Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#2641
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Én tennék egy próbát egy 1-1,5 centivel hosszabb utolsó bovdenházzal is.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#2642
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Na itt van 3 kép amin jól látszik hogy hogyan megy a váltóbovden.
Amint látjátok a mechanikából, rugózáskor még csökken a ház hossza.
Tehát, vélemény?

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg


Szerintem engedd ki a tagból a levegõt és nyomd össze a vázat és ha megfeszül (lehet megakad a nyeregcsõbilincsbe) akkor ez a baj, ha nem akkor nem.


A sebesség mindent megold.

 


#2643
kolin

kolin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 358 posts
nincs véletlenül valakinek elfekvõ v. rossz SRAM X-7 jobb oldali váltókarja?
nekem csak a kis kioldókar kéne, mert letört

nagy segítség lenne!

privibe vagy a kolinbiker@gmail.com-ra írjatok légyszi

köszi!!!

#2644
Csucsu

Csucsu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 780 posts
  • LocationBudapest
Szerintem is az lesz a ludas, berugózáskor megfeszül a bowden, és ez valószínû elég a pillanatnyi váltáshoz. Viszont ha ez a baj, akkor nem biztos, hogy egyszerû lesz kiküszöbölni. Próbáld meg esetleg úgy beállítani a váltót hogy kicsit késõbb váltson húzásra, ha enged ennyi játékot. Ha nem akkor passz.

#2645
hyperr

hyperr

    vendég

  • fórumtag
  • 111 posts
Na itt van 3 kép amin jól látszik hogy hogyan megy a váltóbovden.
Amint látjátok a mechanikából, rugózáskor még csökken a ház hossza.
Tehát, vélemény?

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

#2646
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
végülis kormánynál is ugyanaz a helyzet csak ott kisebb mértékben. pl a streetgépemen v-fék van, kormánypörinél érezhetõen kintebb fog a fék.

szerintem próbáld meg hosszabb bóvdenházzal. néha nekem is csinálta a reign... mondjuk az x9-nél tök máshogy megy a bowden.

#2647
hyperr

hyperr

    vendég

  • fórumtag
  • 111 posts
Este megpróbálok valami olyan fotót készíteni amin látszik a kérdéses terület.

Igazán nem azzal vitatkozok hogy nem ez a probléma, hanem a megoldást nem látom. Ettol rovidebb, es hosszabb bowdenburkolatot sem látnék jónak. De majd akkor a kép után megmondjátok szerintetek mi van.

(Elmélkedés on)
A kormánynál miert nem hasonló a helyzet? ott is burkolatban megy a váltóbowden, és amikor kanyarodok a két végpont egymáshoz képest elmozdul csak nem vertikálisan hanem horizontálisan. Sok különbséget nem látok. Sõt még ott nagyobb elmozdulás van mint a himbakarnál.
(Elmélkedés off)

#2648
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Én is Matt ötletére szavazok....valószínû rángatja a bowdent bemozgás közben

#2649
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

De biztosak vagytok benne hogy csak ez lehet a probléma?
Ennyi erõvel kanyarban is váltania kellene a biciklinek amikor fordítom a kormányt...


szerintem ezt gondold at megegyszer ;)


amugy nem biztos hogy ez a problema, de ez letezik, es mas megoldast se te se mi nem tudunk. tehat?

milyen vaz ez amugy? jobb lenne ha elottem lenne, mert igy leirasok alapjan kicsit zavaros a kep
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2650
hyperr

hyperr

    vendég

  • fórumtag
  • 111 posts
De biztosak vagytok benne hogy csak ez lehet a probléma?
Ennyi erõvel kanyarban is váltania kellene a biciklinek amikor fordítom a kormányt...

#2651
hyperr

hyperr

    vendég

  • fórumtag
  • 111 posts

Lehet mégse megfelelõ hosszú a váltó és a váz közötti bowdenszakasz.



Van benne fedetlen bowden szakasz a felsõcsõnél meg a támvillánál, de igazán annak nem kellene befolyásolnia.
A nem megfelelõ bovdenhossz... talán, de akkor mi az általánosan bevett gyakorlat?
Nem az hogy ne feszüljön semmilyen állásba sem, de tul bugyros se legyen?
Egyébkent amikor a bike berugózik akkor a bowden pont hogy bugyrosabb lesz (közelebb kerül a két vége egymáshoz) mivel a támvilla vége végsõsoron közelebb kerül a felsõcsõ végén levõ szemhez. (Mivel a himbakar forgáspont ezen szem alatt van, es a himbakar nyugalmi pozícióban nagyjából vízszintes.

#2652
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
Lehet mégse megfelelõ hosszú a váltó és a váz közötti bowdenszakasz.

