Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7447 hozzászólás a témában

#5081
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
az elso valtot lehet hogy feljebb/lejjebb helyezgetessel kellene probalgatni.

a lanchosszot en pedig ugy merem, hogy elol is es hatul is a legkisebb fogszamu fogaskerekre valtok, es ilyenkor a lancnak nem szabad elernie a hatso valto kanalat alulrol.

ha a valton nem akar megmaradni a lanc az pedig azert is lehet, mert nem all egyenesen a valto. nezd meg hatulrol, hogy sikban van e. lehet, hogy elgorbult a valtopapucs.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5082
Kamisama

Kamisama

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás
Vettem ma egy Melux hajtómûvet 42/34/24-eset. Van hozzá egy Shimano Alivio átdobóm. Az lenne a gondom, hogy mikor a középsõ kerékrõl váltani szeretnék a nagyra, nem tudok, mivel az átdobó belsõ része teljesen hozzányomja a láncot a nagy tányérhoz és így ebben a helyzetben nem tudom tovább húzni. (Marokváltóm van.) Elolvastam a váltók beállítása cikket abban ilyet nem találtam.
Illetve lenne még egy problémám: a hátsó váltóm alsó görgõjérõl néha leesik a lánc. Ez lehet azért mert esetleg túl hosszú a lánc?

#5083
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
Markolatváltóhoz igen meleg szívvel ajánlom az avid FR-5 (2500/pár) vagy SD-7 (5000/pár) fékkarjait. Mármint V fékhez, mechanikus tácsához inkább csak az SD-7et.

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#5084
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás

Köszi az infókat, akkor valószínûleg benevezek egy Attack-ra...:)

Bár nem tarozik szorosan ide, de milyen fékkart érdemes venni hozzá (a hosszára gondoltam). Mivel szeretem a hosszabb markolatokat (nagy a kezem), gondolom egy háromujjas jobban átéri (ugye a markolathosszt + a váltó markolat részének hosszát). Vagy háromujjast ne akarjak? (Természetesen ezt is csak két ujjal húznám, de gondolom ez hosszabb). Bocsi az Off-ért.

OFF
én XT fékkart használok a markolatváltóhoz, idáig semmi gond nem volt belõle :)
ON

#5085
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
a kérdésed sztem abszolút egyéni izlés dolga egy biztos a kétujas fkarok markolat váltó esetén egy picit messzeb kerülnek és ez megszokást kiván én már annyira hozzá szoktam,hogy a mostani fékváltókart pont ezért kell lecserélnem:D

#5086
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

van már valakinek tapasztalata az idei x.9 váltókarral? link


az egyetlen sram kar, amit erdemes megvenni. majdnem mint az x.o, csak olcsobb. ha nem lennek shimano parti, ilyenem lenne
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5087
jimmy8

jimmy8

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás

igen, arra akartam utalni, hogy megszokás kérdése csak a dolog.
nekem amúgy konkrétan egy régi gripshift van a bringámon: SRT800, de valószínû az újak is nagyjából hasonlóak belülrõl.
Ami nagy elõny a gripshiftekben, hogy kb 4 darabból áll az egész, igy nagyon nincs mi elromoljon bennük, tisztítani/kenni sem nehéz, illetve ha annyira számít a súly, még könnyebbek is jóval, mint a rapidfire váltókarok..

Ha markolatváltó, akkor végy egy ATTACK 3x8as verziót, és ha évente bezsírozod, sztem 10-20 évig elketyeg :)


Köszi az infókat, akkor valószínûleg benevezek egy Attack-ra...:)

Bár nem tarozik szorosan ide, de milyen fékkart érdemes venni hozzá (a hosszára gondoltam). Mivel szeretem a hosszabb markolatokat (nagy a kezem), gondolom egy háromujjas jobban átéri (ugye a markolathosszt + a váltó markolat részének hosszát). Vagy háromujjast ne akarjak? (Természetesen ezt is csak két ujjal húznám, de gondolom ez hosszabb). Bocsi az Off-ért.

#5088
h0o2a7j6

h0o2a7j6

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 hozzászólás
van már valakinek tapasztalata az idei x.9 váltókarral? link

#5089
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás

Ez így OK, de nem egy XT váltókar kontra SRAM markolatváltó, hanem modjuk egy ALIVIO vagy DEORE váltókar kontra SRAM markolatváltó kölönbségre gondoltam.

Vagy arra akartál utalni, hogy a SRAM m.váltója (melyik?) az XT váltókarral van egy színvonalon?


igen, arra akartam utalni, hogy megszokás kérdése csak a dolog.
nekem amúgy konkrétan egy régi gripshift van a bringámon: SRT800, de valószínû az újak is nagyjából hasonlóak belülrõl.
Ami nagy elõny a gripshiftekben, hogy kb 4 darabból áll az egész, igy nagyon nincs mi elromoljon bennük, tisztítani/kenni sem nehéz, illetve ha annyira számít a súly, még könnyebbek is jóval, mint a rapidfire váltókarok..

