Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#2501
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
A sebességfokozatok számát nem befolyásolja a váz, csak a hátsó agy szabadonfutójának szélessége, ami a 8-9-10 fokozatú fogaskoszorúknál azonos szélességû. Tehát a váltókar és a sor dönt el mindent, a hajtómû és a váltó alig számít.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#2502
Szobatars

Szobatars

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Hali!

Remélem jó helyre írok az alábbi témában! Totál kezdõ vagyok, nem ér kinevetni!
Az egyik honlapon országúti vázakat nézegettem. Minden vázhoz oda volt írva, hogy hány sebességgel szerelhetõ fel. Én azt hittem, hogy a bringára szerelhetõ sebességfokozatok száma a hátsókeréktõl függ. Hülye vagyok?:S
A kérdésem tehát az lenne, hogy a váz befolyásolja egyáltalán a bicajra szerelhetõ sebességek számát?
Én azt gondolnám, hogy amit 2x8 fokozattal fel lehet szerelni mondjuk egy WH-R500-as kerékkel, akkor arra gond nélkül felmegy a 2x10es szett is, vagy?
Többi honlapon akkor miért nincs odaírva, hogy mi hány sebességgel szerelhetõ fel?

Köszönöm elõre is a segítséget!

#2503
ricsárd

ricsárd

    vendég

  • fórumtag
  • 175 hozzászólás
Jó estét! Shimano XT Shadow hátsó váltóval rendelkezik a gépem és folyton elállítódik. Mire érzékenyebb: lánc vagy bowden? A láncom még gyári shimano HG53-as ,a bowdent nem tudom...:( Még egy adalék, hogy a sarat nem nagyon bírja, kerreg kattog egy idõ után!

#2504
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Akkor nem dobok ki feleslegesen tízezreket, ha valóban így van.Egyébként a fogsor és a hajtómû is XT.


Váltókarral együtt érdemes, én idén cseréltem XTR hátsóváltót és rapidfire váltókart, hajtómû-lánc sor maradt XT és nagyon finom lett a váltás.

#2505
manston91

manston91

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
Akkor nem dobok ki feleslegesen tízezreket, ha valóban így van.Egyébként a fogsor és a hajtómû is XT.
"Ride today, heal tomorrow"

#2506
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Illetve a bovden(ház) minõségén és elvezetésén.

#2507
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Baromira meg fogsz lepõdni, mennyire nem lesz más :D
Sok mindenen múlik a váltás, de inkább fogsort és tányért vegyél magasabb kategóriából.

#2508
manston91

manston91

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
Van valakinek tapasztalata XTR hátsó váltóval kapcsolatban?Az érdekelne, hogy mennyivel vált szebben mint egy XT váltó.
Le szeretném cserélni a váltókarokat is XTR-re.LX után nagy ugrás lesz, mennyire lesz jobb?
Elnézést a hülye kérdésekért!
"Ride today, heal tomorrow"

#2509
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Ezt én is meg tudom erõsíteni, nekem is a gyári zsír keményedett bele. A wd-40 helyre rakta. De nyugodtan szét szedhet és újra zsírozhatod, mert a wd hamar kiszárad, de érdemes egy-két fotót csinálni szétszedés közben, hogy össze rakásnál ne legyen gond....

#2510
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Na, magtaláltam. Két, "alulról" megközelíthetõ kis csavart kellett kivennem, akkor lejött egy bonyolultabb alakú fedél, és az alatt lehetett a bowdeneket ki-be bújtatni.
Csak sajnos a karok nem mûködnek megfelelõen, a hátsó váltóé "szalajt", egy fokozat után már nem húzza a bowdent. Az elsõé meg nem megy vissza a kistányérhoz való pozícióba, ha kézzel húzom a bowdent, akkor sem. Amíg csak a saját fokozatkijelzõjüket kellett léptetni, addig persze mûködött rendesen mindkettõ...
Most nem tudom, szétszedjem-e õket, és próbáljam megjavítani,vagy vigyem vissza. Bontott cuccra ugyebár nincs garancia, bár a Maxi-bikeban a srácok korrekt hozzáállásúnak tûntek... Ha meg valami szét van kopva benne, hiába szedem szét, még ha össze is tudom ugyanúgy rakni.


