Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#2501
Írta 2010. július 07. - 15:09

#2502
Írta 2010. július 07. - 15:07

A váltókaron lehet állítani. Ahol a bovdenház megy bele a váltókarba, ott van egy tekerõ, tekerd kifelé.
Igen azt már próbáltam, de ott már teljesen kitekertem
#2503
Írta 2010. július 07. - 14:18

XTR hátsó váltó vásárlásán töröm a fejem. Van ugye a normál kanalas(GS), meg a hosszú kanalas(SGS) mi az elõnye-hátránya az egyiknek-másiknak.
Rövid kanalas talán jobb lenne a sérülésveszély kisebb? (már 2 váltótartó fület elgörbítettem eddig. mindig beakad, elhajlik nekem)
tehát mitõl függ hogy a választható kanálhossz?
#2504
Írta 2010. július 07. - 10:06

Lenne egy kérdésem. Nem én szoktam szerelni a bringát, szóval egyáltalán nem értek hozzá, különösen nem a váltóhoz. Az elsõ XT váltóm valószínûleg rosszul van beállítva, mert ha a hátsót leteszem kis fogaskerékre egyszerûen a lánc hozzáér az elsõ váltóhoz és kerreg ha tekerek. Mivel lehet ezt állítani, melyik csavarral?
A váltókaron lehet állítani. Ahol a bovdenház megy bele a váltókarba, ott van egy tekerõ, tekerd kifelé.
A sebesség mindent megold.
#2505
Írta 2010. július 07. - 09:44

#2506
Írta 2010. július 03. - 23:59

De hol kapok mostanság 8 fokozatút?)
Aliviobol kapsz szinte bárhol, az szerintem teljesen jó.
#2507
Írta 2010. július 03. - 21:24

A hátsó váltó karján viszont nem segített a WD40-es fürdõ, az továbbra is akadt, úgyhogy kénytelen voltam szédszedni a kilincsek és rugócskák szintjéig, de nem találtam benne semmi különöset. Legalább rájöttem, hogyan kéne mûködnie, de amikor össze akartam rakni, az egyik rugó, ami "visszaengedõ" kart támasztja, elugrott. Szerencsére a feleségem megtalálta - neki még jó a szeme - ott rejtõzött a térkõ egyik fugájában. Úgyhogy másnap innen folytattam, de akkor már odabent. Sajnos, amikor a "felhúzó" szerelvényt raktam a helyére, észrevettem, hogy a rajta lévõ kilincs élébõl letört egy darab, az egyik sarka. Elég kemény anyagokból van összerakva ez a cucc, elkopni nem tud, kenést se nagyon igényel, viszont úgy látszik, ridegen törik...
Sajnos azt már nem tudtam kipróbálni, hogy esetleg fél kapcsolókörömmel is mûködik-e, mert az egészet összefogó, központi bordás csavarnak az volt a biztosítása, hogy elverték a végét, és önmegsemmisítést követett el, amikor széttekertem. Nem tudtam rá az anyát visszakapatni. A kar egyébként már az összes fokozatot végigkapcsolta ebben az állapotában, legalábbis "üresen".
Másnap kértem menetvágót a szomszédtól, de azt se tudtuk rákapatni, talán jobb is, mert ahogy néztük, ez valamiféle finommenet... Bevittem a munkahelyre, de ott se tudtak vele mást csinálni, mint levágták a csavar összezömült végét. A maradékra aztán rá tudtam kapatni az eredeti csavarjának a maradék két menetét, és jól meghúztam. Nagyon nem tudtam megtépni, mivel csak a bowdenhúzó bigyókánál kézzel tartottam ellent, de a kar így sem mûködött ezután. Kicsit kijjebb engedtem, ezek után már "jó" volt, tehát a meghúzási nyomaték se mindegy. Azonban, amikor visszaszereltem a házába - ugyanannak a három csavarnak a megfelelõjével, amiket a balosról is leszedtem - megint megszorult. Itt tartok most, lehet, hogy próbálok még igazítani az egytengelyûségén, de ennyibõl már tisztán látszik: senkinek sem javaslom, hogy szétszedjen egy ilyet... Asszem, nekem is kell vennem egy újat, mert ezt olyan állapotba sem sikerült visszahoznom, amiben volt, amikor elhoztam. (Lehet, hogy ezúttal tényleg újat kéne, mert ha elhozok még egy bontottat, és az ugyanígy (nem) mûködik, már nagyon híg lesz a leve... De hol kapok mostanság 8 fokozatút?)
#2508
Írta 2010. július 01. - 23:29

