Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#5161
Írta 2007. március 19. - 16:09
szerintem artani nem art, ha lehet, miert ne? foleg ilyen edzetlen kezdoknek mint en
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5162
Írta 2007. március 19. - 13:18
#5163
Írta 2007. március 19. - 12:02
inkább a stílusódtól/erõnlétedtõl függ ,,,,,én mióta öregszem szeretm a
34-et legközelebb 12-34-est veszek....
hát az erõnlétemet ne feszegessük tavaly májusi balesetem óta 2x ültem bringán.... akkor az én esetemben 11-34-re szavaznál?
#5164
Írta 2007. március 19. - 11:49
inkább a stílusódtól/erõnlétedtõl függ ,,,,,én mióta öregszem szeretm aszia,
én is a 970-es kazettával szemezgettem, anyagi megfontolásból. azt is mondták, hogy láncból és kazettából ne vegyek méreg drágát, mert azok kopnak el a leghamarabb és cserélõdnek rendszeresen.
és a 970-bõl 11-32 vagy 11-34 illik jobban az LX hajtókarhoz?
34-et legközelebb 12-34-est veszek....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5165
Írta 2007. március 19. - 11:43
#5166
Írta 2007. március 19. - 11:40
szia,Hát, szvsz inkább XT sort vegyél persze nem rábeszélni akarlak, csak mondani hogy jobb választás.
A fogszám? legjobb a 12-32 de ilyet csak XTR-bõl láttam, bár néha el lehet kapni 1-1 XT példányt is... Ha nem találsz olyat aminek 12 a legkissebb fogszáma akkor szerintem 11-32...
22-es kistányérhoz felesleges a 34-es hátsó áttétel /hacsak nem a bükk hillclimben edzel de még oda sem kell nagyon../
a SRAM mellett tényleg az ára szól, mert nincs sajnos keret a drágább alkatrészekre. flame-t sem akarnék: SRAM vs Shimano... a 970-esbõl is van 12-23 és 12-26 fogemelkedésû koszorú is. ezek mondjuk drágábbak, de minimálisan könnyebbek is. azt a kazettát venném szívem szerint amelyik a legjobban passzol az említett hajtókarhoz...
#5167
Írta 2007. március 19. - 11:31
én is a 970-es kazettával szemezgettem, anyagi megfontolásból. azt is mondták, hogy láncból és kazettából ne vegyek méreg drágát, mert azok kopnak el a leghamarabb és cserélõdnek rendszeresen.
és a 970-bõl 11-32 vagy 11-34 illik jobban az LX hajtókarhoz?
#5168
Írta 2007. március 19. - 11:31
sztok,
újabb kérdésem van mielött beruháznék. LX hajtókarhoz (FC-M572) milyen kazettát vegyek? 11-34 vagy 11-32? X.9 vagy X.0 lesz hátul, XT elsõváltó, X.0 gripshift elöl, 971-es lánc. a kazetta az ami még nem tiszta és ebben kérném a segítségetek.
Hát, szvsz inkább XT sort vegyél persze nem rábeszélni akarlak, csak mondani hogy jobb választás.
A fogszám? legjobb a 12-32 de ilyet csak XTR-bõl láttam, bár néha el lehet kapni 1-1 XT példányt is... Ha nem találsz olyat aminek 12 a legkissebb fogszáma akkor szerintem 11-32...
22-es kistányérhoz felesleges a 34-es hátsó áttétel /hacsak nem a bükk hillclimben edzel de még oda sem kell nagyon../
#5169
Írta 2007. március 19. - 11:29
#5170
Írta 2007. március 19. - 11:21
újabb kérdésem van mielött beruháznék. LX hajtókarhoz (FC-M572) milyen kazettát vegyek? 11-34 vagy 11-32? X.9 vagy X.0 lesz hátul, XT elsõváltó, X.0 gripshift elöl, 971-es lánc. a kazetta az ami még nem tiszta és ebben kérném a segítségetek.
elõre is köszi,
#5171
Írta 2007. március 18. - 23:42
Tényállás: elõl 22-34-44; hátul 12-21 7 fokozat.
Kérdés: rövidkanalas országúti váltó (105) ezt elbírja?
Megfelelõ lánchosszal semmi probléma!
#5172
Írta 2007. március 18. - 23:33
majd holnap kitalálomakkor most mondj nekem egypár olyat rob, ami jó 50-es láncvonlhoz (a ht2es lx é ha jól tudom 50-es) és egy merida matts vázhoz, légyszi:)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5173
Írta 2007. március 18. - 23:24
valaki tudna segíteni?
