Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7441 hozzászólás a témában

#5781
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
igen, hosszúkanalas, rdm510sgs v rdm530sgs amit vehettél(régi v új)

#5782
rmx rider

rmx rider

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.790 hozzászólás
na lementem a boltba és kértem egy deore váltót, 11ezrerért vesztegették :wtf:.
1fajta volt. megvettem, felraktam és mûködik. de hogy azzal a k"+'%va láncal mennyit szivtam az nem igaz. nem tom hogy hosszúkanalas-e.. :) olyan mint a régi. életembe eddig 3 váltót láttam rendesen. és ez is olyan.. a láncot jól feszyti. amugy sztem hosszukanalas. elol 2 tányérom van


ilyen: Feltöltött kép

#5783
albertfish

albertfish

    Posztolányi Dezső

  • fórumtag
  • 8.749 hozzászólás
  • LocationPécs
ellenpéldát is tudok mikor a 105öst letépte tõbol egy yeti

9es rendszerhez csak a 9es lánc jó?
mert msot 8as lánc van rajta,de tökéltesen vált a 7.0 meg az 9.0kombó

Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..

BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz! 


#5784
Nitr-O

Nitr-O

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.122 hozzászólás
Nekem elöl 48/36/26-os tányérok vannak és ott már elkél a hosszú kanál, de montisok közt ez elég ritka.

"De én most megiszom a sörömet és vidám leszek!!"
/Fabian Cancellara/


#5785
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
normális lánchosszt kell hagyni. meg rugó nélkül egyszer összenyomni a vázat, hogy biztos ne legyen baj. nekem is rövidkanalas xt van a geminin

vole, privi ment!

#5786
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
Nekem az M1 -es nem tekerte szet az ultegra valtot, lehet hogy csak esszel kell felrakni? ;) :)
Termeszetesen ez vazfuggo, mert van amelyik csak kicsit van amelyik nagyon rangatja a lancot ( pl Kona ).
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#5787
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
láttam már oylan rövidkanalast, ami szétcsavarodott, mert a gazdája azt hitte hogy a 240mm-t mozgó vázához jó lesz az, mert jól feszít. :mybad:
össztelóshoz hosszúkanalas.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#5788
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás
3 tányér és össztelõ esetén elkelhet a hosszú is. A rövid nem tud elég láncot húzni.

#5789
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.117 hozzászólás
a rövid kanalas feszít jobban
a hosszú kanálnak nem igazán látom sehol értelmét, 3 tányérhoz max középkanalas váltót vennék (ahogy tettem is), hogy kevésbé csörögjön a láncocska
1 tányér esetén csak és kizárólag rövidkanál

#5790
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
A hosszúkanalas váltó elvileg nagyobb fogszámú racsnikat is tud kezelni és elvileg jobben feszyti a láncot, de nem szokott gond lenni a rövidkanalassal sem...azt kapod amit kérsz, a Deore váltók nem sokat változtak tavaly óta....van szürke is ennyi.....

#5791
rmx rider

rmx rider

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.790 hozzászólás
http://cycle.shimano...D=1154683852810

ha bemegyek a boltba és kérek egy deore h.váltót akkor melyiket adják? van valami fontos külöömbség köztük? miben számit az hogy hosszú vagy rövidkanalas?

#5792
iollari

iollari

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
oké oké, úgy látszik elvitték a gondolkodó agyamat a lények.
A H csavar max arra jó, hogy ne váltsak túl a nagy keréken, de ha nem elég feszes a bowden, akkor odáig már ki sem jut a lánc-terelõ (vagy mi).
tehát, ha lazítanék rajta, az biztos nem segítene.
Egyébként nem akadályozza a csavar a felváltást, minden tök rendbe van, csak egyszerre vettünk két új bringát, az enyémen acera, a másikon alivio elsõ váltóval, és nagyon durva különbség van aközött, hogy mennyi erõ kell az enyém és mennyi a barátnõm bringáján ahhoz, hogy elöl a 3. pozícióba kattintsuk a váltókart. de pontos, nem vált túl, szóval minden ok, csak mivel én 10 éve nem bringázom, akkor meg egy teljesen kézzel szabályozható (nem kattintós) váltójú ócskaságom volt, sajnos nem vagyok teljesen képben a "mostani" váltókat illetõen. Azért a végpon-beállítsáokat meg tudom csinálni, meg, mivel nem bonyolult szerkezetek, azért sejtem, hogy mi hogy van. De tudom, hogy vannak olyanok, akik tök profin nyomják, és talán több tapasztalatuk van, nem szégyellek tanulni senkitõl, ezért idegesítem a fórumot a hülye kérdésekkel...:)

