Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#3841
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
dobd ki, vidd vissza, stb

saját x0 "kar" már kb. 5 éves
megkopott eléggé a gumi
de semmi ilyen baja nincs

mekkora szar lehet ráfogni a kötelegõknél
sztem az nem járható út

@tam; amikor túrázol, nyilván nem szivatod magad
de pl. versenyeken szokott lenni olyan, h lejtõ mint EZER, az aljában 180-as fordító, és abban a pillanatban felfelé ott, ahol idáig döngettél le
és pl. ilyenkor

#3842
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,247 posts

mindig ezzel a teljes attetel valtassal jonnek a gripshift hivok, de meg soha senki nem birta elmagyarazni hogy mikor van olyan szituacio amikor ilyesmire szukseg van. en altalaban csak egyet, max 2-t szoktam valtani [fel vagy le tokmindegy]. 8at semmikeppek. minek? annyira rossz fokozatban nem lehetsz.

pl pörgetsz fel életed legdurvább hegyén kistányéron, felérsz, majd egybõl lefele vagy sík, akkor hátul gyors lepakolod addig ameddig a középtányérnak jó, utánna meg felváltasz elöl.
vagy ugyanezt eljátszhatod a nagytányérral, de az ritkaság, oda már nagyon nagy lefele kell, jó út, meg õrültség

a teljes áttétellel lehet rosszul fogalmaztam, de nálam nem 2 hanem 3-4 ilyenkor egyszerre

#3843
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
mindig ezzel a teljes attetel valtassal jonnek a gripshift hivok, de meg soha senki nem birta elmagyarazni hogy mikor van olyan szituacio amikor ilyesmire szukseg van. en altalaban csak egyet, max 2-t szoktam valtani [fel vagy le tokmindegy]. 8at semmikeppek. minek? annyira rossz fokozatban nem lehetsz.

edit

nem sajat foto [bar ezt tulajdonsagoknal megnezheted] en nem tudok igy fotozni. es gepem sincs. de ha lenne se tudnek :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3844
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Tam, ezt a képet te csinoltad? Kurvanagy! ;)

Vagy 750-es XT. Tiszta szívbõl alanyi jogon mindenkinek! :)

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#3845
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,247 posts

en is tudok egy jo megoldast

igen, igen ja:) de xtrbõl is régit, vagy inkább xt
de te is tudod hogy a gripkónak is megvan a maga feelinigje;)
én pl azt szeretem benne hogy egy mozdulattal le tudom váltani vele hátul az egéssz áttételsort:)
tudom hogy ez elég barbár, meg azt mondják hogy ez nem tesz jót se a láncnak, se a sornak, de én még nem vettem észre hogy kevesebbet bírt volna ilyen használatnál

annyi hogy a gumi nem sokat bír rajta
az x5-nél kb 4k után kezdett szakadni a markolat felöli résznél, 5.5-nél selejteztem le
az x.0 idén januártól van meg, a 2.7k alatt szinte semmi, de idén keveset megyek sárban, ami szerintem számít

#3846
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
en is tudok egy jo megoldast

Feltöltött kép
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3847
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,247 posts
közérdekû közlemény:
aki lassan úgy jár az x.0 gripkóval mint én (dzsuvásan csúszás,kopás,gumi szakadás), annak egy jó megoldás:
http://www.cyclingne...rldcup081/1.jpg

#3848
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,052 posts
íme:

http://bikemag.hu/te...ntos-beallitasa

váltó beállítás váltóbeállítás váltás

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3849
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 posts
ahogy gondolod, lehet örülne neki;)
de ha segítünk, akkor úgy segítsük, h az használható is legyen, sztem
ez független attól, h igazán vehette volna a fáradságot és kereshetett volna a topikban;)

#3850
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,052 posts

akkor meg is nézhetted volna a linkeket;)
mert amit LL linkelt, az sajna nincs már kint, én is kerestem a múltkor...


a beállítást ne csináljam meg? :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3851
_and/or_

_and/or_

    vendég

  • fórumtag
  • 172 posts
:no_tak: köszönöm a válaszokat:gwizd:

Amugy érdekelne hogy mi volt az a link, mert csak a bikemagos oldalt dobja be.
Talán valami a bikemag-wiki- bõl volt?

