Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#401
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Nekem gyanús, hogy nem hosszúkanalas a váltóm, 38/24 hm van fent 36-os végű sorral, viszi.

Rajta van ez valahogy?

Látszik szemre is, gyakorlatban igen, van csapatban olyan aki középkanalas váltóval használja, 38/24-11-36.



#402
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Nekem gyanús, hogy nem hosszúkanalas a váltóm, 38/24 hm van fent 36-os végű sorral, viszi.

Rajta van ez valahogy?



#403
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

   http://bike.shimano.com/content/sac-bike/en/home/mtb1/shifting---braking/rear-derailleur.html   

 

nem


Edited by zeezoltano, 2015. August 24. - 12:35.

  • arpi07 likes this
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#404
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Középkanalas hátsóváltó bírja a 2x10 24-36(26-38)hátul 36 kombót?



#405
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Lassít az, csak nem olasz kacat kell rá, 7700 és 7800 is vidáman megállít még 90 kg-nál. ;)

Akkor betétkérdés. Az első generációs kétforgáspontos Centaur (Athena-Daytona) már 2-szer fejreállított, bármikor blokkol, totálisan jó fékerővel bír (tour teszt szerint is.. ) 

 

Ellenben, ha vizet kap a felni, akkor kész, vége, arrivederci ai freni!

 

Egyébként egy ismerős pont azért cserélte a bűnronda és dögnehéz szkeletonokra a sima kétforgáspontos (BR11-CEDP) csentaurját, mert túlságosan digitálisnak ítélte a fékhatást. Pech. A Tour meg pont azért szerette: erősebb&könnyebb&olcsóbb. Csak nem lehet köré nagy marketingszöveget biggyeszteni. 

 

De, hogy váltókarokról is szó legyen: Amivel még lehet fokozni a fékhatást is, az egy jobb fékváltókar. Ld. A mostani harmadik generációs campagnolo fékváltókarok azt hiszem, valamivel több kanócot rántanak, ráadásul a fékkar formája lehetővé teszi, hogy szinte bármilyen szögből ráfogva maximális erővel tudd húzni a kart. Az ősi első generációs ergopowerhez képest ég-föld a különbség fékkar-kialakításban-kényelemben. 

 

Az adagolhatóságról való siránkozást meg sosem értettem, be lehet nyúlósra is állítani, csak sokan valamiért 1-1.5mm-es fékkar-útra lövik be a rendszert. Hát, az aztán csodálatos!

PS: egy admin áthelyezné ezt a kommentet az adekvát topicsba?



#406
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,992 posts

ON:

 

a specim-re ugye fel lehetne szerelni egy 10es koszorút hátra, ha most 8as van?

 

bocsi az amatőr és esetleg megmosolyogtató kérdésért, de nem értek hozzá...

igen


  • .vackor. likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#407
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Kis érdekesség, miért jó a 150 Ft-os óccó váltóbowden a kínai "kalapfos" váltóbowdenházban:

 

Tegnap jól eláztam, ömlött még a fülemből is a víz. Bringatakarítás után ma megint mentem, és, a hátsó váltás olyan volt, mintha műanyag evőeszközökkel próbáltam volna marhafelsálat filézni. Borzalmas! :) SteZsó szokta megjegyezni, hogy egyszer ki kéne már próbálnom olyan bowdenezést is, ami nem pár száz forintos kacat. Na, majd! :)

 

De az off-topikhoz, fékhez hozzászólva: aki panaszkodik V-fék fékerőre, vagy kanócos diszkó nem kielégítő hatásfokára, az próbálja ki az országúti patkókat vizes felnivel, szakadó esőben.

 

Én már nem szoktam olyan körülmének közt fékezni. Minek? Úgyse lassít a bringán semmit, a fékbetétet-felnit zabálja, és iszonyat mókás hangja van ám! Kár, hogy biztonságosnak sem lehet nevezni. :)

Lassít az, csak nem olasz kacat kell rá, 7700 és 7800 is vidáman megállít még 90 kg-nál. ;)



#408
.vackor.

.vackor.

    vendég

  • fórumtag
  • 139 posts

ON:

 

a specim-re ugye fel lehetne szerelni egy 10es koszorút hátra, ha most 8as van?

 

bocsi az amatőr és esetleg megmosolyogtató kérdésért, de nem értek hozzá...



