Neked evidencia, de azért benyögöm Benzinnel zsírtalanítod-lepucolod előtte a két felületet, és szárazon ragasztasz.
Szerintem bírnia kéne, ha jól előkészített felületek vannak.
Neked evidencia, de azért benyögöm Benzinnel zsírtalanítod-lepucolod előtte a két felületet, és szárazon ragasztasz.
Szerintem bírnia kéne, ha jól előkészített felületek vannak.
egy RX 100-as első váltót akarok tuningolni. ez 8-as rendszerhez készült még,én meg 10-é akarom átalakítani,hajtogatás nélkül. a terv az lenne,h egy műanyag betétet csinálok,amit a terelőlemezre rögzítek. vlmi hasonló az elképzelés,mint a campa váltóknál. a műanyag betétet már megcsináltam,és kipróbáltam egy kétoldalú ragasztóval,h működik e a váltás. nos ez teljes mértékben használhatóvá teszi a 8-as váltót a 10-es rendszerhez. egyetlen problémám most a kis betét rögzítése. én 2 db kics,M3-as csavarral,anyával gondoltam megoldani,csak éppen nem tudom átfúrni a terelőlemezt. ez vlmi bitang edzett acélból gyártották a japók. lehet,h vlmi szamuráj kard készítőt kértek meg a kivitelezésére. ötletnek kaptam a loctite ragasztót,de nem tudom,h bírná e az olajat,meg a lánc toló,feszítő erejét. ha van ötlet a rögzítéshez,akkor azt szívesen olvasnám. köszi.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
(Na végre, sikerült megtalálnom hogy tudok képet betenni ide. A méretén még nem tudok állítani, és a szerkesztéssel is elkéstem bocs
Szóval erre akartam kilyukadni már korábban is, hogy az innen-onnan származó váltóelmozdulás=áttétel*bowdenhúzás képlet kerülendő pontosabb számítások végzésére.
A váltó geometriáját lemodellezve így mozog a kanál. Erre a https://en.wikibooks...ging_Dimensions oldalon 1,7-es arányt írnak, ami az én közelítésemben inkább 1,8. De látható, hogy az egyenes arányos közelítés kicsivel több mint 1mm (~20%) hibát okoz a 3,4,5 és 8. sebességi fokozat lánckerekénél, amivel már legalább zajosan menne a lánc.
A Suntour Superbe pro hátsóváltóm még ennél durvábban eltér az egyenestől, de ott tudtommal 0,3 mm-nyit eltérően hézagoltak a kisebb lánckerekeket is emiatt. Valamint a váltókar pozícióit is ennek megfelelően választották meg, de szerintem ezzel korrigál a többi gyártó is, ezért nincs fokozatonként egyenlő bowdenhúzása egyik váltókarnak sem.
A campa 10-es karokról tudom, hogy nem lineáris a húzásuk, ellenben tényleg működnek 8-as shimano rendszerrel. :\
Shimano 8 3.5, 2.5, 2.5, 2.5, 2.5, 3.5, 4.5
Shimano 9 3.5, 2.5, 1.8, 2.7, 2.5, 2.5, 3.0, 3.5
Shimano 10 (dyna) 3.0, 3.5, 3.0, 3.5, 3.0, 3.5, 4.0, 4.0, 3.5
Campy 10 2.5, 2.5, 2.5, 2.5, 2.5, 3.0, 3.0, 3.5, 3.5
ez érdekes:
"My favorite setup was Campagnolo 10 with Shimano rear and Shimano 8 cassette, the Shimano derailleur was a rapid-rise (return spring takes the derailleur to the largest cog, so the shifting action is reversed), it was really really smooth and quiet. "
elképzelem, ahogy kónuszról egy gombnyomással felteszed a legnagyobb lánckerékre, valamint, shimanon szocializálódott népségnek "otthonos" lesz, hogy a kis pöcökkel tudsz kónusz felé váltani
Lentebb C11 is fel van tüntetve, még a 2015-ös modellév előtti karoknál:
Campy 11: 2.6 - 2.4 - 2.1 - 2.4 - 2.5 - 2.5 - 3.0 - 2.5 - 3.0 - 3.0
Nem tudom, az újabb C-R-SR vonal hogy működik, elvileg nem kompatibilisek a régi rendszerükkel (2014-ig)
(Na végre, sikerült megtalálnom hogy tudok képet betenni ide. A méretén még nem tudok állítani, és a szerkesztéssel is elkéstem bocs
Szóval erre akartam kilyukadni már korábban is, hogy az innen-onnan származó váltóelmozdulás=áttétel*bowdenhúzás képlet kerülendő pontosabb számítások végzésére.
