Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#5621
Posted 2006. October 18. - 13:15
le tudnád írni hogy mi a különbség 2 váltó mûködése között és hogy miért ajánlod a dual controlhoz az LN váltót
ezt is megköszönném!!!!
#5622
Posted 2006. October 18. - 11:42
#5623
Posted 2006. October 17. - 13:15
azt szeretném megtudni hogy dual controlhoz milyen hátsó váltó a jobb, és hogy ha neten akarom megrendelni akkor honnan tudom hogy melyik az a váltó a 2 fajta közül
válaszokat elõre is kösz!!!!!!
#5624
Posted 2006. October 16. - 20:40
#5625
Posted 2006. October 16. - 13:31
De a váltókar hogy maradhat ugyanaz? Mondjuk úgy állítják be, hogy a legnagyobb fogaskerékre nem tudok váltani?
igen.
Ja és még egy hülye kérdés: az agycsere hogyan mûködik? Küllõket újrafûzik, meg minden? Ilyenkor abból is új kell bele?
ja, kereket szétszedik meg összerakják, a küllõknél nemtom, hogy alap-e a csere, vagy csak akkor tesznek újat, ha más méret kell az agy miatt, vagy a használat/idõ rajtuk hagyta a nyomát..
nálunk egy kerékfûzés kb. 600 Ft, centírozás asszem 700 volt, mikor csináltattam..
#5626
Posted 2006. October 16. - 13:14
Ja és még egy hülye kérdés: az agycsere hogyan mûködik? Küllõket újrafûzik, meg minden? Ilyenkor abból is új kell bele? Bár ezt már biztos szervízre bíznám, csak kérdés, hogy mennyibe fog ez fájni nekem
A több fokozat elõnyét is látom már... csak én abból indultam ki, hogy most pillanatnyilag az esetek 70%-ában a 21-es fokozatot használom, de 90%-ban 5-6 fokozatot használok csak ki, viszont az tényleg igaz, hogy a finomabb átváltás miatt praktikus a több fokozat.
#5627
Posted 2006. October 16. - 11:53
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5628
Posted 2006. October 15. - 20:52
A 7-es váltókar elviszi a 8-as sort, mert a tányérok távolsága a azonos, így a lánci is maradhat és az elsõ váltó is. A Rohloff arányosan növekvõ 14 fokozata lefedi a 22:32 és a 44:11 közötti tartományt.Ja meg akkor váltókart is kellene venni.
Lánc meg ugyan müxik, de ha belegondolok az én 8as lánc 9es lánchoz való elsõváltó problémámba...edit: pl a 24 sebességfokozatból sem használható az összes. 27-bõl pláne. A lényeg, hogy minél több mûködõ, ideális kombináció legyen. Rohloffé állítólag mind használható.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5629
Posted 2006. October 15. - 20:46
egyébként mi a fenének kell ennyi sebességfokozat? én elvoltam régen 18-cal is, most meg már 30-nál tartanak...
please use "ezt módosítom" gomb..
azt nemtom minek, de pl. az országútisoknál 1-2 fog különbségek vannak, gondolom a minél optimálisabb erõkihasználásért.
MTB-nél meg szeretjük a nagyobb átfogást (11-32, például), azt meg nem lehet akármilyen kevés lépcsõben (nem bírná átrakni a váltó).
meg marketing.
meg a túl nagy ugrás a tekerés szempontjából se jó, én is éreztem már úgy, hogy milyen jó lett volna egy kisebb lépcsõ.. persze attól még elég lenne a 18 nekem is, ha a megfelelõ 18 lenne
a 8-as és 9-es agy asszem ugyanolyan, de a 7-es szerintem rövidebb kazettatesttel van.
#5630
Posted 2006. October 15. - 20:43
Lánc meg ugyan müxik, de ha belegondolok az én 8as lánc 9es lánchoz való elsõváltó problémámba...
edit: pl a 24 sebességfokozatból sem használható az összes. 27-bõl pláne. A lényeg, hogy minél több mûködõ, ideális kombináció legyen.
Rohloffé állítólag mind használható.
#5631
Posted 2006. October 15. - 20:40
Vegyél egy olcsó vagy használt nyolcas/kilences (ugyanaz) agyat (7-est csak nagy szerencsével találsz), 8-as sor 3e Ft, a lánc és a váltó maradhat mert kompatibilis. A szervizben majd elmondják, hogy miért.na azzal már lehet haladni, gondolom
egyébként mi a fenének kell ennyi sebességfokozat? én elvoltam régen 18-cal is, most meg már 30-nál tartanak...
és mennyire kell komolyan venni, hogy az agy 8/9-hez való? akkor 7-es fogaskoszorú már nem is varázsolható rá? vagy keresnem kell valami maradék raktárkészletet / használt agyat hozzá?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5632
Posted 2006. October 15. - 20:34
#5633
Posted 2006. October 15. - 20:32
#5634
Posted 2006. October 15. - 20:31
egyébként mi a fenének kell ennyi sebességfokozat? én elvoltam régen 18-cal is, most meg már 30-nál tartanak...
és mennyire kell komolyan venni, hogy az agy 8/9-hez való? akkor 7-es fogaskoszorú már nem is varázsolható rá? vagy keresnem kell valami maradék raktárkészletet / használt agyat hozzá?
#5635
Posted 2006. October 15. - 20:26
kiszámoltam, hogy a fogaskoszorú cserével arányaiban jobban járok, az 27%-kal nagyobb áttételt biztosít, míg a másik variáció legjobb esetben is csak 14%-ot jelent. Akkor még kutatok 7-sebességes kazettás agy után
nekem van kazettás 7es agyam, igaz valami kínai, de van...... nem a legjobb a portûrése, de a célnak megfelel...
ha körbenézel, akkor kell találnod és nem biztos, h. neten kell keresned....
és mentes agy után jött ez a kazettás és sztem elég jelentõs a sebességnövekedés vagyis nehezebb elhajtani a 42:11et, mint a 42:13at, szal nekem bejött a váltás, síkon és lejtõn (fõleg, h. "beleerõsödtem"
#5636
Posted 2006. October 15. - 20:23
ja, és véleményem szerint 48/11 és 27" kerék rula!
#5637
Posted 2006. October 15. - 20:10
kiszámoltam, hogy a fogaskoszorú cserével arányaiban jobban járok, az 27%-kal nagyobb áttételt biztosít, míg a másik variáció legjobb esetben is csak 14%-ot jelent. Akkor még kutatok 7-sebességes kazettás agy után
#5638
Posted 2006. October 15. - 19:58
#5639
Posted 2006. October 15. - 19:53
#5640
Posted 2006. October 15. - 19:27
de legalább azzal vigasztalódhatsz, hogy relatíve kevés pénzbõl tudsz majd nagyot gyorsulni, ha elszánod magad az agycserére!
/legalábbis lejtõn lefele/