Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#4741
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld
Sziasztok!
Trigger tulajdonosokhoz szólnék elsõsorban.
XO-val közlekedek kb. 600 km óta, most kezd idegesíteni (vagy most kezdte el?)
hogy tíz esetbõl kb. nyolcszor "túlold", mikor nagytányérról középre szeretnék váltani.(Rögtön kicsire hullik a lánc). Amúgy minden beállítás teljesen jónak tûnik, nem tudom mire vélni ezt a "hibát".
Tapasztaltatok már hasonlót? :help:

#4742
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Én fél évig mentem fordított rugós xt-vel és egyáltalán nem jött be, a sram x.9 váltó trigger váltókarral viszont annál inkább. De ez teljesen emberfüggõ.


A sebesség mindent megold.

 


#4743
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts
Én a GS kanalas váltzatot ajánlanám, mert sokkal jobban feszíti a láncot, könnyebb, kevésbé akadhat bele kiálló kõbe, faágba. Keresztbe váltani meg nem kell egyik változattal sem.
Én szerettem a DC váltókarom, (még eladó az XTR DC váltókarom, check az aprót) és igazándiból tényleg a fordított váltóval az igazi.
A fordított rudós elõnye, hogy sokkal gyorsabb a váltás, terhelés alatt is tudsz váltani, kisebb az esélye a láncszakadásnak, nem kerreg a lánc a fokozatok közt , nem kell az ujjaddal feszíteni a váltókart, és rimánkodni, hogy váltson már, sárban is ugyanúgy pakolja a láncot, mint szárazon. Már 5 éve csak ilyet használok, és nem bántam meg. Nem tudom miért tiltakoznak annyira ellene, aki próbálta az nem akar másmilyet.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#4744
Gyufa3

Gyufa3

    vendég

  • fórumtag
  • 102 posts
Sziasztok!Szerintetek melyik párosítás lenne a jobb dirt streetre?Alivio h.váltó alivio váltókarral v pedig Sram 3.0h váltó Sx4 karral????A fogaskoszorú Sram Pg-830 , a lánc pedig Sram Pc-48.

#4745
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts
DC-vel kinek, milyen tapasztalatai vannak? Lehet, hogy egy LX lenne LX tárcsafékekkel.. ami Deore-t próbálgattam azelég fütyinek tûnt.. Lefelé nem volt túlságosan zavaró, nem váltott lejjebb magától a rázkódás miatt?

#4746
csiak

csiak

    vendég

  • fórumtag
  • 72 posts

Fejbõl nem mennek a kódok, de dual control karhoz érdemes fordított rugós hátsóváltót venni (ahhoz találták ki), cc-re inkább hosszúkanalast (sgs) vegyél, fogaskoszorú jó, de a láncot se felejtsd el.


rendben. köszönöm a tanácsokat!

#4747
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Fejbõl nem mennek a kódok, de dual control karhoz érdemes fordított rugós hátsóváltót venni (ahhoz találták ki), cc-re inkább hosszúkanalast (sgs) vegyél, fogaskoszorú jó, de a láncot se felejtsd el.


A sebesség mindent megold.

 


#4748
csiak

csiak

    vendég

  • fórumtag
  • 72 posts
Gyorsban kellene olyan segítség, hogy most állítanék össze egy XT hajtást XC-re viszont nagyon nem vágom mi mire jó és mihez passzol.

Amire gondoltam:

fogaskoszorú XT CS-M760
Elsõ váltó XT FD-M761-6 vagy XT FD-M750
Hátsó váltó XT RD-M760 SGS vagy M766
fékváltókar XT ST-M760 Dual Control

Nem tudom mi a különbség a váltóknál? Meg azt sem hogy mire jó a fordított rugóirány a hátsó váltókban, és hogy mennyire segítene az nálam???

Köszi!!!

#4749
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts

Off:

Az aláírásod az miért?
Mi történt a bringáddal?

semmi kül.. eladtam, nem rossz pénzért csak most mi lesz helyette ill.( nem gondoltam volna, hogy ennyire hozzámnõ), még egy ideig no cash= (

szal pénz van, de nem elég , bringa viszont nincs...:(

#4750
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

és miköze ehhez a Giant-nek??:lol1::D


Off:

Az aláírásod az miért?
Mi történt a bringáddal?

#4751
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts

small size, giant size, super giant size? :)


és miköze ehhez a Giant-nek??:lol1::D

#4752
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

amúgy minek a rövidítése ? /vagy nem rövidítés ?/


small size, giant size, super giant size? :)

kela: akkor legyen a g az groß....amúgy semmi, hirtelen ez jutott eszembe, de valószínûleg nem ezek a valós jelentéseik.

#4753
Racer D.

Racer D.

    vendég

  • fórumtag
  • 182 posts
Kösz!
akkor ilyen nem kell

#4754
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

hosszúkanalas.
MTB váltó.
van mellette GS ami a középkanalas.

