Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#2281
Írta 2010. október 06. - 23:17

Szedd le a hátsó váltót,dugj bele egy gyorskioldós hátsó agy tengelyt,kicsit hajtsd meg kifelé a fület és szerintem jó lesz.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2282
Írta 2010. október 06. - 23:13


GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2283
Írta 2010. október 06. - 23:11

Elég béna vagyok váltóállításban, van egy hátsóváltóm, s ha feltételezzük, hogy a két végpontot beállítottam, helyesen, s ennek ellenére a 9-es sorból vagy az alsó 8-at, vagy a felsõ 8-at használja a bowdenfeszesség állításával (azaz pl. ha a kónuszt nem komálja, s addig tekerem, amíg éppenhogy leteszi rá, akkor már az elsõ fogast nem fogja szeretni), akkor mit lehet még kezdeni vele? Olyan, mintha a tartomány, amelyben mozogna, eleve kisebb lenne.
Ha a váltókanál ferde kicsit az is pont ilyen tüneteket produkál.
#2284
Írta 2010. október 06. - 23:09

Elöl nagytányér,pörget hajtókar,külsõ határoló csavart addig tekerem befelé,míg a lánc felugrik második fogaskerékre.
Ha fent,akkor addig teker vissza,míg leesik kicsire,aztán még egy fél fordulat.
Beköt bowden,elkezd váltogatni,2.-3. fogaskerék úgy beállít finomszabályzó gombbal,hogy 3.-ról leessen a lánc a másodikra,itt addig állít, míg megszûnik a lánc csörgése.
"A kónuszon teljesen jól megy. Ha meg úgy megfeszítem, hogy a 9-esre felváltson, akkor a kónuszra nem pakolja le."
Akkor tutira görbe a papucsod vagy a váltótest.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2285
Írta 2010. október 06. - 23:00

Mit csinál az elsõ fogason?
Nem úgy van bekötve a váltóbowden ,hogy a váltókapcsoló elsõ fokozatban volt,mikor a váltón a horgonycsavart meghúztad?
A kónuszon teljesen jól megy. Ha meg úgy megfeszítem, hogy a 9-esre felváltson, akkor a kónuszra nem pakolja le. Elég béna vagyok, de alapból úgy álltam neki, hogy beállítottam az alsó végállást, majd beraktam kónuszra, befûztem a bowdent, s ráhúztam, majd addig tekergettem a feszességet, amíg egy kattintásra a 2-esre felugrott. (ez olyan fél fordulat volt amúgy a váltókaron) Nem valami fullperfekt a láncvonalam, még az a tippem, hogy ezzel a setuppal sohasem fog a 32-esre felváltani, ami mondjuk nem halál, de legalább az elõtte lévõkön nem cicózna. A rendszer 1x9-es, de csak kívülre fért fel a tányér, amit használok (48-as), viszont a középcsapágy távtartókkal játszottam, így egész jó a láncvonal. A lánc hosszú, s a váltó hosszúkanalas.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2286
Írta 2010. október 06. - 22:52

Elég béna vagyok váltóállításban, van egy hátsóváltóm, s ha feltételezzük, hogy a két végpontot beállítottam, helyesen, s ennek ellenére a 9-es sorból vagy az alsó 8-at, vagy a felsõ 8-at használja a bowdenfeszesség állításával (azaz pl. ha a kónuszt nem komálja, s addig tekerem, amíg éppenhogy leteszi rá, akkor már az elsõ fogast nem fogja szeretni), akkor mit lehet még kezdeni vele? Olyan, mintha a tartomány, amelyben mozogna, eleve kisebb lenne.
Mit csinál az elsõ fogason?
Nem úgy van bekötve a váltóbowden ,hogy a váltókapcsoló elsõ fokozatban volt,mikor a váltón a horgonycsavart meghúztad?
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2287
Írta 2010. október 06. - 22:47

1. Ferde a váltófül.4 dolgot tudok elképzelni:
Nem az.
2. A bovdenezésben van a hiba (legtöbbször ez a gond).
MI lehet a hiba? Nyilván itt lehet a gebasz, csak fogalmam sincs micsoda.
3. Campa soron shimano váltót használsz.
Hát nem.
4. Valamit elb@sztak gyárilag.
Egyszer mûködött.
Elhagytam a csavart, ami a váltót a váltófülhöz rögzítette. Pótolnom kellett. (XT Shadow) Ebbõl szerinted fakadhat ilyen jellegû gond?
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2288
Írta 2010. október 06. - 21:53

