Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#5041
Írta 2007. április 29. - 23:24

alu 11es váltógörgöt hol lehet kapni??
#5042
Írta 2007. április 29. - 23:13

#5043
Írta 2007. április 29. - 15:09

Mondjuk csak érdeklõdtem hogy miért van így.Elvégre van egy ide illõ mondás:
"...100millió légy nem tévedhet..."

#5044
Írta 2007. április 29. - 15:04

csak versenyen elõfordul a nagytányér-nagytányér kombináció is és ilyenkor nem hátrány, ha a váltó tud alkalmazkodni...
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5045
Írta 2007. április 29. - 14:40

#5046
Írta 2007. április 29. - 14:25

#5047
Írta 2007. április 29. - 14:14

Miért is van így,ahogy? :confused:
#5048
Írta 2007. április 27. - 22:24

Ezért nem szabad alu kalitkás XTR 960 és 960-E elsõ váltókat venni:
Miért? Bibis lesz a felülete? Én elég sokat mentem xtr e.váltóval és semmi baja, persze a felületén látszik hogy kopott (~10.000 km), de ez nem befolyásolja a teljesítményt. Amúgy van egy XT e.váltóm is ami ennél nagyobb mértékben van bekopva. Mondjuk az Top Swinges és úgy lötyög mint az állat, azért lett eldobozolva

#5049
Írta 2007. április 27. - 22:06

#5050
Írta 2007. április 27. - 20:24

http://img49.imagesh.../img3137yx0.jpg
http://img50.imagesh.../img3139tp2.jpg
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5051
Írta 2007. április 19. - 20:41

rá nem jöttem volna, hogy az a müanyag kupak nem csak imitáció...
így már ma nem zörögtem összevissza.
ezerkössz
Mert nem ehhez vagy szokva. Én meg anno ilyeneket szerelgettem dögivel.

X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#5052
Írta 2007. április 19. - 20:25

Az "õsrégi" SISnek a teteje csavarható volt, azzal tudtad állítani az elsõ váltónál, mennyire szoruljon meg, szoval ha túl laza, akkor még szoraítani kell rajta.
Az újabbaknál (ha jól tudom) a kupak alatt lévõ csavarral lehet rajta állítani (amelyiken lehet).
X.
rá nem jöttem volna, hogy az a müanyag kupak nem csak imitáció...

így már ma nem zörögtem összevissza.
ezerkössz

.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#5053
Írta 2007. április 19. - 08:48

Lenne egy gondom...
régi SIS váltókar/váltó.
konkrétabban az elsõváltó a bûnös. A hátsó váltás uyge kattintásokkal müködik az elsõ viszont 'fokozatmentesen'.
Erre még azt is mondanám, hogy tök jó. De ha kiállva tekerek, vagy váltók a hátul, akkor elkodorog az elsõ váltó (a kar is) is és beleér a láncba ami ugyebár nem jó.
Ez "normális" vagy netán valami laza a rendszerben, vagy ?!
Az "õsrégi" SISnek a teteje csavarható volt, azzal tudtad állítani az elsõ váltónál, mennyire szoruljon meg, szoval ha túl laza, akkor még szoraítani kell rajta.
Az újabbaknál (ha jól tudom) a kupak alatt lévõ csavarral lehet rajta állítani (amelyiken lehet).
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#5054
Írta 2007. április 19. - 08:16

Nekem Stylo karbon hajtómûvel jó volt. Biztos, hogy jól van bealátétezve? Nem a hajtómûvet kell alátétezni, hanem a váltót, felül a rögzítésnél.
Nem, alátesszük, meglessük úgy is. :prosze:
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#5055
Írta 2007. április 19. - 02:42


#5056
Írta 2007. április 19. - 02:00

régi SIS váltókar/váltó.
konkrétabban az elsõváltó a bûnös. A hátsó váltás uyge kattintásokkal müködik az elsõ viszont 'fokozatmentesen'.
Erre még azt is mondanám, hogy tök jó. De ha kiállva tekerek, vagy váltók a hátul, akkor elkodorog az elsõ váltó (a kar is) is és beleér a láncba ami ugyebár nem jó.
Ez "normális" vagy netán valami laza a rendszerben, vagy ?!
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#5057
Írta 2007. április 19. - 01:25

#5058
Írta 2007. április 18. - 23:02

Van egy 2004es Scott G Zero FX váz, egy LXe meg egy XTe elsõ váltó meg egy 44-32-22es LX hajtómû.
Röviden: egyik váltóval sem jó
Hosszan:
Az LX nagyon belóg egy merevítésbe, ezért sem legkisebb fogra nem megy le a váltó, sem a váltóállító csavar kilógása miatt külsõre sem mászik fel rendesen. Megpróbáltuk 2 alátéttel kijebb hozni a hajtómûvet de nem korrekt.
Az XTnél meg majd 2mili hiányzik ahhoz, hogy az átdobó ki tudjon jönni a nagyfogra, mert nekiér belülrõl

http://www.biketrade.../gzero-fx-2.jpg
Tipp?
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#5059
Írta 2007. április 17. - 22:32

Hello! Az lenne gondom hogy a shimano deore lx hátsóvátóm beállításával gondok vannak mivel felfeleváltásnál még csak valahogy jó de mikor a legnagyobb fogaskeréken van és visszaváltanélk sokat tétovázik(kettõ között mocorog) és aztán leugrik az egyel kisebbre. Mi lehet a gond?
Sokmindentõl lehet, de elsõre a berohadt és/vagy rossz minõségû bowdenre gyanakodnék. Márha a váltó jól van beállítva.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#5060
Írta 2007. április 17. - 19:35

Nekem még egy fecske nevezetû orosz gyártmányú bringám volt. Meg is tornáztatott egy párszor. Súlyos darab volt, és amikor a távolban megláttam egy dombot, örültem, ha a domb kezdetéig felváltott hegymenetbe.
Na de a lényeg. Szeretnék tõletek információt kérni, kicsit közvélemény kutatás jellegût.
Gondolkodom különbözõ fejlesztéseken /találmányokon/, és fejlesztek egy variátort/sebességfokozat nélküli váltót/melyet a biciklinél lenne egyelõre a legegyszerûbb kipróbálni. A feltételezésem szerint, / mivel még nincs prototípus/ a pedál meghajtása egyenletes erõt, és sebességet igényelne. A kerékpárnak, pedig csak a sebessége változna a domborzati viszonyoktól függõen.
A kérdésem fõleg arra irányulna, hogy melyik bicikli típusnál lenne ez elõnyös, és szerintetek a gyakorlatban használható-e.