#3852
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 posts

http://forum.bikemag...&postcount=4133

http://forum.bikemag...&postcount=1994





nem volt egy perc... :)


akkor meg is nézhetted volna a linkeket;)
mert amit LL linkelt, az sajna nincs már kint, én is kerestem a múltkor...

#3853
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Hm. Én a legmagasabb fokozatban szoktam. Végállás beállít, aztám váltóbowden beköt, kormányon a finombeállító ekkor be van tekerve. Aztán ott majf annyit kell feszíteni, ami elég 1 fokozathoz. Nem egy nagy valami... :)

#3854
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,052 posts
http://forum.bikemag...&postcount=4133

http://forum.bikemag...&postcount=1994



Segítséget szeretnék kérni!

Felszereltem az új hátsó váltóm, de bizonytalanságban vagyok az elsõ lépéseknél.

A kérdéseim:
-Milyen fokozatban legyenek a váltók, illetve hol legyen a lánc az optimális beállíthatóság érdekében? (amikor is bekötöm a bowdent a h. váltóba és ezek után elkezdem a finombeállítást)

Azt is hallottam hogy jó ha kitekerem valamennyire a váltókar beállító kis csavart és a h. váltó bowdenállítóját meg befele hogy nagyobb legyen a beállíthatósági lehetõség.

Számomra az lenne a legjobb válasz ha valaki már csinált ilyet és elmondaná hogy hogyan csinálta a kezdeti lépéseket. Azt tudom mit merre kell tekergetni
csak azt nem hogy mi a legjobb kiindulási pont. :)

Remélem megértett valaki :D és tud segíteni...


nem volt egy perc... :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3855
_and/or_

_and/or_

    vendég

  • fórumtag
  • 172 posts
Segítséget szeretnék kérni!

Felszereltem az új hátsó váltóm, de bizonytalanságban vagyok az elsõ lépéseknél.

A kérdéseim:
-Milyen fokozatban legyenek a váltók, illetve hol legyen a lánc az optimális beállíthatóság érdekében? (amikor is bekötöm a bowdent a h. váltóba és ezek után elkezdem a finombeállítást)

Azt is hallottam hogy jó ha kitekerem valamennyire a váltókar beállító kis csavart és a h. váltó bowdenállítóját meg befele hogy nagyobb legyen a beállíthatósági lehetõség.

Számomra az lenne a legjobb válasz ha valaki már csinált ilyet és elmondaná hogy hogyan csinálta a kezdeti lépéseket. Azt tudom mit merre kell tekergetni
csak azt nem hogy mi a legjobb kiindulási pont. :)

Remélem megértett valaki :D és tud segíteni...

#3856
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
en azt hittem abbol csak felso bilincses van
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3857
korcs

korcs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,246 posts
Árulja már el valaki, hogy miért nem lehet még kapni Magyarországon a SRAM X-9-es elsõ váltóból alsóbilincses verziót?! Vagy, ha lehet, hol?!

#3858
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
pedig mar volt szazszor


Feltöltött kép

felul normal, kozepen top swing, alul E-type

[google elso talalat]
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3859
mxpro

mxpro

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,453 posts
Nem vagyok jó angolból, de a lényeget megértettem. Köszönöm.

#3860
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
http://cycle.shimano....0002.Image.gif

"What is the difference between a top swing and a down swing Front Derailleur?

At a Top Swing Front Derailleur, the moving pivot is set at a higher position and combined with a shorter link. Because of this, the rigidity is higher and light shifting is possible.

Down Swing Front Derailleurs are still available for frames on which a Top Swing Front Derailleur can not be assembled. (e.g. Full suspensions)
"