Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#5781
Posted 2006. August 04. - 11:29
A H csavar max arra jó, hogy ne váltsak túl a nagy keréken, de ha nem elég feszes a bowden, akkor odáig már ki sem jut a lánc-terelõ (vagy mi).
tehát, ha lazítanék rajta, az biztos nem segítene.
Egyébként nem akadályozza a csavar a felváltást, minden tök rendbe van, csak egyszerre vettünk két új bringát, az enyémen acera, a másikon alivio elsõ váltóval, és nagyon durva különbség van aközött, hogy mennyi erõ kell az enyém és mennyi a barátnõm bringáján ahhoz, hogy elöl a 3. pozícióba kattintsuk a váltókart. de pontos, nem vált túl, szóval minden ok, csak mivel én 10 éve nem bringázom, akkor meg egy teljesen kézzel szabályozható (nem kattintós) váltójú ócskaságom volt, sajnos nem vagyok teljesen képben a "mostani" váltókat illetõen. Azért a végpon-beállítsáokat meg tudom csinálni, meg, mivel nem bonyolult szerkezetek, azért sejtem, hogy mi hogy van. De tudom, hogy vannak olyanok, akik tök profin nyomják, és talán több tapasztalatuk van, nem szégyellek tanulni senkitõl, ezért idegesítem a fórumot a hülye kérdésekkel...
#5782
vendég_Charon_*
Posted 2006. August 04. - 10:41
A legtöbb foggal rendelkezõ fokozat állítócsavarja a túlváltást akadályozza meg, az egy ütközõ tulképp. (Dettó a kicsié.)
Erõ kell ide, ennyi az egész.
Javaslat esetleg a markolatváltó.
#5783
Posted 2006. August 04. - 10:39
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5784
Posted 2006. August 04. - 10:30
Mivel nem szóltatok róla, gondolom a bowdenlazítás nem jó 5let. (persze, ahogy ismerem magam, 7végén kipróbálom, aztán majd valszeg szívok vele, hogy visszaállítsam normálisra
Ne csináld már.
Ha lazítasz a bowdenen, akkor szerinted hogy a túróba tenné fel a nagytûnyérra? Azért gondolkozz picit.
Tapasztalatból mondom, hogy az is lehet a probléma, hogy a "H" jelû csavar beállításával lehet gond, hogy akadályozza a nagytányérra történõ váltást.
Probáld meg, hogy ezt a csavart egy/másfél fordulattal kijjebcsavarod. Ha nincs változás akkor csavard vissza és marad a "gyúrós" módszer.
#5785
Posted 2006. August 04. - 10:01
Piszkos és kopott nem lehet a váltó, mert az egész bringa vadiúj, nincs benne 25 km.
Azért köszi a válaszokat...
io
#5786
Posted 2006. August 03. - 22:17
#5787
Posted 2006. August 03. - 20:02
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#5788
Posted 2006. August 03. - 17:09
#5789
Posted 2006. August 03. - 15:16
Tegnapi váltóbeállítgatós problémámmal a segítségetekkel sikerült megbirkóznom, köszi Nektek! Már csak egy bajom van az oldalbordám elsõ váltójával, kiváncsi vagyok, mit gondoltok.
szal: (Alivio váltókar + elsõ váltó) a két végpont rendesen be van állítva, fel-le vált gond és zörejek nélkül, DE: mikor fel akarom pakolni a láncot a legnagyobb fogaskerékre, akkor elég izmosan nyomni kell a kart, hogy megtegye. Sajnos a "nem baj, legalább izmosodik a hüvelykujjad" válasz nem tette túl boldoggá a páromat, meg aztán engem is piszkál a dolog. Szerintetek, ilyen esetben, ha lazítok a bowdenen, majd ennek megfelelõen újra beállítom a végpontokat, akkor elképzelhetõ, hogy könnyebben lehet felrakni a nagy fogasra? (Vagy a lazítás gondot okozhat a kis fogaskerékre váltásnál?)
Ha idõtök engedi és 5letetek van, megköszönném, hogy segítetek egy ilyen kezdõt, mint én.
