Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2521
Írta 2010. június 19. - 18:04
A Shimano álltal 9 sebességesnek nevezett hátsó váltókat lehet nyolcas rendszerbe használni vagy a kanál túl keskeny a nyolcas lánchoz?
#2522
Írta 2010. június 19. - 01:30
#2523
Írta 2010. június 18. - 10:20
Valaki linkeljen már be egy Magellan Pyxis váltótartófül kinézetû ábrácskát...már ha tud.
Köszönöm széééépen.
#2524
Írta 2010. június 17. - 20:32
#2525
Írta 2010. június 17. - 17:22
Persze, 44-32 is elmegy ha hosszú a lánc. Viszont 22-11-nél már összeér a lánc belsõ oldala.
Ja igazad van, elírtam, 107 szemnél igaz a dolog.
#2526
Írta 2010. június 17. - 17:15
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2527
Írta 2010. június 17. - 17:06
Mert van aki 44-32-es vagy a 22-11-es kombinációt is képes használni, a kettõ közötti különbség adja a kapacitást. A rövid kanál ezt nem tudja kezelni, de azokat az (elõbb jelzett) szélsõséges áttételeket nem is érdemes és nem is ajánlott használni. Komoly márkák is raknak rövid kanalas váltót a csúcs XC gépekre.
44-32 tudja a rövidkanalas váltó is 116 szemes lánccal és és normál esetben nem is rázódik le a lánc. Nekem így van mert bár nem egészséges így használni, de verseny hevében elõfordul rövid idõre. Elõzõleg rövidebb lánccal volt a gép és egy versenyen toltam egy 44-32-t és szétszállt a hátsó váltóm és a váltótartó fül.
#2528
Írta 2010. június 17. - 16:32
Mert van aki 44-32-es vagy a 22-11-es kombinációt is képes használni, a kettõ közötti különbség adja a kapacitást. A rövid kanál ezt nem tudja kezelni, de azokat az (elõbb jelzett) szélsõséges áttételeket nem is érdemes és nem is ajánlott használni. Komoly márkák is raknak rövid kanalas váltót a csúcs XC gépekre.Valakinek van jobb ötlete?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2529
Írta 2010. június 17. - 16:15
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy mit jelent a hátsó váltóknál a mûszaki leírásban a max elsõ fogkülönbség és teljes kapacitás fogalma? Esetleg van valami cikk ami ezzel foglalkozik (lehetõleg magyar nyelvû). Köszi!
A teljes kapacitás = (hátsó legnagyobb - hátsó legkisebb) + (elsõ legnagyobb - elsõ legkisebb)
Tehát, ha hátul 11-34-es sorod van elöl 22/32/44-es hajtómûved, akkor:
(34-11)+(44-22)=45
Ennek a hátsó váltó szempontjából azért van jelentõsége, mert minél nagyobb ez a szám annál nagyobb tartományban kell neki feszesen tartani a láncot, tehát annál hosszabb "kanál" kell. Sokan kisebb kapacitásu váltót használnak mint ami kellene, mert a rövidebb kanalas erõsebben feszít és könnyebb. Viszont néhány áttételt nem tudnak így használni.
Az elsõ fogkülönbség értelemszerüen az elsõ legnagyobb - elsõ legkisebb, de hogy ez miért nem mindegy egy hátsó váltónak azt nem igazán tudom... Szerintem a hátsóváltó méreteiböl/mozgásából adódik, hogy melyik a legkisebb és legnagyobb hátsó lánckerék amivel jól mûködik (ezt is meg szokták adni), és ezek alapján a teljes kapacitásból ennyi marad elõre.
Valakinek van jobb ötlete?
#2530
Írta 2010. június 17. - 15:34
Azt szeretném kérdezni, hogy mit jelent a hátsó váltóknál a mûszaki leírásban a max elsõ fogkülönbség és teljes kapacitás fogalma? Esetleg van valami cikk ami ezzel foglalkozik (lehetõleg magyar nyelvû). Köszi!
#2531
Írta 2010. június 07. - 22:08
Egyébként az edzõgépemen egy 44es tányér van elõl és egy 11-32es sor hátul és hibátlanul mûködik mind a 9 sebesség.
