Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2261
Írta 2010. október 08. - 16:13
Sram jó döntés.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2262
Írta 2010. október 08. - 15:59
Sram X3-as váltóról valami vélemény?Sram markolat váltóval lenne használva.
#2263
Írta 2010. október 07. - 11:49
OFF "second wind" jelleggel.
lászt sensz
#2264
Írta 2010. október 07. - 08:41
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#2265
Írta 2010. október 07. - 07:02
Majdnem ugyanezt csinálom, még azzal az amatõrizmussal megspékelve, hogy mindig vagy 10 percig azon variálok, melyik végállás csavar melyik, ugyanis 4 bicajon 4 logika szerint van, s folyamatosan összekeverem.
Nyomtasd ki egy matricára és ragaszd a vázra a váltó fölé. Tudod olyan mûanyag izé amit a fox telókra is szoktak ragasztani hogy passzoljon a bringához
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2266
Írta 2010. október 07. - 01:33
Sziasztok,
mennyivel és miben lehet jobb egy zsír új XT egy zsír új SLX elsõ váltónál?
Hasonló kérdésem lenne csak váltókarra vonatkoztatva. Árban kb másfélszerese az xt szóval nem teljesen mindegy. Mondjuk nem használom semmi igazán exrtémre szóval nekem valószínûleg majdnem mindegy de azért gondoltam egy kérdést megér
#2267
Írta 2010. október 06. - 23:53
A bovdennél annyi lehet a gond, hogy szorul valahol és ezért nem tudja a váltó rugója visszahúzni.
A csavar. Ha egyenes akkor nem lehet vele gond. Ja és persze legyen meghúzva.
Az xt shadow milyen állapotban van? Nem kotyog nagyon? Mert nem ritka ennél a típusnál. Nálam a kanál kotyog jobbra-balra.
Vagy a felsõ váltógörgõ. Az nem hullott szét?
Elvileg kell hogy úgy is mûködjön a rendszer, hogy a nagytányér helyén van az egytányér, csak ha kicsit kopottabb a rendszer akkor majd ledobálja a láncot keresztben.
Én is köszönöm, mindkettõtöknek. De, eléggé lestrapált Shadow, nem véletlen, hogy leszedtem a Giant-ról. Reméltem, ha kicsit kipofozom, kipucolom, jó lesz. Nem érzem mindenesetre vészesen kotyogónak. Annyi csak a baj, hogy feltehetnék elvben Deore-t helyette, kipróbálásnak, de az új ház, új bowden, mivel ugye teljesen más hossz kell. A bowden új és suhan, az szerintem nem probléma. Bemérem majd a papucsot, nem szeretem csak úgy szemre hajlítgatni. Még az is az egyik tippem, hogy a kerék ferdén áll a papucsban - ugyanis nemrég lett szinterezve a váz. Lehet érdemes megpróbálni a papucs kontaktfelületébõl a festéket kipiszkálni, az sok esetben segít.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#2268
Írta 2010. október 06. - 23:33
Ez tök jó.
Ezért vagyok itt.
...ez az erõs nyali helye...
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2269
Írta 2010. október 06. - 23:30
1. Ferde a váltófül.
Nem az.
2. A bovdenezésben van a hiba (legtöbbször ez a gond).
MI lehet a hiba? Nyilván itt lehet a gebasz, csak fogalmam sincs micsoda.
3. Campa soron shimano váltót használsz.
Hát nem.
4. Valamit elb@sztak gyárilag.
Egyszer mûködött.
Elhagytam a csavart, ami a váltót a váltófülhöz rögzítette. Pótolnom kellett. (XT Shadow) Ebbõl szerinted fakadhat ilyen jellegû gond?
A bovdennél annyi lehet a gond, hogy szorul valahol és ezért nem tudja a váltó rugója visszahúzni.
A csavar. Ha egyenes akkor nem lehet vele gond. Ja és persze legyen meghúzva.
Az xt shadow milyen állapotban van? Nem kotyog nagyon? Mert nem ritka ennél a típusnál. Nálam a kanál kotyog jobbra-balra.
Vagy a felsõ váltógörgõ. Az nem hullott szét?
Elvileg kell hogy úgy is mûködjön a rendszer, hogy a nagytányér helyén van az egytányér, csak ha kicsit kopottabb a rendszer akkor majd ledobálja a láncot keresztben.
Köszönöm.Jani minden tiszteletem tied.
A sebesség mindent megold.
