Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2641
Írta 2010. március 29. - 19:07
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2642
Írta 2010. március 29. - 18:59
Na itt van 3 kép amin jól látszik hogy hogyan megy a váltóbovden.
Amint látjátok a mechanikából, rugózáskor még csökken a ház hossza.
Tehát, vélemény?
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Szerintem engedd ki a tagból a levegõt és nyomd össze a vázat és ha megfeszül (lehet megakad a nyeregcsõbilincsbe) akkor ez a baj, ha nem akkor nem.
A sebesség mindent megold.
#2643
Írta 2010. március 29. - 18:29
nekem csak a kis kioldókar kéne, mert letört
nagy segítség lenne!
privibe vagy a kolinbiker@gmail.com-ra írjatok légyszi
köszi!!!
#2644
Írta 2010. március 29. - 17:49
#2645
Írta 2010. március 29. - 17:30
Amint látjátok a mechanikából, rugózáskor még csökken a ház hossza.
Tehát, vélemény?
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
#2646
Írta 2010. március 29. - 16:17
szerintem próbáld meg hosszabb bóvdenházzal. néha nekem is csinálta a reign... mondjuk az x9-nél tök máshogy megy a bowden.
#2647
Írta 2010. március 29. - 16:13
Igazán nem azzal vitatkozok hogy nem ez a probléma, hanem a megoldást nem látom. Ettol rovidebb, es hosszabb bowdenburkolatot sem látnék jónak. De majd akkor a kép után megmondjátok szerintetek mi van.
(Elmélkedés on)
A kormánynál miert nem hasonló a helyzet? ott is burkolatban megy a váltóbowden, és amikor kanyarodok a két végpont egymáshoz képest elmozdul csak nem vertikálisan hanem horizontálisan. Sok különbséget nem látok. Sõt még ott nagyobb elmozdulás van mint a himbakarnál.
(Elmélkedés off)
#2648
Írta 2010. március 29. - 16:04
#2649
Írta 2010. március 29. - 16:03
De biztosak vagytok benne hogy csak ez lehet a probléma?
Ennyi erõvel kanyarban is váltania kellene a biciklinek amikor fordítom a kormányt...
szerintem ezt gondold at megegyszer
amugy nem biztos hogy ez a problema, de ez letezik, es mas megoldast se te se mi nem tudunk. tehat?
milyen vaz ez amugy? jobb lenne ha elottem lenne, mert igy leirasok alapjan kicsit zavaros a kep
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2650
Írta 2010. március 29. - 15:33
Ennyi erõvel kanyarban is váltania kellene a biciklinek amikor fordítom a kormányt...
#2651
Írta 2010. március 29. - 14:59
Lehet mégse megfelelõ hosszú a váltó és a váz közötti bowdenszakasz.
Van benne fedetlen bowden szakasz a felsõcsõnél meg a támvillánál, de igazán annak nem kellene befolyásolnia.
A nem megfelelõ bovdenhossz... talán, de akkor mi az általánosan bevett gyakorlat?
Nem az hogy ne feszüljön semmilyen állásba sem, de tul bugyros se legyen?
Egyébkent amikor a bike berugózik akkor a bowden pont hogy bugyrosabb lesz (közelebb kerül a két vége egymáshoz) mivel a támvilla vége végsõsoron közelebb kerül a felsõcsõ végén levõ szemhez. (Mivel a himbakar forgáspont ezen szem alatt van, es a himbakar nyugalmi pozícióban nagyjából vízszintes.
#2652
Írta 2010. március 29. - 14:21
#2653
Írta 2010. március 29. - 14:20
nekem szerencsere vegig bovdenhazban megy a kartol a valtoig, igy nem fordulhat ez elo, de ha neked olyan hogy vannak benne "fedetlen" bovdenszakaszok, akkor lehet hogy ez a baj
amit tudsz csinalni: felrakod allvanyra, es kiengeded a levegot a tagbol. akkor elvileg kezzel mar lehet mozgatni a vazat. vagy ki is lehet venni a tagot teljesen, bar akkor mar ketemberes a dolog. a lenyeg hogy hajtani kell a pedalt szepen lassan, es kozben mozatni a vaz hatuljat valahogy a ki-berugozast imitalva.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2654
Írta 2010. március 29. - 13:18
Lenne egy kis problémám a váltóbeállítással, ebben kérnék némi tanácsot.
