Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#2521
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Sziasztok!

A Shimano álltal 9 sebességesnek nevezett hátsó váltókat lehet nyolcas rendszerbe használni vagy a kanál túl keskeny a nyolcas lánchoz?

#2522
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás
Plíííz !
Feltöltött kép
Katt a képre a nagyításhoz !
Marci

#2523
nagybub

nagybub

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.615 hozzászólás
Halihó

Valaki linkeljen már be egy Magellan Pyxis váltótartófül kinézetû ábrácskát...már ha tud.
Köszönöm széééépen.

Fél kézzel megállítom a vonatot!!! :)
Pókmalac
Fixi


#2524
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Köszi

#2525
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Persze, 44-32 is elmegy ha hosszú a lánc. Viszont 22-11-nél már összeér a lánc belsõ oldala.


Ja igazad van, elírtam, 107 szemnél igaz a dolog.:(

#2526
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Persze, 44-32 is elmegy ha hosszú a lánc. Viszont 22-11-nél már összeér a lánc belsõ oldala.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#2527
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Mert van aki 44-32-es vagy a 22-11-es kombinációt is képes használni, a kettõ közötti különbség adja a kapacitást. A rövid kanál ezt nem tudja kezelni, de azokat az (elõbb jelzett) szélsõséges áttételeket nem is érdemes és nem is ajánlott használni. Komoly márkák is raknak rövid kanalas váltót a csúcs XC gépekre.


44-32 tudja a rövidkanalas váltó is 116 szemes lánccal és és normál esetben nem is rázódik le a lánc. Nekem így van mert bár nem egészséges így használni, de verseny hevében elõfordul rövid idõre. Elõzõleg rövidebb lánccal volt a gép és egy versenyen toltam egy 44-32-t és szétszállt a hátsó váltóm és a váltótartó fül.

#2528
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Valakinek van jobb ötlete?

Mert van aki 44-32-es vagy a 22-11-es kombinációt is képes használni, a kettõ közötti különbség adja a kapacitást. A rövid kanál ezt nem tudja kezelni, de azokat az (elõbb jelzett) szélsõséges áttételeket nem is érdemes és nem is ajánlott használni. Komoly márkák is raknak rövid kanalas váltót a csúcs XC gépekre.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#2529
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy mit jelent a hátsó váltóknál a mûszaki leírásban a max elsõ fogkülönbség és teljes kapacitás fogalma? Esetleg van valami cikk ami ezzel foglalkozik (lehetõleg magyar nyelvû). Köszi!


A teljes kapacitás = (hátsó legnagyobb - hátsó legkisebb) + (elsõ legnagyobb - elsõ legkisebb)
Tehát, ha hátul 11-34-es sorod van elöl 22/32/44-es hajtómûved, akkor:
(34-11)+(44-22)=45
Ennek a hátsó váltó szempontjából azért van jelentõsége, mert minél nagyobb ez a szám annál nagyobb tartományban kell neki feszesen tartani a láncot, tehát annál hosszabb "kanál" kell. Sokan kisebb kapacitásu váltót használnak mint ami kellene, mert a rövidebb kanalas erõsebben feszít és könnyebb. Viszont néhány áttételt nem tudnak így használni.

Az elsõ fogkülönbség értelemszerüen az elsõ legnagyobb - elsõ legkisebb, de hogy ez miért nem mindegy egy hátsó váltónak azt nem igazán tudom... Szerintem a hátsóváltó méreteiböl/mozgásából adódik, hogy melyik a legkisebb és legnagyobb hátsó lánckerék amivel jól mûködik (ezt is meg szokták adni), és ezek alapján a teljes kapacitásból ennyi marad elõre.
Valakinek van jobb ötlete?
Failure is always an option.

#2530
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy mit jelent a hátsó váltóknál a mûszaki leírásban a max elsõ fogkülönbség és teljes kapacitás fogalma? Esetleg van valami cikk ami ezzel foglalkozik (lehetõleg magyar nyelvû). Köszi!

#2531
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Szombaton a crosskovácsi maraton hosszútávon érdekes váltórendszerrel mentem, mivel csak beraktam az edzõgépbe a versenykerekeket, a telót és a 3 tányéros hajtómûvet. Deore váltókarok, sora rövidkanalas hátsóváltó, 11-32es sor, elõl 42-32-22. Teljesen jól bírta a sarat a rendszer és az összes értelmes áttétel mûködött. Szóval mûködnek az országúti hátsóváltók montin is.
Egyébként az edzõgépemen egy 44es tányér van elõl és egy 11-32es sor hátul és hibátlanul mûködik mind a 9 sebesség.


A sebesség mindent megold.

 


#2532
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Köszi.

Ez az "alsó" három csillagcsavar egyike, vagy "szemben" keressem?


