Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7447 hozzászólás a témában

#3481
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Sportos túrázós, kirándulós felhasználási területre szánom.
A kistányért nem használtam már régen, ált. nem járok olyan terepen, ahol szükségem lenne rá. A kettõ helyett meg akkor legyen inkább 1 tányér elõl.
Ha valami miatt ismét szükségem lenne rá, akkor bármikor vissza tudom tenni.

Ami megvan: Gebhardt 43t (fentebb 44et írtam, rosszul emlékeztem, és bekavart hogy 44t a fixim.), 12-23 8as (Sora) fogsor, és az eddig használt négyszöges RPM (FSA gyártmány) hajtómû, 105GS váltó.

MTB váz esetében (nálam egy MTB alapú sport/trekking bringa lesz) vigyázni kell a láncvilla lánckerék méret, láncvonal kényes egyensúlyával. 40 felett (mármint ami a fogak számát illeti :D) problémás lehet a dolog. Aki hegyre építi, az ritkán tesz fel 38nál nagyobbat, és az ált. el is fér. Külföldi fórumokon javasolták, hogy érdemes rockringet használni (váltáskönnyítõ nélküli lánctányér alap, mert ledobja a láncot). Én ilyenben nem gondolkodtam, kifelé tuti nem dobja le, ha befelé necces, akkor majd rendelek egy ilyet

Idõ hiányában nem kezdtem még el építeni, de gyak. minden megvan már hozzá (lesz porlakkozás meg minden...)



#3482
pytsur2

pytsur2

    vendég

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás

Én most rakok össze egy 1x8as rendszert, nekem 44t elõl, 12-23 hátul 105 rövidkanalassal.



Mesélnél errõl bõvebben? Meddig jutottál az ügyben?

#3483
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
minden váltónál megvan, hogy mennyi az áttételtartománya, vagy hogy mekkora max. fogat tud lekezelni, vagy valami szám, ami arra utal, mekkora sorhoz lehet feltenni.
ha össztelóshoz kell, akkor semmiképpen nem ajánlom a GS váltókat.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3484
Faq

Faq

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
kösziszépen, ezek szerint a 11-34 az már elég nagy lenne rövidkanalasnak!
az a baj h nekem kell az a nagy fogas, néha ezzel is megrohadok.

#3485
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
azt jelenti, hogy ha nagyon széles az áttételtartomány, akkor ahhoz hosszú kanál kell. Szélsõséges példa: elõl 20-34-46 (nem tudom ilyen egyáltalán létezik-e, de látható, hogy ha túl nagy a legkisebb és legnagyobb közötti különbség, akkor ahhoz, hogy mindkettõn normálisan feszes legyen a lánc, a hosszú kanál jobban be tudja állítani a lánc feszességét). Ha elõl 1 tányér van csak, akkor csak a hátsó sort kell figyelni. Akkor a 11-32 es sor elég nagy tartományt fed le, de sztem ezt visítva elbírhatja egy GS. Esetleg vegyél egy hegyezõsebb országúti sort, annak azt hiszem 26t a legnagyobb fokozata.

Én most rakok össze egy 1x8as rendszert, nekem 44t elõl, 12-23 hátul 105 rövidkanalassal.



#3486
Faq

Faq

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás

Hosszú kanál kevésbé feszítni a láncot, mert ugye nagyobb az erõkar. De az nagyobb fogszámot tud vinni.

A kiskanalas tehát jobban feszít, de kevesebb fogszámot tud elvinni.

Kiskanalas tehát ugrálásra jobb, mert nem csattogtatja annyira a láncot. De neked nem arra kell.

A rövidet valamiért nem ajánlják fully-ra, de ez nem tuti, majd megmondja az, akinek össztelós bicaja van.

Én azért némileg megbántam, hogy nem vettem rövidkanalas Shadow XT-t.
Jó dolog az.


Kifejtenéd bõvebben, hogy mit jelent az , hogy nagyobb fogszámot tud elvinni?!
Leírom h milyet szeretnék összerakni: deore lx gs; 32-11 -es koszorú és 38-as az elsõ tányér. Most akkor itt számítana h rövid vagy hosszú kanalas a váltó?
ha a koszorút idõvel cserélni szeretném egy 9s 34-11-esre azon h befolyásolná a gs ill. sgs.
elõre köszönöm a válaszotokat

#3487
Angolo

Angolo

    vendég

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás
Azon leszek köszi:)

#3488
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Ha lefele nem vált, feszes a bowden, ha felfele nem, akkor laza. Bowdent- és házat illdomos lenne venni újat. Sokat javít a váltáson.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#3489
Angolo

Angolo

    vendég

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás
Na csak sikerált megcsinálnom:)
Szerencsére nem görbe hanem én voltam agyabeteg : )
Beállítani viszont nem sikerül.
Egész délután ezzel szórakoztam .
Egyszer fölfelé vált pontosan lefelé meg nem, aztán lefelé jó fölfelé nem.
Nemértem, mondjuk a bowden is kiszálasodott picit...