#409
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

, hosszútávú túra tekeréseknél meg nem olyan lényeges a fék.

 

azért ennek a gondolatnak nekifutnék még egyszer.

 

Sand a BB7 egy jó fék, kb az egyetlen valamire való madzagos, de a többiek kb egy közepesnél kicsit szarabb v-fék szintjét sem ütik meg.

 

na on
 


  • Sandman and Vejne like this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#410
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Kis érdekesség, miért jó a 150 Ft-os óccó váltóbowden a kínai "kalapfos" váltóbowdenházban:

 

Tegnap jól eláztam, ömlött még a fülemből is a víz. Bringatakarítás után ma megint mentem, és, a hátsó váltás olyan volt, mintha műanyag evőeszközökkel próbáltam volna marhafelsálat filézni. Borzalmas! :) SteZsó szokta megjegyezni, hogy egyszer ki kéne már próbálnom olyan bowdenezést is, ami nem pár száz forintos kacat. Na, majd! :)

 

De az off-topikhoz, fékhez hozzászólva: aki panaszkodik V-fék fékerőre, vagy kanócos diszkó nem kielégítő hatásfokára, az próbálja ki az országúti patkókat vizes felnivel, szakadó esőben.

 

Én már nem szoktam olyan körülmének közt fékezni. Minek? Úgyse lassít a bringán semmit, a fékbetétet-felnit zabálja, és iszonyat mókás hangja van ám! Kár, hogy biztonságosnak sem lehet nevezni. :)



#411
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 431 posts

Köszi!

 

Akartam is kérdezni hozzáértőktől (csak ez itt már off, de itt került szóba):

 

a bowdenes tárcsafék tényleg olyan szar?

 

Én ugye nem montis vagyok, hosszútávú túra tekeréseknél meg nem olyan lényeges a fék.

Nekem egy Avid BB7-esem van (csak elöl használok tárcsát, a vázam nem alkalmas rá, hogy hátul is az legyen), az megbízhatóan teszi a dolgát. Nekem fontosabb volt, hogy hiba esetén akár én is meg tudjam szerelni és ne kelljen szervizbe rohangálni vele. Persze a fékhatás miatt a hidraulikusnál van az előny, de amire én használom (munkába járás, néha túra, semmi durvulás) arra megfelel.

A V-féknél egyébként szerintem jobb és ha megázol, na akkor fogod igazán érezni a különbséget.



#412
.vackor.

.vackor.

    vendég

  • fórumtag
  • 139 posts

Köszi!

 

Akartam is kérdezni hozzáértőktől (csak ez itt már off, de itt került szóba):

 

a bowdenes tárcsafék tényleg olyan szar?

 

Én ugye nem montis vagyok, hosszútávú túra tekeréseknél meg nem olyan lényeges a fék.

 

 



#413
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Sziasztok!

 

Segítségeteket kérném. Van egy '14-es gyári speci crosstrailem

http://www.specializ...rail-disc#specs

 

egy kategóriával jobb váltórendszert szeretnék rá felszerelni.

 

Amatőr vagyok a témában, nézegettem hátsó váltókat, de csak 9-10 sebességesbe találtam.

 

Milyen cuccot ajánlanátok elölre és hátra?

akkor lépned kell , mert 8-asból már nincs fölötte.

 

de őszintén szólva én sokkal jobban együtt tudnék élni ezzel a hajtás rendszerrel, mint azzal a fosadék madzagos tektro fékkel (már ha még gyári setup). inkább azon a tájon kezdenék cserélgetni.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#414
.vackor.

.vackor.

    vendég

  • fórumtag
  • 139 posts

Sziasztok!

 

Segítségeteket kérném. Van egy '14-es gyári speci crosstrailem

http://www.specializ...rail-disc#specs

 

egy kategóriával jobb váltórendszert szeretnék rá felszerelni.

 

Amatőr vagyok a témában, nézegettem hátsó váltókat, de csak 9-10 sebességesbe találtam.

 

Milyen cuccot ajánlanátok elölre és hátra?

