Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2481
Posted 2010. July 14. - 13:12
#2482
Posted 2010. July 11. - 01:25
igenHali!
A kérdésem az lenne, hogy olyan váltót lehet egészségesen használni, ami alapból 7sebességre van tervezve, de a bringa hátsója csak 6sebességes? Vagy mindenképp 6sebességes váltót vegyek majd rá? Vagy be lehet úgy lõni precízen hogy úgy mûködjön mint ha 6sebességes lenni, a feszítõ-finombeállító csavarokkal meg lehet csinálni?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2483
Posted 2010. July 10. - 21:49
Hali!
A kérdésem az lenne, hogy olyan váltót lehet egészségesen használni, ami alapból 7sebességre van tervezve, de a bringa hátsója csak 6sebességes? Vagy mindenképp 6sebességes váltót vegyek majd rá? Vagy be lehet úgy lõni precízen hogy úgy mûködjön mint ha 6sebességes lenni, a feszítõ-finombeállító csavarokkal meg lehet csinálni?
Igen.
#2484
Posted 2010. July 10. - 19:45
A kérdésem az lenne, hogy olyan váltót lehet egészségesen használni, ami alapból 7sebességre van tervezve, de a bringa hátsója csak 6sebességes? Vagy mindenképp 6sebességes váltót vegyek majd rá? Vagy be lehet úgy lõni precízen hogy úgy mûködjön mint ha 6sebességes lenni, a feszítõ-finombeállító csavarokkal meg lehet csinálni?
#2485
Posted 2010. July 08. - 22:38
Köszi gaboca1 kipróbálom.
Azért fontos adat még a láncvillahossz is. Nekem az elõzõ vázam egy magellan volt. Mikor kicseréltem erre a scott ösztelósra, ugyanaz a lánc már rövid volt( hosszabb a láncvilla)
Jogos az észrevétel mindkét részrõl, errõl megfeledkeztem. Szóval 424mm láncvillánál érvényes a 107 szem!Az elv mûködik más hossznál is, de ott ki kell tapasztalni mennyi szem maradhat.
#2486
Posted 2010. July 08. - 11:30
Igen, ezt múltkor én is mondtam neki, hogy nem minden bringán lesz így jó. Egy monti láncvillája 405-430mm, ami 5cm különbség lánchosszban, azaz 4 szem.Köszi gaboca1 kipróbálom.
Azért fontos adat még a láncvillahossz is. Nekem az elõzõ vázam egy magellan volt. Mikor kicseréltem erre a scott ösztelósra, ugyanaz a lánc már rövid volt( hosszabb a láncvilla)
A sebesség mindent megold.
#2487
Posted 2010. July 08. - 11:27
107 szemesre állítsd be a lánc hosszt, nekem ugyan ez a fogkiosztás van és így bírja a 44-32 22-11 fokozatot is és nem rázódik le a lánc lefelében sem.
Köszi gaboca1 kipróbálom.
Azért fontos adat még a láncvillahossz is. Nekem az elõzõ vázam egy magellan volt. Mikor kicseréltem erre a scott ösztelósra, ugyanaz a lánc már rövid volt( hosszabb a láncvilla)
#2488
Posted 2010. July 07. - 23:40
Nekem 11-32 a fogsorom, 22-32-44 pedig a hajtómûvem. Ehhez jó a rövid kanál ??
Ha a verseny hevében véletlen 44-32 váltok, (ami tudom hogy nagyon nem egészséges;)) jól értem hogy akkor okoz gondot a rövid kanál? Esetleg ide nem vált fel?
107 szemesre állítsd be a lánc hosszt, nekem ugyan ez a fogkiosztás van és így bírja a 44-32 22-11 fokozatot is és nem rázódik le a lánc lefelében sem.
#2489
Posted 2010. July 07. - 20:00
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2490
Posted 2010. July 07. - 15:39
Nekem 11-32 a fogsorom, 22-32-44 pedig a hajtómûvem. Ehhez jó a rövid kanál ??
Ha a verseny hevében véletlen 44-32 váltok, (ami tudom hogy nagyon nem egészséges;)) jól értem hogy akkor okoz gondot a rövid kanál? Esetleg ide nem vált fel?
Ha olyan hosszu lánccal használod, hogy 44/32-õn jó legyen, akkor 22/11-en laza lesz a lánc, ha olyan röviddel, hogy 22/11-en jó, akkor 44/32-vel letörheted a váltót, jobbik esetben nem tudsz felváltani.
Azért van a hosszukanalas váltó, hogy a 27 sebességes bringa 27 sebességes legyen
Cserébe hosszabb lánc kell hozzá, nehezebb, gyengébben feszít és sérülékenyebb.
#2491
Posted 2010. July 07. - 15:35
Nekem is 32es a sorom és teljesen jó a rövid kanalas. Állítólag a 34eshez már kell a hosszabb kanál, nem tudom. Majd a szakik megmondják.Nekem 11-32 a fogsorom, 22-32-44 pedig a hajtómûvem. Ehhez jó a rövid kanál ??
Ha a verseny hevében véletlen 44-32 váltok, (ami tudom hogy nagyon nem egészséges;)) jól értem hogy akkor okoz gondot a rövid kanál? Esetleg ide nem vált fel?
44-32 meg ne váltsál, lécci ! Ezt szerintem semmilyen váltó nem szeretné.