Üdv,
iollari
#5790
Posted 2006. August 03. - 14:00
nem....../az elsõváltóval igen az csereszabatos, de sh karral nem mûxik a sram h.váltó/X-7 hátsó váltó ESP® és D.I.R.T. technológiák kombinációja: kisebb váltási ellenállás, precízebb váltás
- Fokozatok száma: 8 / 9
- Alumínium ház, kovácsolt alumínium csuklók
- Kompatibilitás: SRAM® ESP® váltókarokkal
- Alumínium rögzítõrész: megnövelt merevség és tartósság, tökéletes illeszkedés a vázhoz
- Acél belsõ-, kompozit külsõ váltókanál
- Cserélhetõ, 11 fogas váltógörgõk
- Súly: 255g
SramCikkszám: RDE71
Ajánlott kisker ár: 10900,- Ft
ezt a váltót tudom Shimano alivio váltókarokkal, illetve shimano alivio elsõ váltóval használni?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5791
Posted 2006. August 03. - 13:58
- Fokozatok száma: 8 / 9
- Alumínium ház, kovácsolt alumínium csuklók
- Kompatibilitás: SRAM® ESP® váltókarokkal
- Alumínium rögzítõrész: megnövelt merevség és tartósság, tökéletes illeszkedés a vázhoz
- Acél belsõ-, kompozit külsõ váltókanál
- Cserélhetõ, 11 fogas váltógörgõk
- Súly: 255g
Sram
Cikkszám: RDE71
Ajánlott kisker ár: 10900,- Ft
ezt a váltót tudom Shimano alivio váltókarokkal, illetve shimano alivio elsõ váltóval használni?
#5792
Posted 2006. August 02. - 18:19
Kicsit off, de csekkoltam az aláírásod. A 2001es masinád szemet szúrt. (nem csak mert olyan randa )
Szal akkor kezdtem kb. bicajozni (2000 tájékán), és épp akkor hoztak az egyik szombathelyi bringaboltba egy Scott FX DH vázat. Anno talán 150 lehetett az ára. A minap megyek be valami alkatrészért, hát a szegény Scott nem ott porosodik még mindig?! Az árát nem néztem, de szerintem már nincs az a hüle aki megvenné.
Csak ennyi.
On
#5793
Posted 2006. August 02. - 15:42
#5794
Posted 2006. August 02. - 15:37
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#5795
Posted 2006. August 02. - 15:03
(bla bla:))
#5796
Posted 2006. August 02. - 14:59
Célszerû úgy játszani, hogy elöl középen van a lánc.
Végpontok beállít. Bowden befûz, rögzít. Ekkor még laza lesz a bowden. Hajtókar forgat, szépen próbálgat feszít, bla bla.
#5797
Posted 2006. August 02. - 14:17
A váltókarnál lévõ bowden-feszesség állító izét én is láttam, meg ha jól emléxem, a váltón lévõt is. Lehetséges, hogy ha feszesebbre húzom a bowdent, akkor pont annyival fogja beljebb húzni az egész cuccot, hogy a legnagyobb keréken még nem megy túl, a legkisebbre is ráengedhetõ, de középen a jelenleg "hiányzó" 1-2 mm pont meglesz?
Mégegyszer köszi, hazamegyek és nekilátok...
#5798
Posted 2006. August 02. - 14:08
#5799
Posted 2006. August 02. - 13:23
Van egy kis problémám egy Deore hátsó váltóval. A legkisebb és a legnagyobb fogaskeréken nem vált túl, tehát a végpontok rendben vannak, DE: a középsõ fogaskerekek esetében, amikor a nagyobb fogaskerék felé váltok, nem hajlandó felpakolni a láncot. 1-2 mm hiányzik. Arrébb "megy", de nem akad be, csak kerreg. Ha ilyenkor mégegyet váltok, akkor megérkezik az eredetileg kívánt fogaskerékre, de addigra már az afölöttin kerreg, tehát vissza kell váltanom egyet. ez a dolog a felsõ és az alsó két fogaskeréknél nincs így, csak a középsõknél. És csak akkor, amikor a nagyobb kerekek felé váltok. Visszaváltáskor minden ok. A bringa vadiúj, Merida Matts Sport 300.
Ha van ötletetek, köszönök mindent elõre is!
Üdv, iollari
#5800
Posted 2006. August 01. - 22:37
Oks, kössz!szerintem olvass vissza...én pl már leírtam, de még egyszer nem fogom
Ha írtak már ilyen esetben, akor viszaolvasok.
Üdv, rihi
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!