Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#5041
Írta 2007. április 18. - 23:02
Van egy 2004es Scott G Zero FX váz, egy LXe meg egy XTe elsõ váltó meg egy 44-32-22es LX hajtómû.
Röviden: egyik váltóval sem jó
Hosszan:
Az LX nagyon belóg egy merevítésbe, ezért sem legkisebb fogra nem megy le a váltó, sem a váltóállító csavar kilógása miatt külsõre sem mászik fel rendesen. Megpróbáltuk 2 alátéttel kijebb hozni a hajtómûvet de nem korrekt.
Az XTnél meg majd 2mili hiányzik ahhoz, hogy az átdobó ki tudjon jönni a nagyfogra, mert nekiér belülrõl - viszont belsõ oldala kisebb, legkisebb fogra lemenne. Nem volt kéznl 42es nagyfogas hajtómû esete, de valószínû az még nem elég a mutatványhoz...
http://www.biketrade.../gzero-fx-2.jpg
Tipp?
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#5042
Írta 2007. április 17. - 22:32
Hello! Az lenne gondom hogy a shimano deore lx hátsóvátóm beállításával gondok vannak mivel felfeleváltásnál még csak valahogy jó de mikor a legnagyobb fogaskeréken van és visszaváltanélk sokat tétovázik(kettõ között mocorog) és aztán leugrik az egyel kisebbre. Mi lehet a gond?
Sokmindentõl lehet, de elsõre a berohadt és/vagy rossz minõségû bowdenre gyanakodnék. Márha a váltó jól van beállítva.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#5043
Írta 2007. április 17. - 19:35
Nekem még egy fecske nevezetû orosz gyártmányú bringám volt. Meg is tornáztatott egy párszor. Súlyos darab volt, és amikor a távolban megláttam egy dombot, örültem, ha a domb kezdetéig felváltott hegymenetbe.
Na de a lényeg. Szeretnék tõletek információt kérni, kicsit közvélemény kutatás jellegût.
Gondolkodom különbözõ fejlesztéseken /találmányokon/, és fejlesztek egy variátort/sebességfokozat nélküli váltót/melyet a biciklinél lenne egyelõre a legegyszerûbb kipróbálni. A feltételezésem szerint, / mivel még nincs prototípus/ a pedál meghajtása egyenletes erõt, és sebességet igényelne. A kerékpárnak, pedig csak a sebessége változna a domborzati viszonyoktól függõen.
A kérdésem fõleg arra irányulna, hogy melyik bicikli típusnál lenne ez elõnyös, és szerintetek a gyakorlatban használható-e.
#5044
Írta 2007. április 17. - 19:05
#5045
Írta 2007. április 16. - 11:18
nekem pont fordítva van sx-4 váltókar 3.0 váltó és jó.
1:1-es mind2
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#5046
Írta 2007. április 15. - 13:57
Szeretnék venni egy SX5 hátsó váltót és lenne egy kérdésem. Ez 8/9 rendszerekhez jó, de nekem hátul a 8 sebességet támogató agyon csak 7es van. Fog mûködni az SX5, Sram 3.0 7sebességes váltókarral is? Mert végülis támogatja az 1:1-et.
#5047
Írta 2007. április 09. - 22:52
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#5048
Írta 2007. április 09. - 22:41
A sebesség mindent megold.
#5049
Írta 2007. április 09. - 21:51
tamaska, miért írod h az egyetlen vásárlásra érdemes sram kar az idei x.9?
tavalyit néztem ki, ill az idei x.7-et (ugye ugyanaz). mi baj azokkal?
#5050
Írta 2007. április 09. - 21:47
agneovo 10500-ért te hol láttál lx váltókart ráadásul párban?lehet nem veszek deore-t akkor má
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#5051
Írta 2007. április 09. - 21:45
#5052
Írta 2007. április 09. - 19:37
hg93-mal szerintem semmi baj nem lesz. mostanaban a truvativ es sram termekekben folyamatosan csalodok, es bar nulla aron vehetnem oket, megis minden shimano a bringamon. kivetel az avid fekeket, de azok [kop-kopp] jol mukodnek.
a deore olajos fek meg olyan, hogy felteszed, es mukodik. nincs mit rajta karbantartani. evente olajcsere, meg ha elkopik, akkor fekpofa. semmi bonyolult.
És jobban fog mint a BB7 ? A fékkarjához a másikoldalra lehet hasonló fékkart venni ?