#2492
Posted 2010. July 07. - 15:29
Igen azt már próbáltam, de ott már teljesen kitekertem
Akkor tekerd vissza
...és állíts a bowdenen úgy hogy a legkisebbre váltasz, meglazítod a váltónál a bowden rögzítõcsavarját, megfeszíted a bowdent és visszahuzod a csavart.
Ezután a finomállítást az MJani által említett állítókával megteheted.
#2493
Posted 2010. July 07. - 15:15
kotovics: a hosszabb nagyon fogszámokat tud átölelni....a kissebb valóban kevásbé sérülékeny, merevfarúra bõven elég a közép, sõt ha nem használsz olyan beteg áttételeket mint a 44/34 akkor a rövid kanál is elég lehet
Nekem 11-32 a fogsorom, 22-32-44 pedig a hajtómûvem. Ehhez jó a rövid kanál ??
Ha a verseny hevében véletlen 44-32 váltok, (ami tudom hogy nagyon nem egészséges;)) jól értem hogy akkor okoz gondot a rövid kanál? Esetleg ide nem vált fel?
#2494
Posted 2010. July 07. - 15:09
#2495
Posted 2010. July 07. - 15:07
A váltókaron lehet állítani. Ahol a bovdenház megy bele a váltókarba, ott van egy tekerõ, tekerd kifelé.
Igen azt már próbáltam, de ott már teljesen kitekertem
#2496
Posted 2010. July 07. - 14:18
XTR hátsó váltó vásárlásán töröm a fejem. Van ugye a normál kanalas(GS), meg a hosszú kanalas(SGS) mi az elõnye-hátránya az egyiknek-másiknak.
Rövid kanalas talán jobb lenne a sérülésveszély kisebb? (már 2 váltótartó fület elgörbítettem eddig. mindig beakad, elhajlik nekem)
tehát mitõl függ hogy a választható kanálhossz?
#2497
Posted 2010. July 07. - 10:06
Lenne egy kérdésem. Nem én szoktam szerelni a bringát, szóval egyáltalán nem értek hozzá, különösen nem a váltóhoz. Az elsõ XT váltóm valószínûleg rosszul van beállítva, mert ha a hátsót leteszem kis fogaskerékre egyszerûen a lánc hozzáér az elsõ váltóhoz és kerreg ha tekerek. Mivel lehet ezt állítani, melyik csavarral?
A váltókaron lehet állítani. Ahol a bovdenház megy bele a váltókarba, ott van egy tekerõ, tekerd kifelé.
A sebesség mindent megold.
#2498
Posted 2010. July 07. - 09:44
#2499
Posted 2010. July 03. - 23:59
De hol kapok mostanság 8 fokozatút?)
Aliviobol kapsz szinte bárhol, az szerintem teljesen jó.
#2500
Posted 2010. July 03. - 21:24
A hátsó váltó karján viszont nem segített a WD40-es fürdõ, az továbbra is akadt, úgyhogy kénytelen voltam szédszedni a kilincsek és rugócskák szintjéig, de nem találtam benne semmi különöset. Legalább rájöttem, hogyan kéne mûködnie, de amikor össze akartam rakni, az egyik rugó, ami "visszaengedõ" kart támasztja, elugrott. Szerencsére a feleségem megtalálta - neki még jó a szeme - ott rejtõzött a térkõ egyik fugájában. Úgyhogy másnap innen folytattam, de akkor már odabent. Sajnos, amikor a "felhúzó" szerelvényt raktam a helyére, észrevettem, hogy a rajta lévõ kilincs élébõl letört egy darab, az egyik sarka. Elég kemény anyagokból van összerakva ez a cucc, elkopni nem tud, kenést se nagyon igényel, viszont úgy látszik, ridegen törik...
Sajnos azt már nem tudtam kipróbálni, hogy esetleg fél kapcsolókörömmel is mûködik-e, mert az egészet összefogó, központi bordás csavarnak az volt a biztosítása, hogy elverték a végét, és önmegsemmisítést követett el, amikor széttekertem. Nem tudtam rá az anyát visszakapatni. A kar egyébként már az összes fokozatot végigkapcsolta ebben az állapotában, legalábbis "üresen".
Másnap kértem menetvágót a szomszédtól, de azt se tudtuk rákapatni, talán jobb is, mert ahogy néztük, ez valamiféle finommenet... Bevittem a munkahelyre, de ott se tudtak vele mást csinálni, mint levágták a csavar összezömült végét. A maradékra aztán rá tudtam kapatni az eredeti csavarjának a maradék két menetét, és jól meghúztam. Nagyon nem tudtam megtépni, mivel csak a bowdenhúzó bigyókánál kézzel tartottam ellent, de a kar így sem mûködött ezután. Kicsit kijjebb engedtem, ezek után már "jó" volt, tehát a meghúzási nyomaték se mindegy. Azonban, amikor visszaszereltem a házába - ugyanannak a három csavarnak a megfelelõjével, amiket a balosról is leszedtem - megint megszorult. Itt tartok most, lehet, hogy próbálok még igazítani az egytengelyûségén, de ennyibõl már tisztán látszik: senkinek sem javaslom, hogy szétszedjen egy ilyet... Asszem, nekem is kell vennem egy újat, mert ezt olyan állapotba sem sikerült visszahoznom, amiben volt, amikor elhoztam. (Lehet, hogy ezúttal tényleg újat kéne, mert ha elhozok még egy bontottat, és az ugyanígy (nem) mûködik, már nagyon híg lesz a leve... De hol kapok mostanság 8 fokozatút?)