 

 

 



#415
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 posts

Hagyd a Q-Rings-et és tedd fel az apróba olcsón (persze csak akkor ha 130-as). :D

:D :D Sajna 110-es. :) Én pont azért választottam ezt, mert ideális síkra és emelkedőre is. De jelen állás szerint csak szívás van vele :(



#416
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Van egy Specialized Roubaix SL3-as vázam, amire konzolos első váltót lehet feltenni. Vettem egy Rotor Q-Rings-et és egyszerűen nem tudom elég magasra tenni a váltót, hogy ne érjen bele a lánc a váltó tetejébe, ha haladok a nagyobb lánckerék felé. CT-nél még csak-csak elviselhető a dolog, hogy a felső 2-3-ra nem tudok nagy tányérról váltani,  mert ez már ugye nem is javallott, de 52/39-nél már a közepétől beleér, ami azért elég gáz szerintem.

 

Vettem hozzá egy ilyet https://www.bike-com...tsockel-p37868/

 

Ami kicsit javított a dolgon, de egyrészt továbbra is fennáll a probléma, másrészt képtelenség jó beállítani a váltót, ugyanis, mivel a kiegészítő miatt a váltó kissé hátrébb került a szokásos pozíciójától, ezért amikor a kicsiről a nagy tányérra váltok, szinte mindig ledobja a láncot a hajtókar felé. (Na jó, nem mindig, mert ha odafigyelek, hogy a hátsó soron ne az alsó 4 közül legyen valahol a lánc, akkor jó eséllyel a nem esik le, de hát azért ez így...)

 

Szóval valami megoldás kellene nekem erre, azon túl, hogy hagyjam a picsába a Q-Rings-et és tegyek vissza normál kerek tányérokat. (De a végén, lehet ez lesz a megoldás)

 

Felmerült bennem az is, hogy valami úton módon le lehet-e cserélni a váltó tartó konzolt? Hátha van olyan, amelyik 5 mm-rel hosszabb. 

Hagyd a Q-Rings-et és tedd fel az apróba olcsón (persze csak akkor ha 130-as). :D


  • (ex)Cat likes this


A sebesség mindent megold.

 


#417
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 posts

Van egy Specialized Roubaix SL3-as vázam, amire konzolos első váltót lehet feltenni. Vettem egy Rotor Q-Rings-et és egyszerűen nem tudom elég magasra tenni a váltót, hogy ne érjen bele a lánc a váltó tetejébe, ha haladok a nagyobb lánckerék felé. CT-nél még csak-csak elviselhető a dolog, hogy a felső 2-3-ra nem tudok nagy tányérról váltani,  mert ez már ugye nem is javallott, de 52/39-nél már a közepétől beleér, ami azért elég gáz szerintem.

 

Vettem hozzá egy ilyet https://www.bike-com...tsockel-p37868/

 

Ami kicsit javított a dolgon, de egyrészt továbbra is fennáll a probléma, másrészt képtelenség jó beállítani a váltót, ugyanis, mivel a kiegészítő miatt a váltó kissé hátrébb került a szokásos pozíciójától, ezért amikor a kicsiről a nagy tányérra váltok, szinte mindig ledobja a láncot a hajtókar felé. (Na jó, nem mindig, mert ha odafigyelek, hogy a hátsó soron ne az alsó 4 közül legyen valahol a lánc, akkor jó eséllyel a nem esik le, de hát azért ez így...)

 

Szóval valami megoldás kellene nekem erre, azon túl, hogy hagyjam a picsába a Q-Rings-et és tegyek vissza normál kerek tányérokat. (De a végén, lehet ez lesz a megoldás)

 

Felmerült bennem az is, hogy valami úton módon le lehet-e cserélni a váltó tartó konzolt? Hátha van olyan, amelyik 5 mm-rel hosszabb. 



#418
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

a csavart lehet,h ki lehetne cserélni imbuszra.

ne neked kelljen már utólag vásárolgatni, a gyártó adjon hozzá gyárilag azt... 



#419
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

inkább a 3. genesbe lehetne a balost olyanra megcsinálni, mint a régiek, illetve, minden 3. genesnek spánielfüles kioldókart adni (a'la athena-veloce)

 

A régi ficsőrök közül visszahozhatnák az imbuszcsavaros rögzítést is. Illetve, egy sötétszürke szettet perforált kanállal.

a csavart lehet,h ki lehetne cserélni imbuszra.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#420
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

inkább a 3. genesbe lehetne a balost olyanra megcsinálni, mint a régiek, illetve, minden 3. genesnek spánielfüles kioldókart adni (a'la athena-veloce)

 

A régi ficsőrök közül visszahozhatnák az imbuszcsavaros rögzítést is. Illetve, egy sötétszürke szettet perforált kanállal.