Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#5841
Írta 2006. július 28. - 23:49

RAUH-Welt
B E G R I F F
#5842
Írta 2006. július 28. - 23:31

http://www.bikes.com...ow/flow-f3.aspx
ezek vannak rajta?
#5843
Írta 2006. július 28. - 22:42

#5844
Írta 2006. július 28. - 22:34

#5845
Írta 2006. július 26. - 10:23


vált, addig nincs gond. az meg hogy kanyarban láttak a tervezõk ezexerint, ilyen az élet.

#5846
Írta 2006. július 25. - 13:18

Én direkt lefényképeztem különbözõ váltóállásoknál, volt egy 2/4, ott ugyanígy állt. Volt egy 3/6 és egy 3/8 és ott áll nagyon ferdén. (láncvonal lehet gond?)na:
Nemtudom egyedi eset-e, nem akartam lavinát elindítani ezzel, nem is kéne törõdni vele sokat, mert tökéletesen vált. Amíg bírja, bírja.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#5847
Írta 2006. július 24. - 21:07

Az alábbi problémám van:
Van egy Suntour 48-38-28aj hajtómûvem, gyárilag C050es elsõ váltóm volt. Vettem elõre-hátra Deore-t, hátul faca is, de elõl xaraxik, rosszabb mint a C050 volt. Próbáltunk Sramot is, az is. Állítólag nagy az átdobó fül, és azzal van a baj; de elméletileg jónak kellene lenie, mert a Deore 48-36-26os hajtómûvet is kezel.
Milyen normális elsõ váltót próbáljak meg? Tudnátok ebben segítebni?
Mindjárt Bükk maraton, és nem szeretnék megint lábletételt mert nem volt elég gyors a váltó egy nagyobb tócsa/kanyar utáni meredek emelkedõ/akármi elött

Segítségeteket elõre is köszönöm!
(Shimano váltókarok, asszem EF50)
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#5848
Írta 2006. július 22. - 12:05

#5849
Írta 2006. július 21. - 23:21

a váltókarnál ahol a bovdenfeszítõ csavar van, ott engedni kell egy kicsit, azaz lazább legyen a bovden. de tényéeg csak kicsit.Hali,
Lenne egy kérdésem:
SRAM X-Gen elsõ váltó van a bringámon, és amióta beállíttattam egy szervízben, azóta a legnagyobb tányérról a középsõre csak hosszas tekerés után teszi le általában a láncot. A középsõrõl a nagyobbra pöpecül vált. Ha a váltókart a 2-es állástól egy picit tovább tekerem az 1-es felé, akkor gyorsan levált a középsõre, de néha "túlmegy", és rögtön a legkisebb tányéron köt ki a lánc.
Mit kéne rajta állítanom, hogy könnyebben váltson lefelé, de a másik irányba is megmaradjon ez a jó váltás?
A segítséget elõre is köszi!
9.0 nekem is ferdán állt. vagy ugy látszott. de tökéletesen mûködött.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5850
Írta 2006. július 21. - 22:47


képen lehet picit ferdének TÜNIK de mivel nem látom teljes sötétben azt sem hogy mi a függõleges, a birnga sem volt függõlegesen tartva, na meg a váltó sincs tökéletesen belõve, de: sztem egyántalán nem ferde a kanál a láncvonalhoz képest.
azaz no problémó.
bár fotón picit annak tünik, de IRL tök egyenes.
#5851
Írta 2006. július 21. - 17:21

#5852
Írta 2006. július 21. - 13:27

Vagy csak annyira hülye vagyok, hogy nem láttam ferdének.
#5853
Írta 2006. július 21. - 13:25

de akkor elég ha õ hivatkozik rá, így terjednek el a városi legendák. õ azt mondta hogy egy másik azt látta hogy minden boltban.Én nem ilyen váltót használok, és még nem figyeltem meg mások X-9 hátsóváltóit hogy hogyan áll...
PTamás elmondása szerint a boltban az összes gyárilag összerakott bicón is ugyanígy ferdén állnak a Sram váltók!
És emlékszem hogy rajta kívül még valaki említette ezt, ha nem ebben a topicban, akkor talán a Ki milyen bringával nyomul topicban.
nem kell a kihangosítás.
értettük tõle is, mi nem tapasztaltuk ezt. sõt meg merem kockáztatni, akit csak megkérdezek, azok sem.
ilyen boltba én meg amúgyse járnék, ahol ilyen blõdséggel terhelnek.
mondják azt hogy nemtudják, sokkal reálisabb mint a mentegetõzés, hogy "dehát mindenen így áll'
ami egy bolttól elég bután hangzik:) fõleg ha szervíz is van benne, nem csak vitrin.
#5854
Írta 2006. július 21. - 13:24

