Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#5781
Írta 2006. augusztus 04. - 14:35

#5782
Írta 2006. augusztus 04. - 14:31

1fajta volt. megvettem, felraktam és mûködik. de hogy azzal a k"+'%va láncal mennyit szivtam az nem igaz. nem tom hogy hosszúkanalas-e..

ilyen:

#5783
Írta 2006. augusztus 04. - 14:12

9es rendszerhez csak a 9es lánc jó?
mert msot 8as lánc van rajta,de tökéltesen vált a 7.0 meg az 9.0kombó
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#5784
Írta 2006. augusztus 04. - 13:21

"De én most megiszom a sörömet és vidám leszek!!"
/Fabian Cancellara/
#5785
Írta 2006. augusztus 04. - 13:13

vole, privi ment!
#5786
Írta 2006. augusztus 04. - 12:22



Termeszetesen ez vazfuggo, mert van amelyik csak kicsit van amelyik nagyon rangatja a lancot ( pl Kona ).
I`m as fast as nobody!
#5787
Írta 2006. augusztus 04. - 12:17

össztelóshoz hosszúkanalas.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5788
Írta 2006. augusztus 04. - 12:13

#5789
Írta 2006. augusztus 04. - 11:51

a hosszú kanálnak nem igazán látom sehol értelmét, 3 tányérhoz max középkanalas váltót vennék (ahogy tettem is), hogy kevésbé csörögjön a láncocska
1 tányér esetén csak és kizárólag rövidkanál
#5790
Írta 2006. augusztus 04. - 11:45

#5791
Írta 2006. augusztus 04. - 11:38

ha bemegyek a boltba és kérek egy deore h.váltót akkor melyiket adják? van valami fontos külöömbség köztük? miben számit az hogy hosszú vagy rövidkanalas?
#5792
Írta 2006. augusztus 04. - 11:29

A H csavar max arra jó, hogy ne váltsak túl a nagy keréken, de ha nem elég feszes a bowden, akkor odáig már ki sem jut a lánc-terelõ (vagy mi).
tehát, ha lazítanék rajta, az biztos nem segítene.
Egyébként nem akadályozza a csavar a felváltást, minden tök rendbe van, csak egyszerre vettünk két új bringát, az enyémen acera, a másikon alivio elsõ váltóval, és nagyon durva különbség van aközött, hogy mennyi erõ kell az enyém és mennyi a barátnõm bringáján ahhoz, hogy elöl a 3. pozícióba kattintsuk a váltókart. de pontos, nem vált túl, szóval minden ok, csak mivel én 10 éve nem bringázom, akkor meg egy teljesen kézzel szabályozható (nem kattintós) váltójú ócskaságom volt, sajnos nem vagyok teljesen képben a "mostani" váltókat illetõen. Azért a végpon-beállítsáokat meg tudom csinálni, meg, mivel nem bonyolult szerkezetek, azért sejtem, hogy mi hogy van. De tudom, hogy vannak olyanok, akik tök profin nyomják, és talán több tapasztalatuk van, nem szégyellek tanulni senkitõl, ezért idegesítem a fórumot a hülye kérdésekkel...

#5793
vendég_Charon_*
Írta 2006. augusztus 04. - 10:41

A legtöbb foggal rendelkezõ fokozat állítócsavarja a túlváltást akadályozza meg, az egy ütközõ tulképp. (Dettó a kicsié.)
Erõ kell ide, ennyi az egész.
Javaslat esetleg a markolatváltó.
#5794
Írta 2006. augusztus 04. - 10:39

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5795
Írta 2006. augusztus 04. - 10:30

Mivel nem szóltatok róla, gondolom a bowdenlazítás nem jó 5let. (persze, ahogy ismerem magam, 7végén kipróbálom, aztán majd valszeg szívok vele, hogy visszaállítsam normálisra
Ne csináld már.
Ha lazítasz a bowdenen, akkor szerinted hogy a túróba tenné fel a nagytûnyérra? Azért gondolkozz picit.
Tapasztalatból mondom, hogy az is lehet a probléma, hogy a "H" jelû csavar beállításával lehet gond, hogy akadályozza a nagytányérra történõ váltást.
Probáld meg, hogy ezt a csavart egy/másfél fordulattal kijjebcsavarod. Ha nincs változás akkor csavard vissza és marad a "gyúrós" módszer.
#5796
Írta 2006. augusztus 04. - 10:01


Piszkos és kopott nem lehet a váltó, mert az egész bringa vadiúj, nincs benne 25 km.
Azért köszi a válaszokat...
io
#5797
Írta 2006. augusztus 03. - 22:17

#5798
Írta 2006. augusztus 03. - 20:02

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#5799
Írta 2006. augusztus 03. - 17:09

#5800
Írta 2006. augusztus 03. - 15:16

Tegnapi váltóbeállítgatós problémámmal a segítségetekkel sikerült megbirkóznom, köszi Nektek! Már csak egy bajom van az oldalbordám elsõ váltójával, kiváncsi vagyok, mit gondoltok.
szal: (Alivio váltókar + elsõ váltó) a két végpont rendesen be van állítva, fel-le vált gond és zörejek nélkül, DE: mikor fel akarom pakolni a láncot a legnagyobb fogaskerékre, akkor elég izmosan nyomni kell a kart, hogy megtegye. Sajnos a "nem baj, legalább izmosodik a hüvelykujjad" válasz nem tette túl boldoggá a páromat, meg aztán engem is piszkál a dolog. Szerintetek, ilyen esetben, ha lazítok a bowdenen, majd ennek megfelelõen újra beállítom a végpontokat, akkor elképzelhetõ, hogy könnyebben lehet felrakni a nagy fogasra? (Vagy a lazítás gondot okozhat a kis fogaskerékre váltásnál?)
Ha idõtök engedi és 5letetek van, megköszönném, hogy segítetek egy ilyen kezdõt, mint én.

Üdv,
iollari