Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2681
Posted 2010. March 22. - 22:17
De találtam egy érdekességet. A saint elsõ váltóknál nincs megadva a szög, helyette az van megadva,hogy 57,5mm láncvonalhoz tervezett. Ez mit jelent? Meg tudná nekem valaki mondani?
#2682
Posted 2010. March 22. - 21:59
De milyen akkor a kimondottan fullykhoz készült elsõ váltó? Akkor gondolom a down swing az
Ez sem fedi a valóságot. Nincs kimondottan fullyhoz tervezett elsõ váltó. Az e-type rendszert egyébként azokhoz a kerékpárokhoz találták, ahol "nincs" nyeregcsõ, vagy nincs lehetõség bilincses rögzítésû elsõ váltó felhelyezésére. Sõt vannak olyan kerékpárok, ahol olyan vastag a nyeregcsõ része a váznak, hogy nincs olyan bilincs méret. Itt e-type, bumerángjától megfosztott e-type, vagy konzolos rögzítésû elsõ váltó szerelhetõ fel.
#2683
Posted 2010. March 22. - 21:38
Nem lehet, biztos. Egy rendesen "megcsinált" fullynál nem jelentkezik ez a probléma.
Akkor ez egy nem rendesen megcsinált:) De milyen akkor a kimondottan fullykhoz készült elsõ váltó? Akkor gondolom a down swing az
#2684
Posted 2010. March 22. - 21:00
Sztem ez a kimondottan fullykhoz elsõ váltó a monoblokkra szerelhetõ. De lehet tévedek.
Nem lehet, biztos. Egy rendesen "megcsinált" fullynál nem jelentkezik ez a probléma.
#2685
Posted 2010. March 22. - 19:00
Na igen. Most találtam én is egy táblázatot mi szerint az én vázamnak 70 fokos a szöge. Fene se gondolná,h ennyit számít 1fok.
http://www.konaworld...INAL_p56-57.jpg
De ez még nem magyarázza meg,hogy miért vált fel elöl nehezen a nagy tányérra. A tányérok nem hiszem,hogy elkoptak volna és a lánc sincs még kinyúlva.
De amúgy számít bármit is,hogy alsó vagy felsõ bilincses a váltó? Régebben az egyik bikemagban olvastam valami olyat,hogy tervez a shimano kimondottan fullikhoz elsõ váltót,de azóta se hallottam errõl semmi többet.
Sztem ez a kimondottan fullykhoz elsõ váltó a monoblokkra szerelhetõ. De lehet tévedek.
#2686
Posted 2010. March 22. - 18:24
http://www.konaworld...INAL_p56-57.jpg
De ez még nem magyarázza meg,hogy miért vált fel elöl nehezen a nagy tányérra. A tányérok nem hiszem,hogy elkoptak volna és a lánc sincs még kinyúlva.
De amúgy számít bármit is,hogy alsó vagy felsõ bilincses a váltó? Régebben az egyik bikemagban olvastam valami olyat,hogy tervez a shimano kimondottan fullikhoz elsõ váltót,de azóta se hallottam errõl semmi többet.
#2687
Posted 2010. March 22. - 18:20
Annál már lentebb lett rakva. Lent van annyira,amennyire csak lehet és mégsem jó. Ennél ha egy picit is lentebb rakjuk,akkor már beleér a nagytányérba,ha fel akarnék váltani. Amúgy a rajta lévõ matrica jelzésével állítottuk be elõször,ami azt 2-3 mm-ert jelzi. Most meg kb 1mm-re van. De ha úgy váltok,ahogy írtam,akkor még legalább 5-6 mm-el lejjebb kéne lennie,hogy a lánc ne érjen a terelõ alsó részéhez. Mondjuk,ha ülök a gépen,akkor a rugóstag beül annyira,hogy ne érjen hozzá,de szerintem ez így nem ok.
De lehet,hogy egy alsó bilincses jobb lenne,mert a bovden így nagyon befeszül a tartónál.
Ez egy Shaman racing fr terelõ. Van létezik belõle carbon változat is. Meg amit RM gépet linkeltek a ki milyennel nyomulban, azon is hasonlót látni.
Author Hungary / Shaman Racing
http://alainb91.free...acing_moyen.jpg
IMG 5271rs - Fotoalbum auf MTB-News.de
Nagyon hasznos kis cucc. Mióta fent van legalább nem esik le a láncom bárhogy csapatom lefelé. De a váltó már elõtte sem mûködött tökéletesen.
a shimano átdobókat 66-69 fokos láncvillaszöghöz tervezték,és amikor ráülsz a bringára,csak akkor valósul ez meg.
#2688
Posted 2010. March 22. - 17:51
De lehet,hogy egy alsó bilincses jobb lenne,mert a bovden így nagyon befeszül a tartónál.
Ez egy Shaman racing fr terelõ. Van létezik belõle carbon változat is. Meg amit RM gépet linkeltek a ki milyennel nyomulban, azon is hasonlót látni.
Author Hungary / Shaman Racing
http://alainb91.free...acing_moyen.jpg
IMG 5271rs - Fotoalbum auf MTB-News.de
Nagyon hasznos kis cucc. Mióta fent van legalább nem esik le a láncom bárhogy csapatom lefelé. De a váltó már elõtte sem mûködött tökéletesen.
