Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#2681
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,146 posts
Azt hiszem rájöttem,hogy hol a bibi. :( 2005-ben csak a legolcsóbb coilert szerelték 3 tányérral ( az enyémet). 70 fokos a láncvilla szöge és a shimano kétsebességes elsõ váltói 66-71 fokhoz vannak tervezve. :( Azt hiszem ez lehet a hiba.
De találtam egy érdekességet. A saint elsõ váltóknál nincs megadva a szög, helyette az van megadva,hogy 57,5mm láncvonalhoz tervezett. Ez mit jelent? Meg tudná nekem valaki mondani?

#2682
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

De milyen akkor a kimondottan fullykhoz készült elsõ váltó? Akkor gondolom a down swing az


Ez sem fedi a valóságot.:) Nincs kimondottan fullyhoz tervezett elsõ váltó. Az e-type rendszert egyébként azokhoz a kerékpárokhoz találták, ahol "nincs" nyeregcsõ, vagy nincs lehetõség bilincses rögzítésû elsõ váltó felhelyezésére. Sõt vannak olyan kerékpárok, ahol olyan vastag a nyeregcsõ része a váznak, hogy nincs olyan bilincs méret. Itt e-type, bumerángjától megfosztott e-type, vagy konzolos rögzítésû elsõ váltó szerelhetõ fel.


#2683
boti

boti

    vendég

  • fórumtag
  • 111 posts

Nem lehet, biztos.:D Egy rendesen "megcsinált" fullynál nem jelentkezik ez a probléma.


Akkor ez egy nem rendesen megcsinált:) De milyen akkor a kimondottan fullykhoz készült elsõ váltó? Akkor gondolom a down swing az

#2684
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

Sztem ez a kimondottan fullykhoz elsõ váltó a monoblokkra szerelhetõ. De lehet tévedek.


Nem lehet, biztos.:D Egy rendesen "megcsinált" fullynál nem jelentkezik ez a probléma.


#2685
boti

boti

    vendég

  • fórumtag
  • 111 posts

Na igen. Most találtam én is egy táblázatot mi szerint az én vázamnak 70 fokos a szöge. Fene se gondolná,h ennyit számít 1fok.
http://www.konaworld...INAL_p56-57.jpg
De ez még nem magyarázza meg,hogy miért vált fel elöl nehezen a nagy tányérra. :( A tányérok nem hiszem,hogy elkoptak volna és a lánc sincs még kinyúlva. :(

De amúgy számít bármit is,hogy alsó vagy felsõ bilincses a váltó? Régebben az egyik bikemagban olvastam valami olyat,hogy tervez a shimano kimondottan fullikhoz elsõ váltót,de azóta se hallottam errõl semmi többet. :(


Sztem ez a kimondottan fullykhoz elsõ váltó a monoblokkra szerelhetõ. De lehet tévedek.

#2686
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,146 posts
Na igen. Most találtam én is egy táblázatot mi szerint az én vázamnak 70 fokos a szöge. Fene se gondolná,h ennyit számít 1fok.
http://www.konaworld...INAL_p56-57.jpg
De ez még nem magyarázza meg,hogy miért vált fel elöl nehezen a nagy tányérra. :( A tányérok nem hiszem,hogy elkoptak volna és a lánc sincs még kinyúlva. :(

De amúgy számít bármit is,hogy alsó vagy felsõ bilincses a váltó? Régebben az egyik bikemagban olvastam valami olyat,hogy tervez a shimano kimondottan fullikhoz elsõ váltót,de azóta se hallottam errõl semmi többet. :(

#2687
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Annál már lentebb lett rakva. Lent van annyira,amennyire csak lehet és mégsem jó. :( Ennél ha egy picit is lentebb rakjuk,akkor már beleér a nagytányérba,ha fel akarnék váltani. :( Amúgy a rajta lévõ matrica jelzésével állítottuk be elõször,ami azt 2-3 mm-ert jelzi. Most meg kb 1mm-re van. De ha úgy váltok,ahogy írtam,akkor még legalább 5-6 mm-el lejjebb kéne lennie,hogy a lánc ne érjen a terelõ alsó részéhez. Mondjuk,ha ülök a gépen,akkor a rugóstag beül annyira,hogy ne érjen hozzá,de szerintem ez így nem ok. :(
De lehet,hogy egy alsó bilincses jobb lenne,mert a bovden így nagyon befeszül a tartónál.
Ez egy Shaman racing fr terelõ. Van létezik belõle carbon változat is. Meg amit RM gépet linkeltek a ki milyennel nyomulban, azon is hasonlót látni.
Author Hungary / Shaman Racing
http://alainb91.free...acing_moyen.jpg
IMG 5271rs - Fotoalbum auf MTB-News.de

