Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7447 replies to this topic

#301
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Sziasztok!

 

Vettem egy bullhorn típusú kormányrudat, 25.4 a stucninál az átfogó körmérete, és 23.8 az egyenes részen, ahol a fékek vannak. Viszont a régi fék/váltókarok (egyben van a kettő) nem mennek rá az új kormányrúdra. A fék/váltókar alján 22.2 van, ami a standard montis átmérő, ahogy olvastam. Viszont néztem egy másik fék/váltókart, pl ST-EF51, ahol azt írják, hogy lehet használni olyan kormányrudakhoz, amely 32 mm, vagy annál kisebb. Megnéztem egy képet egy ilyen fék/váltóról, és annak is az alján 22.2 van írva. Szóval, most kicsit össze vagyok zavarodva. Lényeg, hogy olyan fék/váltókart szeretnék venni, amely biztosan rámegy a bullhorn kormányrúdra. Nincs a közelben biciklibolt, ezért rendelni fogom online, szóval nem tudom bevinni személyesen boltba a kormányrudat, hogy rápróbáljam.

 

Köszi a válaszokat!

ja, hát az outi méret :) 

 

outi fékváltókarral pöcköld, netán kormányvég váltókarral, vagy, van a shimanonak randa pillangója, ami szintén jó lehet 

 

http://ebike.hu/term...aguti-valtokar/

 

vagy kormányvégváltókar..



#302
SzabiGa

SzabiGa

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts

Sziasztok!

 

Vettem egy bullhorn típusú kormányrudat, 25.4 a stucninál az átfogó körmérete, és 23.8 az egyenes részen, ahol a fékek vannak. Viszont a régi fék/váltókarok (egyben van a kettő) nem mennek rá az új kormányrúdra. A fék/váltókar alján 22.2 van, ami a standard montis átmérő, ahogy olvastam. Viszont néztem egy másik fék/váltókart, pl ST-EF51, ahol azt írják, hogy lehet használni olyan kormányrudakhoz, amely 32 mm, vagy annál kisebb. Megnéztem egy képet egy ilyen fék/váltóról, és annak is az alján 22.2 van írva. Szóval, most kicsit össze vagyok zavarodva. Lényeg, hogy olyan fék/váltókart szeretnék venni, amely biztosan rámegy a bullhorn kormányrúdra. Nincs a közelben biciklibolt, ezért rendelni fogom online, szóval nem tudom bevinni személyesen boltba a kormányrudat, hogy rápróbáljam.

 

Köszi a válaszokat!



#303
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://apro.bikemag....t-l336885.html#

 

gondolom, már ti is kitaláljátok, miért linkelem :D :D



#304
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts

Semmiféle rossz hatással nem lesz a váltásodra. Van ismerősöm, aki mindig így szereli a bringáját.

Jut eszembe ! Haver vett egy Specialized Rockhopper bringát és azon is gyárilag végig házban fut a bowden.

Félig-meddig látszik is a képen: https://www.speciali...xpert-29/106299


Edited by xclajos, 2016. April 04. - 00:52.

  • vd1992 likes this

#305
vd1992

vd1992

    újonc

  • fórumtag
  • 10 posts

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy lenne-e értelme a hátsó váltó bowdenjét végig bowdenházban vezetni?
SRAM X4 váltóról és egy positron korszakból való vázról van szó, ahol a vázon sehol sem lehet megakasztgatni a bowdent?
Sokat rontana a pozíciónáláson a végig bowdenházazás?

Köszi!



#306
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://apro.bikemag....m-l335086.html#

 

pfff, az a váltókar-váltó nem lehet túl jó azon a soron :) :)

 

tipikus példája annak, mikor 2001 utáni kart&előtti váltót kevernek... 



#307
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Gyárilag a Canyonra applikált Tiagra 4700 szett, elöl a legalsó fokozatból (kistányér nem trimmelve) iszonyat hosszút kell húzni a bowdenen a fékváltóval, néha be se akad a fokozatba. Ezen lehet valami beállítással javítani? (amúgy pöpecül vált)

Ngyon durva kérés lenne, ha megkérném, hogy valaki mérje le a tiagra 4700-es kábelhúzását?

