Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Started by
zsizso
, 2005. March 04. 13:20
#4741
Posted 2007. August 11. - 23:50
Sziasztok!
Trigger tulajdonosokhoz szólnék elsõsorban.
XO-val közlekedek kb. 600 km óta, most kezd idegesíteni (vagy most kezdte el?)
hogy tíz esetbõl kb. nyolcszor "túlold", mikor nagytányérról középre szeretnék váltani.(Rögtön kicsire hullik a lánc). Amúgy minden beállítás teljesen jónak tûnik, nem tudom mire vélni ezt a "hibát".
Tapasztaltatok már hasonlót? :help:
Trigger tulajdonosokhoz szólnék elsõsorban.
XO-val közlekedek kb. 600 km óta, most kezd idegesíteni (vagy most kezdte el?)
hogy tíz esetbõl kb. nyolcszor "túlold", mikor nagytányérról középre szeretnék váltani.(Rögtön kicsire hullik a lánc). Amúgy minden beállítás teljesen jónak tûnik, nem tudom mire vélni ezt a "hibát".
Tapasztaltatok már hasonlót? :help:
#4742
Posted 2007. August 08. - 16:13
Én fél évig mentem fordított rugós xt-vel és egyáltalán nem jött be, a sram x.9 váltó trigger váltókarral viszont annál inkább. De ez teljesen emberfüggõ.
A sebesség mindent megold.
#4743
Posted 2007. August 08. - 12:32
Én a GS kanalas váltzatot ajánlanám, mert sokkal jobban feszíti a láncot, könnyebb, kevésbé akadhat bele kiálló kõbe, faágba. Keresztbe váltani meg nem kell egyik változattal sem.
Én szerettem a DC váltókarom, (még eladó az XTR DC váltókarom, check az aprót) és igazándiból tényleg a fordított váltóval az igazi.
A fordított rudós elõnye, hogy sokkal gyorsabb a váltás, terhelés alatt is tudsz váltani, kisebb az esélye a láncszakadásnak, nem kerreg a lánc a fokozatok közt , nem kell az ujjaddal feszíteni a váltókart, és rimánkodni, hogy váltson már, sárban is ugyanúgy pakolja a láncot, mint szárazon. Már 5 éve csak ilyet használok, és nem bántam meg. Nem tudom miért tiltakoznak annyira ellene, aki próbálta az nem akar másmilyet.
Én szerettem a DC váltókarom, (még eladó az XTR DC váltókarom, check az aprót) és igazándiból tényleg a fordított váltóval az igazi.
A fordított rudós elõnye, hogy sokkal gyorsabb a váltás, terhelés alatt is tudsz váltani, kisebb az esélye a láncszakadásnak, nem kerreg a lánc a fokozatok közt , nem kell az ujjaddal feszíteni a váltókart, és rimánkodni, hogy váltson már, sárban is ugyanúgy pakolja a láncot, mint szárazon. Már 5 éve csak ilyet használok, és nem bántam meg. Nem tudom miért tiltakoznak annyira ellene, aki próbálta az nem akar másmilyet.
#4744
Posted 2007. August 08. - 11:59
Sziasztok!Szerintetek melyik párosítás lenne a jobb dirt streetre?Alivio h.váltó alivio váltókarral v pedig Sram 3.0h váltó Sx4 karral????A fogaskoszorú Sram Pg-830 , a lánc pedig Sram Pc-48.
#4745
Posted 2007. August 08. - 10:37
DC-vel kinek, milyen tapasztalatai vannak? Lehet, hogy egy LX lenne LX tárcsafékekkel.. ami Deore-t próbálgattam azelég fütyinek tûnt.. Lefelé nem volt túlságosan zavaró, nem váltott lejjebb magától a rázkódás miatt?