Nagyon hasznos kis cucc. Mióta fent van legalább nem esik le a láncom bárhogy csapatom lefelé. :) De a váltó már elõtte sem mûködött tökéletesen. :(


a shimano átdobókat 66-69 fokos láncvillaszöghöz tervezték,és amikor ráülsz a bringára,csak akkor valósul ez meg.

#2688
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,146 posts
Annál már lentebb lett rakva. Lent van annyira,amennyire csak lehet és mégsem jó. :( Ennél ha egy picit is lentebb rakjuk,akkor már beleér a nagytányérba,ha fel akarnék váltani. :( Amúgy a rajta lévõ matrica jelzésével állítottuk be elõször,ami azt 2-3 mm-ert jelzi. Most meg kb 1mm-re van. De ha úgy váltok,ahogy írtam,akkor még legalább 5-6 mm-el lejjebb kéne lennie,hogy a lánc ne érjen a terelõ alsó részéhez. Mondjuk,ha ülök a gépen,akkor a rugóstag beül annyira,hogy ne érjen hozzá,de szerintem ez így nem ok. :(
De lehet,hogy egy alsó bilincses jobb lenne,mert a bovden így nagyon befeszül a tartónál.
Ez egy Shaman racing fr terelõ. Van létezik belõle carbon változat is. Meg amit RM gépet linkeltek a ki milyennel nyomulban, azon is hasonlót látni.
Author Hungary / Shaman Racing
http://alainb91.free...acing_moyen.jpg
IMG 5271rs - Fotoalbum auf MTB-News.de

Nagyon hasznos kis cucc. Mióta fent van legalább nem esik le a láncom bárhogy csapatom lefelé. :) De a váltó már elõtte sem mûködött tökéletesen. :(

#2689
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
Ha úgy van mint az aláírásodban a fotón, akkor pedig elég magasan van. A nagytányér fogaihoz képest 2-3mm-rel kéne a terelõ aljának lenni.
kép: http://bicycletutor....r-chainring.jpg

egyébként miféle az a láncfeszítõ? Háromtányér kompatibilist még nem láttam. Tudnál linket adni?

#2690
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,146 posts
Ki az aki ért az elsõ váltókhoz profi szinten?
Meg tudná mondani,h pontosan milyen váltó kéne nekem elõre? Most egy felsõ bilincses alul felül húzós xt van, kb 2005-ös vagy 2006-os. Elõször kiderült,h trekkinghez való váltót adtak a boltban azért nem mûködött,mert az más nyeregvázcsõ szöghöz van,de miután ki lett cserélve a montisra azóta sem vagyok vele megelégedve. :(
Ha hátul mondjuk felülrõl a 3ik fogaskeréken van a lánc,elöl meg a legkissebben, akkor ha a SAG miatt nem ül be a gép,akkor hozzáér az elsõ váltó terelõ keretének aljához,de elég keményen pedig szerintem ezt bírnia kéne. De lentebb meg nem tudom tenni a váltót,mert akkor a nagytányérra már nem tudná felrakni. Szóval a lehetõ legalacsonyabban van és a lánc mégis fennakad. :( Vagy ez megmarad akármilyen váltót rakok fel?
Mert gondoltam hátha egy alsó bilincses új XT megoldaná a gondom. Rosszul gondolom?
22,32,44 es tányérok vannak elöl és 32-11 ig való sor van hátul.

#2691
kolin

kolin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 358 posts
Légyszi segítsetek!!

Letört az X7 jobb oldali váltókarom (2010 elõtti széria) kis kioldókarja.
Ha netán van valakinek ilyen alkatrésze elfekvõben, légyszi jelentkezzen privibe!!!

Köszi elõre is!

#2692
Ronin

Ronin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 844 posts

ha jol tevedek akkor a sram valtok gyarilag olyanok hogy kicsit mintha ferden allnanak.


