Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#5081
Posted 2007. April 04. - 18:11
#5082
Posted 2007. April 04. - 17:03
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5083
Posted 2007. April 04. - 16:00
Jé, ezt nem is tudtam! Köszi!!!Egyébként az elsõ váltó a felfogatási lehetõségtõl függ, nem a keró fajtájától... :/
A váz típusából kiderül, hogy milyen a felfogatás. Legközelebb majd közérthetõbben fogalmazok!
G-Zeron használtam ilyen rendszerû XT elsõ váltót és korántsem voltam vele megelégedve.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5084
Posted 2007. April 04. - 15:42
Érdemes e venni shimano váltóhoz való SRAM marokváltót (csak megpróbálkoznék vele). Esetleg csak azért gyárt shimano kompatibilis váltó"karokat" a SRAM, hogy lefedje ezt a piaci szegmenset is, és a mindenki által hangoztatott SRAM fölény (jól mûködõ, nehezen elállítódó, tartós...) csakis a saját váltóihoz való bowdenhúzású váltókaroknál jelentkezik?
Ha érdemes, akkor melyiket: Attack, Centera vagy MRX? (Csakis 8-as)
Jelenleg egy ALTUS:( hátsó váltóhoz lenne, de késõbb sem lesz DEORE-nál jobb felrakva.
#5085
Posted 2007. April 04. - 14:45
Eerie: nem a vitrinben tekerek a kerómmal. Ha jól olvasod, éppen a polcon tárolt alkatrészrõl van szó! Nézz szét: http://pix.bikemag.h...00&ppuser=41216
enté: a régi alkatrészekkel semmi bajom! Van 20éves Dura-Ace és 600as szettel szerelt versenykeróm újszerû 3db és van sokat nyúzott 1995ben vásárolt Kettler Alu-Rad Travellerem full deoreLXel és semmi baja. Egyébként az elsõ váltó a felfogatási lehetõségtõl függ, nem a keró fajtájától... :/
Egyébként én is most vettem a kerómra monoblokkra szerelõs elsõ váltót.
Ja... enté: Scott Geniusra vettem
xy888: ha nem tekered a hajtómûvet, talán besarasodik a lánckerék, de hajtás közben, sztem. nem tud besarasodni. Majd a SzilvásMarci után megmondom!
Üdv.: tyito a nem hegylakó! Peace
#5086
Posted 2007. April 03. - 15:37
#5087
Posted 2007. April 03. - 15:15
Milyen vázról van szó?De arra a vázra csak olyat lehet,bilincseset nem!
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5088
Posted 2007. April 03. - 15:11
Sziasztok!Monoblockra szerelhetõ elsõ váltókról kellene infó,tapasztlat: hogy bírják a dzsuvát hajlamosak eltömõdésre?Eltömõdnek és utána nem rakják le a kis tányérra ilyen elõfordul nálluk?XT,XTR fõleg de más ilyen váltókról is várok tapasztalatokat,véleményeket.
De arra a vázra csak olyat lehet,bilincseset nem!
#5089
Posted 2007. April 03. - 14:31
X7 3*9 9900 FT
nagyon sok különbséget nem találtam köztük, X7 ár/érték arányban gondolom jobb vétel!?
#5090
Posted 2007. April 03. - 13:22
Hagyományos kialakítású váznál nincs értelme. Inkább maradj a bilincses váltóknál, abból is a Down Swing.Sziasztok!Monoblockra szerelhetõ elsõ váltókról kellene infó,tapasztlat: hogy bírják a dzsuvát hajlamosak eltömõdésre?Eltömõdnek és utána nem rakják le a kis tányérra ilyen elõfordul nálluk?XT,XTR fõleg de más ilyen váltókról is várok tapasztalatokat,véleményeket.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5091
Posted 2007. April 03. - 12:06
Egy kicsit kétértelmeûen fogalmaztam:chin: .
A 8-as váltókar 7-es sornál esetén gondoltam, hogy a váltókarnál nem tudok egy sebességet kapcsolni (mert ha tudnék, akkor rosszul volna beállítva a hátsó váltó végpontja, így vagy befelé, vagy kifelé leesne a lánc).
A kérdésem tehát: melyik a kisebbik rossz: Ha a hátsó soron a legkisebb fogaskerék lesz a 7-es fokozat, és továbbváltva lazul a bowden (szerintem ez a rosszabb), vagy a legnagyobb fogaskerék lesz a 2-es fokozat és tovább nem tudnék váltani, mert a bowden nem engedné (mivel a hátsó vátó nem mozdul tovább)
Na ezt jól elmagyaráztam....:blabla:
Ugy csináld hogy ne lógjon a bowden! tehát felül határold le, vagyis ne tudjál egyesbe váltani a váltókarral, a legfelsõ fogaskeréken levõ lánc a "kijelzõn" kettes fokozat legyen. Szar ha lóg a bowden, mert akkor zörög, ha hozzáverõdik a vázhoz, meg mittomén, én a legnagyobb fogaskerékhez határolnám...