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2509
Írta 2010. július 01. - 22:59

Remélem jó helyre írok az alábbi témában! Totál kezdõ vagyok, nem ér kinevetni!
Az egyik honlapon országúti vázakat nézegettem. Minden vázhoz oda volt írva, hogy hány sebességgel szerelhetõ fel. Én azt hittem, hogy a bringára szerelhetõ sebességfokozatok száma a hátsókeréktõl függ. Hülye vagyok?:S
A kérdésem tehát az lenne, hogy a váz befolyásolja egyáltalán a bicajra szerelhetõ sebességek számát?
Én azt gondolnám, hogy amit 2x8 fokozattal fel lehet szerelni mondjuk egy WH-R500-as kerékkel, akkor arra gond nélkül felmegy a 2x10es szett is, vagy?
Többi honlapon akkor miért nincs odaírva, hogy mi hány sebességgel szerelhetõ fel?
Köszönöm elõre is a segítséget!
#2510
Írta 2010. július 01. - 22:30


#2511
Írta 2010. július 01. - 22:07

Akkor nem dobok ki feleslegesen tízezreket, ha valóban így van.Egyébként a fogsor és a hajtómû is XT.
Váltókarral együtt érdemes, én idén cseréltem XTR hátsóváltót és rapidfire váltókart, hajtómû-lánc sor maradt XT és nagyon finom lett a váltás.
#2512
Írta 2010. július 01. - 18:19

#2513
Írta 2010. július 01. - 18:16

#2514
Írta 2010. július 01. - 17:42


Sok mindenen múlik a váltás, de inkább fogsort és tányért vegyél magasabb kategóriából.
#2515
Írta 2010. július 01. - 17:31

Le szeretném cserélni a váltókarokat is XTR-re.LX után nagy ugrás lesz, mennyire lesz jobb?
Elnézést a hülye kérdésekért!
#2516
Írta 2010. június 20. - 22:48

#2517
Írta 2010. június 20. - 20:13

Na, magtaláltam. Két, "alulról" megközelíthetõ kis csavart kellett kivennem, akkor lejött egy bonyolultabb alakú fedél, és az alatt lehetett a bowdeneket ki-be bújtatni.
Csak sajnos a karok nem mûködnek megfelelõen, a hátsó váltóé "szalajt", egy fokozat után már nem húzza a bowdent. Az elsõé meg nem megy vissza a kistányérhoz való pozícióba, ha kézzel húzom a bowdent, akkor sem. Amíg csak a saját fokozatkijelzõjüket kellett léptetni, addig persze mûködött rendesen mindkettõ...
Most nem tudom, szétszedjem-e õket, és próbáljam megjavítani,vagy vigyem vissza. Bontott cuccra ugyebár nincs garancia, bár a Maxi-bikeban a srácok korrekt hozzáállásúnak tûntek... Ha meg valami szét van kopva benne, hiába szedem szét, még ha össze is tudom ugyanúgy rakni.
nem kell kétségbe esni. ahogy már írta wiloz,bõ wd40 használat megold6ja a gondot. a reteszelõ kilincsekre kéne nyomatni. az a lényeg,hogy amivel a shimano összeszereli zsír,az bekeményszik 1 idõ után. másképp nem tudom leírni a problemát. ha hozzáférsz a kilincsekhez,akkor addig nyomasd rá a cuccost amíg simán mozogni fog.
#2518
Írta 2010. június 20. - 19:54


#2519
Írta 2010. június 20. - 11:18

Nem lent.
Az M570-es LX szerintem ugyanolyan. Itt a 3. számu kis kupak.
Na, magtaláltam. Két, "alulról" megközelíthetõ kis csavart kellett kivennem, akkor lejött egy bonyolultabb alakú fedél, és az alatt lehetett a bowdeneket ki-be bújtatni.
Csak sajnos a karok nem mûködnek megfelelõen, a hátsó váltóé "szalajt", egy fokozat után már nem húzza a bowdent. Az elsõé meg nem megy vissza a kistányérhoz való pozícióba, ha kézzel húzom a bowdent, akkor sem. Amíg csak a saját fokozatkijelzõjüket kellett léptetni, addig persze mûködött rendesen mindkettõ...
Most nem tudom, szétszedjem-e õket, és próbáljam megjavítani,vagy vigyem vissza. Bontott cuccra ugyebár nincs garancia, bár a Maxi-bikeban a srácok korrekt hozzáállásúnak tûntek... Ha meg valami szét van kopva benne, hiába szedem szét, még ha össze is tudom ugyanúgy rakni.
#2520
Írta 2010. június 19. - 18:10
