Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#3461
Írta 2008. november 21. - 16:30
'96-'98-'99-es 3x8-as Shimano XT rendszerem van, és a hátsó váltó ugrálásából elegem lett.
'07-es Sram x.9-et szeretnék venni használtan, de nem szívesen cserélném le a jó kis XT fékváltókarjaimat. Sokban lennének az új váltókarok, és új fékkarok.
Létezik valami megoldás, akár fúrás-faragás árán is, amivel megbízhatóan összehozható a 2:1-es XT kar az 1:1-es SRAM hátsó váltóval?
Köszi!
#3462
Írta 2008. november 18. - 23:15
1: igen
2: SRAM-éknál a hosszú kanalas is megfelelõen feszít, szerintem mehet.
X
#3463
Írta 2008. november 18. - 21:53
Szeretnék segítséget kérni!
Van egy gyári rockrider 5.2-esem (ez van ).
Szeretném raja kicserélni a hátsó váltót egy x.7-esre, x.5-ös váltókarokkal. Ha jól tudom, mind a két rendszer 1:1-es, tehát szerintem kompatibilisek. Jól tudom?
Cserés lesz a fogaskoszorú is (SRAM PG-95 11-32).
Kap a bicaj egy új láncot (SRAM PC-971) és fékkarokat (Shimano Deore BL-M511).
A gyári Altus (vagy Acera, fogalmam sincs, a váltóra Altus van írva) fékváltókarok pedig csatlakoznak a föld körül keringõ törmelékekhez. Az elsõ váltó marad. Ha jól olvasok a sorok között, az elsõ váltó esetében a Shimano és a SRAM rendszerek kompatibilisek.
A kérdéseim:
- az x.7-es hátsó váltó valóban mûködõképes lesz az x.5-ös karral?
- hosszú, vagy közepes kanalas váltót javasoltok (hajtómû: Suntour XCT302 22-32-42) ? (erdõbe, néha sárban, túrázni, tehát semmi extrém használat)
A segítségeteket elõre is köszönöm!
#3464
Írta 2008. november 09. - 22:34
A kistányért nem használtam már régen, ált. nem járok olyan terepen, ahol szükségem lenne rá. A kettõ helyett meg akkor legyen inkább 1 tányér elõl.
Ha valami miatt ismét szükségem lenne rá, akkor bármikor vissza tudom tenni.
Ami megvan: Gebhardt 43t (fentebb 44et írtam, rosszul emlékeztem, és bekavart hogy 44t a fixim.), 12-23 8as (Sora) fogsor, és az eddig használt négyszöges RPM (FSA gyártmány) hajtómû, 105GS váltó.
MTB váz esetében (nálam egy MTB alapú sport/trekking bringa lesz) vigyázni kell a láncvilla lánckerék méret, láncvonal kényes egyensúlyával. 40 felett (mármint ami a fogak számát illeti ) problémás lehet a dolog. Aki hegyre építi, az ritkán tesz fel 38nál nagyobbat, és az ált. el is fér. Külföldi fórumokon javasolták, hogy érdemes rockringet használni (váltáskönnyítõ nélküli lánctányér alap, mert ledobja a láncot). Én ilyenben nem gondolkodtam, kifelé tuti nem dobja le, ha befelé necces, akkor majd rendelek egy ilyet
Idõ hiányában nem kezdtem még el építeni, de gyak. minden megvan már hozzá (lesz porlakkozás meg minden...)
#3465
Írta 2008. november 09. - 21:50
Én most rakok össze egy 1x8as rendszert, nekem 44t elõl, 12-23 hátul 105 rövidkanalassal.
Mesélnél errõl bõvebben? Meddig jutottál az ügyben?
#3466
Írta 2008. november 08. - 22:22
ha össztelóshoz kell, akkor semmiképpen nem ajánlom a GS váltókat.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3467
Írta 2008. november 08. - 21:16
az a baj h nekem kell az a nagy fogas, néha ezzel is megrohadok.