Ha markolatváltó, akkor végy egy ATTACK 3x8as verziót, és ha évente bezsírozod, sztem 10-20 évig elketyeg :)

#5090
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás

van

és a revoshift vajon mííí? ;)


ezt gondolom xc-nek célloztad:)
amúgy én is használtam ilyet de kaki nagyon...hidegbe beragad nem vált 7esbe meg letörik könnyen a szürke borítás, és nekem elég bonyolult a bowdencsere, de nektek ez már simán megy:D

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#5091
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás

vagy a sramnak van shimano komptibilitis marokváltója?

van

és a revoshift vajon mííí? ;)

Feltöltött kép

tudom, hogy tourney kategória de akkor is gyárt, és annyira nem vészes. gyerek bicóján ilyen van és vált :)

#5092
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
jaaaa, értelek mostmár köszi!:)
és a 3x7es gripshift a shimanonak az?ennél csak megvették a licencet?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#5093
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Egyszerûen azért, mert a Sram levédette a markolatváltó technológiáját, így aki hasonlót akar csinálni az perkálhatja a licenszdíjatkat minden darab után. így nem éri meg senkinek fejleszteni, a Sram gripkók meg olyan pofonegyszerûek és igénytelenek, a szó pozitív értelmében, hogy más próbálkozás nem lenne piacképes.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#5094
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
a shimano miért nem fog bele 1 jó marokváltó csinálásához?vagy a sramnak van shimano komptibilitis marokváltója?vagy épp a shimanonak ott a dualc. azért nem csinálja?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#5095
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Arra akart utalni sztem, hogy mindegy mit használsz, markolatváltót, vagy rapidfire-t, mindegyik jó, csak megszokás kérdése a használata

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#5096
jimmy8

jimmy8

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás

nekem mióta normálisabb bringáim vannak, mindig shimano váltó+gripshift kombináció volt a bringámon. Idén lett XT rapidfire is, érzésem szerint teljesen mind1 milyen váltókart használsz, mind2 jó. Kinek ez-kinek az tetszik jobban.


Ez így OK, de nem egy XT váltókar kontra SRAM markolatváltó, hanem modjuk egy ALIVIO vagy DEORE váltókar kontra SRAM markolatváltó kölönbségre gondoltam.

Vagy arra akartál utalni, hogy a SRAM m.váltója (melyik?) az XT váltókarral van egy színvonalon?

#5097
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás

Nem vagyok egy határozott:chin: , így még mindig vacillálok, milyen váltókart vegyek. Mivel a hátsó váltó shimano és egy ideig még nem cserés, ezért nem sok választás marad, de....
Érdemes e venni shimano váltóhoz való SRAM marokváltót (csak megpróbálkoznék vele). Esetleg csak azért gyárt shimano kompatibilis váltó"karokat" a SRAM, hogy lefedje ezt a piaci szegmenset is, és a mindenki által hangoztatott SRAM fölény (jól mûködõ, nehezen elállítódó, tartós...) csakis a saját váltóihoz való bowdenhúzású váltókaroknál jelentkezik?
Ha érdemes, akkor melyiket: Attack, Centera vagy MRX? (Csakis 8-as)
Jelenleg egy ALTUS:( hátsó váltóhoz lenne, de késõbb sem lesz DEORE-nál jobb felrakva.


nekem mióta normálisabb bringáim vannak, mindig shimano váltó+gripshift kombináció volt a bringámon. Idén lett XT rapidfire is, érzésem szerint teljesen mind1 milyen váltókart használsz, mind2 jó. Kinek ez-kinek az tetszik jobban.

#5098
xy888

xy888

    vendég

  • fórumtag
  • 66 hozzászólás
Nekem meg ugyan ilyenem csak bilincses de nem aza tipikus felülhúzós hanema a top swinges,szóval mint ez csak bilicses.És jó h a lánckeré így meg úgy,de nem azzal volt a agond hanem amikor kinyomtat amgát oldalra közép vagy angytányérra és felgyült ott a sár nem tudta amgát kistányérra visszahúzni és ez ugyan olyan csak ez a monoblockra szerelhetõs nem bilincses.Nos ez a bajom!!!

#5099
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás
az enyémet speciel nem volt ember aki be tudta volna állitani...../szintén karbon g-zero és xt/ középtánnyérról nagyra váltás az úgy történt hogy megállás és láncot kézzel felsegít....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#5100
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Egyébként az elsõ váltó a felfogatási lehetõségtõl függ, nem a keró fajtájától... :/

Jé, ezt nem is tudtam! Köszi!!! ;)
A váz típusából kiderül, hogy milyen a felfogatás. Legközelebb majd közérthetõbben fogalmazok! :D

G-Zeron használtam ilyen rendszerû XT elsõ váltót és korántsem voltam vele megelégedve.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]