#4746
Posted 2007. August 07. - 22:54
Fejbõl nem mennek a kódok, de dual control karhoz érdemes fordított rugós hátsóváltót venni (ahhoz találták ki), cc-re inkább hosszúkanalast (sgs) vegyél, fogaskoszorú jó, de a láncot se felejtsd el.
rendben. köszönöm a tanácsokat!
#4747
Posted 2007. August 07. - 16:29
Fejbõl nem mennek a kódok, de dual control karhoz érdemes fordított rugós hátsóváltót venni (ahhoz találták ki), cc-re inkább hosszúkanalast (sgs) vegyél, fogaskoszorú jó, de a láncot se felejtsd el.
A sebesség mindent megold.
#4748
Posted 2007. August 07. - 15:12
Gyorsban kellene olyan segítség, hogy most állítanék össze egy XT hajtást XC-re viszont nagyon nem vágom mi mire jó és mihez passzol.
Amire gondoltam:
fogaskoszorú XT CS-M760
Elsõ váltó XT FD-M761-6 vagy XT FD-M750
Hátsó váltó XT RD-M760 SGS vagy M766
fékváltókar XT ST-M760 Dual Control
Nem tudom mi a különbség a váltóknál? Meg azt sem hogy mire jó a fordított rugóirány a hátsó váltókban, és hogy mennyire segítene az nálam???
Köszi!!!
Amire gondoltam:
fogaskoszorú XT CS-M760
Elsõ váltó XT FD-M761-6 vagy XT FD-M750
Hátsó váltó XT RD-M760 SGS vagy M766
fékváltókar XT ST-M760 Dual Control
Nem tudom mi a különbség a váltóknál? Meg azt sem hogy mire jó a fordított rugóirány a hátsó váltókban, és hogy mennyire segítene az nálam???
Köszi!!!
#4749
Posted 2007. August 05. - 21:08
semmi kül.. eladtam, nem rossz pénzért csak most mi lesz helyette ill.( nem gondoltam volna, hogy ennyire hozzámnõ), még egy ideig no cash= (Off:
Az aláírásod az miért?
Mi történt a bringáddal?
szal pénz van, de nem elég , bringa viszont nincs...
#4750
Posted 2007. August 05. - 21:03
#4751
Posted 2007. August 05. - 20:01
#4752
Posted 2007. August 05. - 20:00
amúgy minek a rövidítése ? /vagy nem rövidítés ?/
small size, giant size, super giant size?
kela: akkor legyen a g az groß....amúgy semmi, hirtelen ez jutott eszembe, de valószínûleg nem ezek a valós jelentéseik.
#4753
Posted 2007. August 05. - 19:41
#4754
Posted 2007. August 05. - 19:03
amúgy minek a rövidítése ? /vagy nem rövidítés ?/hosszúkanalas.
MTB váltó.
van mellette GS ami a középkanalas.
és van az országúti - SS ami a legrövidebb, és GS ami közép - ez megegyezik fõként a monti, és országúti szettekben
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4755
Posted 2007. August 05. - 19:01
hosszúkanalas.
MTB váltó.
van mellette GS ami a középkanalas.
és van az országúti - SS ami a legrövidebb, és GS ami közép - ez megegyezik fõként a monti, és országúti szettekben
MTB váltó.
van mellette GS ami a középkanalas.
és van az országúti - SS ami a legrövidebb, és GS ami közép - ez megegyezik fõként a monti, és országúti szettekben
#4756
Posted 2007. August 05. - 18:55
Heló
Megtudja valaki mondani nekem, mi a Shimano hátsó váltóknál az SGS rövidítés?
kösz!
Megtudja valaki mondani nekem, mi a Shimano hátsó váltóknál az SGS rövidítés?
kösz!
#4757
Posted 2007. August 03. - 09:16
#4758
Posted 2007. August 02. - 21:53
1, mindegy
2, szerintem még senki sem próbálta a shadow-t, és jó az a merevfarúhoz is (esésnél nehezebben sérül a váltó).
2, szerintem még senki sem próbálta a shadow-t, és jó az a merevfarúhoz is (esésnél nehezebben sérül a váltó).