A váltó geometriáját lemodellezve így mozog a kanál. Erre a https://en.wikibooks...ging_Dimensions oldalon 1,7-es arányt írnak, ami az én közelítésemben inkább 1,8. De látható, hogy az egyenes arányos közelítés kicsivel több mint 1mm (~20%) hibát okoz a 3,4,5 és 8. sebességi fokozat lánckerekénél, amivel már legalább zajosan menne a lánc.
A Suntour Superbe pro hátsóváltóm még ennél durvábban eltér az egyenestől, de ott tudtommal 0,3 mm-nyit eltérően hézagoltak a kisebb lánckerekeket is emiatt. Valamint a váltókar pozícióit is ennek megfelelően választották meg, de szerintem ezzel korrigál a többi gyártó is, ezért nincs fokozatonként egyenlő bowdenhúzása egyik váltókarnak sem.
Egyébként ha szigszalagos módszerrel klikkenként lehet mérni a váltókar húzását, szerintem, egy fórumon "request" topikot indítva össze lehet gyűjteni az adatokat. (legalábbis WW-n néha van, hogy nyitnak ilyen-olyan "adatbázis" topikokat, ahova gyűjtik pl. a gumik tényleges szélességét, adott nyomáson-kerékszetten, etc)
Azért ez nem ennyire egyszerűen mérhető, hogy bárki megcsinálja otthon. Legalább tized milliméter pontossággal kellene tudni a húzáshosszokat, ahhoz, hogy biztonsággal ki lehessen jelenteni a két váltókar felcserélhetőségét. Próbálkoztam én is úgy, hogy alsócsőnél vonalzóval méregettem a bowdenelmozdulást, de szemre esetleg fél mm pontossággal lehet megmérni ezt.
Ez a webshopos dolog nekem sem szimpatikus, viszont támadt egy ötletem. Ismertek olyan használt bringaalkatrész boltot, ahol ilyesmi eljátszható lenne? Persze tudnák, hogy csak tesztre vinném el az árut, de az árát addig kifizetném. Vagy bárkit, akit érdekel annyira a dolog, hogy a postaköltséget megfelezve a mérés idejére kölcsönadná Dunaújvárosba?
konkrétan ezt csinálnám vele: https://goo.gl/photo...cTjXMH935Uj5y26
(Hogy kell képet beszúrni, hogy meg is jelenjen? Image opciót nekem nem engedi)
árnyékolok én is kicsit....
egy webshopnál beköpök a sarokba és rendelek máshonnan...nem érdekes, de amikor az ebay-en végre talál az ember valami ritka dolgot ami nincs máshol és azt látja, hogy az összes környező országba elküldi csak hozzánk nem akkor ideges leszek kicsit, persze olyankor elküldetem ismerőshöz valahova, de sokkal többe kerül....vagy a retrobike-on számtalan ilyen eset volt már...
Árnyalnám a képet kicsit.
Haver most vett Syntace karbon kormányt. Nem tudta eldönteni, 8 vagy 12 fokos hajlítású legyen. Írt a cégnek, ők mit javasolnak ? Azt írták, mind a kettőt rendelje meg, óvatosan szerelje be, tegyen szigszalagot a stucni alatti részre és menjen vele egy kis ideig és utána az egyiket küldje vissza. Így is tett, azonnal utalták vissza az kormány árát.
