Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#5621
mrkoli

mrkoli

    vendég

  • fórumtag
  • 82 posts
kösz a választ!!

le tudnád írni hogy mi a különbség 2 váltó mûködése között és hogy miért ajánlod a dual controlhoz az LN váltót

ezt is megköszönném!!!!

#5622
gabe.

gabe.

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
A Dual Controlhoz használhatod a hagyományos (Top Normal), és az ellentétes (Low Normal) rugóirányú hátsó váltót is. Én Low Normallal használom, úgy tudom ezt a Shimano is elsõsorban a Dual Control karhoz fejlesztette.

#5623
mrkoli

mrkoli

    vendég

  • fórumtag
  • 82 posts
dual control kar szeretnék venni de nem tudom hogy milyen hátsó váltó kart vegyek hozzá. mert most olvastam egy hete hogy 2 fajta shimano hátsó váltó van, ha jól tudom akkor a rugó helyzete miatt

azt szeretném megtudni hogy dual controlhoz milyen hátsó váltó a jobb, és hogy ha neten akarom megrendelni akkor honnan tudom hogy melyik az a váltó a 2 fajta közül

válaszokat elõre is kösz!!!!!!

#5624
zsoltee

zsoltee

    vendég

  • fórumtag
  • 82 posts
szerintem ezt a témát pihentetem, de köszönöm a válaszokat! Ma nagyon úgy éreztem, hogy lelassultam, nem kell a nagyobb áttétel :) Most próbáltam ki elõször az új gumikat, majd a megfelelõ topic-ban leírom a tapasztalataimat, és kérdezek párat...

#5625
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

De a váltókar hogy maradhat ugyanaz? Mondjuk úgy állítják be, hogy a legnagyobb fogaskerékre nem tudok váltani?


igen.

Ja és még egy hülye kérdés: az agycsere hogyan mûködik? Küllõket újrafûzik, meg minden? Ilyenkor abból is új kell bele?


ja, kereket szétszedik meg összerakják, a küllõknél nemtom, hogy alap-e a csere, vagy csak akkor tesznek újat, ha más méret kell az agy miatt, vagy a használat/idõ rajtuk hagyta a nyomát..

nálunk egy kerékfûzés kb. 600 Ft, centírozás asszem 700 volt, mikor csináltattam..

#5626
zsoltee

zsoltee

    vendég

  • fórumtag
  • 82 posts
Az jó hír, hogy nem kell még a váltót és a váltókart is cserélni. De a váltókar hogy maradhat ugyanaz? Mondjuk úgy állítják be, hogy a legnagyobb fogaskerékre nem tudok váltani? Ez nem is zavarna...
Ja és még egy hülye kérdés: az agycsere hogyan mûködik? Küllõket újrafûzik, meg minden? Ilyenkor abból is új kell bele? Bár ezt már biztos szervízre bíznám, csak kérdés, hogy mennyibe fog ez fájni nekem :)
A több fokozat elõnyét is látom már... csak én abból indultam ki, hogy most pillanatnyilag az esetek 70%-ában a 21-es fokozatot használom, de 90%-ban 5-6 fokozatot használok csak ki, viszont az tényleg igaz, hogy a finomabb átváltás miatt praktikus a több fokozat.

#5627
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Próbálgatta már valaki az új XTR váltókarokat? Mert amit én nézegettem, azon volt egy kis függõleges holtjátéka a karnak, és ez a korábbi 952-es szériára nem volt jellemzõ. Az újban is 4 csapágy vagy oldalanként?

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5628
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Ja meg akkor váltókart is kellene venni.
Lánc meg ugyan müxik, de ha belegondolok az én 8as lánc 9es lánchoz való elsõváltó problémámba...edit: pl a 24 sebességfokozatból sem használható az összes. 27-bõl pláne. A lényeg, hogy minél több mûködõ, ideális kombináció legyen. Rohloffé állítólag mind használható. :D

A 7-es váltókar elviszi a 8-as sort, mert a tányérok távolsága a azonos, így a lánci is maradhat és az elsõ váltó is. A Rohloff arányosan növekvõ 14 fokozata lefedi a 22:32 és a 44:11 közötti tartományt.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5629
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

egyébként mi a fenének kell ennyi sebességfokozat? én elvoltam régen 18-cal is, most meg már 30-nál tartanak...


please use "ezt módosítom" gomb..

azt nemtom minek, de pl. az országútisoknál 1-2 fog különbségek vannak, gondolom a minél optimálisabb erõkihasználásért.
MTB-nél meg szeretjük a nagyobb átfogást (11-32, például), azt meg nem lehet akármilyen kevés lépcsõben (nem bírná átrakni a váltó).
meg marketing.
meg a túl nagy ugrás a tekerés szempontjából se jó, én is éreztem már úgy, hogy milyen jó lett volna egy kisebb lépcsõ.. persze attól még elég lenne a 18 nekem is, ha a megfelelõ 18 lenne :)

a 8-as és 9-es agy asszem ugyanolyan, de a 7-es szerintem rövidebb kazettatesttel van.

#5630
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts
Ja meg akkor váltókart is kellene venni.

Lánc meg ugyan müxik, de ha belegondolok az én 8as lánc 9es lánchoz való elsõváltó problémámba...

edit: pl a 24 sebességfokozatból sem használható az összes. 27-bõl pláne. A lényeg, hogy minél több mûködõ, ideális kombináció legyen.