 

>bizakodó



#308
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

Gyárilag a Canyonra applikált Tiagra 4700 szett, elöl a legalsó fokozatból (kistányér nem trimmelve) iszonyat hosszút kell húzni a bowdenen a fékváltóval, néha be se akad a fokozatba. Ezen lehet valami beállítással javítani? (amúgy pöpecül vált)



#309
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,275 posts

Sziasztok!

 

Egy kérdésem lenne:

A Shimano RD-M770 (Deore XT 2008) 9s hátsóváltó elboldogul a 36-os lánckerékkel?

A specifikáció szerint 34 a max. fogszám, de kíváncsi lennék, hogy a tapasztalat mit mutat...

 

Előre is köszi!

a hosszú igen /tapasztalat/


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#310
RSzabi

RSzabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 565 posts

Valamint kérdezném ugyanezt az XT RD-M772-vel kapcsolatban is. Szintén 34 a hivatalos maximum.

Köszi!



#311
RSzabi

RSzabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 565 posts

Sziasztok!

 

Egy kérdésem lenne:

A Shimano RD-M770 (Deore XT 2008) 9s hátsóváltó elboldogul a 36-os lánckerékkel?

A specifikáció szerint 34 a max. fogszám, de kíváncsi lennék, hogy a tapasztalat mit mutat...

 

Előre is köszi!



#312
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Imádom az ilyen cuccokat! :) Van polymorphom, abból egy merev kemény műanyag lesz, mikor megszilárdul.

Meg lehet fontolni a sugrut is, az bontás után gyurma, de ahogy szilárdul ragasztó, mikorra megköt elasztikus gumis anyag.

Polymorph műanyaggal elvileg megoldható.  Egyszerűen megolvasztod, aztán ráformázod a lemezre úgy, hogy ne eshessen le. Vársz pár percet, amíg megszilárdul, és kész.



#313
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Polimorf, ejtve polümorf. :D 20-30 évvel ezelőtti szövegekben még elment a polymorph, de azóta tombol a fonetikus átírás divathulláma, néha elég érdekes szavakat eredményezve. (ld szüvegben sem a klasszik "polymorphonuclearis granulocyta" szerepel. Amúgy PMN, senki sem írja végig)


Edited by Vejne, 2016. January 22. - 07:42.


#314
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 145 posts

egy RX 100-as első váltót akarok tuningolni. ez 8-as rendszerhez készült még,én meg 10-é akarom átalakítani,hajtogatás nélkül. a terv az lenne,h egy műanyag betétet csinálok,amit a terelőlemezre rögzítek. vlmi hasonló az elképzelés,mint a campa váltóknál. a műanyag betétet már megcsináltam,és kipróbáltam egy kétoldalú ragasztóval,h működik e a váltás. nos ez teljes mértékben használhatóvá teszi a 8-as váltót a 10-es rendszerhez. egyetlen problémám most a kis betét rögzítése. én 2 db kics,M3-as csavarral,anyával gondoltam megoldani,csak éppen nem tudom átfúrni a terelőlemezt. ez vlmi bitang edzett acélból gyártották a japók. :) lehet,h vlmi szamuráj kard készítőt kértek meg a kivitelezésére. :D ötletnek kaptam a loctite ragasztót,de nem tudom,h bírná e az olajat,meg a lánc toló,feszítő erejét. ha van ötlet a rögzítéshez,akkor azt szívesen olvasnám. köszi.

 

Polymorph műanyaggal elvileg megoldható.  Egyszerűen megolvasztod, aztán ráformázod a lemezre úgy, hogy ne eshessen le. Vársz pár percet, amíg megszilárdul, és kész.

 


  • donciccio and Vejne like this

#315
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://apro.bikemag....-s-l325532.html

 

a sokat emlegetett ULTRA Veloce, golyóscsapis mechanikával, 5le, 3 fel váltással, 2010-es modellévből. (igen, az. A 2011-es PS karokon a logó-grafika totálisan másképp néz ki)

 

ennyiért erősen ajándék, HA ropogós. csak a fékkar alján levő horzsolások, hátsó váltón levő "hiba" arra utalnak, hogy igazi üsd-vágd-ne sajnáld szettről beszélünk.


Edited by Vejne, 2016. January 21. - 20:56.


#316
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,387 posts

92_6476.jpg


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#317
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,387 posts

Neked evidencia, de azért benyögöm :) Benzinnel zsírtalanítod-lepucolod előtte a két felületet, és szárazon ragasztasz.