nem kell kétségbe esni. ahogy már írta wiloz,bõ wd40 használat megold6ja a gondot. a reteszelõ kilincsekre kéne nyomatni. az a lényeg,hogy amivel a shimano összeszereli zsír,az bekeményszik 1 idõ után. másképp nem tudom leírni a problemát. ha hozzáférsz a kilincsekhez,akkor addig nyomasd rá a cuccost amíg simán mozogni fog.

#2511
wiloz

wiloz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.820 hozzászólás
Nekem van egy LX váltókarom ami szalajtott, de WD40 el való bõ átmosás segített rajta azóta hibátlan pedig minden nap használom. Egy próbát megér,amúgy nem akarok beleokoskodni. :)

#2512
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Nem lent.
Az M570-es LX szerintem ugyanolyan. Itt a 3. számu kis kupak.


Na, magtaláltam. Két, "alulról" megközelíthetõ kis csavart kellett kivennem, akkor lejött egy bonyolultabb alakú fedél, és az alatt lehetett a bowdeneket ki-be bújtatni.
Csak sajnos a karok nem mûködnek megfelelõen, a hátsó váltóé "szalajt", egy fokozat után már nem húzza a bowdent. Az elsõé meg nem megy vissza a kistányérhoz való pozícióba, ha kézzel húzom a bowdent, akkor sem. Amíg csak a saját fokozatkijelzõjüket kellett léptetni, addig persze mûködött rendesen mindkettõ...
Most nem tudom, szétszedjem-e õket, és próbáljam megjavítani,vagy vigyem vissza. Bontott cuccra ugyebár nincs garancia, bár a Maxi-bikeban a srácok korrekt hozzáállásúnak tûntek... Ha meg valami szét van kopva benne, hiába szedem szét, még ha össze is tudom ugyanúgy rakni.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2513
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 hozzászólás
Lehet. En is igy hasznalom.

#2514
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Sziasztok!

A Shimano álltal 9 sebességesnek nevezett hátsó váltókat lehet nyolcas rendszerbe használni vagy a kanál túl keskeny a nyolcas lánchoz?

#2515
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás
Plíííz !
Feltöltött kép
Katt a képre a nagyításhoz !
Marci

#2516
nagybub

nagybub

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.615 hozzászólás
Halihó

Valaki linkeljen már be egy Magellan Pyxis váltótartófül kinézetû ábrácskát...már ha tud.
Köszönöm széééépen.

Fél kézzel megállítom a vonatot!!! :)
Pókmalac
Fixi


#2517
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Köszi

#2518
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Persze, 44-32 is elmegy ha hosszú a lánc. Viszont 22-11-nél már összeér a lánc belsõ oldala.


Ja igazad van, elírtam, 107 szemnél igaz a dolog.:(

#2519
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Persze, 44-32 is elmegy ha hosszú a lánc. Viszont 22-11-nél már összeér a lánc belsõ oldala.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#2520
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Mert van aki 44-32-es vagy a 22-11-es kombinációt is képes használni, a kettõ közötti különbség adja a kapacitást. A rövid kanál ezt nem tudja kezelni, de azokat az (elõbb jelzett) szélsõséges áttételeket nem is érdemes és nem is ajánlott használni. Komoly márkák is raknak rövid kanalas váltót a csúcs XC gépekre.


44-32 tudja a rövidkanalas váltó is 116 szemes lánccal és és normál esetben nem is rázódik le a lánc. Nekem így van mert bár nem egészséges így használni, de verseny hevében elõfordul rövid idõre. Elõzõleg rövidebb lánccal volt a gép és egy versenyen toltam egy 44-32-t és szétszállt a hátsó váltóm és a váltótartó fül.