Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#2221
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts
Van valakinek talasztalata az új 11 sebességes Alfine-al?
Csak ilyen épphogy kipróbálós teszteket sikerült gugliznom. Ezekben viszont mindenki hasra van esve tõle.
Megfordult a fejemben, hogy esetleg jó lenne MTB-be, nem versenyzek és nem vagyok súlymániás, viszont törtem már le hátsó váltót, meg szakítottam el láncot, ezért szimpatikus...
Rohloff Speedhub is tetszik és azt dícsérik nagyon de a Shimano feleannyiba kerül, és a 400% körüli áttételtartomány elég lenne.
Failure is always an option.

#2222
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
bowdenezésfüggõ is azért, kinek hogy vált.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2223
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Fordítva, XTR-el felfelé sokkal könnyebb mint XT vel, én tavasszal váltottam és eleinte elõfordult több áttétel váltása felfelé annyira könnyen kapcsol, lefelé kioldási erõben nincs nagy különbség, de XTR- nél tudsz kettesével váltani le.


Nekem lefelé jelentett gondot. Felfelé annyival nem volt érzékenyebb, mint az xt, hogy kettõt váltsak.
Milyen xt-t használtál az xtr elõtt?


A sebesség mindent megold.

 


#2224
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Igen, érezhetõ. Pl ha átülsz egy slx-es bringáról egy xt-vel szereltre akkor elsõre kettõt fogsz váltani. Az xtr és az xt között már nincs ennyi különbség felfelé váltásban, a lefelében viszont van, mert ott az xtr-rel fogsz kettõt váltani ha átülsz xt-rõl. De az elsõ használat után simán megszokod bármelyiket, csak akkor zavaró ha átülsz az egyik bringáról a másikra.


Fordítva, XTR-el felfelé sokkal könnyebb mint XT vel, én tavasszal váltottam és eleinte elõfordult több áttétel váltása felfelé annyira könnyen kapcsol, lefelé kioldási erõben nincs nagy különbség, de XTR- nél tudsz kettesével váltani le.

#2225
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

És érezhetõ is a különbség, vagy csak elméletben létezik? Ehhez képest az XTR? (Éppen tervezgetem a jövõ évi gépet...)


Igen, érezhetõ. Pl ha átülsz egy slx-es bringáról egy xt-vel szereltre akkor elsõre kettõt fogsz váltani. Az xtr és az xt között már nincs ennyi különbség felfelé váltásban, a lefelében viszont van, mert ott az xtr-rel fogsz kettõt váltani ha átülsz xt-rõl. De az elsõ használat után simán megszokod bármelyiket, csak akkor zavaró ha átülsz az egyik bringáról a másikra.


A sebesség mindent megold.

 


#2226
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts

Felfelé gyorsabban vált, érzékenyebb a kar.


És érezhetõ is a különbség, vagy csak elméletben létezik? Ehhez képest az XTR? (Éppen tervezgetem a jövõ évi gépet...)

#2227
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Az XT váltókar hamarabb old ki, mint az SLX? Vagy egyéb érdemi különbség van köztük?


Felfelé gyorsabban vált, érzékenyebb a kar.


A sebesség mindent megold.

 


#2228
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts
Az XT váltókar hamarabb old ki, mint az SLX? Vagy egyéb érdemi különbség van köztük?

#2229
breeze

breeze

    vendég

  • fórumtag
  • 149 posts
Üdv,

2x10-es váltásra cserélném jelenlegi rendszeremet.
Mit kell cserélnem, s van-e tapasztalat mire?
Az SLX család szimpatikus, alá nem mennék, fölé meg anyagiak miatt nem.
Jelenleg:
- Deore elsõ váltókarok
- Deore elsõ váltó
- Deore hajtómû
- SLX hátsó váltóm van.
Mit, hol kapok meg szerintetek a legjobb áron? Mindent el kell adnom?
Köszi.
;) breeze :mad:

#2230
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
asszem az lesz a legegyszerubb, hogy felrakom mindkettot. beallitom, aztan megnezem mit csinal :) bar olyanokat olvastam, ha rovidebb mint kell, akkor kis kerekeknel hajlamos ledobalni a lancot, viszont precizebb, es kevesbe csapkod.

#2231
blueshark

blueshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,190 posts
Alivió hátsó váltót cseréltem középkanalas X-9-re, semmi változás nem történt a váltásban na jó csak annyi hogy a Sram sokkal jobb :)
Team Heavy Pedal - Szeged

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.

#2232
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts
Biztos jön majd egy bicószerelõ ember aki ezt profibban el tudja mondani, de alapvetõen a kanál egyfajta puffer szerepet tölt be - felveszi a feles láncot, illetve enged amikor többre van szükség. Pl. gondolj bele, amikor hátul pl. 14-esen vagy, és elöl felváltasz 42-rõl 52-re. Akkor hirtelen 10 foggal több "kerül a rendszerbe", és valahonnét jönnie kell annak a plusz láncmennyiségnek.

