Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#5421
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
jo ezt én is gondoltam, de csak az uj xtr kar tud olyat h egyszerre többet is tud leváltani?

#5422
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
hátsóváltótól nem függ semmi, az csak mozdul szerencsétlen, amerre rántja a bowden

#5423
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
azt meg tudnátok nekem mondani h ha most a deore 9es váltomhoz vennék egy uj lx jobbos kart ami rapidfire plusos akkor én is fogok tudni olyat h egyszerre 2öt leváltani pl.
vagy nem jol értettem:chin: világositsatok már fel h mi értelme van...
annyi értelme van csak ennek az uj találmánynak h egy kart lehet huzni is meg nyomni is igy le ill felváltani is vele?

#5424
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Hali! Igen, mindegyikben van csapágyazás, és jóval könnyebb a váltás vele, mint a 952-vel (XTR bowdenezéssel, és hátsó váltóval vizsgálva). Én pont azért tértem át az új XTR DC karokra, mert túl könnyû a váltás, és néha sikerül többet váltani a kelleténél....

Tetszik, hogy a hátsó váltónak eltûnt az alap kotyogása. Ha minden jól megy holnap újra megvizsgálom. Bringával jársz munkába? Mert a váltás mellett fékek is érdekelnem ám! ;)

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5425
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts

Az SL-M970 érdekel az SL-M952-hez képest. Állványon próbáltam, de bringán még nem. A robbantott ábrát meg nem tették fel a honlapra.

Hali!
Igen, mindegyikben van csapágyazás, és jóval könnyebb a váltás vele, mint a 952-vel (XTR bowdenezéssel, és hátsó váltóval vizsgálva). Én pont azért tértem át az új XTR DC karokra, mert túl könnyû a váltás, és néha sikerül többet váltani a kelleténél....

#5426
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Itt a robbantott ábra:
http://new.paul-lang.../SL/SL-M970.pdf

Az európai és a nemzetközi oldalra meg nem tették ki. Németül nem tudok, így nem is erõltettem a keresést. Az alsó kar annyira lötyögött, mint egy LX, amiben nincs csapágy. A 952-est meg sem lehetett mozdítani. Meg az új laposabb is.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5427
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts

Sziasztok Guruk, némi tanácsért jöttem.

OX versenyekre, és edzõgépnek keresek váltórendszert. Jelenleg 7s LX van rajta, de a fékváltókarok elég nemtecc.
Mit ajánlotok? Van tippem, de nem akarok senkit befolyásolni.
Elsõ szempont, hogy bírjon legalább 1 év kemény használatot, ne kelljen cserélni. És 8 spd kell, ebbõl nem engedek.
Eddig Rapidfire-el váltottam, de szívesen kipróbálnám a markolatváltót- tehát mindegy melyik márka.
Olcsó legyen!

Hali!
Ha komolyan érdekel, akkor tudok neked szerezni még STM567-es 97-es lx-et, de csak komplett fékváltókarként....vadiújat.

#5428
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts
Itt a robbantott ábra:
http://new.paul-lang.../SL/SL-M970.pdf

De ebbõl nem derül ki hogy milyen is. Az tuti hogy van benne csapágyazás, legalább annyi, mint elõdeiben, és finomabban vált, mint a mostani DC XTR-em, de mondom ez nagyban függ a bowdenezéstõl is. Nagy változtatás, mûködésre nem történt, (az egy dolog hogy a kioldás kétirányú, de ez mûszakilag tök egyszerû megoldás. Nem is tudom miért csak most találták ki!) csak miniatürizáltak, ill, más anyagokat használtak.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#5429
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Melyik karra vagy kíváncsi a 3-ból? Egyébként sztem mind3ban van. Az hogy jobbnak érzed e, az nyagban függ a bowdenektõl, és a váltóktól is. Amit próbáltam már (rapidfire, tárcsás DC) az finomabban, könnyedebben váltott, mint a mostanim. Fõleg az új elsõ váltóvall, bár ez nem a kar érdeme.

Az SL-M970 érdekel az SL-M952-hez képest. Állványon próbáltam, de bringán még nem. A robbantott ábrát meg nem tették fel a honlapra.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5430
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts
Sziasztok Guruk, némi tanácsért jöttem.

OX versenyekre, és edzõgépnek keresek váltórendszert. Jelenleg 7s LX van rajta, de a fékváltókarok elég nemtecc.
Mit ajánlotok? Van tippem, de nem akarok senkit befolyásolni.
Elsõ szempont, hogy bírjon legalább 1 év kemény használatot, ne kelljen cserélni. És 8 spd kell, ebbõl nem engedek.
Eddig Rapidfire-el váltottam, de szívesen kipróbálnám a markolatváltót- tehát mindegy melyik márka.
Olcsó legyen!
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#5431
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts
Melyik karra vagy kíváncsi a 3-ból? Egyébként sztem mind3ban van. Az hogy jobbnak érzed e, az nyagban függ a bowdenektõl, és a váltóktól is. Amit próbáltam már (rapidfire, tárcsás DC) az finomabban, könnyedebben váltott, mint a mostanim. Fõleg az új elsõ váltóvall, bár ez nem a kar érdeme.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#5432
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Van csapágy az új XTR váltókarban, és jobb mint a régi?

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5433
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Megbeszéltük. Majd elõbányászom a sufniból.


#5434
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10,884 posts
X9 tetõ?Az persze, fagyiért?:D
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#5435
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Van ilyenem. Köll?


#5436
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10,884 posts
Van egy X9 váltókarom, de a teteje az így elkallódott, viszont használható meg minden..
Nagyon gáz így használni?:)
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#5437
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
ez nagyon jó oldal. eddig nem is figyeltem. végre meg tudok tanulni majd bicajt szerelni :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#5438
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts

Elsó váltónál hogy lehet megállapítani, hogy a váltó magassága (a bilincs helyzete) megfelelõ-e? Milyen magasra kell rakni a bilincset? És a "ketrec" két szélének párhuzamosnak kell lennie a lánckerekekkel vagy valamerre dõlnie kell?


sokadjára.

http://bikemag.hu/co...iew/100/10/1/0/
4.oldal

váltó beállítás váltóbeállítás elsõ hátsó hogyan miként
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#5439
Kkrisz

Kkrisz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,236 posts
Teljesen párhuzamosnak kell lennie a "ketrec"-nek a lánckerékkel és a váltó kinyomott helyzetben a nagy tányér fogának a tetejétöl 1-2mm-re legyen. Mármint a külsõ terelõlemez alja. Nekem ez mindig bejött.

#5440
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
Elsó váltónál hogy lehet megállapítani, hogy a váltó magassága (a bilincs helyzete) megfelelõ-e? Milyen magasra kell rakni a bilincset? És a "ketrec" két szélének párhuzamosnak kell lennie a lánckerekekkel vagy valamerre dõlnie kell?