#3490
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
oldaliranyba nem. ha a valto uj, akkor a valtoful van megtekeredve.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3491
Angolo

Angolo

    vendég

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás
Nincsen!
Valahogy esetleg lehet állítani a kanál pozícióján?

#3492
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
el van gorbulve a valtoful?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3493
Angolo

Angolo

    vendég

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás
Hello mindenkinek!
Nos megvettem az slx váltót amirõl eddig dumáltunk de megint akadt egy kis probléma :S
Felraktam a váltót de egyszerüen képtelen vagyok úgy beállítani h a lánc az alsó görgõnél ne érne hozzá a váltókanál fémházához.
A lánc valahogy nem egy síkban fut a görgõvel és egy kicsit jobbra kifelé húzza így hozáér a fémhez.
Tudtok valamit javasolni?
üdv

#3494
bacsesz

bacsesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 532 hozzászólás
nincs problémám az xtr el, könnyû váltani kézreáll, stbstb, semmi negatívum nics róla csak valami oka van h az a 2 fogaskerék nincs:S......éés nemtudom milehet.:)

#3495
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Akkor már én is elmesélem mi lenne a tökéletes váltó-váltókar számomra.
1:1 húzás, shadow vagy sram kialakítás, minimum xt szintû váltógörgõk, rf+ váltókar a trigger kiskarjának váltási sebességével.


A sebesség mindent megold.

 


#3496
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

Nem egészen értem a problémátokat a shimano pl. az xt váltóval kapcsolatban. Nekem három éve lx rapidfire kar xt hátsó váltó van fent. Tökéletesen mûködik, csendesen, gyorsan, simán, precízen vált mindkét irányba, soha egy melléváltása sem volt. Persze a bowdent néha meg kell pucolni, cserélni, de ez minden, nem kell azt folyton állítgatni! Nincs egy kicsit túl lihegve ez a váltó kérdés?

nincs.senki nem lihegte túl, csak tapasztaltcserét folytattunk :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3497
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Nem egészen értem a problémátokat a shimano pl. az xt váltóval kapcsolatban. Nekem három éve lx rapidfire kar xt hátsó váltó van fent. Tökéletesen mûködik, csendesen, gyorsan, simán, precízen vált mindkét irányba, soha egy melléváltása sem volt. Persze a bowdent néha meg kell pucolni, cserélni, de ez minden, nem kell azt folyton állítgatni! Nincs egy kicsit túl lihegve ez a váltó kérdés?

hm.. pedig már majdnem rábeszéltem magam hogy shadow+lx lesz .)
x9 nálam is pöpec, de alatta lévõ sramokkal nem naon van tapasztalat :/ viszont ha x7 az jól mûködik és csak anyagában különbözik az x5tõl akkor lehet mégis ez kéne.
1:1ben bejövõs hogy kevésbé igényel folyamatos állítgatást..

de ahogy látom pár oldallal elõbbre se érkezett válasz x5 tapasztalatról. Dani16 Te megvetted azóta? .)



#3498
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy az SLX rövid és hosszú kanalas változata között mi a különbség ? Vagyis miért van rövid és hosszú, melyiknek mi az elõnye és a hátránya, melyiket hova ajánlanátok ? SLX szettet tervezek vásárolni és az csak hosszú kanalas váltóval van.

Köszi elõre is a segítséget...
Specialized S-Works vázhoz menne...


SLX-bõl rövidkanalast vegyél (Sramból ugyanez a méret középkanalat jelent). 12cm-t mozgó fullyn is elég volt a középkanalas Sram váltóm, merevfarún meg pláne elég lesz, cserébe annyi az "áldozat", hogy elõl kistányéron, hátul kb. a 3 legkisebb fogaskeréken lóg a lánc, mert ott már nem feszít a váltó, de ilyen áttételt nem nagyon használ senki.

#3499
bacsesz

bacsesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 532 hozzászólás
hát a bowden nem igazán lehet, mert most cseréltem a váltóval 1 ütt jagwire-re meg láncot is meg fogaskereket is.:S köszi a segítséget, hát lehet Õ sem tökéletes:S:)......azt a 2 fogaskerék hiányát még elviselem valahogy, amúgy sem használtam annyit, de nem lenne jó ha rosszabbodna a dolog.

#3500
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás
Bacsesz !
Ez nem fog tetszeni, amit mondok, de már többször láttam ez a jelenséget dual-control karoknál, lx,xt,xtr-nél is. Vadi új korában nem csinálta havernál sem, de aztán elkezdte az õrületet. Kicseréltük a teljes bowdenezést - semmi hatás. Mondom, biztosan az xt váltó rugója gyenge. Hát nem az volt. Haverom vett rapidfire váltókart és azóta minden rendben van. Hát, jó kísérletezgetést, de ha valahogy lehetséges, próbálj felrakni csak próbaképpen egy rapidfire-t és mindent hagyjál a régiben. Lehet, hogy csodálkozni fogsz. Tudom, xtr... de hátha Õ sem tökéletes.
Marci