#2689
Posted 2010. March 22. - 15:29
kép: http://bicycletutor....r-chainring.jpg
egyébként miféle az a láncfeszítõ? Háromtányér kompatibilist még nem láttam. Tudnál linket adni?
#2690
Posted 2010. March 22. - 15:16
Meg tudná mondani,h pontosan milyen váltó kéne nekem elõre? Most egy felsõ bilincses alul felül húzós xt van, kb 2005-ös vagy 2006-os. Elõször kiderült,h trekkinghez való váltót adtak a boltban azért nem mûködött,mert az más nyeregvázcsõ szöghöz van,de miután ki lett cserélve a montisra azóta sem vagyok vele megelégedve.
Ha hátul mondjuk felülrõl a 3ik fogaskeréken van a lánc,elöl meg a legkissebben, akkor ha a SAG miatt nem ül be a gép,akkor hozzáér az elsõ váltó terelõ keretének aljához,de elég keményen pedig szerintem ezt bírnia kéne. De lentebb meg nem tudom tenni a váltót,mert akkor a nagytányérra már nem tudná felrakni. Szóval a lehetõ legalacsonyabban van és a lánc mégis fennakad. Vagy ez megmarad akármilyen váltót rakok fel?
Mert gondoltam hátha egy alsó bilincses új XT megoldaná a gondom. Rosszul gondolom?
22,32,44 es tányérok vannak elöl és 32-11 ig való sor van hátul.
#2691
Posted 2010. March 21. - 12:35
Letört az X7 jobb oldali váltókarom (2010 elõtti széria) kis kioldókarja.
Ha netán van valakinek ilyen alkatrésze elfekvõben, légyszi jelentkezzen privibe!!!
Köszi elõre is!
#2692
Posted 2010. March 14. - 16:20
ha jol tevedek akkor a sram valtok gyarilag olyanok hogy kicsit mintha ferden allnanak.
Rájöttem miért volt olyan nagyon ferde és lötyögõs a váltóm. Amikor váltófület cseréltem, a szerelés folyamán lelazult a váltótestet a fülhöz rögzítõ csavaron egy acél gyûrû...így hiába is húztam meg rendesen a csavart, a gyûrû miatt maradt egy kis hézag és ez pont elég volt ahhoz, hogy ne legyen tökéletes a váltás.
#2693
Posted 2010. March 14. - 14:40
shimano sp41
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2694
Posted 2010. March 13. - 23:32
plusz ha már, akkor nem árt szezon elõtt kicserélni az összes bovdent-bovdenházat
Most kapott vadi új jagwire ripcord bowdenszettet
#2695
Posted 2010. March 13. - 19:03
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2696
Posted 2010. March 13. - 18:24
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2697
Posted 2010. March 13. - 13:49
Van egy Sram X-9 hátsó váltóm, és egy ideje már nem vált pontosan...illetve maga a váltás mûködik, de akárhogy állítom a megfelelõ csavarokat, a fogaskoszorú alsó vagy felsõ részén "zörög" a lánc, hallom, ahogy félre akar futni. A váltófül nem lehet hajlott, ez tuti. Viszont jobban szemügyre véve a váltót észrevettem, hogy hátulról nézve nem párhuzamos a váltókörgõk függõleges síkja a fogaskoszorúval, ennek meg lehet az oka, hogy már kotyog kicsit a váltótest, nem szorosak a csapok amik összetartják. A kérdésem az lenne, hogy van-e valami házi praktika arra, hogy ezt a kotyogást mérsékeljem? Mert amúgy mûködik a váltó, szeretném még használni amíg csak lehet.
ha jol tevedek akkor a sram valtok gyarilag olyanok hogy kicsit mintha ferden allnanak.
Kösz a segítséget, de úgy tûnik nem sokat javult a helyzet a kenõanyag befújásával, de még nem adom fel.
mozgassad sokat, ha nincs eltorve, akkor sikerulni kell. en nagyon sok valtokarral eljatszottam ezt, foleg regi RC-k, LX-ek, es mindig mukodott a dolog
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2698
Posted 2010. March 13. - 13:13
Van egy LX váltókarom, néha azt csinálja, hogy a kart koppanásig eltolom, de akadálytalanul végig megy, úgy hogy a bowdent meg sem mozdítja. Elõször arra gondoltam, hogy elkopott, de szétszedve úgy tûnt, hogy ha kopott is az nem befolyásolná a váltást, ránézésre elég jól ki van találva. Persze szétszedett állapotban mûködött rendesen. Valakinek van esetleg 5lete? Vagy csak be kellene zsírozni kissé?
Kösz a segítséget, de úgy tûnik nem sokat javult a helyzet a kenõanyag befújásával, de még nem adom fel.
#2699
Posted 2010. March 13. - 13:06
#2700
Posted 2010. March 12. - 18:08
Üdv Urak!
A 760as XT váltókarjaimról szeretném leszedni az ablakokat,mert csak a helyet foglalják a kományon...
Valkinek ötlete? Az nem ér,h vegyek új karokat mert azokhoz kapok takaró mûanyagot.
Én az 750-esrõl szedtem le, mert nem fért el a lock out karja. Én simán leragasztottam egy kerek karbon mintás matricával.