Nem vagyok már kezdõ ezen a téren de most nem sok tippem van.
Az a gondom, hogy menet közben néha akaratlanul vált a gép, majd vissza.
Tehát idõnként a lánc át-át ugrik másik fokozatba majd vissza.
Nem nagyon gyakran van hogy csak pár kilométerenként teszi meg de akkor nagy kattanás zökkenés stb
igen kellemetlen.
Régebben akkor tapasztaltam ilyet amikor szemetes volt a bowden(nagy sarazás után), de most az a helyzet hogy:
-Bowdenek/bowdenházak (4mm) teljesen újak.
-Teljesen új XT sor van fent.
-Teljesen új Sram CrossStep 9 es lánc. (nem találtam benne törést vagy szoruló szemeket)
-A váltó egy XT shadow, nem új de eddig tökéletesen ment,
meg lett takarítva semmi koszmó nincs rajta, görgõi nem kotyognak, jól forognak.
-A kazettatestnek van egy minimális kottya, de mivel új az agy meg a másik tökéletesen
mûködõ kerón is van annyi kotty ez nem hiszem hogy okozhatná a gondot.
Ami gyanús de nem kellene hogy gond legyen(?)
A váz egy fully, himbakaros, felül vezeti a bowdent a felsõcsövön. Nem tudom hogy ez
okozhat-e problémát, a bowdennek nem hagytam túl nagy ívet a csukláspontnál, csak annyit hogy még szabadon
mozoghasson berugózásnál. Talán mintha elengedett kézzel mennek (nagyobb sag hátul) nagyobb eséllyel fordulna elõ.
De nem egyértelmûen eldönthetõ, e nélkül is jelentkezik néha az eset.
Összességében elég zavaró.
Játszottam még a b-tension állítócsavarral a váltón, most teljesen ki van tekerve, azaz
a görgõk legközelebbi pozícióban vannak a sorhoz, de még nem érnek a sorhoz (~ 1-2 cm)
Természetesen a gép állványra helyezve, meg az úton is próbálgatva tökéletesen pöccre vált.
Mostanra teljesen kifogytam a tippekbõl, úgyhogy segítsetek, valami 5 lettel!
#2655
Írta 2010. március 28. - 21:06
ha nincs bekötve a váltóbóvden az elsõváltóba, akkor megvannak a fokozatok? ha így van akkor rosszul van beállítva.
Akkor is a fent leírtak szerint "mûködik". Esetleg nem lehetne valahogy frikcióssá alakítani a markolatot?
#2656
Írta 2010. március 28. - 20:34
#2657
Írta 2010. március 28. - 20:25
#2658
Írta 2010. március 28. - 19:01
amit leirtál abban az van, hogy megvan mind a 3 fokozat;965107']Köszi, de nem az a bajom, hogy tovább tudnám tekerni, hanem az, hogy a 3 pozícionált fokozat helyett csak 2 és féllel gazdálkodhatok. Mintha a váltómarkolat mechanikájában ment volna szét valami... csak tudnám, hogy mi.
tekintsünk el attól, hoyg az optikai kijelzõ mûködik-e vagy sem
a fokozatok megvannak?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2659
Írta 2010. március 28. - 18:57
mi a kérdés?
álltísd be a határolócsavart az elsõváltón és akkor nem tudod továbbtekerni.
Köszi, de nem az a bajom, hogy tovább tudnám tekerni, hanem az, hogy a 3 pozícionált fokozat helyett csak 2 és féllel gazdálkodhatok. Mintha a váltómarkolat mechanikájában ment volna szét valami... csak tudnám, hogy mi.
#2660
Írta 2010. március 28. - 18:07
mi a kérdés?;963856']Van egy kis problémám a zsírúj Shimano Revoshift váltómarkolatommal. Az elsõ váltóhoz tartozó markolatot legkisebb fokozatba téve a kijelzõ valahol 1-es és 2-es között áll, közelebb a 2-eshez. Innen rövid úton kapcsolja a kettest, a szám meg is jelenik, onnan meg a hármast (az is megjelenik), és még tovább is lehet tekerni, de nem kattan be, hanem ha elengedem, visszamegy 3-as pozícióba. Mit lehet itt tenni?
álltísd be a határolócsavart az elsõváltón és akkor nem tudod továbbtekerni.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.