Illetve váza válogatja.
Ha nem jó a bowdenház minõsége-nem eléggé merev hosszirányban,túl nagy ívben van vezetve-nagyobb a súrlódási felület,nem lesz pontos a váltás.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2289
Írta 2010. október 06. - 21:49


#2290
Írta 2010. október 06. - 21:44

Ha van ,nyilván jobb,de nem létkérdés.
Ha a bowdenezés rossz,nincs jó váltás,felfelé egyre rosszabb lesz.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2291
Írta 2010. október 06. - 21:37


Amúgy amit a váltók és karok specifikációiban írnak hogy melyik csavart hány Nm-rel kell meghúzni, azt mennyire kell "komolyan venni"? Csak túl van specifikálva, vagy jobb neki sem állni nyomatékkulcs nélkül?
#2292
Írta 2010. október 06. - 21:33

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2293
Írta 2010. október 06. - 21:10

Elég béna vagyok váltóállításban, van egy hátsóváltóm, s ha feltételezzük, hogy a két végpontot beállítottam, helyesen, s ennek ellenére a 9-es sorból vagy az alsó 8-at, vagy a felsõ 8-at használja a bowdenfeszesség állításával (azaz pl. ha a kónuszt nem komálja, s addig tekerem, amíg éppenhogy leteszi rá, akkor már az elsõ fogast nem fogja szeretni), akkor mit lehet még kezdeni vele? Olyan, mintha a tartomány, amelyben mozogna, eleve kisebb lenne.
4 dolgot tudok elképzelni:
1. Ferde a váltófül.
2. A bovdenezésben van a hiba (legtöbbször ez a gond).
3. Campa soron shimano váltót használsz.
4. Valamit elb@sztak gyárilag.
A sebesség mindent megold.
#2294
Írta 2010. október 06. - 20:28

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2295
Írta 2010. október 05. - 12:32

elsõ váltóban hol van görgõ?
Bocs.

Akkor csak könnyebb.
A sebesség mindent megold.
#2297
Írta 2010. október 05. - 11:50

Sziasztok,
mennyivel és miben lehet jobb egy zsír új XT egy zsír új SLX elsõ váltónál? Aprópénzbõl lehetne upgradelni, csak kérdés egy lépést is megér-e a dolog.
Köszi.
Váltásteljesítményben semmivel. Az xt könnyebb és jobbak a görgõi.
A sebesség mindent megold.
#2298
Írta 2010. október 05. - 11:40

mennyivel és miben lehet jobb egy zsír új XT egy zsír új SLX elsõ váltónál? Aprópénzbõl lehetne upgradelni, csak kérdés egy lépést is megér-e a dolog.
Köszi.

#2299
Írta 2010. október 04. - 09:45

beszélj a Remetei Sanyival a pedalománban.Sziasztok!
A 24 órás sárdagasztásában sikeresen eltörtem az XTR shadow hátsó váltóm karbon papucsát.
Van valainek infoja - ki foglalkozik karbon motyók javításával?
Javíthatónak tûnik az alkatrész - és menteném ezt az egyébként nagyszerû váltót.
Ha valaki tudna segíteni - kérem írja meg a "karbon varázsló" elérhetõségét.
csaba@outdoorsport.hu
Elõre is köszönöm!
Üdv, a Tokaji
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2300
Írta 2010. október 04. - 08:50

Röviden a válasz: nem.Deore normál irányú váltó volt a bringámon, vettem egy Shimano LX 9X mtb hátsó váltót forditott mûködésû, lehetséges -e normál irányú váltást beállítani vagy meg kell szoknom, hogy ellenkezõ irányban mûködik a váltás a megszokotthoz képest!

A váltókar két dolgot tud: húzni és engedni. A kettõ nem megcserélhetõ sem a karban, sem a váltóban. A fordított irányú váltó attól fordított irányú, hogy más a felépítése, a rugó másfelé húzza...