A sebesség mindent megold.
#4759
Posted 2007. August 02. - 21:43
na hát számolgattam kicsit, bike-components.de-rõl 08as xt fogassor (11-32)+xt inverz hátsó váltó (a drágábbik)+xt váltókarok+xt lánc az 150 euró+10 euró szállítás, zusammen 160 (pont ennyim lesz 1 hét múlva:P)...a bike components.de nél azért tudnak angolul, ugye?
CRCn 07es X.7 váltó+X.7 trigger karok+XT fogassor (11-32) volt 149 euró és ingyenes kiszállítás, na de akkor hol marad a lánc? az még +15 euró...így ez 164 euró és ingyenes szállítás.
így hát azt hiszem, hogy az elsõk között leszek, akik 2008-as jubileumi (25 éves az XT ugye) XT hátsó váltót fognak pöckölni a hozzá való váltókarokkal, amik tényleg gyönyörûek a sramhoz képest...
de a 2 kérdés még mindig fent áll: nemDC-karhoz inverz vagy sima váltó dukál, vagy igazából mindegy? kell e a shadow egy egyszerû maratonistának, aki belátható idõn belül nem szándékozik váltót cserélni és nem fog össztelós vázon ülni?
CRCn 07es X.7 váltó+X.7 trigger karok+XT fogassor (11-32) volt 149 euró és ingyenes kiszállítás, na de akkor hol marad a lánc? az még +15 euró...így ez 164 euró és ingyenes szállítás.
így hát azt hiszem, hogy az elsõk között leszek, akik 2008-as jubileumi (25 éves az XT ugye) XT hátsó váltót fognak pöckölni a hozzá való váltókarokkal, amik tényleg gyönyörûek a sramhoz képest...
de a 2 kérdés még mindig fent áll: nemDC-karhoz inverz vagy sima váltó dukál, vagy igazából mindegy? kell e a shadow egy egyszerû maratonistának, aki belátható idõn belül nem szándékozik váltót cserélni és nem fog össztelós vázon ülni?
#4760
Posted 2007. August 02. - 21:20
hát még van egy pár hetem filózni rajta, addig sajnos nincs $...
XT (+ az az avid féle váltássegítõ kis görgõ, ami a bowdenház kunkorát küszöböli ki... jockey vagy mi a neve?):
+ nekem is jobban tetszik külsõre, szép is, új is,
+ kicsivel magasabb kategória talán, mint az X.7. de X.9 meg jóval drágább, mint az XT, és szintben csak kicsivel üti talán. ellenben az X.9 váltókarok túl vannak árazva szerintem, az XT váltókarok kb X.7 árban mozognak...
+ alapvetõen nem tekerek sárban sokat, nem szeretem kifejezetten (de hát ha elõnevez az ember, akkor mit lehet tenni?)
+ LX hajtómû van, XT elsõ váltó, XT fogassor lesz, az már meg lett szavazva a meghajtás#-ban:), meg sztem akkor már XT lánc...és akkor teljes a kép hajtásügyileg, és biztosan jobban viselkedik az xt fogassor mg a lánc egy shimano váltóval, mint egy srammal.
- nincs még vele tapasztalat,
- sártûrésen nem tudom, mennyit javítottak (lehet meg kéne várnom valami fritz tesztet - Tigris, majd ugye segítesz fordítani?)
X.7:
+ teló rs, fékek fékkarok avid
+ van már vele tapasztalat
- sártûrés
- "alacsonyabb" kategória
- a hajtás összes többi eleme shimano lesz
a fogassor biztos xt lesz, a lánc is végülis az, xt lánc árban majd egyezik a 971esel, és mégis csak úgymond "jobb barátok"...de ha már a hajtókar lx fogassor lánc elsõ váltó xt, akkor miért pont a hátsó váltó lógjon ki? ezek alapján így most erõsen hajlok az xt fele...
bikecomponents.den kivül van már valahol 08as xt? igazából a CRCrõl rendelnék, ot már pár haverom kinézett ezt azt...de ott még nincs 08as xt. jól értelmezem, hogy bankkáryás fizu esetén a bikecomponents.de 10 euróért küldi ki a cuccot...?
