Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2481
Írta 2010. július 16. - 16:39
#2482
Írta 2010. július 16. - 16:32
#2483
Írta 2010. július 16. - 16:24
#2484
Írta 2010. július 16. - 14:45
#2485
Írta 2010. július 16. - 13:49
Deore hajtómûvel kompatibilis az alivio váltó? Elõre nem érzem szükségességét egy deore váltónak. Illetve hátul a deore váltó mûködik alivio váltókarral 8 sebességesként használva? Egyelõre a 9 sebesség nekem nem kell, viszont jó lenne egy új váltó, amit késõbb nem kell cserélnem, ha mégis 9 sebességre váltok.
Hátsó váltó jó lesz úgy ahogy írtad, de az elsõ több dologtól is függ, a legfontosabb, hogy olyan fogszámú hajtómûhöz legyen tervezve mint ami neked van. Meg persze a bilincsátmérõ, alsó vagy felsõ huzás.... Ha ezek stimmelnek tök mindegy hogy Alivio vagy XT, kb. ugyanolyan jól mûködik.
#2486
Írta 2010. július 16. - 13:33
#2487
Írta 2010. július 14. - 16:31
SLX hátsó váltóhoz milyen kar lenne az ideális? ár/teljesítményben a középkategóriát céloznám meg.
Esetleg SLX?
#2488
Írta 2010. július 14. - 13:12
#2489
Írta 2010. július 11. - 01:25
igenHali!
A kérdésem az lenne, hogy olyan váltót lehet egészségesen használni, ami alapból 7sebességre van tervezve, de a bringa hátsója csak 6sebességes? Vagy mindenképp 6sebességes váltót vegyek majd rá? Vagy be lehet úgy lõni precízen hogy úgy mûködjön mint ha 6sebességes lenni, a feszítõ-finombeállító csavarokkal meg lehet csinálni?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2490
Írta 2010. július 10. - 21:49
Hali!
A kérdésem az lenne, hogy olyan váltót lehet egészségesen használni, ami alapból 7sebességre van tervezve, de a bringa hátsója csak 6sebességes? Vagy mindenképp 6sebességes váltót vegyek majd rá? Vagy be lehet úgy lõni precízen hogy úgy mûködjön mint ha 6sebességes lenni, a feszítõ-finombeállító csavarokkal meg lehet csinálni?
Igen.
#2491
Írta 2010. július 10. - 19:45
A kérdésem az lenne, hogy olyan váltót lehet egészségesen használni, ami alapból 7sebességre van tervezve, de a bringa hátsója csak 6sebességes? Vagy mindenképp 6sebességes váltót vegyek majd rá? Vagy be lehet úgy lõni precízen hogy úgy mûködjön mint ha 6sebességes lenni, a feszítõ-finombeállító csavarokkal meg lehet csinálni?
#2492
Írta 2010. július 08. - 22:38
Köszi gaboca1 kipróbálom.
Azért fontos adat még a láncvillahossz is. Nekem az elõzõ vázam egy magellan volt. Mikor kicseréltem erre a scott ösztelósra, ugyanaz a lánc már rövid volt( hosszabb a láncvilla)
Jogos az észrevétel mindkét részrõl, errõl megfeledkeztem. Szóval 424mm láncvillánál érvényes a 107 szem!Az elv mûködik más hossznál is, de ott ki kell tapasztalni mennyi szem maradhat.
#2493
Írta 2010. július 08. - 11:30
Igen, ezt múltkor én is mondtam neki, hogy nem minden bringán lesz így jó. Egy monti láncvillája 405-430mm, ami 5cm különbség lánchosszban, azaz 4 szem.Köszi gaboca1 kipróbálom.
Azért fontos adat még a láncvillahossz is. Nekem az elõzõ vázam egy magellan volt. Mikor kicseréltem erre a scott ösztelósra, ugyanaz a lánc már rövid volt( hosszabb a láncvilla)
A sebesség mindent megold.
