elsõ váltóban hol van görgõ?
Bocs.

Akkor csak könnyebb.
elsõ váltóban hol van görgõ?
A sebesség mindent megold.
Sziasztok,
mennyivel és miben lehet jobb egy zsír új XT egy zsír új SLX elsõ váltónál? Aprópénzbõl lehetne upgradelni, csak kérdés egy lépést is megér-e a dolog.
Köszi.
A sebesség mindent megold.
beszélj a Remetei Sanyival a pedalománban.Sziasztok!
A 24 órás sárdagasztásában sikeresen eltörtem az XTR shadow hátsó váltóm karbon papucsát.
Van valainek infoja - ki foglalkozik karbon motyók javításával?
Javíthatónak tûnik az alkatrész - és menteném ezt az egyébként nagyszerû váltót.
Ha valaki tudna segíteni - kérem írja meg a "karbon varázsló" elérhetõségét.
csaba@outdoorsport.hu
Elõre is köszönöm!
Üdv, a Tokaji
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
Röviden a válasz: nem.Deore normál irányú váltó volt a bringámon, vettem egy Shimano LX 9X mtb hátsó váltót forditott mûködésû, lehetséges -e normál irányú váltást beállítani vagy meg kell szoknom, hogy ellenkezõ irányban mûködik a váltás a megszokotthoz képest!
Hát nem tudom, a Shimano 8 sebis rendszernél a legnagyobb és a legkisebb lánckeréknek is hangja van középtányérról hajtva, amennyire látom az történik hogy az átemelõ simán nem elég széles, és beleér a lánc.
Persze az is lehet hogy csak a SRAM lánc miatt van.
A sebesség mindent megold.
Ennek több más oka is lehet, mint hogy az elsõ váltó ,,ne lenne elég széles". Pl. csupán csak nem párhuzamos a nagy lánckerékkel, vagy épp csak túl magasan van. Mindenesetre a mindennapi gépem Shimano 8-as rendszerû, 105-ös, és nem kerepel sehol. Zizegésre is nehéz rábírni (pl kicsi-kicsi közt). Igaz, kilóg a hármas hajtómû, mert Stronglight, a többi 105.Hát nem tudom, a Shimano 8 sebis rendszernél a legnagyobb és a legkisebb lánckeréknek is hangja van középtányérról hajtva, amennyire látom az történik hogy az átemelõ simán nem elég széles, és beleér a lánc.[...]
Ezt annyival finomítanám, hogy szerintem ami kerepel az átemelõn az keresztbeváltás. Szar a láncnak, súrlódik is szóval nem hatékony...
Ezt annyival finomítanám, hogy szerintem ami kerepel az átemelõn az keresztbeváltás. Szar a láncnak, súrlódik is szóval nem hatékony...Középtányéron szerintem semmi sem számít keresztbeváltásnak.
Sziasztok!Elõl 2-es lánckerék,hátul 6-os keresztnek számít 24-es rendszernél?
Aham, akkor már kezdek megvilágosodni azt hiszem: tehát ha nekem van elöl egy 42-34-24es kiosztású lánctányérom akkor az említett 33T váltóhoz hátra olyan fogaskoszorú kéne ahol a kis és nagy fogaskerék különbsége max15 (pl 11-26os) ? Jól értelmezem?
És köszi a válaszokat
A sebesség mindent megold.
Van nagyobb, pl 12-36, 11-36, de nem csak ez a lényeg.
Hanem: 44-22=22 , 34-11=23 22+23=45
nem.
azt adja meg, hogy hány fog különbséget tud átváltani a fogaskoszorún.
vagyis a 33T kapacitású max. 11-34est tud átvinni.
Oh! Köszi, értem. De tulajdonképp annál nagyobb nincs is, nem? Akkor mi értelme egyes váltóknál a 45T értéknek?
A sebesség mindent megold.