Mert van aki 44-32-es vagy a 22-11-es kombinációt is képes használni, a kettõ közötti különbség adja a kapacitást. A rövid kanál ezt nem tudja kezelni, de azokat az (elõbb jelzett) szélsõséges áttételeket nem is érdemes és nem is ajánlott használni. Komoly márkák is raknak rövid kanalas váltót a csúcs XC gépekre.Valakinek van jobb ötlete?
Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2521
Írta 2010. június 17. - 16:32
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2522
Írta 2010. június 17. - 16:15
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy mit jelent a hátsó váltóknál a mûszaki leírásban a max elsõ fogkülönbség és teljes kapacitás fogalma? Esetleg van valami cikk ami ezzel foglalkozik (lehetõleg magyar nyelvû). Köszi!
A teljes kapacitás = (hátsó legnagyobb - hátsó legkisebb) + (elsõ legnagyobb - elsõ legkisebb)
Tehát, ha hátul 11-34-es sorod van elöl 22/32/44-es hajtómûved, akkor:
(34-11)+(44-22)=45
Ennek a hátsó váltó szempontjából azért van jelentõsége, mert minél nagyobb ez a szám annál nagyobb tartományban kell neki feszesen tartani a láncot, tehát annál hosszabb "kanál" kell. Sokan kisebb kapacitásu váltót használnak mint ami kellene, mert a rövidebb kanalas erõsebben feszít és könnyebb. Viszont néhány áttételt nem tudnak így használni.
Az elsõ fogkülönbség értelemszerüen az elsõ legnagyobb - elsõ legkisebb, de hogy ez miért nem mindegy egy hátsó váltónak azt nem igazán tudom... Szerintem a hátsóváltó méreteiböl/mozgásából adódik, hogy melyik a legkisebb és legnagyobb hátsó lánckerék amivel jól mûködik (ezt is meg szokták adni), és ezek alapján a teljes kapacitásból ennyi marad elõre.
Valakinek van jobb ötlete?
#2523
Írta 2010. június 17. - 15:34
Azt szeretném kérdezni, hogy mit jelent a hátsó váltóknál a mûszaki leírásban a max elsõ fogkülönbség és teljes kapacitás fogalma? Esetleg van valami cikk ami ezzel foglalkozik (lehetõleg magyar nyelvû). Köszi!
#2524
Írta 2010. június 07. - 22:08
Egyébként az edzõgépemen egy 44es tányér van elõl és egy 11-32es sor hátul és hibátlanul mûködik mind a 9 sebesség.
A sebesség mindent megold.
#2526
Írta 2010. június 07. - 16:17
Nekem volt ilyen, ha jól emléxem a bowden becsetlakozásával szemben van egy csillagcsavarhuzóval kicsavarozható kis mûanyag kupak, azt ha kiveszed és a legkisebb áttételre állítod, akkor simán áttolod és kész.
Köszi.
Ez az "alsó" három csillagcsavar egyike, vagy "szemben" keressem?
(Megvettem tegnap a bringavásáron az újságot, amiben benne van, hogy hogyan építetted az "avatarodat". Ja, meg vettem egy Mongoose Maurice-t is, de az itt OFF... :-))
#2527
Írta 2010. június 06. - 10:35
Sziasztok!
Meg tudná mondani valaki, hogy SL-M740-es XT váltókarba hol kell befûzni a bowdent?
(Techdocon már csak a 750-est találtam, s olyan kis kupakot se látok rajta. Ez is bontott.)
Nekem volt ilyen, ha jól emléxem a bowden becsetlakozásával szemben van egy csillagcsavarhuzóval kicsavarozható kis mûanyag kupak, azt ha kiveszed és a legkisebb áttételre állítod, akkor simán áttolod és kész.
#2528
Írta 2010. június 06. - 08:37
Meg tudná mondani valaki, hogy SL-M740-es XT váltókarba hol kell befûzni a bowdent?
(Techdocon már csak a 750-est találtam, s olyan kis kupakot se látok rajta. Ez is bontott.)
#2529
Írta 2010. május 27. - 12:21
Új h XT-ket (bontott) láttam anno 8-ért. Nézz szét!
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2530
Írta 2010. május 27. - 12:13
#2531
Írta 2010. május 27. - 12:05
XT e+h 15-ért: szerintem nem jó vétel. 8 körül látni hátsókat apróban. Elsõ 5-6k lehet?
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2532
Írta 2010. május 27. - 12:00
Uj bicajos vagyok ehhez megfelelõ technikai tudás hiányától szenvedve de igyekszem pótolni a hiányosságaimat.
Egy TREK 4300-as bicajom van, nemrég vettem tetszik minden ok de szeretném kicsit upgradelni. Elsõre a váltókra gondoltam.
Jelenleg egy Acera van hátul elül meg egy C50 es -van 3*8 as rendszer alap Shimano váltokarral.
Sokszor csinálja hogy a hátsó vált nem egy kattintásra hanem csak 2 re vált le azaz kisebb fogaskerékre. Ellenkezõ irányban nem figyeltem fel ilyen jelenségre...
Most lehetõségem lenne egy komplett váltószett cserére, konkrétan ilyenre?