Nem lent.
Az M570-es LX szerintem ugyanolyan. Itt a 3. számu kis kupak.
Failure is always an option.

#2533
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Nekem volt ilyen, ha jól emléxem a bowden becsetlakozásával szemben van egy csillagcsavarhuzóval kicsavarozható kis mûanyag kupak, azt ha kiveszed és a legkisebb áttételre állítod, akkor simán áttolod és kész.


Köszi.

Ez az "alsó" három csillagcsavar egyike, vagy "szemben" keressem?

(Megvettem tegnap a bringavásáron az újságot, amiben benne van, hogy hogyan építetted az "avatarodat". Ja, meg vettem egy Mongoose Maurice-t is, de az itt OFF... :-))
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2534
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Sziasztok!

Meg tudná mondani valaki, hogy SL-M740-es XT váltókarba hol kell befûzni a bowdent?

(Techdocon már csak a 750-est találtam, s olyan kis kupakot se látok rajta. Ez is bontott.)


Nekem volt ilyen, ha jól emléxem a bowden becsetlakozásával szemben van egy csillagcsavarhuzóval kicsavarozható kis mûanyag kupak, azt ha kiveszed és a legkisebb áttételre állítod, akkor simán áttolod és kész.
Failure is always an option.

#2535
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Sziasztok!

Meg tudná mondani valaki, hogy SL-M740-es XT váltókarba hol kell befûzni a bowdent?

(Techdocon már csak a 750-est találtam, s olyan kis kupakot se látok rajta. Ez is bontott.)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2536
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Köszörült, vagy ne adj Isten teflonos bovden+valami minõségi házzal szépen kell mûködnie az acera-nak is.

Új h XT-ket (bontott) láttam anno 8-ért. Nézz szét!

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#2537
zsocc

zsocc

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Köszi szépen akkor elõször elviszem egy szervízbe átnézetem beállíttatom és ha marad a jelenség vagy kiderül hogy kopott vagy tényleg cserés már csak akkor fogom lecserélni. Használt váltó árat mondtál vagy újat mert én újonnani árakat mondtam használtra nem gondoltam hiszen ezek mechanikai kopásnak vannak kitéve az elsõ perctõl kezdve nem?

#2538
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Én elsõként megnézném jól van-e beállítva az Acera. És hogy nem szorulnak-e a bovdenek a házban. Én sokáig használtam, kotyogott mint állat, de tette a dolgát. XT persze szebb, könnyebb...de pont ugyanúgy mûködik.

XT e+h 15-ért: szerintem nem jó vétel. 8 körül látni hátsókat apróban. Elsõ 5-6k lehet?

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#2539
zsocc

zsocc

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok!
Uj bicajos vagyok ehhez megfelelõ technikai tudás hiányától szenvedve de igyekszem pótolni a hiányosságaimat.
Egy TREK 4300-as bicajom van, nemrég vettem tetszik minden ok de szeretném kicsit upgradelni. Elsõre a váltókra gondoltam.
Jelenleg egy Acera van hátul elül meg egy C50 es -van 3*8 as rendszer alap Shimano váltokarral.
Sokszor csinálja hogy a hátsó vált nem egy kattintásra hanem csak 2 re vált le azaz kisebb fogaskerékre. Ellenkezõ irányban nem figyeltem fel ilyen jelenségre...
Most lehetõségem lenne egy komplett váltószett cserére, konkrétan ilyenre?
Shimano Deore XT'08 SL-M770 (elsõ-hátsó) ez együtt vadi ujonnan 15 bõl meglenne.
Kérdésem hogy jobb pontosabb gyorsabb lesz-e ettõl a váltás a bicaj ha elsõre csak ezt cserélem tehát hajtást fogaskoszorút még nem.
Azt már megtudtam a topicból hogy a 9 est is tudó hátsó váltó simán együtt fog mûködni a jelenlegi 8 as rendszerrel.
Késõbb tervezem a váltókarok meg a fogaskoszorú upgradejét 9 es re. Jelenleg egy Suntour hajtókarom van ha ez számít valamit.
Tehát hozzáértõktõl kérdezném hogy jól gondolkodok e egyrészt az upgrade sorrendiségével kapcsolatosan (sajan egyszerre nem fér bele a keretbe)
másrészt meg a fenti váltószett megéri e 15 ért vagy esetleg vanmás jobb alternatíva. Az is érdekes hogy egy ilyen alap kategóriás bicajra kell-e ilyen
szintû váltó vagy tök felesleges?

#2540
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Akkor már csak annyi, hogy ha jól gondolom, akkor az elsó kar ami a hüvelyk ujjnál van azzal tudok felfelé váltani, ami a mutató ujjnál azzal meg lefele? Mert nekem így lenne legalábbis ésszerû, de nem biztos.


igen