Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2281
Posted 2010. October 06. - 21:33
#2282
Posted 2010. October 06. - 21:10
Elég béna vagyok váltóállításban, van egy hátsóváltóm, s ha feltételezzük, hogy a két végpontot beállítottam, helyesen, s ennek ellenére a 9-es sorból vagy az alsó 8-at, vagy a felsõ 8-at használja a bowdenfeszesség állításával (azaz pl. ha a kónuszt nem komálja, s addig tekerem, amíg éppenhogy leteszi rá, akkor már az elsõ fogast nem fogja szeretni), akkor mit lehet még kezdeni vele? Olyan, mintha a tartomány, amelyben mozogna, eleve kisebb lenne.
4 dolgot tudok elképzelni:
1. Ferde a váltófül.
2. A bovdenezésben van a hiba (legtöbbször ez a gond).
3. Campa soron shimano váltót használsz.
4. Valamit elb@sztak gyárilag.
A sebesség mindent megold.
#2283
Posted 2010. October 06. - 20:28
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#2284
Posted 2010. October 05. - 12:32
elsõ váltóban hol van görgõ?
Bocs. Ezt elnéztem. Természetesen sehol.
Akkor csak könnyebb.
A sebesség mindent megold.
#2286
Posted 2010. October 05. - 11:50
Sziasztok,
mennyivel és miben lehet jobb egy zsír új XT egy zsír új SLX elsõ váltónál? Aprópénzbõl lehetne upgradelni, csak kérdés egy lépést is megér-e a dolog.
Köszi.
Váltásteljesítményben semmivel. Az xt könnyebb és jobbak a görgõi.
A sebesség mindent megold.
#2287
Posted 2010. October 05. - 11:40
mennyivel és miben lehet jobb egy zsír új XT egy zsír új SLX elsõ váltónál? Aprópénzbõl lehetne upgradelni, csak kérdés egy lépést is megér-e a dolog.
Köszi.
#2288
Posted 2010. October 04. - 09:45
beszélj a Remetei Sanyival a pedalománban.Sziasztok!
A 24 órás sárdagasztásában sikeresen eltörtem az XTR shadow hátsó váltóm karbon papucsát.
Van valainek infoja - ki foglalkozik karbon motyók javításával?
Javíthatónak tûnik az alkatrész - és menteném ezt az egyébként nagyszerû váltót.
Ha valaki tudna segíteni - kérem írja meg a "karbon varázsló" elérhetõségét.
csaba@outdoorsport.hu
Elõre is köszönöm!
Üdv, a Tokaji
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2289
Posted 2010. October 04. - 08:50
Röviden a válasz: nem.Deore normál irányú váltó volt a bringámon, vettem egy Shimano LX 9X mtb hátsó váltót forditott mûködésû, lehetséges -e normál irányú váltást beállítani vagy meg kell szoknom, hogy ellenkezõ irányban mûködik a váltás a megszokotthoz képest!
A váltókar két dolgot tud: húzni és engedni. A kettõ nem megcserélhetõ sem a karban, sem a váltóban. A fordított irányú váltó attól fordított irányú, hogy más a felépítése, a rugó másfelé húzza...
#2290
Posted 2010. October 04. - 08:23
#2291
Posted 2010. October 03. - 14:02
A 24 órás sárdagasztásában sikeresen eltörtem az XTR shadow hátsó váltóm karbon papucsát.
Van valainek infoja - ki foglalkozik karbon motyók javításával?
Javíthatónak tûnik az alkatrész - és menteném ezt az egyébként nagyszerû váltót.
Ha valaki tudna segíteni - kérem írja meg a "karbon varázsló" elérhetõségét.
csaba@outdoorsport.hu
Elõre is köszönöm!
Üdv, a Tokaji
#2292
Posted 2010. October 02. - 22:57
Hát nem tudom, a Shimano 8 sebis rendszernél a legnagyobb és a legkisebb lánckeréknek is hangja van középtányérról hajtva, amennyire látom az történik hogy az átemelõ simán nem elég széles, és beleér a lánc.
Persze az is lehet hogy csak a SRAM lánc miatt van.
Függ a hajtómûtõl és a lánckeréktõl is. Ja meg tõled is.
A sebesség mindent megold.
#2293
Posted 2010. October 02. - 22:23
Ennek több más oka is lehet, mint hogy az elsõ váltó ,,ne lenne elég széles". Pl. csupán csak nem párhuzamos a nagy lánckerékkel, vagy épp csak túl magasan van. Mindenesetre a mindennapi gépem Shimano 8-as rendszerû, 105-ös, és nem kerepel sehol. Zizegésre is nehéz rábírni (pl kicsi-kicsi közt). Igaz, kilóg a hármas hajtómû, mert Stronglight, a többi 105.Hát nem tudom, a Shimano 8 sebis rendszernél a legnagyobb és a legkisebb lánckeréknek is hangja van középtányérról hajtva, amennyire látom az történik hogy az átemelõ simán nem elég széles, és beleér a lánc.[...]
#2294
Posted 2010. October 02. - 15:26
Persze az is lehet hogy csak a SRAM lánc miatt van.
#2295
Posted 2010. October 02. - 15:13
Ezt annyival finomítanám, hogy szerintem ami kerepel az átemelõn az keresztbeváltás. Szar a láncnak, súrlódik is szóval nem hatékony...
Ami kerepel az szarul van beállítva. Ez persze kiküszöbölhetõ egy microindexes elsõ markolatváltóval.
#2296
Posted 2010. October 02. - 14:48
Ezt annyival finomítanám, hogy szerintem ami kerepel az átemelõn az keresztbeváltás. Szar a láncnak, súrlódik is szóval nem hatékony...Középtányéron szerintem semmi sem számít keresztbeváltásnak.
#2297
Posted 2010. October 02. - 10:49
Sziasztok!Elõl 2-es lánckerék,hátul 6-os keresztnek számít 24-es rendszernél?
Középtányéron szerintem semmi sem számít keresztbeváltásnak.
#2298
Posted 2010. October 02. - 10:40
#2299
Posted 2010. October 01. - 22:19
Aham, akkor már kezdek megvilágosodni azt hiszem: tehát ha nekem van elöl egy 42-34-24es kiosztású lánctányérom akkor az említett 33T váltóhoz hátra olyan fogaskoszorú kéne ahol a kis és nagy fogaskerék különbsége max15 (pl 11-26os) ? Jól értelmezem?
És köszi a válaszokat
Majdnem. Igazából azt jelenti, hogy a váltó kanala mekkora max fogkülönbséget tud. Ha nem akarsz idióta áttételeket használni (pl elõl kicsi hátul kicsi) akkor a 11-34es sorhoz is jó a váltód, ráadásul a 33T váltók is bírnak 37-et.
A sebesség mindent megold.
#2300
Posted 2010. October 01. - 21:27
Van nagyobb, pl 12-36, 11-36, de nem csak ez a lényeg.
Hanem: 44-22=22 , 34-11=23 22+23=45
Aham, akkor már kezdek megvilágosodni azt hiszem: tehát ha nekem van elöl egy 42-34-24es kiosztású lánctányérom akkor az említett 33T váltóhoz hátra olyan fogaskoszorú kéne ahol a kis és nagy fogaskerék különbsége max15 (pl 11-26os) ? Jól értelmezem?
És köszi a válaszokat