Shimano Deore XT'08 SL-M770 (elsõ-hátsó) ez együtt vadi ujonnan 15 bõl meglenne.
Kérdésem hogy jobb pontosabb gyorsabb lesz-e ettõl a váltás a bicaj ha elsõre csak ezt cserélem tehát hajtást fogaskoszorút még nem.
Azt már megtudtam a topicból hogy a 9 est is tudó hátsó váltó simán együtt fog mûködni a jelenlegi 8 as rendszerrel.
Késõbb tervezem a váltókarok meg a fogaskoszorú upgradejét 9 es re. Jelenleg egy Suntour hajtókarom van ha ez számít valamit.
Tehát hozzáértõktõl kérdezném hogy jól gondolkodok e egyrészt az upgrade sorrendiségével kapcsolatosan (sajan egyszerre nem fér bele a keretbe)
másrészt meg a fenti váltószett megéri e 15 ért vagy esetleg vanmás jobb alternatíva. Az is érdekes hogy egy ilyen alap kategóriás bicajra kell-e ilyen
szintû váltó vagy tök felesleges?
#2533
Írta 2010. május 17. - 17:18
Akkor már csak annyi, hogy ha jól gondolom, akkor az elsó kar ami a hüvelyk ujjnál van azzal tudok felfelé váltani, ami a mutató ujjnál azzal meg lefele? Mert nekem így lenne legalábbis ésszerû, de nem biztos.
igen
#2534
Írta 2010. május 17. - 16:58
Ezt nem értem, 15 éve is fékváltókarnak hívtuk az ilyesmit, és sokkal elterjedtebb volt a magasabb kategóriákban, mint a különálló váltó és fékkar, lévén, hogy a fékkarnak nem volt olyan sok szerepe a canti fékek világában (nem úgy mint a tárcsafékeknél). Szóval semmi butítás nincs a dologban, ha csak azt nézem, hogy egybe van építve a motyó.
Amire te gondolsz a dual control, bár itt tényleg pontosabb elnevezés a fékváltókar.
Akkor már csak annyi, hogy ha jól gondolom, akkor az elsó kar ami a hüvelyk ujjnál van azzal tudok felfelé váltani, ami a mutató ujjnál azzal meg lefele? Mert nekem így lenne legalábbis ésszerû, de nem biztos.
#2535
Írta 2010. május 17. - 13:46
Csak azért jött nálam elõ, mert volt már jópár bringám és szerelgettem is õket eleget, meg másokét is, de új hátsó váltót most vettem és raktam fel elõször és hát meglepetés ért... A forgáspontoknál ott volt szépen a gyári zsír, de a görgõk tök szárazak voltak (Deore LX), viszont a csavarok szépen menetrögzítõvel be voltak ragasztva...ebbõl arra következtetek, hogy Shimanoék úgy gondolják hogy olajozzuk (vagy azt se?).
Én azt szoktam csinálni, hogy amikor szétszedem megpucolom és bezsírozom a tengelyét, még a porvédõ alá is rakok zsírt. Ezzel az újjal is ezt tettem.
#2536
Írta 2010. május 17. - 09:00
Ez a Rapid Fire váltókar butítása, nem túl praktikus szerintem, Easy Fire néven fut. A fékváltókarnál a fékkarral váltasz és fékezel is.
Ezt nem értem, 15 éve is fékváltókarnak hívtuk az ilyesmit, és sokkal elterjedtebb volt a magasabb kategóriákban, mint a különálló váltó és fékkar, lévén, hogy a fékkarnak nem volt olyan sok szerepe a canti fékek világában (nem úgy mint a tárcsafékeknél). Szóval semmi butítás nincs a dologban, ha csak azt nézem, hogy egybe van építve a motyó.
Amire te gondolsz a dual control, bár itt tényleg pontosabb elnevezés a fékváltókar.
#2537
Írta 2010. május 16. - 23:45
Akkor ezt minek nevezik, ha nem fékváltókar, mert a marokváltót, valamint a régi hagyományos váltót ismerem.
Ez a Rapid Fire váltókar butítása, nem túl praktikus szerintem, Easy Fire néven fut. A fékváltókarnál a fékkarral váltasz és fékezel is.
#2539
Írta 2010. május 16. - 22:02
Igen, ugyan annyit húznak.Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a hetes és nyolcas váltókarok ugyan annyit húznak a váltásnál?
#2540
Írta 2010. május 16. - 21:47
Sziasztok!
Most készülök komplett cross bicajt venni, de olyat szeretnék amin fékváltókar van.
Egy kerékpár leírásánál ezt találtam a váltókarnál : Shimano ST-EF60-8
Ez mit jelentene, hogy fékváltókar-e, és az a 8 az pedig, hogy 8 sebességes a hátsó?
Valamint mivel még ilyet nem próbáltam, ezeknek hogy megy a használata, mert eddig Revoshift-em van, de ezeket még nem láttam mûködésben.
Elõre is köszi
bexzy
Pont arról nincs kép a Shimano oldalán de ilyesmi:Product Nem fékváltókar, és szerintem cross bicajon nem is fogsz találni fékváltókart.