#3468
Írta 2008. november 08. - 20:22
Én most rakok össze egy 1x8as rendszert, nekem 44t elõl, 12-23 hátul 105 rövidkanalassal.
#3469
Írta 2008. november 08. - 17:56
Hosszú kanál kevésbé feszítni a láncot, mert ugye nagyobb az erõkar. De az nagyobb fogszámot tud vinni.
A kiskanalas tehát jobban feszít, de kevesebb fogszámot tud elvinni.
Kiskanalas tehát ugrálásra jobb, mert nem csattogtatja annyira a láncot. De neked nem arra kell.
A rövidet valamiért nem ajánlják fully-ra, de ez nem tuti, majd megmondja az, akinek össztelós bicaja van.
Én azért némileg megbántam, hogy nem vettem rövidkanalas Shadow XT-t.
Jó dolog az.
Kifejtenéd bõvebben, hogy mit jelent az , hogy nagyobb fogszámot tud elvinni?!
Leírom h milyet szeretnék összerakni: deore lx gs; 32-11 -es koszorú és 38-as az elsõ tányér. Most akkor itt számítana h rövid vagy hosszú kanalas a váltó?
ha a koszorút idõvel cserélni szeretném egy 9s 34-11-esre azon h befolyásolná a gs ill. sgs.
elõre köszönöm a válaszotokat
#3470
Írta 2008. október 31. - 12:17
#3471
Írta 2008. október 30. - 22:11
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#3472
Írta 2008. október 30. - 21:44
Szerencsére nem görbe hanem én voltam agyabeteg : )
Beállítani viszont nem sikerül.
Egész délután ezzel szórakoztam .
Egyszer fölfelé vált pontosan lefelé meg nem, aztán lefelé jó fölfelé nem.
Nemértem, mondjuk a bowden is kiszálasodott picit...
#3473
Írta 2008. október 30. - 18:47
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3474
Írta 2008. október 30. - 12:21
#3475
Írta 2008. október 30. - 00:47
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3476
Írta 2008. október 29. - 23:55
Nos megvettem az slx váltót amirõl eddig dumáltunk de megint akadt egy kis probléma :S
Felraktam a váltót de egyszerüen képtelen vagyok úgy beállítani h a lánc az alsó görgõnél ne érne hozzá a váltókanál fémházához.
A lánc valahogy nem egy síkban fut a görgõvel és egy kicsit jobbra kifelé húzza így hozáér a fémhez.
Tudtok valamit javasolni?
üdv
#3477
Írta 2008. október 29. - 20:35
#3478
Írta 2008. október 29. - 20:18
1:1 húzás, shadow vagy sram kialakítás, minimum xt szintû váltógörgõk, rf+ váltókar a trigger kiskarjának váltási sebességével.
A sebesség mindent megold.
#3479
Írta 2008. október 29. - 20:06
nincs.senki nem lihegte túl, csak tapasztaltcserét folytattunkNem egészen értem a problémátokat a shimano pl. az xt váltóval kapcsolatban. Nekem három éve lx rapidfire kar xt hátsó váltó van fent. Tökéletesen mûködik, csendesen, gyorsan, simán, precízen vált mindkét irányba, soha egy melléváltása sem volt. Persze a bowdent néha meg kell pucolni, cserélni, de ez minden, nem kell azt folyton állítgatni! Nincs egy kicsit túl lihegve ez a váltó kérdés?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3480
Írta 2008. október 29. - 20:03
hm.. pedig már majdnem rábeszéltem magam hogy shadow+lx lesz .)
x9 nálam is pöpec, de alatta lévõ sramokkal nem naon van tapasztalat :/ viszont ha x7 az jól mûködik és csak anyagában különbözik az x5tõl akkor lehet mégis ez kéne.
1:1ben bejövõs hogy kevésbé igényel folyamatos állítgatást..
de ahogy látom pár oldallal elõbbre se érkezett válasz x5 tapasztalatról. Dani16 Te megvetted azóta? .)