Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7447 replies to this topic

#3841
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,198 posts
volt markolatváltóm, kb.két hónapig próbáltam megszokni, de nem jött össze. szvsz ez is ízlések-és-papnék kérdése.
nálam az abszolút best of a '08-as xt, leszedett kijelzõvel, a fékkaron kívülre téve.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3842
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts
nekem sram rocket trigger van, fordított váltóval. egyrészt: lefele 2 mozdulatból végig lehet váltani az egészet. normál rugóssal értelemszerûen felfele. DE! egy elõnye van a fordított rugóállásnak így: felfele sokkal pontosabb a váltás, kevésbé erõlteti az ember, mint normál rugósnál, ahol ugye a rugó ellen dolgozol, itt meg a rugó dolgozik helyetted. versenyzésre nem tudom milyen, nekem nem volt problémám még a sebességével. a hegymenethez elég csak gyorsan pöckölni a kart és ugyanott vagy... ott nem lehet többet váltani egy tolással.

u.i.: marokváltó meg monnyon leeee ha ilyen szarul van megcsinálva

#3843
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

Akkor a Rohloff még jobb, mert azzal 14-et válthatsz egyszerre, meg kitöröd a csuklód. :D


Majd akkor veszek markolatváltók ha az F1-ben is a kormányt csavargatják a fülek pöckölése helyett! :D


szivembol szoltal testverem :D
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3844
SikiMano

SikiMano

    vendég

  • fórumtag
  • 208 posts
OU fékkar bowdenhúzása rövidebb, mint a V-fékkaré. Olyan érzés lesz, mint ha canti fékkart használnál V-fékkel.

#3845
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Fordítva. Nem egyenes kormányt tennék outira, hanem outi kormányt montira. És hozzá outi fékkart.

#3846
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Attól függ merre. :)
Beke-dombról teszek fel képeket mostmár tényleg. :)


Várjuk :) .


A sebesség mindent megold.

 


#3847
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Attól függ merre. :)
Beke-dombról teszek fel képeket mostmár tényleg. :)
Kala, vannak egyeneskormányos outihoz való fékkarok, csak nem tudom mennyire van hozzá 'kedved'. Bár nem egy nagy tétel.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#3848
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
És ha lenyomod a pedált, a bringád fékez, vagy gázt ad? :D

#3849
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Majd akkor veszek markolatváltók ha az F1-ben is a kormányt csavargatják a fülek pöckölése helyett! :D

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#3850
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Csak én érzem úgy, hogy kezd átmenni majd megint vitába? :)
De tényleg, jól mondja Thez. RF +, az még gyorsabb.
De ez is olyan, kinek a pappné, kinek a paplan. :)

Felétek elég 2-3 sebesség... :) Az rf+ gyorsaságát nem kéne reklámozni, mert lefelé váltásban a shimano a leglassabb, persze fölfelé váltásban gyors, de keveset vált egyszerre. Egyébként jó kar az xt rf+.


A sebesség mindent megold.

 


#3851
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Na ha már így felpörgött a topik;
köv 7en megyek a megfoltozott Authorért

mivel javítva már csak nagyon ár alatt tudnám eladni, inkább megtartom városi ill. túrázós biciklinek; az elképzelés az, hogy vmi haladós, de masszív és nagyon olcsó gép legyen. Ja, és outi kormányt szeretnék rá...

Az elsõ kérdés kicsit OFF; mennyire tér el az outi fékkarok bowdenhúzása a V-fékkarokétól? Egy ilyen párosítás mennyire lenne használható? Ezt pár éve 1x már kérdeztem, de nem találom sehol a fórumban :)

A következõ már ON; a váltás. Filléres frikciós váltáson agyalok, 1*6-7 v 2*6-7 sebességgel. Olcsó, és a váltókar elhelyezésére is egész sok lehetõség adódik. Menetes aggyal nem akarok szívni, nagyon gyengék, kazettás kerekem van, egy 7-es sor kb. 1 ezres, de gondolom távtartó is kell bele. Merre? Vagy ez láncvonaltól függ majd? Váltót meg lánc szintén filléres tétel.
Rákerül még egy ISISes 2tányéros outi hajtómû, és kb. ennyi.

Komment, tipp, esetleg vmi Acchilles-sarok, amirõl megfeledkezek?