A rövidebb kanál nyilván kevesebb láncszemet bír pufferelni.

(Magyarul, a fogszámok alapján számított lánchossznak kevés lesz a kanál, nem tudja felvenni, és lógni fog.)

#2233
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
ranezesre mindkettonel azt mondanam, hogy hosszukanalas :) de nem egyformak az tuti (igaz a valto sem ugyanaz).

a lanchossz: hogy lehet tul hosszu vagy rovid, amikor eleve a lancfeszito nelkul kell meretezni (nagy tanyer-nagy kerek)?
a belelogast azt ugy mondod, hogy nem lehet a feszitot olyan pozicioba hozni (lancfeszito csavarral), hogy ne logjon le a lanc? a doksi szerint a sram mmben hatarozza meg, hogy milyen tavolsagra kell kerulnie a ket szelso helyzetben a gorgonek a koszoru fogaskerekeitol (6mm).

http://www.sram.com/...Derailleurs.pdf

#2234
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts

ezt tudom, hogy elmeletben igy van, de a gyakorlatban mi tortenik ha egy hosszut rovid(ebb)re cserelsz? van ket specim, ugyanolyan attetelek vannak rajta - az egyiken rovidebb mint a masikon (egyik x7 masik x9)? mit fogok latni, ha nem jo? nem valt, vagy beszukul a hasznalhatosagi tartomany?

Amennyire én tudom, vagy túl hosszú, vagy túl rövid lesz a lánc.
Ha túl hosszú, akkor lesz olyan váltópozíció ahol lóg, és beleér a láncvezetõ a fogaskerékbe. Major suckage.
Ha túl rövid, akkor lesz olyan váltópozíció, amibe nem tudsz felváltani, mert nem elég hosszú a lánc hogy elférjen a kerekeken.

hogy lehet megallapitani, hogyha a kezemben van a valto, az milyen hosszusagunak mondott?

A ráütött típusszámból. :P Rövidkanalas váltónak amúgy azt nevezik, ahol a kanál nem hosszabb mint maga a váltótest:
Feltöltött kép

#2235
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
ezt tudom, hogy elmeletben igy van, de a gyakorlatban mi tortenik ha egy hosszut rovid(ebb)re cserelsz? van ket specim, ugyanolyan attetelek vannak rajta - az egyiken rovidebb mint a masikon (egyik x7 masik x9)? mit fogok latni, ha nem jo? nem valt, vagy beszukul a hasznalhatosagi tartomany?

hogy lehet megallapitani, hogyha a kezemben van a valto, az milyen hosszusagunak mondott?

#2236
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts

no akkor legalabb azt mondjatok meg, hogy mi van ha hosszukanalas helyett egy kozepeset hasznalok. meg meret alapjan egyaltalan mi szamit rovidnek, mi kozepesnek es mi hosszunak (honnan ismerem fel, hogy ez az)?

44-22, es 11-34es sorokat hasznalok.

A váltók doksijában meg van adva, hogy mi a max fogszám-eltérés, amit kezelni tud. Minél hosszabb a kanál, ez a szám annál nagyobb. Tipikusan a háromtányéros hajtómûveken a kicsi és a nagytányér közti eltérést a rövidkanalas váltók nem bírják el.
A rendszeren a max. fogszámkülönbség a hajtómûvön számolt különbség plusz a soron számolt különbség. Pl. 30-52 / 11-25 esetén 22+14=36. Ettõl nagyobb vagy egyenlõ kell legyen a hátsóváltó befogadóképessége, oszt jólvan.

#2237
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
no akkor legalabb azt mondjatok meg, hogy mi van ha hosszukanalas helyett egy kozepeset hasznalok. meg meret alapjan egyaltalan mi szamit rovidnek, mi kozepesnek es mi hosszunak (honnan ismerem fel, hogy ez az)?

44-22, es 11-34es sorokat hasznalok.

#2238
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
azt honnan tudni, hogy a valtoful vagy a lancfeszito ferde? furan fut a lanc rajta, es mintha kicsit befele hajlana. nagyobb kerekeken nem is mukodik olyan jol.

egyik sem :) a valto rogzitocsavarjanal van annyi holtjatek, hogy az latszik. nem sok ez egy fel eves x9nel? vagy egy hasonlo koru x7em, annal kisebb a holtjatek, ott nem csavarodik el a lancfeszito vonala. mennyire szabad ennek lotyognie?

jah igen az kimaradt: ott a rogzitocsavarnal nem lehet vhogy feszesebbe tenni a dolgot?

senki? magyaran nem lehet? :)

#2239
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
Sziasztok!

Van valakinek Pécs környékén levetett, régi xt (750-es) van lx hátsó váltója? Csak a kanál kéne belõle, az a lényeg, hogy az legyen egyenes.
Köszi.

#2240
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts
Jah annyira nem zavar mert a kis lánckeréken olyan 3 mm lehet a váltó és a fogaskerék közt. Az talán viszonylag közel van az ajánlott értékhez.