Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7447 replies to this topic

#2521
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Akkor nem dobok ki feleslegesen tízezreket, ha valóban így van.Egyébként a fogsor és a hajtómû is XT.


Váltókarral együtt érdemes, én idén cseréltem XTR hátsóváltót és rapidfire váltókart, hajtómû-lánc sor maradt XT és nagyon finom lett a váltás.

#2522
manston91

manston91

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
Akkor nem dobok ki feleslegesen tízezreket, ha valóban így van.Egyébként a fogsor és a hajtómû is XT.
"Ride today, heal tomorrow"

#2523
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts
Illetve a bovden(ház) minõségén és elvezetésén.

#2524
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Baromira meg fogsz lepõdni, mennyire nem lesz más :D
Sok mindenen múlik a váltás, de inkább fogsort és tányért vegyél magasabb kategóriából.

#2525
manston91

manston91

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
Van valakinek tapasztalata XTR hátsó váltóval kapcsolatban?Az érdekelne, hogy mennyivel vált szebben mint egy XT váltó.
Le szeretném cserélni a váltókarokat is XTR-re.LX után nagy ugrás lesz, mennyire lesz jobb?
Elnézést a hülye kérdésekért!
"Ride today, heal tomorrow"

#2526
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Ezt én is meg tudom erõsíteni, nekem is a gyári zsír keményedett bele. A wd-40 helyre rakta. De nyugodtan szét szedhet és újra zsírozhatod, mert a wd hamar kiszárad, de érdemes egy-két fotót csinálni szétszedés közben, hogy össze rakásnál ne legyen gond....

#2527
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

Na, magtaláltam. Két, "alulról" megközelíthetõ kis csavart kellett kivennem, akkor lejött egy bonyolultabb alakú fedél, és az alatt lehetett a bowdeneket ki-be bújtatni.
Csak sajnos a karok nem mûködnek megfelelõen, a hátsó váltóé "szalajt", egy fokozat után már nem húzza a bowdent. Az elsõé meg nem megy vissza a kistányérhoz való pozícióba, ha kézzel húzom a bowdent, akkor sem. Amíg csak a saját fokozatkijelzõjüket kellett léptetni, addig persze mûködött rendesen mindkettõ...
Most nem tudom, szétszedjem-e õket, és próbáljam megjavítani,vagy vigyem vissza. Bontott cuccra ugyebár nincs garancia, bár a Maxi-bikeban a srácok korrekt hozzáállásúnak tûntek... Ha meg valami szét van kopva benne, hiába szedem szét, még ha össze is tudom ugyanúgy rakni.


nem kell kétségbe esni. ahogy már írta wiloz,bõ wd40 használat megold6ja a gondot. a reteszelõ kilincsekre kéne nyomatni. az a lényeg,hogy amivel a shimano összeszereli zsír,az bekeményszik 1 idõ után. másképp nem tudom leírni a problemát. ha hozzáférsz a kilincsekhez,akkor addig nyomasd rá a cuccost amíg simán mozogni fog.

#2528
wiloz

wiloz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,820 posts
Nekem van egy LX váltókarom ami szalajtott, de WD40 el való bõ átmosás segített rajta azóta hibátlan pedig minden nap használom. Egy próbát megér,amúgy nem akarok beleokoskodni. :)

#2529
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts

Nem lent.
Az M570-es LX szerintem ugyanolyan. Itt a 3. számu kis kupak.


Na, magtaláltam. Két, "alulról" megközelíthetõ kis csavart kellett kivennem, akkor lejött egy bonyolultabb alakú fedél, és az alatt lehetett a bowdeneket ki-be bújtatni.
Csak sajnos a karok nem mûködnek megfelelõen, a hátsó váltóé "szalajt", egy fokozat után már nem húzza a bowdent. Az elsõé meg nem megy vissza a kistányérhoz való pozícióba, ha kézzel húzom a bowdent, akkor sem. Amíg csak a saját fokozatkijelzõjüket kellett léptetni, addig persze mûködött rendesen mindkettõ...
Most nem tudom, szétszedjem-e õket, és próbáljam megjavítani,vagy vigyem vissza. Bontott cuccra ugyebár nincs garancia, bár a Maxi-bikeban a srácok korrekt hozzáállásúnak tûntek... Ha meg valami szét van kopva benne, hiába szedem szét, még ha össze is tudom ugyanúgy rakni.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2530
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 posts
Lehet. En is igy hasznalom.