A sebesség mindent megold.
#2533
Írta 2010. június 07. - 16:17
Nekem volt ilyen, ha jól emléxem a bowden becsetlakozásával szemben van egy csillagcsavarhuzóval kicsavarozható kis mûanyag kupak, azt ha kiveszed és a legkisebb áttételre állítod, akkor simán áttolod és kész.
Köszi.
Ez az "alsó" három csillagcsavar egyike, vagy "szemben" keressem?
(Megvettem tegnap a bringavásáron az újságot, amiben benne van, hogy hogyan építetted az "avatarodat". Ja, meg vettem egy Mongoose Maurice-t is, de az itt OFF... :-))
#2534
Írta 2010. június 06. - 10:35
Sziasztok!
Meg tudná mondani valaki, hogy SL-M740-es XT váltókarba hol kell befûzni a bowdent?
(Techdocon már csak a 750-est találtam, s olyan kis kupakot se látok rajta. Ez is bontott.)
Nekem volt ilyen, ha jól emléxem a bowden becsetlakozásával szemben van egy csillagcsavarhuzóval kicsavarozható kis mûanyag kupak, azt ha kiveszed és a legkisebb áttételre állítod, akkor simán áttolod és kész.
#2535
Írta 2010. június 06. - 08:37
Meg tudná mondani valaki, hogy SL-M740-es XT váltókarba hol kell befûzni a bowdent?
(Techdocon már csak a 750-est találtam, s olyan kis kupakot se látok rajta. Ez is bontott.)
#2536
Írta 2010. május 27. - 12:21
Új h XT-ket (bontott) láttam anno 8-ért. Nézz szét!
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2537
Írta 2010. május 27. - 12:13
#2538
Írta 2010. május 27. - 12:05
XT e+h 15-ért: szerintem nem jó vétel. 8 körül látni hátsókat apróban. Elsõ 5-6k lehet?
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2539
Írta 2010. május 27. - 12:00
Uj bicajos vagyok ehhez megfelelõ technikai tudás hiányától szenvedve de igyekszem pótolni a hiányosságaimat.
Egy TREK 4300-as bicajom van, nemrég vettem tetszik minden ok de szeretném kicsit upgradelni. Elsõre a váltókra gondoltam.
Jelenleg egy Acera van hátul elül meg egy C50 es -van 3*8 as rendszer alap Shimano váltokarral.
Sokszor csinálja hogy a hátsó vált nem egy kattintásra hanem csak 2 re vált le azaz kisebb fogaskerékre. Ellenkezõ irányban nem figyeltem fel ilyen jelenségre...
Most lehetõségem lenne egy komplett váltószett cserére, konkrétan ilyenre?
Shimano Deore XT'08 SL-M770 (elsõ-hátsó) ez együtt vadi ujonnan 15 bõl meglenne.
Kérdésem hogy jobb pontosabb gyorsabb lesz-e ettõl a váltás a bicaj ha elsõre csak ezt cserélem tehát hajtást fogaskoszorút még nem.
Azt már megtudtam a topicból hogy a 9 est is tudó hátsó váltó simán együtt fog mûködni a jelenlegi 8 as rendszerrel.
Késõbb tervezem a váltókarok meg a fogaskoszorú upgradejét 9 es re. Jelenleg egy Suntour hajtókarom van ha ez számít valamit.
Tehát hozzáértõktõl kérdezném hogy jól gondolkodok e egyrészt az upgrade sorrendiségével kapcsolatosan (sajan egyszerre nem fér bele a keretbe)
másrészt meg a fenti váltószett megéri e 15 ért vagy esetleg vanmás jobb alternatíva. Az is érdekes hogy egy ilyen alap kategóriás bicajra kell-e ilyen
szintû váltó vagy tök felesleges?
#2540
Írta 2010. május 17. - 17:18
Akkor már csak annyi, hogy ha jól gondolom, akkor az elsó kar ami a hüvelyk ujjnál van azzal tudok felfelé váltani, ami a mutató ujjnál azzal meg lefele? Mert nekem így lenne legalábbis ésszerû, de nem biztos.
igen