Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2501
Írta 2010. július 01. - 23:29
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2502
Írta 2010. július 01. - 22:59
Remélem jó helyre írok az alábbi témában! Totál kezdõ vagyok, nem ér kinevetni!
Az egyik honlapon országúti vázakat nézegettem. Minden vázhoz oda volt írva, hogy hány sebességgel szerelhetõ fel. Én azt hittem, hogy a bringára szerelhetõ sebességfokozatok száma a hátsókeréktõl függ. Hülye vagyok?:S
A kérdésem tehát az lenne, hogy a váz befolyásolja egyáltalán a bicajra szerelhetõ sebességek számát?
Én azt gondolnám, hogy amit 2x8 fokozattal fel lehet szerelni mondjuk egy WH-R500-as kerékkel, akkor arra gond nélkül felmegy a 2x10es szett is, vagy?
Többi honlapon akkor miért nincs odaírva, hogy mi hány sebességgel szerelhetõ fel?
Köszönöm elõre is a segítséget!
#2503
Írta 2010. július 01. - 22:30
#2504
Írta 2010. július 01. - 22:07
Akkor nem dobok ki feleslegesen tízezreket, ha valóban így van.Egyébként a fogsor és a hajtómû is XT.
Váltókarral együtt érdemes, én idén cseréltem XTR hátsóváltót és rapidfire váltókart, hajtómû-lánc sor maradt XT és nagyon finom lett a váltás.
#2505
Írta 2010. július 01. - 18:19
#2506
Írta 2010. július 01. - 18:16
#2507
Írta 2010. július 01. - 17:42
Sok mindenen múlik a váltás, de inkább fogsort és tányért vegyél magasabb kategóriából.
#2508
Írta 2010. július 01. - 17:31
Le szeretném cserélni a váltókarokat is XTR-re.LX után nagy ugrás lesz, mennyire lesz jobb?
Elnézést a hülye kérdésekért!
#2509
Írta 2010. június 20. - 22:48
#2510
Írta 2010. június 20. - 20:13
Na, magtaláltam. Két, "alulról" megközelíthetõ kis csavart kellett kivennem, akkor lejött egy bonyolultabb alakú fedél, és az alatt lehetett a bowdeneket ki-be bújtatni.
Csak sajnos a karok nem mûködnek megfelelõen, a hátsó váltóé "szalajt", egy fokozat után már nem húzza a bowdent. Az elsõé meg nem megy vissza a kistányérhoz való pozícióba, ha kézzel húzom a bowdent, akkor sem. Amíg csak a saját fokozatkijelzõjüket kellett léptetni, addig persze mûködött rendesen mindkettõ...
Most nem tudom, szétszedjem-e õket, és próbáljam megjavítani,vagy vigyem vissza. Bontott cuccra ugyebár nincs garancia, bár a Maxi-bikeban a srácok korrekt hozzáállásúnak tûntek... Ha meg valami szét van kopva benne, hiába szedem szét, még ha össze is tudom ugyanúgy rakni.
nem kell kétségbe esni. ahogy már írta wiloz,bõ wd40 használat megold6ja a gondot. a reteszelõ kilincsekre kéne nyomatni. az a lényeg,hogy amivel a shimano összeszereli zsír,az bekeményszik 1 idõ után. másképp nem tudom leírni a problemát. ha hozzáférsz a kilincsekhez,akkor addig nyomasd rá a cuccost amíg simán mozogni fog.
#2511
Írta 2010. június 20. - 19:54
#2512
Írta 2010. június 20. - 11:18
Nem lent.
Az M570-es LX szerintem ugyanolyan. Itt a 3. számu kis kupak.
Na, magtaláltam. Két, "alulról" megközelíthetõ kis csavart kellett kivennem, akkor lejött egy bonyolultabb alakú fedél, és az alatt lehetett a bowdeneket ki-be bújtatni.
Csak sajnos a karok nem mûködnek megfelelõen, a hátsó váltóé "szalajt", egy fokozat után már nem húzza a bowdent. Az elsõé meg nem megy vissza a kistányérhoz való pozícióba, ha kézzel húzom a bowdent, akkor sem. Amíg csak a saját fokozatkijelzõjüket kellett léptetni, addig persze mûködött rendesen mindkettõ...
Most nem tudom, szétszedjem-e õket, és próbáljam megjavítani,vagy vigyem vissza. Bontott cuccra ugyebár nincs garancia, bár a Maxi-bikeban a srácok korrekt hozzáállásúnak tûntek... Ha meg valami szét van kopva benne, hiába szedem szét, még ha össze is tudom ugyanúgy rakni.
#2513
Írta 2010. június 19. - 18:10
#2514
Írta 2010. június 19. - 18:04
A Shimano álltal 9 sebességesnek nevezett hátsó váltókat lehet nyolcas rendszerbe használni vagy a kanál túl keskeny a nyolcas lánchoz?
#2515
Írta 2010. június 19. - 01:30
#2516
Írta 2010. június 18. - 10:20
Valaki linkeljen már be egy Magellan Pyxis váltótartófül kinézetû ábrácskát...már ha tud.
Köszönöm széééépen.
#2517
Írta 2010. június 17. - 20:32
#2518
Írta 2010. június 17. - 17:22
Persze, 44-32 is elmegy ha hosszú a lánc. Viszont 22-11-nél már összeér a lánc belsõ oldala.
Ja igazad van, elírtam, 107 szemnél igaz a dolog.
#2519
Írta 2010. június 17. - 17:15
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2520
Írta 2010. június 17. - 17:06
Mert van aki 44-32-es vagy a 22-11-es kombinációt is képes használni, a kettõ közötti különbség adja a kapacitást. A rövid kanál ezt nem tudja kezelni, de azokat az (elõbb jelzett) szélsõséges áttételeket nem is érdemes és nem is ajánlott használni. Komoly márkák is raknak rövid kanalas váltót a csúcs XC gépekre.
44-32 tudja a rövidkanalas váltó is 116 szemes lánccal és és normál esetben nem is rázódik le a lánc. Nekem így van mert bár nem egészséges így használni, de verseny hevében elõfordul rövid idõre. Elõzõleg rövidebb lánccal volt a gép és egy versenyen toltam egy 44-32-t és szétszállt a hátsó váltóm és a váltótartó fül.