#2531
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Sziasztok!

A Shimano álltal 9 sebességesnek nevezett hátsó váltókat lehet nyolcas rendszerbe használni vagy a kanál túl keskeny a nyolcas lánchoz?

#2532
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,692 posts
Plíííz !
Feltöltött kép
Katt a képre a nagyításhoz !
Marci

#2533
nagybub

nagybub

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,615 posts
Halihó

Valaki linkeljen már be egy Magellan Pyxis váltótartófül kinézetû ábrácskát...már ha tud.
Köszönöm széééépen.

Fél kézzel megállítom a vonatot!!! :)
Pókmalac
Fixi


#2534
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Köszi

#2535
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Persze, 44-32 is elmegy ha hosszú a lánc. Viszont 22-11-nél már összeér a lánc belsõ oldala.


Ja igazad van, elírtam, 107 szemnél igaz a dolog.:(

#2536
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Persze, 44-32 is elmegy ha hosszú a lánc. Viszont 22-11-nél már összeér a lánc belsõ oldala.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#2537
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Mert van aki 44-32-es vagy a 22-11-es kombinációt is képes használni, a kettõ közötti különbség adja a kapacitást. A rövid kanál ezt nem tudja kezelni, de azokat az (elõbb jelzett) szélsõséges áttételeket nem is érdemes és nem is ajánlott használni. Komoly márkák is raknak rövid kanalas váltót a csúcs XC gépekre.


44-32 tudja a rövidkanalas váltó is 116 szemes lánccal és és normál esetben nem is rázódik le a lánc. Nekem így van mert bár nem egészséges így használni, de verseny hevében elõfordul rövid idõre. Elõzõleg rövidebb lánccal volt a gép és egy versenyen toltam egy 44-32-t és szétszállt a hátsó váltóm és a váltótartó fül.

#2538
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Valakinek van jobb ötlete?

Mert van aki 44-32-es vagy a 22-11-es kombinációt is képes használni, a kettõ közötti különbség adja a kapacitást. A rövid kanál ezt nem tudja kezelni, de azokat az (elõbb jelzett) szélsõséges áttételeket nem is érdemes és nem is ajánlott használni. Komoly márkák is raknak rövid kanalas váltót a csúcs XC gépekre.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#2539
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy mit jelent a hátsó váltóknál a mûszaki leírásban a max elsõ fogkülönbség és teljes kapacitás fogalma? Esetleg van valami cikk ami ezzel foglalkozik (lehetõleg magyar nyelvû). Köszi!


A teljes kapacitás = (hátsó legnagyobb - hátsó legkisebb) + (elsõ legnagyobb - elsõ legkisebb)
Tehát, ha hátul 11-34-es sorod van elöl 22/32/44-es hajtómûved, akkor:
(34-11)+(44-22)=45
Ennek a hátsó váltó szempontjából azért van jelentõsége, mert minél nagyobb ez a szám annál nagyobb tartományban kell neki feszesen tartani a láncot, tehát annál hosszabb "kanál" kell. Sokan kisebb kapacitásu váltót használnak mint ami kellene, mert a rövidebb kanalas erõsebben feszít és könnyebb. Viszont néhány áttételt nem tudnak így használni.

Az elsõ fogkülönbség értelemszerüen az elsõ legnagyobb - elsõ legkisebb, de hogy ez miért nem mindegy egy hátsó váltónak azt nem igazán tudom... Szerintem a hátsóváltó méreteiböl/mozgásából adódik, hogy melyik a legkisebb és legnagyobb hátsó lánckerék amivel jól mûködik (ezt is meg szokták adni), és ezek alapján a teljes kapacitásból ennyi marad elõre.
Valakinek van jobb ötlete?
Failure is always an option.

#2540
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy mit jelent a hátsó váltóknál a mûszaki leírásban a max elsõ fogkülönbség és teljes kapacitás fogalma? Esetleg van valami cikk ami ezzel foglalkozik (lehetõleg magyar nyelvû). Köszi!