A webshopot nem érdekli mit csinálsz, egy potenciális vásárló vagy. Ha te is elégedett vagy velük, tőlük fogsz legközelebb vásárolni
Én is árnyalom, decemberben történt velem.
Ez addig jól hangzik míg nem te kapod a már egyszer kibontott terméket. WCS C220-as stucni egy kicsit karcos volt, semmi időm nem volt vele foglalkozni. Látszott, hogy már bontva volt, nem volt kábelkötegelővel rögzítve a Ritchey feliratú kartonhoz, csak be volt dobva a zacskójába. Az egyik csavar furcsán állt, kiderült félrecsavarták és így használhatatlan. Persze ingyen van a csere, kaptam egy csomagcsere megbízást, csomagoltam, felragasztottam, irány a posta. A 3. helyen tudtak vele mit kezdeni mert ilyet még nem csináltak.
Jó dolog ez a 14 - sok helyen 30 napos - visszaküldés, csak sok a nem orig cucc a piacon. Egy babaruha esetében ez mindegy, kerékpáralkatrész és televízió esetében már én a bontatlant szeretném. Nem kis üzlet, a bike-comp volt a ludas. Na de ez off, sorry!
Árnyalnám a képet kicsit.
Haver most vett Syntace karbon kormányt. Nem tudta eldönteni, 8 vagy 12 fokos hajlítású legyen. Írt a cégnek, ők mit javasolnak ? Azt írták, mind a kettőt rendelje meg, óvatosan szerelje be, tegyen szigszalagot a stucni alatti részre és menjen vele egy kis ideig és utána az egyiket küldje vissza. Így is tett, azonnal utalták vissza az kormány árát.
A webshopot nem érdekli mit csinálsz, egy potenciális vásárló vagy. Ha te is elégedett vagy velük, tőlük fogsz legközelebb vásárolni
Azért a kettő nem ugyanaz
Egyébként ha szigszalagos módszerrel klikkenként lehet mérni a váltókar húzását, szerintem, egy fórumon "request" topikot indítva össze lehet gyűjteni az adatokat. (legalábbis WW-n néha van, hogy nyitnak ilyen-olyan "adatbázis" topikokat, ahova gyűjtik pl. a gumik tényleges szélességét, adott nyomáson-kerékszetten, etc)
Engem ami érdekelne:
-tényleg változott-e a 2015-ös campag Chorus-Rekord-SR húzása, vagy csak mese?
-Tényleg működne-e a 10s Campa Ergo-11s Shimano hátsó váltó felállás 10s sh-sram soron, mint ahogy "kiszámították"?
másik:
bbb-speedwire slick bowdennel valakinek tapasztalata? Azért kérdezem, mert ilyet kaptam (én csak csúszósat kértem) és kíváncsi vagyok, esetleg használt-e valaki ilyet, vagy szerelt-e vele bringát. (tudom, van kanócos topik, de váltókar-váltó..)
Vejne módosította - 2016. január 16. - 07:17
Árnyalnám a képet kicsit.
Haver most vett Syntace karbon kormányt. Nem tudta eldönteni, 8 vagy 12 fokos hajlítású legyen. Írt a cégnek, ők mit javasolnak ? Azt írták, mind a kettőt rendelje meg, óvatosan szerelje be, tegyen szigszalagot a stucni alatti részre és menjen vele egy kis ideig és utána az egyiket küldje vissza. Így is tett, azonnal utalták vissza az kormány árát.
A webshopot nem érdekli mit csinálsz, egy potenciális vásárló vagy. Ha te is elégedett vagy velük, tőlük fogsz legközelebb vásárolni
Egy ötlet a váltók + váltókarok költséghatékony beszerzésére: meg kell rendelni őket egy webshopból, lemérni mindent, aztán posta vissza x napon belül, hogy bocs mégse. Nem túl etikus, de praktikus... Így elvileg 2 postaköltség a max bukta. De ha a rendelsz mást is, ami már önmagában elég lenne az ingyen szállításhoz, és paypal-lal fizetsz, akkor megoldható, hogy teljesen megúszd mindkét szállítási költséget.