Neked ferde? Te láttál már ferdét?
én még nem. és aki használja az sem.
PTamásnak ez valami egyedi eset, illetve ki tudja.
de ez nem a természetes, alap állapot.
Én nem ilyen váltót használok, és még nem figyeltem meg mások X-9 hátsóváltóit hogy hogyan áll...
PTamás elmondása szerint a boltban az összes gyárilag összerakott bicón is ugyanígy ferdén állnak a Sram váltók!
És emlékszem hogy rajta kívül még valaki említette ezt, ha nem ebben a topicban, akkor talán a Ki milyen bringával nyomul topicban.
És volt bolt ahol azt mondták neki hogy ez a természetes állapot!
Sztem ennyi véletlen nem lehet...
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#5855
Írta 2006. július 21. - 13:24

Az lenne a kérdésem, hogy Sram hátsó váltók tényleg "bután" állnak? Ezt úgy értem, hogy olyan, mintha meg lenne csavarodva és még befelé is áll. Ez fõleg nagyobb fokozatnál. Lehet, hogy ez abból adódik, hogy a nagytányér és a 8-as, 9-es fogaskerék közti vonalbeli eltérést ki kell valahogy egyenesíteni? Aki értette az szóljon
?
Nekem a deore hátsóváltóm volt ilyen mikor feltettem a byke-ra.Aztán kiderült h ferdén lett belecsavarva:p
Lehet h ez lenne a baj az emlitett sramokkal is??(tehát nem a váltóval van baj,hanem rosszul van beletéve)
#5856
Írta 2006. július 21. - 13:21

Lenne egy kérdésem:
SRAM X-Gen elsõ váltó van a bringámon, és amióta beállíttattam egy szervízben, azóta a legnagyobb tányérról a középsõre csak hosszas tekerés után teszi le általában a láncot. A középsõrõl a nagyobbra pöpecül vált. Ha a váltókart a 2-es állástól egy picit tovább tekerem az 1-es felé, akkor gyorsan levált a középsõre, de néha "túlmegy", és rögtön a legkisebb tányéron köt ki a lánc.
Mit kéne rajta állítanom, hogy könnyebben váltson lefelé, de a másik irányba is megmaradjon ez a jó váltás?
A segítséget elõre is köszi!
#5857
Írta 2006. július 21. - 13:17

én még nem. és aki használja az sem.
PTamásnak ez valami egyedi eset, illetve ki tudja.
de ez nem a természetes, alap állapot.
#5858
Írta 2006. július 21. - 13:15

rihi: nem ferde! csak tudom, hogy milyen a saját bringám
![]()
de nem igazán értelek, x9re az xtr lenne neked alternatíva?
Akkor valami gond van az X-9 körül, mert sok gazdinak ferdén áll....

Sram racsnit és láncot használok és Sram váltóval szebben vált...
X.0-ra nincs pénzem, viszont az X-9-es az nagyon frankó cucc!

Viszont ha ez a ferdeség valami gyári hiba, akkor elõtte nagyon megnézem hogy mit veszek majd... Ha nem találok hibátlan X-9-et akkor XTR-t venék, mert alább nem akarok adni...
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#5859
Írta 2006. július 21. - 12:58


de nem igazán értelek, x9re az xtr lenne neked alternatíva?
#5860
Írta 2006. július 21. - 12:41

Tényleg! Elöl az X-gen hogy üzemel? 5 rongy körül van, Sh!ma nó katban olyan alivió szintû?
mûködésre valahol xt körül van....súlyban sem sokkal több....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való