#2494
Írta 2010. július 08. - 11:27
107 szemesre állítsd be a lánc hosszt, nekem ugyan ez a fogkiosztás van és így bírja a 44-32 22-11 fokozatot is és nem rázódik le a lánc lefelében sem.
Köszi gaboca1 kipróbálom.
Azért fontos adat még a láncvillahossz is. Nekem az elõzõ vázam egy magellan volt. Mikor kicseréltem erre a scott ösztelósra, ugyanaz a lánc már rövid volt( hosszabb a láncvilla)
#2495
Írta 2010. július 07. - 23:40
Nekem 11-32 a fogsorom, 22-32-44 pedig a hajtómûvem. Ehhez jó a rövid kanál ??
Ha a verseny hevében véletlen 44-32 váltok, (ami tudom hogy nagyon nem egészséges;)) jól értem hogy akkor okoz gondot a rövid kanál? Esetleg ide nem vált fel?
107 szemesre állítsd be a lánc hosszt, nekem ugyan ez a fogkiosztás van és így bírja a 44-32 22-11 fokozatot is és nem rázódik le a lánc lefelében sem.
#2496
Írta 2010. július 07. - 20:00
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2497
Írta 2010. július 07. - 15:39
Nekem 11-32 a fogsorom, 22-32-44 pedig a hajtómûvem. Ehhez jó a rövid kanál ??
Ha a verseny hevében véletlen 44-32 váltok, (ami tudom hogy nagyon nem egészséges;)) jól értem hogy akkor okoz gondot a rövid kanál? Esetleg ide nem vált fel?
Ha olyan hosszu lánccal használod, hogy 44/32-õn jó legyen, akkor 22/11-en laza lesz a lánc, ha olyan röviddel, hogy 22/11-en jó, akkor 44/32-vel letörheted a váltót, jobbik esetben nem tudsz felváltani.
Azért van a hosszukanalas váltó, hogy a 27 sebességes bringa 27 sebességes legyen
Cserébe hosszabb lánc kell hozzá, nehezebb, gyengébben feszít és sérülékenyebb.
#2498
Írta 2010. július 07. - 15:35
Nekem is 32es a sorom és teljesen jó a rövid kanalas. Állítólag a 34eshez már kell a hosszabb kanál, nem tudom. Majd a szakik megmondják.Nekem 11-32 a fogsorom, 22-32-44 pedig a hajtómûvem. Ehhez jó a rövid kanál ??
Ha a verseny hevében véletlen 44-32 váltok, (ami tudom hogy nagyon nem egészséges;)) jól értem hogy akkor okoz gondot a rövid kanál? Esetleg ide nem vált fel?
44-32 meg ne váltsál, lécci ! Ezt szerintem semmilyen váltó nem szeretné.
#2499
Írta 2010. július 07. - 15:29
Igen azt már próbáltam, de ott már teljesen kitekertem
Akkor tekerd vissza
...és állíts a bowdenen úgy hogy a legkisebbre váltasz, meglazítod a váltónál a bowden rögzítõcsavarját, megfeszíted a bowdent és visszahuzod a csavart.
Ezután a finomállítást az MJani által említett állítókával megteheted.
#2500
Írta 2010. július 07. - 15:15
kotovics: a hosszabb nagyon fogszámokat tud átölelni....a kissebb valóban kevásbé sérülékeny, merevfarúra bõven elég a közép, sõt ha nem használsz olyan beteg áttételeket mint a 44/34 akkor a rövid kanál is elég lehet
Nekem 11-32 a fogsorom, 22-32-44 pedig a hajtómûvem. Ehhez jó a rövid kanál ??
Ha a verseny hevében véletlen 44-32 váltok, (ami tudom hogy nagyon nem egészséges;)) jól értem hogy akkor okoz gondot a rövid kanál? Esetleg ide nem vált fel?