Igazad van ez nem etikus, ez parasztság.
9-es és 10-es váltóm és váltókarom van, de a 11-es váltókar érdekelne. Ha lenne 11-esem, akkor már kipróbáltam volna a 9,10,11-es vegyes kombinációt :-)
Egy ötlet a váltók + váltókarok költséghatékony beszerzésére: meg kell rendelni őket egy webshopból, lemérni mindent, aztán posta vissza x napon belül, hogy bocs mégse. Nem túl etikus, de praktikus... Így elvileg 2 postaköltség a max bukta. De ha a rendelsz mást is, ami már önmagában elég lenne az ingyen szállításhoz, és paypal-lal fizetsz, akkor megoldható, hogy teljesen megúszd mindkét szállítási költséget.
Én azért kezdtem el foglalkozni ezzel, mert Yasec említette, hogy ő a ~30 éves Suntour superbe pro hátsó váltóját használja Sram red fékváltóval és kíváncsi lettem hogy is működik ez.
Hétfőn bemegyek a helyi bringaboltba és megérdeklődöm, hogy valahogy le tudnánk-e bizniszelni még télen a holtszezonban pár fékváltókart és hátsó váltót tesztbringákról a mérés erejéig.Egyébként ha tudnád nélkülözni max 2 hétig az említett váltót, váltókart én nagyon szívesen lemérném és megmondanám, hogy mennyire lenne működőképes. Sőt ha esetleg más is szívügyének érzi a témát, és felajánlana különböző váltót, váltókart, hogy megmérjem, akkor készíthetnék hasonló táblázatot, mint itt: https://en.wikibooks...ging_Dimensions
de pontosabb, részletesebb információkkal.
9-es és 10-es váltóm és váltókarom van, de a 11-es váltókar érdekelne. Ha lenne 11-esem, akkor már kipróbáltam volna a 9,10,11-es vegyes kombinációt :-)
Én azért kezdtem el foglalkozni ezzel, mert Yasec említette, hogy ő a ~30 éves Suntour superbe pro hátsó váltóját használja Sram red fékváltóval és kíváncsi lettem hogy is működik ez.
Hétfőn bemegyek a helyi bringaboltba és megérdeklődöm, hogy valahogy le tudnánk-e bizniszelni még télen a holtszezonban pár fékváltókart és hátsó váltót tesztbringákról a mérés erejéig.
Egyébként ha tudnád nélkülözni max 2 hétig az említett váltót, váltókart én nagyon szívesen lemérném és megmondanám, hogy mennyire lenne működőképes. Sőt ha esetleg más is szívügyének érzi a témát, és felajánlana különböző váltót, váltókart, hogy megmérjem, akkor készíthetnék hasonló táblázatot, mint itt: https://en.wikibooks...ging_Dimensions
de pontosabb, részletesebb információkkal.
Ez már megtörtént, írtam is az outis topikban 2015.11.15-én. Shimano 600 8sebességes fékváltókar bowdenhúzását mérve:
A legkisebbtől a legnagyobb lánckerékig haladva a váltások: 3,76 2,56 2,59 2,52 2,75 3,46 4,10 [mm] (5x mérve 0,01 pontosságú mérőórával és +-0,02 mm-en belül szórt mind)
A legkisebb és a legnagyobb lánckerék kapcsolásához tartozó bowdenmozgást nem kell figyelembe venni, mert azokat a végálláscsavarral állítjuk be pontosan. De ezek nélkül is látszik az 5-6 és 6-7 fokozatok közti váltásnál, hogy jóval nagyobb bowdenelmozdulás szükséges itt, mint a kisebb lánckerekeknél.
Ha jobban belegondolsz a váltókanál mozgásába, láthatod, hogy semmi nem indokolja, hogy az egységnyi bowdenhúzásra állandó mennyiséget mozduljon el a lánckerekek síkjára merőlegesen.
