Sziasztok!
Egy kérdésem lenne:
A Shimano RD-M770 (Deore XT 2008) 9s hátsóváltó elboldogul a 36-os lánckerékkel?
A specifikáció szerint 34 a max. fogszám, de kíváncsi lennék, hogy a tapasztalat mit mutat...
Előre is köszi!
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne:
A Shimano RD-M770 (Deore XT 2008) 9s hátsóváltó elboldogul a 36-os lánckerékkel?
A specifikáció szerint 34 a max. fogszám, de kíváncsi lennék, hogy a tapasztalat mit mutat...
Előre is köszi!
Imádom az ilyen cuccokat! Van polymorphom, abból egy merev kemény műanyag lesz, mikor megszilárdul.
Meg lehet fontolni a sugrut is, az bontás után gyurma, de ahogy szilárdul ragasztó, mikorra megköt elasztikus gumis anyag.
Polymorph műanyaggal elvileg megoldható. Egyszerűen megolvasztod, aztán ráformázod a lemezre úgy, hogy ne eshessen le. Vársz pár percet, amíg megszilárdul, és kész.
Polimorf, ejtve polümorf. 20-30 évvel ezelőtti szövegekben még elment a polymorph, de azóta tombol a fonetikus átírás divathulláma, néha elég érdekes szavakat eredményezve. (ld szüvegben sem a klasszik "polymorphonuclearis granulocyta" szerepel. Amúgy PMN, senki sem írja végig)
Vejne módosította - 2016. január 22. - 07:42
egy RX 100-as első váltót akarok tuningolni. ez 8-as rendszerhez készült még,én meg 10-é akarom átalakítani,hajtogatás nélkül. a terv az lenne,h egy műanyag betétet csinálok,amit a terelőlemezre rögzítek. vlmi hasonló az elképzelés,mint a campa váltóknál. a műanyag betétet már megcsináltam,és kipróbáltam egy kétoldalú ragasztóval,h működik e a váltás. nos ez teljes mértékben használhatóvá teszi a 8-as váltót a 10-es rendszerhez. egyetlen problémám most a kis betét rögzítése. én 2 db kics,M3-as csavarral,anyával gondoltam megoldani,csak éppen nem tudom átfúrni a terelőlemezt. ez vlmi bitang edzett acélból gyártották a japók.
lehet,h vlmi szamuráj kard készítőt kértek meg a kivitelezésére.
ötletnek kaptam a loctite ragasztót,de nem tudom,h bírná e az olajat,meg a lánc toló,feszítő erejét. ha van ötlet a rögzítéshez,akkor azt szívesen olvasnám. köszi.
Polymorph műanyaggal elvileg megoldható. Egyszerűen megolvasztod, aztán ráformázod a lemezre úgy, hogy ne eshessen le. Vársz pár percet, amíg megszilárdul, és kész.
http://apro.bikemag....-s-l325532.html
a sokat emlegetett ULTRA Veloce, golyóscsapis mechanikával, 5le, 3 fel váltással, 2010-es modellévből. (igen, az. A 2011-es PS karokon a logó-grafika totálisan másképp néz ki)
ennyiért erősen ajándék, HA ropogós. csak a fékkar alján levő horzsolások, hátsó váltón levő "hiba" arra utalnak, hogy igazi üsd-vágd-ne sajnáld szettről beszélünk.
Vejne módosította - 2016. január 21. - 20:56
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Neked evidencia, de azért benyögöm
Benzinnel zsírtalanítod-lepucolod előtte a két felületet, és szárazon ragasztasz.
Szerintem bírnia kéne, ha jól előkészített felületek vannak.
most ragasztottam föl. persze zsírtalanítottam előtte. na majd kiderül,h jó e.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Neked evidencia, de azért benyögöm Benzinnel zsírtalanítod-lepucolod előtte a két felületet, és szárazon ragasztasz.