 

Szerintem bírnia kéne, ha jól előkészített felületek vannak.

most ragasztottam föl. persze zsírtalanítottam előtte. na majd kiderül,h jó e. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#318
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Neked evidencia, de azért benyögöm :) Benzinnel zsírtalanítod-lepucolod előtte a két felületet, és szárazon ragasztasz.

 

Szerintem bírnia kéne, ha jól előkészített felületek vannak.



#319
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,387 posts

egy RX 100-as első váltót akarok tuningolni. ez 8-as rendszerhez készült még,én meg 10-é akarom átalakítani,hajtogatás nélkül. a terv az lenne,h egy műanyag betétet csinálok,amit a terelőlemezre rögzítek. vlmi hasonló az elképzelés,mint a campa váltóknál. a műanyag betétet már megcsináltam,és kipróbáltam egy kétoldalú ragasztóval,h működik e a váltás. nos ez teljes mértékben használhatóvá teszi a 8-as váltót a 10-es rendszerhez. egyetlen problémám most a kis betét rögzítése. én 2 db kics,M3-as csavarral,anyával gondoltam megoldani,csak éppen nem tudom átfúrni a terelőlemezt. ez vlmi bitang edzett acélból gyártották a japók. :) lehet,h vlmi szamuráj kard készítőt kértek meg a kivitelezésére. :D ötletnek kaptam a loctite ragasztót,de nem tudom,h bírná e az olajat,meg a lánc toló,feszítő erejét. ha van ötlet a rögzítéshez,akkor azt szívesen olvasnám. köszi.


  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#320
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

(Na végre, sikerült megtalálnom hogy tudok képet betenni ide. A méretén még nem tudok állítani, és a szerkesztéssel is elkéstem bocs :)

Szóval erre akartam kilyukadni már korábban is, hogy az innen-onnan származó váltóelmozdulás=áttétel*bowdenhúzás képlet kerülendő pontosabb számítások végzésére.
A váltó geometriáját lemodellezve így mozog a kanál. Erre a https://en.wikibooks...ging_Dimensions oldalon 1,7-es arányt írnak, ami az én közelítésemben inkább 1,8. De látható, hogy az egyenes arányos közelítés kicsivel több mint 1mm (~20%) hibát okoz a 3,4,5 és 8. sebességi fokozat lánckerekénél, amivel már legalább zajosan menne a lánc.
A Suntour Superbe pro hátsóváltóm még ennél durvábban eltér az egyenestől, de ott tudtommal 0,3 mm-nyit eltérően hézagoltak a kisebb lánckerekeket is emiatt. Valamint a váltókar pozícióit is ennek megfelelően választották meg, de szerintem ezzel korrigál a többi gyártó is, ezért nincs fokozatonként egyenlő bowdenhúzása egyik váltókarnak sem.

A campa 10-es karokról tudom, hogy nem lineáris a húzásuk, ellenben tényleg működnek 8-as shimano rendszerrel. :\

 

némi keresgélés ide vitt:

 

Shimano 8 3.5, 2.5, 2.5, 2.5, 2.5, 3.5, 4.5 
Shimano 9 3.5, 2.5, 1.8, 2.7, 2.5, 2.5, 3.0, 3.5
Shimano 10 (dyna) 3.0, 3.5, 3.0, 3.5, 3.0, 3.5, 4.0, 4.0, 3.5
Campy 10 2.5, 2.5, 2.5, 2.5, 2.5, 3.0, 3.0, 3.5, 3.5

 

ez érdekes:

 

"My favorite setup was Campagnolo 10 with Shimano rear and Shimano 8 cassette, the Shimano derailleur was a rapid-rise (return spring takes the derailleur to the largest cog, so the shifting action is reversed), it was really really smooth and quiet. "

elképzelem, ahogy kónuszról egy gombnyomással felteszed a legnagyobb lánckerékre, valamint, shimanon szocializálódott népségnek "otthonos" lesz, hogy a kis pöcökkel tudsz kónusz felé váltani :D

 

Lentebb C11 is fel van tüntetve, még a 2015-ös modellév előtti karoknál:

 

Campy 11: 2.6 - 2.4 - 2.1 - 2.4 - 2.5 - 2.5 - 3.0 - 2.5 - 3.0 - 3.0

 

Nem tudom, az újabb C-R-SR vonal hogy működik, elvileg nem kompatibilisek a régi rendszerükkel (2014-ig)