#5053
Írta 2007. április 09. - 19:30
a deore olajos fek meg olyan, hogy felteszed, es mukodik. nincs mit rajta karbantartani. evente olajcsere, meg ha elkopik, akkor fekpofa. semmi bonyolult.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5054
Írta 2007. április 09. - 19:24
#5055
Írta 2007. április 09. - 19:18
Nézegesd a KMC láncokat is.Lánc : mindenképpen patentszemes legyen és ne szakadjon el ha lehet és fényes legyen galvanizált vagy valamilyen felületkezelt. Volt egy shimano láncom de nagyon sz*r volt ezért félek a HG73 vagy HG93-tól most PC68 láncom van ez tökéletes.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5056
Írta 2007. április 09. - 19:13
A váltó : LX 2007
A váltókar : LX 2007
A fogaskoszorú : Dore vagy ha van pénzem valamilyen tartóbakos. Remélem a DEORE is fényes galvanizált vagy krómozott. Köszi hogy szóltál Tamáska mert ezt nem is tudtam hogy van tartóbakos.
Lánc : mindenképpen patentszemes legyen és ne szakadjon el ha lehet és fényes legyen galvanizált vagy valamilyen felületkezelt. Volt egy shimano láncom de nagyon sz*r volt ezért félek a HG73 vagy HG93-tól most PC68 láncom van ez tökéletes.
Fék : A BB7-rõl rosszat senki nem irt a fórumokban. Amiért jobban tetszik mint a hidraulikus hogy gondolom könnyben karbantartható, javitható, stb. Tehát inkább a BB7-re hajlanék, de ha azt mondjátok jobb a DEORE akkor azt fogok venni.
Fékkar : jól nézen ki, ha lehet a fékkar legyen ezüst szinû, ha van áttétel különbség akkor a legnagyobb áttételû legyen mert nehéz vagyok 86 Kg.
#5057
Írta 2007. április 09. - 18:58
nekem régebben volt lx váltóm, hát az xt abból is jobb. az idei modelleket nem ismerem, de ha nem sokkal drágább akkor inkább xt
#5058
Írta 2007. április 09. - 18:45
mostmar mindegy
LX fogkoszorut en nem vennek, mivel az se tartobakos, meg a deore se. szal akkor mar inkabb deore, vagy ha tobb penzed van, akkor XT. srambol a PG980 es a PG990 ami tartobakos. ezek konnyebbek, jobban valtanak, stb.
a shimano lancok elvileg szebben valtanak, mondjuk en sram 991-est hasznalok, es semmi bajom vele. PC951-es az alap 9es lanc, teljesen jo. es patentszem is van benne.
valtokarbol az LX szerintem nagyon jo valasztas, nekem 07-es xt van, ami szinte ugyanaz, talan egy kicsit konnyebb, vagy jobb alapanyagokbol tettek ossze, de tul nagy kulonbseg nem lehet. szoval ha LX-et veszel, nem banod meg. viszont akkor shimano hatso valtot is kell hozza, amibol az LX megintcsak teljesen jo. ha sporolni akarsz, akkor bevallalhatsz egy deore-t, az is fog legalabb olyan jol mukodni.
fek-fekkar: vegyel olajos deore-t, jobban jarsz vele mint a bb7-tel.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5059
Írta 2007. április 09. - 18:21
A következõ dolgokat venném holnap (egy két dolgot eladtam illetve cserélek a bringámon.) Kb. a megjelölt árkategóriába ki mit venne ezek helyett ?
Fogaskoszorú : LX CS M580 11-34 7900 Ft 390gramm // elég nehéz láttam XT 260 gramm illetve van egy csomó SRAM amit nem ismerek.
LX 9-es váltókar 2007-es 10.500 Ft/pár : ez nagyon tetszik esetleg SRAM trigger ?
LX 2007 hátsóváltó 9.100 Ft // esetleg SRAM ?
BB7 mechanikus tárcsafék elõre (hátul marad V fék) 15.500 Ft // milyen tárcsával vegyem 160 vagy 185 mm ? Esetleg Deore hidraulikus tárcsafék 17500 ért ? Rockshox Pilot Sl telóm van és Mavic Crossride 24 küllõs iparis kerekem van elbirja ?
Lánc : na ezt nem tudom a Shimanokat nem nagyon dicsérik, SRAM ??? kb.: 5.000 Ft-ot szánnák rá. Shimano HG73 3.600, vagy HG93 4.700 SRAM ???
Fékkar : na ezt sem tudom a legjobban LX fékkar tetszik, de dicsérik a AVID FR5, FR7-eket is. max: 6.000 Ft/pár.
Segitsetek már légyszi.
Mire kell : Leginkább CC-nek nevezném. Sikon nem nagyon szeretek menni. Általában rövidebb útakat megyek hegyekben talajon, 50-60 Km nagy szinteltéréssel 1000 - 1200 m.