Ez tényleg elég érdekes eredmény. Shimamo 8 sebességes váltókaroknál eddig 2.8mm-es adatot láttam. A középső 5 számot átlagolva ez kb stimmel is, de azért ekkora szórás eléggé meglepő.
Azt hiszem ennek alapján nem érdemes elkezdenem kísérletezgetni a shimano 10-es mtb váltó + 11-es mtb váltókar + 9-es fogsor/lánc kombinációval. Pedig egyenletes húzásokkal milyen szépen kijönne a dolog papíron...
trek8k módosította - 2016. január 10. - 15:03
Ez már megtörtént, írtam is az outis topikban 2015.11.15-én. Shimano 600 8sebességes fékváltókar bowdenhúzását mérve:
A legkisebbtől a legnagyobb lánckerékig haladva a váltások: 3,76 2,56 2,59 2,52 2,75 3,46 4,10 [mm] (5x mérve 0,01 pontosságú mérőórával és +-0,02 mm-en belül szórt mind)
A legkisebb és a legnagyobb lánckerék kapcsolásához tartozó bowdenmozgást nem kell figyelembe venni, mert azokat a végálláscsavarral állítjuk be pontosan. De ezek nélkül is látszik az 5-6 és 6-7 fokozatok közti váltásnál, hogy jóval nagyobb bowdenelmozdulás szükséges itt, mint a kisebb lánckerekeknél.
Ha jobban belegondolsz a váltókanál mozgásába, láthatod, hogy semmi nem indokolja, hogy az egységnyi bowdenhúzásra állandó mennyiséget mozduljon el a lánckerekek síkjára merőlegesen.
Nekem lenne lehetőségem az iskolában elég pontosan kimérni, hogy melyik váltókar mennyit húz és melyik váltónak milyen a geometriája. Ezekből meg lehet állapítani, hogy mely alkatrészek milyen kompromisszumokkal párosíthatók egymással. A baj csak annyi, hogy nekem ősrégi 7 és 8 sebességes mtb és országúti rendszereim vannak, a többséget meg inkább az új alkatrészek érdekelnék.
Szerintem érdemes lenne megmérni ezeket a régi rendszereket először, hogy lássuk, hogy valóban nem egyenletes a bowden húzás, illetve a váltó elmozdulása. Lehet, hogy az fog kijönni, hogy csak minimális az eltérés az egyenletestől.
Nekem lenne lehetőségem az iskolában elég pontosan kimérni, hogy melyik váltókar mennyit húz és melyik váltónak milyen a geometriája. Ezekből meg lehet állapítani, hogy mely alkatrészek milyen kompromisszumokkal párosíthatók egymással. A baj csak annyi, hogy nekem ősrégi 7 és 8 sebességes mtb és országúti rendszereim vannak, a többséget meg inkább az új alkatrészek érdekelnék.
Hasonló kérdést próbáltam boncolni az országútis topikban 2015. november 15. - 13:24-kor, de sajnos nem találtam se vita, se segítő partnerre.
Röviden: Ez a számítás túlegyszerűsített, pontatlan eredményt ad. Szerintem ehhez nem érdemes használni, inkább ki kell próbálni a gépet.
amúgy ezt a kérdést más fórumokon miliárdszor föltettem, és sosem kaptam norm. választ.
Egy havernak amúgy ilyen régi geometriájú 1.4x campag hátsó váltója van 10-es fvk-al, DE shimano soron (SRAM 1050) azon perfekt, ahogy a táblázatban-nagykönyvben meg van írva.
Szerinte nem működne campán sehogy, míg más fórumon azt írták, hogy működni fog, PRÓBAPADON új sorral-lánccal-kábellel, finomhangolva, és 150-200 km múlva össze-vissza fog csörögni-csattogni, hezitálni-vacakolni.
Más annyit mondott, hogy menni fog, mert használta a felállást. Majd megkérem a srácot, hogy próbálja ki huzamosabb ideig C soron.
nekem annyiban lenne jó, hogy később megúsznám a HV cserét a Coralon.