Szerintem bírnia kéne, ha jól előkészített felületek vannak.
egy RX 100-as első váltót akarok tuningolni. ez 8-as rendszerhez készült még,én meg 10-é akarom átalakítani,hajtogatás nélkül. a terv az lenne,h egy műanyag betétet csinálok,amit a terelőlemezre rögzítek. vlmi hasonló az elképzelés,mint a campa váltóknál. a műanyag betétet már megcsináltam,és kipróbáltam egy kétoldalú ragasztóval,h működik e a váltás. nos ez teljes mértékben használhatóvá teszi a 8-as váltót a 10-es rendszerhez. egyetlen problémám most a kis betét rögzítése. én 2 db kics,M3-as csavarral,anyával gondoltam megoldani,csak éppen nem tudom átfúrni a terelőlemezt. ez vlmi bitang edzett acélból gyártották a japók. lehet,h vlmi szamuráj kard készítőt kértek meg a kivitelezésére.
ötletnek kaptam a loctite ragasztót,de nem tudom,h bírná e az olajat,meg a lánc toló,feszítő erejét. ha van ötlet a rögzítéshez,akkor azt szívesen olvasnám. köszi.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
(Na végre, sikerült megtalálnom hogy tudok képet betenni ide. A méretén még nem tudok állítani, és a szerkesztéssel is elkéstem bocs
Szóval erre akartam kilyukadni már korábban is, hogy az innen-onnan származó váltóelmozdulás=áttétel*bowdenhúzás képlet kerülendő pontosabb számítások végzésére.
A váltó geometriáját lemodellezve így mozog a kanál. Erre a https://en.wikibooks...ging_Dimensions oldalon 1,7-es arányt írnak, ami az én közelítésemben inkább 1,8. De látható, hogy az egyenes arányos közelítés kicsivel több mint 1mm (~20%) hibát okoz a 3,4,5 és 8. sebességi fokozat lánckerekénél, amivel már legalább zajosan menne a lánc.
A Suntour Superbe pro hátsóváltóm még ennél durvábban eltér az egyenestől, de ott tudtommal 0,3 mm-nyit eltérően hézagoltak a kisebb lánckerekeket is emiatt. Valamint a váltókar pozícióit is ennek megfelelően választották meg, de szerintem ezzel korrigál a többi gyártó is, ezért nincs fokozatonként egyenlő bowdenhúzása egyik váltókarnak sem.
A campa 10-es karokról tudom, hogy nem lineáris a húzásuk, ellenben tényleg működnek 8-as shimano rendszerrel. :\
Shimano 8 3.5, 2.5, 2.5, 2.5, 2.5, 3.5, 4.5
Shimano 9 3.5, 2.5, 1.8, 2.7, 2.5, 2.5, 3.0, 3.5
Shimano 10 (dyna) 3.0, 3.5, 3.0, 3.5, 3.0, 3.5, 4.0, 4.0, 3.5
Campy 10 2.5, 2.5, 2.5, 2.5, 2.5, 3.0, 3.0, 3.5, 3.5
ez érdekes:
"My favorite setup was Campagnolo 10 with Shimano rear and Shimano 8 cassette, the Shimano derailleur was a rapid-rise (return spring takes the derailleur to the largest cog, so the shifting action is reversed), it was really really smooth and quiet. "
elképzelem, ahogy kónuszról egy gombnyomással felteszed a legnagyobb lánckerékre, valamint, shimanon szocializálódott népségnek "otthonos" lesz, hogy a kis pöcökkel tudsz kónusz felé váltani
Lentebb C11 is fel van tüntetve, még a 2015-ös modellév előtti karoknál:
Campy 11: 2.6 - 2.4 - 2.1 - 2.4 - 2.5 - 2.5 - 3.0 - 2.5 - 3.0 - 3.0
Nem tudom, az újabb C-R-SR vonal hogy működik, elvileg nem kompatibilisek a régi rendszerükkel (2014-ig)
(Na végre, sikerült megtalálnom hogy tudok képet betenni ide. A méretén még nem tudok állítani, és a szerkesztéssel is elkéstem bocs
Szóval erre akartam kilyukadni már korábban is, hogy az innen-onnan származó váltóelmozdulás=áttétel*bowdenhúzás képlet kerülendő pontosabb számítások végzésére.
