag srammal van szerelve elől x7 hátul x9-es váltó, és ezt imádom. De a váltókarok machmakerrel vannak felrakva, és a machmaker egy avid elixir fékkarjára van szerelve. Na mármost ezt a jófajta féket kiszeretnm hajítani a bringárol, mert nem igazán tetszik amit művel ,és lecserélném egy SLX vagy XT fékre, viszont a machmeker miatt ezt nem tudom végre hajtani.
A kérdés hogy milyen megoldást tudok produkálni hogy összehozzam? A neten néztem tartógyűrűt, de a legolcsóbb amit találtam 16 euró per db, és hát kettő kell belőle, és két szaros gyűrűért egy kicsit nekem borsos 10-12 ezer pénzt kiadni! Van erre bármilyen más lehetőség?
Válaszotokat előre is köszi!



#579
Grande

Grande

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,328 posts

Van régi, használaton kívüli X9 váltókarom. Megnézem, hogy van e benne csereszabatos darab.

 

Köszi VV! :) Bár megoldottam a problémát, de Igénybe venném, ha véletlenül csereszabatos.

 

Szóval megoldódott. Sikerült 8-as Sram X-Gen kart szereznem, elvileg cserébe.. de aztán szétkaptam azt is, mert kíváncsi voltam. Bár nem 100%-ig egyezik a kialakítás, de a nekem kellő kis alkatrész ugyanaz, mint X7-ben. Úgyhogy kiszedve, átrakva, összerakva, működik. A kijelzőt elszúrtam, de azt majd holnap javítom..  Így majd VV a cserébe kapott karba kell az a kis alkatrész, ha csereszabadot..


Edited by Grande, 2014. August 28. - 20:51.


#580
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 posts

Shimano SLX hátsó váltó: ha olyan pengéssel ugrik a lánc lefelé a fogaskerekeken, mintha egy rugó pattanna el, az csak az elégtelen kenés miatt van vagy számíthatok beállítási gondra (arra biztosan, mert valamiért nem vált pontosan már megint), netán mechanikai sérülésre?