#5793
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
A bowden feszítés-lazítás a középsõ fokozat pozícióját változtatja.
A legtöbb foggal rendelkezõ fokozat állítócsavarja a túlváltást akadályozza meg, az egy ütközõ tulképp. (Dettó a kicsié.)
Erõ kell ide, ennyi az egész.

Javaslat esetleg a markolatváltó.

#5794
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
igen, ez sajnos ilyen, rugó ellenében nehezebb váltani.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#5795
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás

Mivel nem szóltatok róla, gondolom a bowdenlazítás nem jó 5let. (persze, ahogy ismerem magam, 7végén kipróbálom, aztán majd valszeg szívok vele, hogy visszaállítsam normálisra


Ne csináld már.

Ha lazítasz a bowdenen, akkor szerinted hogy a túróba tenné fel a nagytûnyérra? Azért gondolkozz picit.

Tapasztalatból mondom, hogy az is lehet a probléma, hogy a "H" jelû csavar beállításával lehet gond, hogy akadályozza a nagytányérra történõ váltást.

Probáld meg, hogy ezt a csavart egy/másfél fordulattal kijjebcsavarod. Ha nincs változás akkor csavard vissza és marad a "gyúrós" módszer.

#5796
iollari

iollari

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Mivel nem szóltatok róla, gondolom a bowdenlazítás nem jó 5let. (persze, ahogy ismerem magam, 7végén kipróbálom, aztán majd valszeg szívok vele, hogy visszaállítsam normálisra, végül megmondom a szerelmemnek, hogy gyúrjon hüvelykujjra:):):))
Piszkos és kopott nem lehet a váltó, mert az egész bringa vadiúj, nincs benne 25 km.
Azért köszi a válaszokat...

io

#5797
szaBike

szaBike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 302 hozzászólás
Küld meg a váltó forgáspontjait WD-40 el vagy ha nincs akkor láncolajjal.Ha ettõl javul akkor piszkos volt vagy kopott az elsõ váltó.

#5798
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
SZVSZ azért nehezebb 2-rõl 3-ra váltani, mert a rugó akkor jobban megfeszül. Nekem az X-Gen-em is ilyen, eleinte nehéz volt nyomni, de aztán megerõsödött az ujjam.
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#5799
rmx rider

rmx rider

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.790 hozzászólás
Ilyen jellegû problémám nekem is volt, de én rágyúrtam újjra és mostanra minden ok. :bananadan nekem az elsõ pár hétbe még jó volt a váltás utána kezdett el csak nehezedni

#5800
iollari

iollari

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Sziasztok!

Tegnapi váltóbeállítgatós problémámmal a segítségetekkel sikerült megbirkóznom, köszi Nektek! Már csak egy bajom van az oldalbordám elsõ váltójával, kiváncsi vagyok, mit gondoltok.
szal: (Alivio váltókar + elsõ váltó) a két végpont rendesen be van állítva, fel-le vált gond és zörejek nélkül, DE: mikor fel akarom pakolni a láncot a legnagyobb fogaskerékre, akkor elég izmosan nyomni kell a kart, hogy megtegye. Sajnos a "nem baj, legalább izmosodik a hüvelykujjad" válasz nem tette túl boldoggá a páromat, meg aztán engem is piszkál a dolog. Szerintetek, ilyen esetben, ha lazítok a bowdenen, majd ennek megfelelõen újra beállítom a végpontokat, akkor elképzelhetõ, hogy könnyebben lehet felrakni a nagy fogasra? (Vagy a lazítás gondot okozhat a kis fogaskerékre váltásnál?)

Ha idõtök engedi és 5letetek van, megköszönném, hogy segítetek egy ilyen kezdõt, mint én.:)

Üdv,
iollari