#5092
Posted 2007. April 03. - 09:36
én már nyuztam 7-es sort 8-as váltóval és forditva is:D nem volt gáz mindig az 1-est hagytam ki mert inkáb hegyre fel toltam volna:)-bár sose kellet- mindhogy lemondjak a nagytányér-kónuszos száguldozásokrol sikon
tehát töled függ melyiket hagyod ki:D
Egy kicsit kétértelmeûen fogalmaztam:chin: .
A 8-as váltókar 7-es sornál esetén gondoltam, hogy a váltókarnál nem tudok egy sebességet kapcsolni (mert ha tudnék, akkor rosszul volna beállítva a hátsó váltó végpontja, így vagy befelé, vagy kifelé leesne a lánc).
A kérdésem tehát: melyik a kisebbik rossz: Ha a hátsó soron a legkisebb fogaskerék lesz a 7-es fokozat, és továbbváltva lazul a bowden (szerintem ez a rosszabb), vagy a legnagyobb fogaskerék lesz a 2-es fokozat és tovább nem tudnék váltani, mert a bowden nem engedné (mivel a hátsó vátó nem mozdul tovább)
Na ezt jól elmagyaráztam....:blabla:
#5093
Posted 2007. April 03. - 08:12
#5094
Posted 2007. April 03. - 06:03
tehát töled függ melyiket hagyod ki:D
#5095
Posted 2007. April 03. - 00:12
A jelenlegi marokváltómat (revoshift) szeretném lecserélni (kényelmetlen, pontatlan, nem bírom megszokni stb..). Jelenleg egy 7-es sor van hátul. Késõbb ezt cserélném 8-asra. (Ha lehet nem akarok vitát nyitni a 8 vs. 9 sorokról (láncról stb) ). Jól gondolom e, hogy ehhez a 7-es sorhoz megvehetem a 8-as (fék)váltókart? (legfeljebb az egyik sebességet nem tudom használni). Ha igen, akkor hogyan érdemes beállítani: az 1-es vagy a 8-ast ne tudjam le ill. felváltani?
Gondolom a 9-es váltókar szóba sem jöhet (kevesebbet „húz” váltásonként:confused: ?)
#5096
Posted 2007. April 02. - 23:01
Miért ne lenne? Tökéletes lesz, bár az LX-nek mióta 42-es a nagytányérja?
elírtam, 44-es:) hát nemtudom, miután rob kioktatott, hogy van vagy 5 féle ugyanazon típusból más láncvonalhosszhoz, más nyeregvázcsõszöghöz és fogszámhoz, ezután már elbizonytalanodtam...végre sikerül Pitével összefutni (remélem..) és eladni neki a régi XT-t, ami neki pont jó lenne, nekem meg pont nem jó (szerelõbácsi is mondta, hogy a fogszámmal van a gond, ezért nem bírtam normálisan beállítani), és 2000 Ft ráfizetéssel tudok venni egy olyat, amilyet linkeltem az imént. most valahogy nem akarok olyat venni, ami nem mûködik úgy, ahogy elvárnám...de akkor ezek szerint jó lesz.
Igen.
köszi:)
#5097
Posted 2007. April 02. - 22:41
Mutassak 12 évet futott Shimano hátsóSzámomra tanulság, amire lassan egyre több ember jön rá: ha ár- érték arányt nézel, a Shimano? kérdésre, símán "NÓ" szóval kell válaszolni.
Igen.Hali, ez a váltó
http://ebike.hu/term...lto/mtb/elso/69
(shimano FD-M761 nem top swing) jó lesz-e a ht2-es lx hajtómûhõz (22/32/42)?
Attól függ melyik a kényelmesebb, meg attól, hogy lesz-e hidraulikus tárcsaféked. A túlzott integrálás csak ritkán valik be.http://ebike.hu/term...-contr-mtb/2409
ezzel jó az extrában lévõ deore hajtás szettes h. váltó?ebbe van optikai kijelzõ?ennyi pénzért szerintem nem drága lehet beruházok majd egybe a nyáron úgyis leszpénzem:D és szerintetek ez éri meg jobban vagy egy normál váltókar??(anyagiakat ne nézzétek)
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5098
Posted 2007. April 02. - 22:39
#5099
Posted 2007. April 02. - 22:21
ez a váltó
http://ebike.hu/term...lto/mtb/elso/69
(shimano FD-M761 nem top swing) jó lesz-e a ht2-es lx hajtómûhõz (22/32/42)?
#5100
Posted 2007. April 02. - 21:32
ezzel jó az extrában lévõ deore hajtás szettes h. váltó?ebbe van optikai kijelzõ?ennyi pénzért szerintem nem drága lehet beruházok majd egybe a nyáron úgyis leszpénzem:D és szerintetek ez éri meg jobban vagy egy normál váltókar??(anyagiakat ne nézzétek)
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960