A váltó geometriáját lemodellezve így mozog a kanál. Erre a https://en.wikibooks...ging_Dimensions oldalon 1,7-es arányt írnak, ami az én közelítésemben inkább 1,8. De látható, hogy az egyenes arányos közelítés kicsivel több mint 1mm (~20%) hibát okoz a 3,4,5 és 8. sebességi fokozat lánckerekénél, amivel már legalább zajosan menne a lánc.
A Suntour Superbe pro hátsóváltóm még ennél durvábban eltér az egyenestől, de ott tudtommal 0,3 mm-nyit eltérően hézagoltak a kisebb lánckerekeket is emiatt. Valamint a váltókar pozícióit is ennek megfelelően választották meg, de szerintem ezzel korrigál a többi gyártó is, ezért nincs fokozatonként egyenlő bowdenhúzása egyik váltókarnak sem.
Egyébként ha szigszalagos módszerrel klikkenként lehet mérni a váltókar húzását, szerintem, egy fórumon "request" topikot indítva össze lehet gyűjteni az adatokat. (legalábbis WW-n néha van, hogy nyitnak ilyen-olyan "adatbázis" topikokat, ahova gyűjtik pl. a gumik tényleges szélességét, adott nyomáson-kerékszetten, etc)
Azért ez nem ennyire egyszerűen mérhető, hogy bárki megcsinálja otthon. Legalább tized milliméter pontossággal kellene tudni a húzáshosszokat, ahhoz, hogy biztonsággal ki lehessen jelenteni a két váltókar felcserélhetőségét. Próbálkoztam én is úgy, hogy alsócsőnél vonalzóval méregettem a bowdenelmozdulást, de szemre esetleg fél mm pontossággal lehet megmérni ezt.
Ez a webshopos dolog nekem sem szimpatikus, viszont támadt egy ötletem. Ismertek olyan használt bringaalkatrész boltot, ahol ilyesmi eljátszható lenne? Persze tudnák, hogy csak tesztre vinném el az árut, de az árát addig kifizetném. Vagy bárkit, akit érdekel annyira a dolog, hogy a postaköltséget megfelezve a mérés idejére kölcsönadná Dunaújvárosba?
konkrétan ezt csinálnám vele: https://goo.gl/photo...cTjXMH935Uj5y26
(Hogy kell képet beszúrni, hogy meg is jelenjen? Image opciót nekem nem engedi)
árnyékolok én is kicsit....
egy webshopnál beköpök a sarokba és rendelek máshonnan...nem érdekes, de amikor az ebay-en végre talál az ember valami ritka dolgot ami nincs máshol és azt látja, hogy az összes környező országba elküldi csak hozzánk nem akkor ideges leszek kicsit, persze olyankor elküldetem ismerőshöz valahova, de sokkal többe kerül....vagy a retrobike-on számtalan ilyen eset volt már...
Árnyalnám a képet kicsit.
Haver most vett Syntace karbon kormányt. Nem tudta eldönteni, 8 vagy 12 fokos hajlítású legyen. Írt a cégnek, ők mit javasolnak ? Azt írták, mind a kettőt rendelje meg, óvatosan szerelje be, tegyen szigszalagot a stucni alatti részre és menjen vele egy kis ideig és utána az egyiket küldje vissza. Így is tett, azonnal utalták vissza az kormány árát.
A webshopot nem érdekli mit csinálsz, egy potenciális vásárló vagy. Ha te is elégedett vagy velük, tőlük fogsz legközelebb vásárolni
Én is árnyalom, decemberben történt velem.
Ez addig jól hangzik míg nem te kapod a már egyszer kibontott terméket. WCS C220-as stucni egy kicsit karcos volt, semmi időm nem volt vele foglalkozni. Látszott, hogy már bontva volt, nem volt kábelkötegelővel rögzítve a Ritchey feliratú kartonhoz, csak be volt dobva a zacskójába. Az egyik csavar furcsán állt, kiderült félrecsavarták és így használhatatlan. Persze ingyen van a csere, kaptam egy csomagcsere megbízást, csomagoltam, felragasztottam, irány a posta. A 3. helyen tudtak vele mit kezdeni mert ilyet még nem csináltak.