#2653
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
elkepzelheto hogy berugozaskor a bovden kicsit lazul, eleg ahoz hogy a valto megmozduljon, majd amikor a vaz visszaall alaphelyzetbe, akkor vissza feszul a bovden, es levalt a valto.

nekem szerencsere vegig bovdenhazban megy a kartol a valtoig, igy nem fordulhat ez elo, de ha neked olyan hogy vannak benne "fedetlen" bovdenszakaszok, akkor lehet hogy ez a baj

amit tudsz csinalni: felrakod allvanyra, es kiengeded a levegot a tagbol. akkor elvileg kezzel mar lehet mozgatni a vazat. vagy ki is lehet venni a tagot teljesen, bar akkor mar ketemberes a dolog. a lenyeg hogy hajtani kell a pedalt szepen lassan, es kozben mozatni a vaz hatuljat valahogy a ki-berugozast imitalva.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2654
hyperr

hyperr

    vendég

  • fórumtag
  • 111 posts
Sziasztok!

Lenne egy kis problémám a váltóbeállítással, ebben kérnék némi tanácsot.
Nem vagyok már kezdõ ezen a téren de most nem sok tippem van.
Az a gondom, hogy menet közben néha akaratlanul vált a gép, majd vissza.
Tehát idõnként a lánc át-át ugrik másik fokozatba majd vissza.
Nem nagyon gyakran van hogy csak pár kilométerenként teszi meg de akkor nagy kattanás zökkenés stb
igen kellemetlen.

Régebben akkor tapasztaltam ilyet amikor szemetes volt a bowden(nagy sarazás után), de most az a helyzet hogy:
-Bowdenek/bowdenházak (4mm) teljesen újak.
-Teljesen új XT sor van fent.
-Teljesen új Sram CrossStep 9 es lánc. (nem találtam benne törést vagy szoruló szemeket)
-A váltó egy XT shadow, nem új de eddig tökéletesen ment,
meg lett takarítva semmi koszmó nincs rajta, görgõi nem kotyognak, jól forognak.
-A kazettatestnek van egy minimális kottya, de mivel új az agy meg a másik tökéletesen
mûködõ kerón is van annyi kotty ez nem hiszem hogy okozhatná a gondot.

Ami gyanús de nem kellene hogy gond legyen(?)
A váz egy fully, himbakaros, felül vezeti a bowdent a felsõcsövön. Nem tudom hogy ez
okozhat-e problémát, a bowdennek nem hagytam túl nagy ívet a csukláspontnál, csak annyit hogy még szabadon
mozoghasson berugózásnál. Talán mintha elengedett kézzel mennek (nagyobb sag hátul) nagyobb eséllyel fordulna elõ.
De nem egyértelmûen eldönthetõ, e nélkül is jelentkezik néha az eset.
Összességében elég zavaró.

Játszottam még a b-tension állítócsavarral a váltón, most teljesen ki van tekerve, azaz
a görgõk legközelebbi pozícióban vannak a sorhoz, de még nem érnek a sorhoz (~ 1-2 cm)

Természetesen a gép állványra helyezve, meg az úton is próbálgatva tökéletesen pöccre vált.

Mostanra teljesen kifogytam a tippekbõl, úgyhogy segítsetek, valami 5 lettel!

#2655
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 posts

ha nincs bekötve a váltóbóvden az elsõváltóba, akkor megvannak a fokozatok? ha így van akkor rosszul van beállítva.


Akkor is a fent leírtak szerint "mûködik". Esetleg nem lehetne valahogy frikcióssá alakítani a markolatot?
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#2656
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
ha nincs bekötve a váltóbóvden az elsõváltóba, akkor megvannak a fokozatok? ha így van akkor rosszul van beállítva.

#2657
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 posts
Darabra megvannak :), csak az 1. (ami kijelzõ szerint 1 és 2 között van) és 2. között olyan keveset fordul a markolat, hogy nem húz elég bowdent (szerintem a külömbözetet lehet tovább húzni 3. után).
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#2658
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

;965107']Köszi, de nem az a bajom, hogy tovább tudnám tekerni, hanem az, hogy a 3 pozícionált fokozat helyett csak 2 és féllel gazdálkodhatok. Mintha a váltómarkolat mechanikájában ment volna szét valami... csak tudnám, hogy mi.

amit leirtál abban az van, hogy megvan mind a 3 fokozat
tekintsünk el attól, hoyg az optikai kijelzõ mûködik-e vagy sem
a fokozatok megvannak?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2659
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 posts

mi a kérdés?
álltísd be a határolócsavart az elsõváltón és akkor nem tudod továbbtekerni.


Köszi, de nem az a bajom, hogy tovább tudnám tekerni, hanem az, hogy a 3 pozícionált fokozat helyett csak 2 és féllel gazdálkodhatok. Mintha a váltómarkolat mechanikájában ment volna szét valami... csak tudnám, hogy mi.
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#2660
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

;963856']Van egy kis problémám a zsírúj Shimano Revoshift váltómarkolatommal. Az elsõ váltóhoz tartozó markolatot legkisebb fokozatba téve a kijelzõ valahol 1-es és 2-es között áll, közelebb a 2-eshez. Innen rövid úton kapcsolja a kettest, a szám meg is jelenik, onnan meg a hármast (az is megjelenik), és még tovább is lehet tekerni, de nem kattan be, hanem ha elengedem, visszamegy 3-as pozícióba. Mit lehet itt tenni?

mi a kérdés?
álltísd be a határolócsavart az elsõváltón és akkor nem tudod továbbtekerni.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.