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#5174
Írta 2007. március 18. - 16:33
Kérdés: rövidkanalas országúti váltó (105) ezt elbírja?
#5175
Írta 2007. március 16. - 02:31
pite hülyeségeket beszél
a top swing és a nem top swing között csak a felfogatás helye a különbség.
más kérdés, hogy én pölö nem vennék topswinges váltót, mert randa.
OKés, lényeg hogy jó
Viszont korábban úgy értettem hogy nem véletlen hogy vannak alsó és felsõ bilincsesek és hogy nem felcserélhetõk, de jelexerint rosszul értettem .
(Ami azért is suxx, mert pont amitt kérdeztem mert a felsõbilincsesekbõl ált olyanok vannak amiknél jobbnak tûnik az átdobó, ill papíron a FD-M761A-es XT is jó lett volna (48hoz is) )
:prosze:
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#5176
Írta 2007. március 16. - 00:58
#5177
Írta 2007. március 16. - 00:22
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5178
Írta 2007. március 15. - 21:51
nem kezdenék hosszas fejtegetésbe, mert lusta vagyok és sokan nem is értenék, de a lényeg az, hogy az elsõváltók nem véletlenül nem egyformák.
sok befolyásoló tényezõ van, hogy egy elsõváltó jól mûködik-e, ilyenek a nyeregvázcsõszög (!) a lánctányérok egymástól való távolsága, a láncvonal, a lánctányérok nagysága, stb...
légyeg: mixelt rendszernél vagy szerencséje van az embernek, vagy nincs. ezért kell komplett gyártótól venni szettet, és nem lesznek inkomaptibilitási problémák.
tudom, sokaknál ez pénzkérdés, de szerintem a váltás befolyásolja a kerékpározás élményét, és ha nem élvezed a kerékpározást, akkor felelseges...
szóval jó váltásra és jó fékezésre illik költeni.
szerintem.
hogy pite kérdésére válaszoljak - egyezik a véleményem xc riderrel: valószinüleg igen, jó lesz a daverider kollega váltója neked.
shimano hajtomu, monoblokk, elso, hatso valto, valtokarok, fogaskereksor. egyedul a lanc sram. [pc991] es nem birom beloni a valtast jora. ha beallitom ugy, hogy az elso valto kulso terelolemeze nem erje a lancot mikor nagytanyer-konusz fokozatban van, [tehat kelloen meg van feszitve a bovden] akkor ha levaltok kozepso tanyerra, es hatul elkezdem nyomogatni felfele, akkor kb az 5-6iknal mar beleer a lanc a belso terelolemezbe. allvanyon. terheles alatt mar az 5iknel siman. tehat kozepso tanyer, es meg lenne felfele 4 fokozat. tudom, hogy idonkent surolni fog, de ez altalaban csak a legfelso 1-2on szokott.
ugyanez volt az xt/xtr cucc elott is. most nem tudom, hogy a vazon all furan az elso valto, vagy a lancvonal nem jo e.
ugyanez volt egy stumpjumperen is [06-os], ott ugy oldottuk vegul meg, hogy a truva stylo gxp kar helyett felraktunk egy XT-t. nem tudom, hogy rajtam ez mennyire segitene.
mondjuk most ugy van belove, hogy lazitottam a bovdenen, mert a nagytanyer-konusz fokozatot ugyse hasznalom sose. olyan gyorsan ugyse tudok menni es igy tobb fokozat marad hasznalhato kozepso tanyerral. szoval mukodik, meg maga a valtas is kifogastalan, ezt csak ugy leirtam hogy na
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5179
Írta 2007. március 15. - 19:31
a top swing és a nem top swing között csak a felfogatás helye a különbség.
más kérdés, hogy én pölö nem vennék topswinges váltót, mert randa.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5180
Írta 2007. március 15. - 19:28
hogy pite kérdésére válaszoljak - egyezik a véleményem xc riderrel: valószinüleg igen, jó lesz a daverider kollega váltója neked.
nekem meg az elõbb pont azt mesélte pite msn-en, hogy a daverider kollega váltója nem jó, mert nem top swinges, és azt mondta a rob kollega, hogy a nem top swing az nemjó, éshogy akkor most ófákk....akkor most jó vagy nem?
edit: hát én is ezt mondtam neki, hogy a ts-nem ts között csak a felfogatás helye között van különbség, másban nem...de nem hitte el:D