és van az országúti - SS ami a legrövidebb, és GS ami közép - ez megegyezik fõként a monti, és országúti szettekben

amúgy minek a rövidítése ? /vagy nem rövidítés ?/
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4755
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
hosszúkanalas.
MTB váltó.
van mellette GS ami a középkanalas.

és van az országúti - SS ami a legrövidebb, és GS ami közép - ez megegyezik fõként a monti, és országúti szettekben

#4756
Racer D.

Racer D.

    vendég

  • fórumtag
  • 182 posts
Heló

Megtudja valaki mondani nekem, mi a Shimano hátsó váltóknál az SGS rövidítés?

kösz!

#4757
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts


ééés nem nyelte el, olééééééé:D



Kicsoda?:D

#4758
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
1, mindegy
2, szerintem még senki sem próbálta a shadow-t, és jó az a merevfarúhoz is (esésnél nehezebben sérül a váltó).


A sebesség mindent megold.

 


#4759
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
na hát számolgattam kicsit, bike-components.de-rõl 08as xt fogassor (11-32)+xt inverz hátsó váltó (a drágábbik)+xt váltókarok+xt lánc az 150 euró+10 euró szállítás, zusammen 160 (pont ennyim lesz 1 hét múlva:P)...a bike components.de nél azért tudnak angolul, ugye?

CRCn 07es X.7 váltó+X.7 trigger karok+XT fogassor (11-32) volt 149 euró és ingyenes kiszállítás, na de akkor hol marad a lánc? az még +15 euró...így ez 164 euró és ingyenes szállítás.

így hát azt hiszem, hogy az elsõk között leszek, akik 2008-as jubileumi (25 éves az XT ugye) XT hátsó váltót fognak pöckölni a hozzá való váltókarokkal, amik tényleg gyönyörûek a sramhoz képest...:)

de a 2 kérdés még mindig fent áll: nemDC-karhoz inverz vagy sima váltó dukál, vagy igazából mindegy? kell e a shadow egy egyszerû maratonistának, aki belátható idõn belül nem szándékozik váltót cserélni és nem fog össztelós vázon ülni?

#4760
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
hát még van egy pár hetem filózni rajta, addig sajnos nincs $...

XT (+ az az avid féle váltássegítõ kis görgõ, ami a bowdenház kunkorát küszöböli ki... jockey vagy mi a neve?):
+ nekem is jobban tetszik külsõre, szép is, új is,
+ kicsivel magasabb kategória talán, mint az X.7. de X.9 meg jóval drágább, mint az XT, és szintben csak kicsivel üti talán. ellenben az X.9 váltókarok túl vannak árazva szerintem, az XT váltókarok kb X.7 árban mozognak...
+ alapvetõen nem tekerek sárban sokat, nem szeretem kifejezetten (de hát ha elõnevez az ember, akkor mit lehet tenni?)
+ LX hajtómû van, XT elsõ váltó, XT fogassor lesz, az már meg lett szavazva a meghajtás#-ban:), meg sztem akkor már XT lánc...és akkor teljes a kép hajtásügyileg, és biztosan jobban viselkedik az xt fogassor mg a lánc egy shimano váltóval, mint egy srammal.
- nincs még vele tapasztalat,
- sártûrésen nem tudom, mennyit javítottak (lehet meg kéne várnom valami fritz tesztet - Tigris, majd ugye segítesz fordítani?:D)

X.7:
+ teló rs, fékek fékkarok avid
+ van már vele tapasztalat
- sártûrés
- "alacsonyabb" kategória
- a hajtás összes többi eleme shimano lesz

a fogassor biztos xt lesz, a lánc is végülis az, xt lánc árban majd egyezik a 971esel, és mégis csak úgymond "jobb barátok"...de ha már a hajtókar lx fogassor lánc elsõ váltó xt, akkor miért pont a hátsó váltó lógjon ki? ezek alapján így most erõsen hajlok az xt fele...

bikecomponents.den kivül van már valahol 08as xt? igazából a CRCrõl rendelnék, ot már pár haverom kinézett ezt azt...de ott még nincs 08as xt. jól értelmezem, hogy bankkáryás fizu esetén a bikecomponents.de 10 euróért küldi ki a cuccot...?

és az inverz váltó miért +5euró a simához képest? amúgy a sima rapidakármicsoda karhoz a sima vagy az inverz váltó a "jobb"? (hajlok az inverz fele, valahogy szimpatikus a megoldás, hogy felfele menet könnyebb áttételbe váltáskor a jó erõs rugó húzza fel és nem kell szenvedni, lefele meg úgyis ráérek húzni a bowdent, ha már gyorsítok)...és ez a shadow cucc kell nekem? sima mezei túrázós-maratonista kölök vagyok, 12/12t mozgó gépem belátható idõn belül (5 év) nem valószínû, hogy lesz, inkább csak merevfarú...ez a shadow meg pont az ilyen enduro gépekez való, nem?

igazából nem tudom :-)


ééés nem nyelte el, olééééééé:D