#2270
Írta 2010. október 06. - 23:17
Szedd le a hátsó váltót,dugj bele egy gyorskioldós hátsó agy tengelyt,kicsit hajtsd meg kifelé a fület és szerintem jó lesz.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2271
Írta 2010. október 06. - 23:13
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#2272
Írta 2010. október 06. - 23:11
Elég béna vagyok váltóállításban, van egy hátsóváltóm, s ha feltételezzük, hogy a két végpontot beállítottam, helyesen, s ennek ellenére a 9-es sorból vagy az alsó 8-at, vagy a felsõ 8-at használja a bowdenfeszesség állításával (azaz pl. ha a kónuszt nem komálja, s addig tekerem, amíg éppenhogy leteszi rá, akkor már az elsõ fogast nem fogja szeretni), akkor mit lehet még kezdeni vele? Olyan, mintha a tartomány, amelyben mozogna, eleve kisebb lenne.
Ha a váltókanál ferde kicsit az is pont ilyen tüneteket produkál.
#2273
Írta 2010. október 06. - 23:09
Elöl nagytányér,pörget hajtókar,külsõ határoló csavart addig tekerem befelé,míg a lánc felugrik második fogaskerékre.
Ha fent,akkor addig teker vissza,míg leesik kicsire,aztán még egy fél fordulat.
Beköt bowden,elkezd váltogatni,2.-3. fogaskerék úgy beállít finomszabályzó gombbal,hogy 3.-ról leessen a lánc a másodikra,itt addig állít, míg megszûnik a lánc csörgése.
"A kónuszon teljesen jól megy. Ha meg úgy megfeszítem, hogy a 9-esre felváltson, akkor a kónuszra nem pakolja le."
Akkor tutira görbe a papucsod vagy a váltótest.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2274
Írta 2010. október 06. - 23:00
Mit csinál az elsõ fogason?
Nem úgy van bekötve a váltóbowden ,hogy a váltókapcsoló elsõ fokozatban volt,mikor a váltón a horgonycsavart meghúztad?
A kónuszon teljesen jól megy. Ha meg úgy megfeszítem, hogy a 9-esre felváltson, akkor a kónuszra nem pakolja le. Elég béna vagyok, de alapból úgy álltam neki, hogy beállítottam az alsó végállást, majd beraktam kónuszra, befûztem a bowdent, s ráhúztam, majd addig tekergettem a feszességet, amíg egy kattintásra a 2-esre felugrott. (ez olyan fél fordulat volt amúgy a váltókaron) Nem valami fullperfekt a láncvonalam, még az a tippem, hogy ezzel a setuppal sohasem fog a 32-esre felváltani, ami mondjuk nem halál, de legalább az elõtte lévõkön nem cicózna. A rendszer 1x9-es, de csak kívülre fért fel a tányér, amit használok (48-as), viszont a középcsapágy távtartókkal játszottam, így egész jó a láncvonal. A lánc hosszú, s a váltó hosszúkanalas.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#2275
Írta 2010. október 06. - 22:52
Elég béna vagyok váltóállításban, van egy hátsóváltóm, s ha feltételezzük, hogy a két végpontot beállítottam, helyesen, s ennek ellenére a 9-es sorból vagy az alsó 8-at, vagy a felsõ 8-at használja a bowdenfeszesség állításával (azaz pl. ha a kónuszt nem komálja, s addig tekerem, amíg éppenhogy leteszi rá, akkor már az elsõ fogast nem fogja szeretni), akkor mit lehet még kezdeni vele? Olyan, mintha a tartomány, amelyben mozogna, eleve kisebb lenne.
Mit csinál az elsõ fogason?
Nem úgy van bekötve a váltóbowden ,hogy a váltókapcsoló elsõ fokozatban volt,mikor a váltón a horgonycsavart meghúztad?
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2276
Írta 2010. október 06. - 22:47
1. Ferde a váltófül.4 dolgot tudok elképzelni:
Nem az.
2. A bovdenezésben van a hiba (legtöbbször ez a gond).
MI lehet a hiba? Nyilván itt lehet a gebasz, csak fogalmam sincs micsoda.
3. Campa soron shimano váltót használsz.
Hát nem.
4. Valamit elb@sztak gyárilag.
Egyszer mûködött.
Elhagytam a csavart, ami a váltót a váltófülhöz rögzítette. Pótolnom kellett. (XT Shadow) Ebbõl szerinted fakadhat ilyen jellegû gond?
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#2277
Írta 2010. október 06. - 21:53
Illetve váza válogatja.
Ha nem jó a bowdenház minõsége-nem eléggé merev hosszirányban,túl nagy ívben van vezetve-nagyobb a súrlódási felület,nem lesz pontos a váltás.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2278
Írta 2010. október 06. - 21:49
#2279
Írta 2010. október 06. - 21:44
Ha van ,nyilván jobb,de nem létkérdés.
Ha a bowdenezés rossz,nincs jó váltás,felfelé egyre rosszabb lesz.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2280
Írta 2010. október 06. - 21:37
Amúgy amit a váltók és karok specifikációiban írnak hogy melyik csavart hány Nm-rel kell meghúzni, azt mennyire kell "komolyan venni"? Csak túl van specifikálva, vagy jobb neki sem állni nyomatékkulcs nélkül?