és az inverz váltó miért +5euró a simához képest? amúgy a sima rapidakármicsoda karhoz a sima vagy az inverz váltó a "jobb"? (hajlok az inverz fele, valahogy szimpatikus a megoldás, hogy felfele menet könnyebb áttételbe váltáskor a jó erõs rugó húzza fel és nem kell szenvedni, lefele meg úgyis ráérek húzni a bowdent, ha már gyorsítok)...és ez a shadow cucc kell nekem? sima mezei túrázós-maratonista kölök vagyok, 12/12t mozgó gépem belátható idõn belül (5 év) nem valószínû, hogy lesz, inkább csak merevfarú...ez a shadow meg pont az ilyen enduro gépekez való, nem?
igazából nem tudom :-)
ééés nem nyelte el, olééééééé
XT (+ az az avid féle váltássegítõ kis görgõ, ami a bowdenház kunkorát küszöböli ki... jockey vagy mi a neve?):
+ nekem is jobban tetszik külsõre, szép is, új is,
+ kicsivel magasabb kategória talán, mint az X.7. de X.9 meg jóval drágább, mint az XT, és szintben csak kicsivel üti talán. ellenben az X.9 váltókarok túl vannak árazva szerintem, az XT váltókarok kb X.7 árban mozognak...
+ alapvetõen nem tekerek sárban sokat, nem szeretem kifejezetten (de hát ha elõnevez az ember, akkor mit lehet tenni?)
+ LX hajtómû van, XT elsõ váltó, XT fogassor lesz, az már meg lett szavazva a meghajtás#-ban:), meg sztem akkor már XT lánc...és akkor teljes a kép hajtásügyileg, és biztosan jobban viselkedik az xt fogassor mg a lánc egy shimano váltóval, mint egy srammal.
- nincs még vele tapasztalat,
- sártûrésen nem tudom, mennyit javítottak (lehet meg kéne várnom valami fritz tesztet - Tigris, majd ugye segítesz fordítani?)
X.7:
+ teló rs, fékek fékkarok avid
+ van már vele tapasztalat
- sártûrés
- "alacsonyabb" kategória
- a hajtás összes többi eleme shimano lesz
a fogassor biztos xt lesz, a lánc is végülis az, xt lánc árban majd egyezik a 971esel, és mégis csak úgymond "jobb barátok"...de ha már a hajtókar lx fogassor lánc elsõ váltó xt, akkor miért pont a hátsó váltó lógjon ki? ezek alapján így most erõsen hajlok az xt fele...
bikecomponents.den kivül van már valahol 08as xt? igazából a CRCrõl rendelnék, ot már pár haverom kinézett ezt azt...de ott még nincs 08as xt. jól értelmezem, hogy bankkáryás fizu esetén a bikecomponents.de 10 euróért küldi ki a cuccot...?
és az inverz váltó miért +5euró a simához képest? amúgy a sima rapidakármicsoda karhoz a sima vagy az inverz váltó a "jobb"? (hajlok az inverz fele, valahogy szimpatikus a megoldás, hogy felfele menet könnyebb áttételbe váltáskor a jó erõs rugó húzza fel és nem kell szenvedni, lefele meg úgyis ráérek húzni a bowdent, ha már gyorsítok)...és ez a shadow cucc kell nekem? sima mezei túrázós-maratonista kölök vagyok, 12/12t mozgó gépem belátható idõn belül (5 év) nem valószínû, hogy lesz, inkább csak merevfarú...ez a shadow meg pont az ilyen enduro gépekez való, nem?
igazából nem tudom :-)
ééés nem nyelte el, olééééééé