#3852
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,247 posts

Akkor a Rohloff még jobb, mert azzal 14-et válthatsz egyszerre, meg kitöröd a csuklód. :D

14 még gombócból is sok:D
a rohloff sose tetszett
az egésszet én se váltom le egyszerre, az elsõ postomnál rosszul fogalmaztam

edit:
most hogy így belegondolok 14 fokozat, egyszerre, rohloff wrr:D
az hirtelen olyan érzés mintha csomót ugrana a lánc nem?
vagy nemistudom:\ sose volt még olyanom, lehet majd öregkoromra

#3853
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

én pl azt szeretem benne hogy egy mozdulattal le tudom váltani vele hátul az egéssz áttételsort:)

Akkor a Rohloff még jobb, mert azzal 14-et válthatsz egyszerre, meg kitöröd a csuklód. :D

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#3854
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Csak én érzem úgy, hogy kezd átmenni majd megint vitába? :)
De tényleg, jól mondja Thez. RF +, az még gyorsabb.
De ez is olyan, kinek a pappné, kinek a paplan. :)

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#3855
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

mindig ezzel a teljes attetel valtassal jonnek a gripshift hivok, de meg soha senki nem birta elmagyarazni hogy mikor van olyan szituacio amikor ilyesmire szukseg van. en altalaban csak egyet, max 2-t szoktam valtani [fel vagy le tokmindegy]. 8at semmikeppek. minek? annyira rossz fokozatban nem lehetsz.


Dehogynem. Enyhe lejtõ és tekerned kell (44-12), mély homokos az alja és kanyarodik, utána meredek, rövid mászás (32-21 v 44-28 , ha erõs vagy) tekerni csak az emelkedõ harmadától tudsz. Ez csak 6 fokozat nekem, de másnak lehet több is kevesebb is.


A sebesség mindent megold.

 


#3856
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
tehát akkor ami a gripnél egy igen nagy csuklómozdulat, az a rapidfire karoknál két apró ujjmozdulat, fõleg a felsõbb kategóriánál....

Na most mi van? :)

Egyszerûbb lenne a valós indokot mondani: '"én ezt szeretem!"

Nem kell megideologizálni miért :)

#3857
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Szerintem RF-el, és Gripel való teljes leváltás közti különbség 3 mp. De tényleg.
Meg aki nagyon durva lefelén még belegyorsítani háát... Fõleg ha ismeretlen ugye. ;)

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#3858
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
dobd ki, vidd vissza, stb

saját x0 "kar" már kb. 5 éves
megkopott eléggé a gumi
de semmi ilyen baja nincs

mekkora szar lehet ráfogni a kötelegõknél
sztem az nem járható út

@tam; amikor túrázol, nyilván nem szivatod magad
de pl. versenyeken szokott lenni olyan, h lejtõ mint EZER, az aljában 180-as fordító, és abban a pillanatban felfelé ott, ahol idáig döngettél le
és pl. ilyenkor

#3859
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,247 posts

mindig ezzel a teljes attetel valtassal jonnek a gripshift hivok, de meg soha senki nem birta elmagyarazni hogy mikor van olyan szituacio amikor ilyesmire szukseg van. en altalaban csak egyet, max 2-t szoktam valtani [fel vagy le tokmindegy]. 8at semmikeppek. minek? annyira rossz fokozatban nem lehetsz.

pl pörgetsz fel életed legdurvább hegyén kistányéron, felérsz, majd egybõl lefele vagy sík, akkor hátul gyors lepakolod addig ameddig a középtányérnak jó, utánna meg felváltasz elöl.
vagy ugyanezt eljátszhatod a nagytányérral, de az ritkaság, oda már nagyon nagy lefele kell, jó út, meg õrültség

a teljes áttétellel lehet rosszul fogalmaztam, de nálam nem 2 hanem 3-4 ilyenkor egyszerre

#3860
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
mindig ezzel a teljes attetel valtassal jonnek a gripshift hivok, de meg soha senki nem birta elmagyarazni hogy mikor van olyan szituacio amikor ilyesmire szukseg van. en altalaban csak egyet, max 2-t szoktam valtani [fel vagy le tokmindegy]. 8at semmikeppek. minek? annyira rossz fokozatban nem lehetsz.

edit

nem sajat foto [bar ezt tulajdonsagoknal megnezheted] en nem tudok igy fotozni. es gepem sincs. de ha lenne se tudnek :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F