Rájöttem miért volt olyan nagyon ferde és lötyögõs a váltóm. Amikor váltófület cseréltem, a szerelés folyamán lelazult a váltótestet a fülhöz rögzítõ csavaron egy acél gyûrû...így hiába is húztam meg rendesen a csavart, a gyûrû miatt maradt egy kis hézag és ez pont elég volt ahhoz, hogy ne legyen tökéletes a váltás.


#2693
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
ugy értettem valami normálisra :)
shimano sp41

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2694
Csucsu

Csucsu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 780 posts
  • LocationBudapest

plusz ha már, akkor nem árt szezon elõtt kicserélni az összes bovdent-bovdenházat


Most kapott vadi új jagwire ripcord bowdenszettet

#2695
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ja az alap, hogy ezt kikotott bovdennal kell csinalni
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2696
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
plusz ha már, akkor nem árt szezon elõtt kicserélni az összes bovdent-bovdenházat

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2697
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

Van egy Sram X-9 hátsó váltóm, és egy ideje már nem vált pontosan...illetve maga a váltás mûködik, de akárhogy állítom a megfelelõ csavarokat, a fogaskoszorú alsó vagy felsõ részén "zörög" a lánc, hallom, ahogy félre akar futni. A váltófül nem lehet hajlott, ez tuti. Viszont jobban szemügyre véve a váltót észrevettem, hogy hátulról nézve nem párhuzamos a váltókörgõk függõleges síkja a fogaskoszorúval, ennek meg lehet az oka, hogy már kotyog kicsit a váltótest, nem szorosak a csapok amik összetartják. A kérdésem az lenne, hogy van-e valami házi praktika arra, hogy ezt a kotyogást mérsékeljem? Mert amúgy mûködik a váltó, szeretném még használni amíg csak lehet.


ha jol tevedek akkor a sram valtok gyarilag olyanok hogy kicsit mintha ferden allnanak.

Kösz a segítséget, de úgy tûnik nem sokat javult a helyzet a kenõanyag befújásával, de még nem adom fel. :)


mozgassad sokat, ha nincs eltorve, akkor sikerulni kell. en nagyon sok valtokarral eljatszottam ezt, foleg regi RC-k, LX-ek, es mindig mukodott a dolog
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2698
Csucsu

Csucsu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 780 posts
  • LocationBudapest

Van egy LX váltókarom, néha azt csinálja, hogy a kart koppanásig eltolom, de akadálytalanul végig megy, úgy hogy a bowdent meg sem mozdítja. Elõször arra gondoltam, hogy elkopott, de szétszedve úgy tûnt, hogy ha kopott is az nem befolyásolná a váltást, ránézésre elég jól ki van találva. Persze szétszedett állapotban mûködött rendesen. Valakinek van esetleg 5lete? Vagy csak be kellene zsírozni kissé?


Kösz a segítséget, de úgy tûnik nem sokat javult a helyzet a kenõanyag befújásával, de még nem adom fel. :)

#2699
Ronin

Ronin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 844 posts
Van egy Sram X-9 hátsó váltóm, és egy ideje már nem vált pontosan...illetve maga a váltás mûködik, de akárhogy állítom a megfelelõ csavarokat, a fogaskoszorú alsó vagy felsõ részén "zörög" a lánc, hallom, ahogy félre akar futni. A váltófül nem lehet hajlott, ez tuti. Viszont jobban szemügyre véve a váltót észrevettem, hogy hátulról nézve nem párhuzamos a váltókörgõk függõleges síkja a fogaskoszorúval, ennek meg lehet az oka, hogy már kotyog kicsit a váltótest, nem szorosak a csapok amik összetartják. A kérdésem az lenne, hogy van-e valami házi praktika arra, hogy ezt a kotyogást mérsékeljem? Mert amúgy mûködik a váltó, szeretném még használni amíg csak lehet.


#2700
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

Üdv Urak!

A 760as XT váltókarjaimról szeretném leszedni az ablakokat,mert csak a helyet foglalják a kományon...
Valkinek ötlete? Az nem ér,h vegyek új karokat mert azokhoz kapok takaró mûanyagot. :P


Én az 750-esrõl szedtem le, mert nem fért el a lock out karja. Én simán leragasztottam egy kerek karbon mintás matricával.