Rohloffé állítólag mind használható. :D

#5631
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

na azzal már lehet haladni, gondolom :)
egyébként mi a fenének kell ennyi sebességfokozat? én elvoltam régen 18-cal is, most meg már 30-nál tartanak...
és mennyire kell komolyan venni, hogy az agy 8/9-hez való? akkor 7-es fogaskoszorú már nem is varázsolható rá? vagy keresnem kell valami maradék raktárkészletet / használt agyat hozzá?

Vegyél egy olcsó vagy használt nyolcas/kilences (ugyanaz) agyat (7-est csak nagy szerencsével találsz), 8-as sor 3e Ft, a lánc és a váltó maradhat mert kompatibilis. A szervizben majd elmondják, hogy miért.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5632
Kosina Szilárd

Kosina Szilárd

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,603 posts
összes boolt végigjárása, én egy bicajszerelõ barátomtól örököltem, Õ meg valamikor áprilisban vette, szal elég esélyes, h. szereznek neked egyet...
"...nem kurva Õ, csak megadatott neki minden pasi...":)

#5633
zsoltee

zsoltee

    vendég

  • fórumtag
  • 82 posts
és van valami ötleted, hogy hogyan szerezzek be egyet én is? apróhirdetések böngészése, vagy összes bolt végigjárása? :)

#5634
zsoltee

zsoltee

    vendég

  • fórumtag
  • 82 posts
na azzal már lehet haladni, gondolom :)
egyébként mi a fenének kell ennyi sebességfokozat? én elvoltam régen 18-cal is, most meg már 30-nál tartanak...
és mennyire kell komolyan venni, hogy az agy 8/9-hez való? akkor 7-es fogaskoszorú már nem is varázsolható rá? vagy keresnem kell valami maradék raktárkészletet / használt agyat hozzá?

#5635
Kosina Szilárd

Kosina Szilárd

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,603 posts

kiszámoltam, hogy a fogaskoszorú cserével arányaiban jobban járok, az 27%-kal nagyobb áttételt biztosít, míg a másik variáció legjobb esetben is csak 14%-ot jelent. Akkor még kutatok 7-sebességes kazettás agy után :)


nekem van kazettás 7es agyam, igaz valami kínai, de van...... nem a legjobb a portûrése, de a célnak megfelel...
ha körbenézel, akkor kell találnod és nem biztos, h. neten kell keresned....
és mentes agy után jött ez a kazettás és sztem elég jelentõs a sebességnövekedés vagyis nehezebb elhajtani a 42:11et, mint a 42:13at, szal nekem bejött a váltás, síkon és lejtõn (fõleg, h. "beleerõsödtem" :P
"...nem kurva Õ, csak megadatott neki minden pasi...":)

#5636
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts
én is jobban örülnék, ha nem erõltetnék a 9-10 seb. cuccokat, mert egyre kevesebb dolog van 8-as rendszerhez (ami aztán teljesen bõven elég nekem), úgy nézem így is meg kell játszanom a 8-as kazi, 9-es hajtómû+lánc dolgot :-/

ja, és véleményem szerint 48/11 és 27" kerék rula! :D

#5637
zsoltee

zsoltee

    vendég

  • fórumtag
  • 82 posts
nem akarok 8/9-re váltani, viszont most webshopokban nem láttam 7-sebességeshez való hátsó kazettás agyat, bár lehet, hogy csak én vagyok vak :) egyébként én jól elvagyok ezzel a 7 sebességgel, nem akarok mindent cserélgetni emiatt. Az egyetlen bajom, hogy nincs igazán nagy áttételem, ezért kéne vagy egy fogaskoszorú, amin 11 fogú kerék is van, vagy elõre egy hajtómû nagyobb fogaskerekekkel...

kiszámoltam, hogy a fogaskoszorú cserével arányaiban jobban járok, az 27%-kal nagyobb áttételt biztosít, míg a másik variáció legjobb esetben is csak 14%-ot jelent. Akkor még kutatok 7-sebességes kazettás agy után :)

#5638
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
viszont télen jobb cuccokat cserélni, mint tavasszal, mert tavasszal már bringáznál, nem pedig cuccokért rohangálnál meg szerelgetnél..amúgy meg szerintem nem a hajtómûvet kéne lecserélni, ha 8/9esre váltasz, hanem venni egy 8/9-es váltót, meg váltókart...mert a 7-->8/9re váltsánál a szûk keresztmetszet nem a hajtómûé, hanem a váltóé..

#5639
zsoltee

zsoltee

    vendég

  • fórumtag
  • 82 posts
hát ahogy elnézem, nem is nagyon látok 7-sebességeshez való kazettás agyat, csak 8/9-est, akkor már láncot is kell cserélni, meg még ki tudja mit :( úgyhogy az elsõ gyorsító intézkedés majd valószínüleg a hajtómû lesz, bár nem tudom, hogy mekkora fogak vannak elöl, majd meg kell nézni. De szerintem elnapolom a kérdést tavaszra, télen ugyse jó a nagy menetszél :D

#5640
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts
többiek jól leírták a technikai részét, én csak a tapasztalatot írnám le: szerintem rendesen érezhetõ a különbség a 14 és 11 fog között, mert volt mindegyik, azonos lánctányérral. mondhatni ég és föld, gondolj bele: 27%.
de legalább azzal vigasztalódhatsz, hogy relatíve kevés pénzbõl tudsz majd nagyot gyorsulni, ha elszánod magad az agycserére! :)
/legalábbis lejtõn lefele/