Jó dolog ez a 14 - sok helyen 30 napos - visszaküldés, csak sok a nem orig cucc a piacon. Egy babaruha esetében ez mindegy, kerékpáralkatrész és televízió esetében már én a bontatlant szeretném. Nem kis üzlet, a bike-comp volt a ludas. Na de ez off, sorry!
Árnyalnám a képet kicsit.
Haver most vett Syntace karbon kormányt. Nem tudta eldönteni, 8 vagy 12 fokos hajlítású legyen. Írt a cégnek, ők mit javasolnak ? Azt írták, mind a kettőt rendelje meg, óvatosan szerelje be, tegyen szigszalagot a stucni alatti részre és menjen vele egy kis ideig és utána az egyiket küldje vissza. Így is tett, azonnal utalták vissza az kormány árát.
A webshopot nem érdekli mit csinálsz, egy potenciális vásárló vagy. Ha te is elégedett vagy velük, tőlük fogsz legközelebb vásárolni
Azért a kettő nem ugyanaz
Egyébként ha szigszalagos módszerrel klikkenként lehet mérni a váltókar húzását, szerintem, egy fórumon "request" topikot indítva össze lehet gyűjteni az adatokat. (legalábbis WW-n néha van, hogy nyitnak ilyen-olyan "adatbázis" topikokat, ahova gyűjtik pl. a gumik tényleges szélességét, adott nyomáson-kerékszetten, etc)
Engem ami érdekelne:
-tényleg változott-e a 2015-ös campag Chorus-Rekord-SR húzása, vagy csak mese?
-Tényleg működne-e a 10s Campa Ergo-11s Shimano hátsó váltó felállás 10s sh-sram soron, mint ahogy "kiszámították"?
másik:
bbb-speedwire slick bowdennel valakinek tapasztalata? Azért kérdezem, mert ilyet kaptam (én csak csúszósat kértem) és kíváncsi vagyok, esetleg használt-e valaki ilyet, vagy szerelt-e vele bringát. (tudom, van kanócos topik, de váltókar-váltó..)
Vejne módosította - 2016. január 16. - 07:17
Árnyalnám a képet kicsit.
Haver most vett Syntace karbon kormányt. Nem tudta eldönteni, 8 vagy 12 fokos hajlítású legyen. Írt a cégnek, ők mit javasolnak ? Azt írták, mind a kettőt rendelje meg, óvatosan szerelje be, tegyen szigszalagot a stucni alatti részre és menjen vele egy kis ideig és utána az egyiket küldje vissza. Így is tett, azonnal utalták vissza az kormány árát.
A webshopot nem érdekli mit csinálsz, egy potenciális vásárló vagy. Ha te is elégedett vagy velük, tőlük fogsz legközelebb vásárolni
Egy ötlet a váltók + váltókarok költséghatékony beszerzésére: meg kell rendelni őket egy webshopból, lemérni mindent, aztán posta vissza x napon belül, hogy bocs mégse. Nem túl etikus, de praktikus... Így elvileg 2 postaköltség a max bukta. De ha a rendelsz mást is, ami már önmagában elég lenne az ingyen szállításhoz, és paypal-lal fizetsz, akkor megoldható, hogy teljesen megúszd mindkét szállítási költséget.
Igazad van ez nem etikus, ez parasztság.
9-es és 10-es váltóm és váltókarom van, de a 11-es váltókar érdekelne. Ha lenne 11-esem, akkor már kipróbáltam volna a 9,10,11-es vegyes kombinációt :-)
Egy ötlet a váltók + váltókarok költséghatékony beszerzésére: meg kell rendelni őket egy webshopból, lemérni mindent, aztán posta vissza x napon belül, hogy bocs mégse. Nem túl etikus, de praktikus... Így elvileg 2 postaköltség a max bukta. De ha a rendelsz mást is, ami már önmagában elég lenne az ingyen szállításhoz, és paypal-lal fizetsz, akkor megoldható, hogy teljesen megúszd mindkét szállítási költséget.